Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 14

  • 94 339
  • 744
  •   1
Отговори
# 360
  • Мнения: 169
Искам да попитам мами от Варна къде записват децата си на училище?
Аз съм записала дъщеря ми в Аспарухово в "Иван Шишманов " , специализирано училище за незрящи деца и деца с множествени увреждания , работят по различни програми , зависи от нивото на детето , по 5 деца са в клас . ПИши ми ако те интерисува нешо повече . Аз съм очарована , Мартинче също може да каже няколко думи  Heart Eyes

# 361
  • Мнения: leet
Фриг,

И при нас проблемите в училището са огромни.
Тази учебна година не се предадох и не подадох заявление за индивидуална форма на обучение, а тръгна на училище в масовия клас.
Заразлика от предишни години не става да се разхожда, а просто пее, когато му се пее или си разказва любим филм...
Учителката, вместо да му направи добронамерено забележка, го оставя на произвола, за да настрои децата и родителите срещу него и ме принуди да подам заявление за индивидуална форма на обучение, за да може тя да си получи 88-т елева над заплатата, полагащи се за 8 часа седмично индивидуално обучение...

И аз съм с пушката през ден там, ту обяснявам и съм добра, но по- често играя лошата...наистина, няма как...
Утре съм организирала съвет, състоящ се от психолог, който водя аз в училище, директорката и класната, за да "обучават" учителката как да работи с детето и как да изтъква силните му страни пред децата....

И съм с пушката и аз... #2gunfire
А само за няколко седмици обучение с децата в клас, социалното израстване на сина ми е наистина огромно...
Голяма битка ти казвам.... #2gunfire

Леко се учудвам, че и ти се бориш...все..по- цивилизовани да са даскалиците там...си мисля...

# 362
  • Мнения: 2 510
Kezaja, как е синът ти? Мисля, че това има голямо значение. Той как го възприема? Какво му обясняваш?
Алек не успя да възприеме това отношение и аз не успях да го убедя и до днес.
Не зная как?!

# 363
  • Реъкйавик
  • Мнения: 381
Кез...
те тук учителите са цвилизовани ама нали ни свиват социалната система и здравеопазването зарад кризата, но точно да кажа този проблем не е от вчера при нас, дирекрорката на училището се прави на важна  #2gunfire и играе мръсна игра. след няколко седмици пак ще им ходяа на посещение и ако не върви ......дигам си чукалата и директно в пресата ще им разкажа игрите.
и аз съм много изненадана че с такива проблеми се сблъсквам защото тук има закон с който децата с увреждания да си постъпват в масовото с наборчетата.... и на асистент имат право.... аз тая директорка как ще я стерлям малллллеее #2gunfire

# 364
  • Реъкйавик
  • Мнения: 381
мисля на последък за безглутеиновите и казеиновите диети... хъм... щте видим

# 365
  • Мнения: 631
като ви чета постовете за "училището" и направо настръхвам ... какво ли ще е с нас ...
сега докъто е на детска градина ... насам натам кандилкат го по свободен режима кеф ти ставаш кеф ти сядаш никой не те кара а и има ресурсен учител , то после
не ми се мисли какъв зор ще е ....
успех на всички
явно на родителите се е паднала "честта" да се справим със "системата"
дано обаче повече сърцати учителки които наистина желаят да помогнат да подкрепят децата ни защото струва ми се тогава и успеха им е по голям .....

# 366
  • Мнения: 631
и като успокоение бих казала че съм имала и приблизително подобни проблеми и със големия си син без отклонения и в поведение и в развитие и всичко ОК
но ....
една учителка във втори клас като беше упорито ги наказваше всички деца едно по едно или на групички в часа по английски защото говорели и стоят прави и нищо не правят ..... Ха нека всички познаят как ще се държат следващия път защото ако говориш не работиш и стоиш и хихикаш а ако слушаш и работиш само ти набива учителката че нещо не е наред .....
малко трябва да променят методиките си тези наши учители
да вземат да попорочетат за поведенчески анализи модели съвременни ... за насърчаване на положителното у децата .... всичките ...
НООооооооооо
кой да ти го направи то много лесно да се каже "никой не ми плаща за това или онова "

# 367
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
И ние имаме проблем. Първите дни в училище всичко беше прост ПРЕКРАСНО. Не знам от какво е, може би свикна и видя, че средата е близка до тази в детската градина, но....сега ми се оплакват всеки ден. Вчера плюл по децата (този грозен навик придобихме за броенидни след началото на учебната година - може и да го е видял и да му е харесало, как реагират околните - тоест ставаш някак значим, защото ги тормозиш), днес му се скарала госпожата, а нашия господинчо посегнал да я удари. Незнам, още не съм се прибрала в къщи и не знам подробностите.  ooooh! Незнам какво да правя. Вчера говорих, говорих, и се надявах, да му е останало нещо в главата - днес нов"сюрприз", за утре не ми се мисли. Логопедката и тя се оплака, че много се лигави, и то от няколко седмици е така. И не мога да си отговоря на въпроса, какво се е променило.

# 368
  • Пловдив
  • Мнения: 1 404
 Мама Мариана,реално се е променило всичко.Първокласниците ни в началото са под огромен стрес.Синът ми миналата година ,първите няколко месеца се държеше "безобразно".Разхождаше се в стаята, търкаляше се по пода, драскаше в учебниците.Постепенно свикна,госпожата го прие и обясни на децата за състоянието му.Той продължава да не я харесва особено,но аз съм й много благодарна за разбирането.Миналата седмица, например не искаше да ходи на училище,вообще не искаше да се доближи до стаята, в чудо се видях, докато разбера, че проблема е табелката на вратата.Една съвсем стандартна табела, на която пише 2 в клас ,името на госпожата и са нарисувани учебници.Той обаче я смята за страшна и грозна.Помолих учителката да я свали и ние изработихме друга по негов вкус.Почти всеки ден има някакви проблеми, но с повече търпение и желание могат да се разрешат поне до някъде.

# 369
  • Мнения: leet
Снежи,

Той се чувства перфектно в училище. Опитват се учителката и зам. директорката ( която се чувства гузна, че е подвела учителката с обещанието, че в класа има дете на индивидуално обучение, за което ще получава 88 лв. над заплатата), да ме убеждават, че той щял да започне да се изморява, не възприемал всичко в клас и най- добрата форма на обучение за него е индивидуалната, защото му давала знания. казвам им, че индивидуалната форма, го води на училище сутрин по тъмно за 1 учебен час, изолира го от естествената му среда и учи 2 предмета годишно, затова всичко, което е научил до сега е по частни уроци и вкъщи...
Ами, за няколко седмици обучение със съучениците му, го виждам израстнал социално, почти като на неговата физическа възраст го чувствам.
Снощи закъснях и като се прибирам, той със слушалките седнал за звукостимулация, погледна ме, но не ми се зарадва и не ме поздрави. Казал на майка ми малко преди да се прибелра "Сега, като си дойде мама, няма да я поздравяваме, за да я накараме да съжалява, че е закъсняла."

Днес беше при мен на работа близо 3 часа и повечето колеги не пропуснаха да ми кажат колко възпитан и интелигентен е...ако не съм тръбяла за проблема му, щели да помислят само , че е по- импулсивен..., нали е дете...
А определението "възпитан" за него не бях чувала, преди да започне да остава в естествена училищна среда.

Фриг,
То и според българското законодателство, дете със специални нужди се обучава задължително в масово училище или масова градина и се прибягва до специално едва, когато са изчерпани всички възможности за интегрирането му в масово, обаче директорите на училища масово си служат с измама и лъжат, че те нямали ресурсен учител в училището..( а ресурсните учители са на щат към Ресурсните центрове( засега)) А на асистент в клас децата тук нямат право...и ако предложим да намерим ние, родителите и ние да му плащаме заплатата, надигат вой до бога тукашните даскалици, че някой щял да им седи на главата и да ги инспектира...

Ама, честно, недоумявам, че и в цивилизацията срещате проблеми, подобни...
Нашата учителка се чувствала "застрашена" от мене, защото много често вадя пищова и гърмя  #2gunfire
точно така се изразила заместник директорката- че се чувствали застрашени от мен...ама, май не е достатъчно, днес на съвета, се опитали и психоложката, която аз заведох  да убеждават..разпитвали я какво значи диагнозата "Генерализирано разтсройство на развитието" и какви са прогнозите за детето ми Simple Smile, представяш ли си?
А и защо на други деца пишело в диагнозата "Аутизъм", а на моето- не...защото в класа имаме и друго дете с аутизъм, но от кротките обаче...седи си мирно и си гледа през прозореца..и на никого не пречи..., затова и към него нямат претенции, оставят го и не им пречи....

Утре сутрин пак съм там с пушката...и информационни брошури съм им приготвила...

Последна редакция: чт, 28 окт 2010, 00:07 от Kezaja

# 370
  • Мнения: 155
От доста време не съм писала, но напоследък не виждам смисъл в нищо, което правя и полудявам.  При нас положението в училище е като почти  на всякъде, поне така предполагам.  Ходим на училище за да се каже, че е интегриран, но за мен това не е интеграция. Водя го сутрин за час - два за логопед и ресурсен и това се провежда в една стая, доста често часовете се провеждат логопеда с едно дете, а ресурсен с другото дете в по едно и също време, как се концентрират тези деца  незнам. След това стоя с него в в час и то по един час, ако може да се кажа час, той иска да си прави каквото иска, аз го натискам и така училището за деня приключва. За мен това подпомагане не е интеграция а запълване на дупки, за да не пречат децата в час да се ограмотяват другите деца и да се каже, че са интегрирано обучение, но с индивидуална форма. Лошото е че и в дневните центрове, където има деца с различни увреждания положението не е по различно, за да се оформят класове вкарват група от 6 деца с различни увреждания и госпожата се мъчи да направи нещо за час два, след това в голямата стая на свободен режим се опитват да озаптяват нашите за да не смачкат наякое друго детенце, което е неподвижно, отглеждат ги да не се наранят и всички деца се обгрижват еднакво, в смисъл не можеш да третираш едно неподвижно дете и едно дете с аутизъм, което е вихрушка например по един и същи начин /то трябва да се учи на елемнатрни навици за обуване и събуване и обличане и събличане - да го караш защото е ясно, че ако може някой да го направи защо аз да го правя/  и така какво правим - едно голямо нищо - изоставаме по всички параграфи.  Хайде стига толкова, че станах наистина много черногледа, а има толкова неща, с които можем да се похвалим с нашите малчугани.

# 371
  • Мнения: 30
       здравейте майчета
реших и аз да се включа.
от варна съм.имам 2 деца -кака на 7 год.(супер детенце) и малкия -сашко - на 4 и половина.
той е аутист.ето и неговите симптоми - хиперактивен,агресивен,неспокоен,не говори въобще нищо-само викове и писъци....(- ,но най-големия проблем е че не разбира  речта която чува,е може би  само около 20,30%-най често използваните думи-ела,спри,яж,помощ,пий вода,изпишай се...ей такива....не търси никакъв контакт с други деца,даже ги бие,за да ги изгони,дори да се приближават добронамерено..колко ,меко казано забележки съм отнасяла по детските площадки....е,иаз едно време,когато си имах само едно кротко момиченце не гледах с добро око на агресивните деца,но..ето че ми дойде на главата да се чудя къде да се скрия от срам...
от както е на 3 тръгнахме по най различни специалисти,защото исках да е в нормална детска градина,съответно трябваше ни ЛКК  за логопед ,рес.учител ,психолог,социален асистент.станаха нещата с градината.надявах се с времето да се самоосъзнае,да тръгнат нещата,от тук от там....едно по едно...междувременно продължих да го водя къде ли не да го преценяват и да ми кажат какъв всъщност е проблема...и на държавно и на частно.най често казват малък е още,ще се оправи от само себе си с времето....или "ще порасне ,но никога няма да е нормален,като другите деца"(по възрастните)
и така времето си течеше.....
не исках да му давам психотропни лекарства,защото те повлияват на симптомите,не и на причината,пък и .....не знам,интуиция.....
но това лято,като мина вече една година от както сашко ходи на градина,а нямаше никакъв,ама НИКАКЪВ,изглед за пробуждане и промяна вече много се стреснах.....едно е на 1 ,2 пък дори и 3 годшни деца да са така...горе долу....повечето са малки глупачета(да не звуча грубо)друго е вече на 4 и нагоре - другите деца са вече половин професорчета и всеки ден научават нови неща за света...а сашко си тъпче на едно място..сякаш умствено застина на 1 годинка!!!!
голямо отчаяние ме хвана (и сега  го имам)за бъдещето на детето ми.къде ще учи,как,как ще се интегрира,въобще......
 зарових се в интрнет .в you tube е пълно с клипчета на деца от аутистичния спектър.....виждам и моето дете ....маниеризма с ръце,пищенето,неспокойството...да не ги изброявам пак....много тъжно...но така от линк на линк,и от пост на пост стигнах до Холиста,чували сте я предполагам.проучих доста нещата.поне 5 дена ,всеки ден им пращах въпроси,всеки отговор пораждаше нови въпроси....потърсих много упорито ,не се ли прави кръвно изслеване за тежки метали във варна,но не-само на урина.а в урината биха излезли,ако се взема препарат за детоксикиране,иначе си циркулират в кръвта,особено живака,изгаря мозъчни клетки и неврончета......аз и преди това съм си мислела,че сашко ми изглежда като отнесен,натровен,така ,както когато голям човек е пиян-натровен-неадекватен....
 и така оказа се че в цяла българия,само в болница св.иван рилски се прави такова изследване....
пътуването само по себе си не е проблем,разбира се,но ако си с "нормално дете"..а с тази лудетина.....сещате се..но убедих  баща му,отидохме....
 първо в болницата,после в холиста,просто за да се обадим,от там да ни интерпретират резултатите....а това е много важно,защото се оказа също така че тук няма информирани лекари за допустимите стойности на тежки метали при деца.а само при възрастни се знаят официалните стойности....
 искам да ви кажа,и може би ще ме разберете много добре,колко си отдъхнах че това няма да е поредният кабинет където ще се обяснявам от отново и отново...защото ,споменах ви че в последната годиан,просто луднах-почти всяка седмица го водех някъде,и всичко започваше отначало,дори и да си носех писанията от предишни лекари.....
та,в холиста не ме разпитваха....там човека просто си е запознат с темата много много добре.и сашко се представи в целия си блясък:-) пищеше да излиза,риташе,настъпваше,угасяше-светваше....и не съм обяснявала очевидното....
 преди да започна всичко това,аз много активно търсех и поствах въпроси навсякъде някой правил ли е това,минал ли е по този път.....никой не се обади...а имах толкова въпроси. задавах  си ги в холиста,и инетрнет(благодаря ти чичко google)... и така ..в средата на август почнах да му давам ортомолекулярния комплекс,който се поръчва и изготвя индивидуално за всеки човек(дете)според резултатите му от кръвния тест и според възраст,пол,тегло....не е обикновен хелатор,защото те чистят тежките метали,но се отразяват зле на други органи и системи,освен това тр да се приемат допълнително витамини и пробиотици.а в този комплекс има освен необходимото за хелиране, и витамини.много.
 и така,на 2 седмица сашко почна сам да използва онези думички,които разбираше,които писах в началото.на ден по 1 се появяваше.след около месец започна да повтаря почти всички думички които чува.доста неуверено,но се опитва.вече влизаме в 3 месец на пиене(проточихме се,защото се оказа че съм давала по-малка доза).смесвам го с кашичка,защото ние основните хранения ги ядем пасирани:-(иначе с солети,бял хляб няма проблем да дъвче...познато ви е нали-наркотика за аутистите.....
малко по спокоен стана,заглежда се повече в нещата.не сме имали проблем със съня(освен като бебе)но сега ми прави впечатление,че има много здрав сън,нощния му по принцип си е здрав ,но говоря за следобедния-по3 ,4 или повече часа здрав бебешки сън.аз си го обяснявам ,както бебетата иамт нужда от сън,за да растат физически и умствено,така и при нег сега,предполагам почват да се възстановяват неврони....
имаме още път да извървим в холиста,но исках да ви споделя до тук как са нещата,защото аз много търсех някой нещо да сподели,преди аз самата да го почна....и знам че и сега има майки които търсят такова инфо......просто това е много непознато за БГ.....но в цивилизованите страни така се случват нещата...сигурно сте гледали в you tube autism recovery videos,mercury-autism .... пълно е.....
 сега в холиста имат нов вид скенер,пак е много специален.няма го другаде,но сравняват точността му с тази на кръвните резултати.показва всичко в тялото извън норма,вкл.тежките метали.......ние ще го минем в близкия месец и с радост ще ви информирам отново.
 на сайта на холиста нещата са описани много ясно,но и много кратко.
за мен основата на този път беше холиста/аутизъм 
 и
мирена велкова/митове за аутизма(това е като по подробно обяснение на горното)
не знам дали е важно да спомена-  имаме  си и ТЕЛК-80%.
 до скоро

# 372
  • Мнения: leet
Като родител на 10 годишно момченце с аутизъм, който се бори къртовски от 6 години и посещаваме всички възможни терапии у нас ( а и не само у нас), мога да кажа, че всеки, който говори за "лечение" и "излекуване" на аутизма, има строго комерсиални цели...обикновено тези хора говорят, че са виждали "стотици излекувани деца от аутизъм"...

Аутизмът не се лекува, защото не е болест, а състояние. За него няма скъпо струващи операции, трансплантации. Няма увредена тъкан, различна е само структурата на мозъка, което се обуслява от липсата или недостатъчността на нервни връзки в най- висшата нервна система на човека- периферната нервна система на мозъчната кора. Еволюцията на човешкия мозък, постигната с хилядолетия, се преповтаря през първите 4 години от човешкия живот.  В случай, че, се поровокира от силен стрес, възможно е мозъчната еволюция да заседне в нивото, при което е бил мозъка, в момента на стреса.

Най- големия проблем при децата с аутизъм, е липсата на мотивация. Затова едни от най- важните терапии, са тези свързани със съзадаване на мотивация, вследствие на което се научават и придобиват знания и умения, повишава се самооценката им, стават по с нас, излизат все повече от „техния „ свят и се доближават до общоприетия свят с неговите правила и норми. Мотивацията се изгражда само с помощта на много терапии, любов и приемане- да се показва на детето, че е обичано и прието такова, каквото е...

И това е начинът детето да се движи нагоре по спектъра, като с времето аутистичните прояви стават все по- редки и детето става все по- социална личност.
Няма лечение, а придвижване нагоре по спектъра, което изисква много време- търпение, воля, обгрижване и ежедневни терапии- редуване на спортове с арт терапия, обучителна, логопедична, психологична работа...за тези, които могат да включат и звукостимулация и биофитбек, пътят нагоре по скалата на спектъра става още по бърз...

Но да се подвеждаме по комерсиални клиники като Холиста, изпозлвайки безпътието на родители на деца с аутизъм и в желанието им детето им да се "излекува" веднага..., най- малко лишаваме детето си от възможността за повече и по- качествена терапевтична работа, щедро раздавайки средства за животоубийствени хелиращи съставки и купувайки си с тях само надежда..., че детето ни ще оздраве....


Детето ни няма да оздравее, защото не е болно, а ще се придвижва смело нагоре по скалата на спектъра толкова бързо, колкото му дадем шанс с многото и усилена терапевтична работа, с доказани специалисти и колкото силна е вярата ни в него, колкото силна е любовта ни към него, колкото силно го приемаме такова, без да се укоряваме и маем защо нас точно ни наказва....а той просто ни дава шанс, да преодолеем изпитание, като на изпитание е подложена най- вече любовта ни точно към нашето дете такова и вярата ни...и няма начин да не постигнем максимума с детето си, давайки му максимума на силите и вярата си и неподвеждайки се, търсейки лесното- вълшебно хапче, един хелационен курс и детето ни е...излекувано....и става едно от стотиците излекувани....Simple Smile

# 373
  • Мнения: 15 792
Момичета
като чета постовете ви още потъвам , една депресия ме е тряснала. Затова се извинявам че не съм ви постнала ПЕкса за усовяване на тоалета както клетвено обещах , Но ви уверявам че ще го направя. При нас в момента е процеса на застой, нали уж децата ни били с такъв ритъм - прогрес и после застой ако не малък регрес. Ами ние сме в застойната зона и това направо ме подлудява. Правя си разни равносметки за изтеклите 9 месеца - уж виждам огромна разлика но като сравня с децата в градината ми става ясно къде сме в същност. Това неразбиране на езика се отразява навсякъде и афектира на всичко. Всяко нещо се дава с толкова труд и повторения. Той се мъчи, опитва се но виждам че за някой неща темповете на заучаване за невъзможно бавни .
Говорят ми за ограмотяване и започнахме с него с терапвта и логопед, учим цифри, букви, знам че е рано но няма друг изход, ако не го запчонем отсега като стане на възрастта на коят другите деца го учат, няма да може да смогне в това след тях...
ето на - изплаках се...

# 374
  • Мнения: 30
kezaja,права си.аз не отричам всичките други усилия....
ти си просто обеззверена и изтощена,усещам го....повечето сме така.
в холиста не предлагат излекуване "веднага"!в никакъв случай!
най малко година се приемат нещата и след това започва истинския ефект,няма лесно,но ето,при нас има го има това стимулиране на мозъчето....аз лично мога да кажа само положителни неща....
оставам с впечатлението че ти  отричаш абсолютно всякакви медикаменти,напатила си се.....аз споменах че наистина истинските медицински хелатори са ,да както ги наричаш ти ,почти животоубийствени,но това е различно....не е чиста медицина...малко късно разбрах че нашите деца не  могат да детоксикират не само тежките метали вкарани директно в кръвта,но и лекарства....по едно време имахме някакъв напредък,но след даден антибиотик - изчезна,....така че ,се старая за в бъдеще да избягвам лекарства.
при моето дете наистина нещата бяха много изостанали..трябваше да му помогна и отвътре,освен другите терапии .това е най-щадящия и добър вариант....

Общи условия

Активация на акаунт