На уилище от 6 -по желание-има ли и други?

  • 4 211
  • 49
  •   1
Отговори
# 15
  • Варна
  • Мнения: 2 459
Bili,дъщеря ми е навършила 6 и се научи да чете, пише и смята преди децата от нейната група в ДГ. Това е благодарение на опитите за подражание на братовчед ѝ /трети клас, сега/. Има възможност да си продължи в ДГ предучилищна подготовка и да я запиша 1-ви клас. Избрах ДГ.
Аз самата бях от експерименталните 6-годишни първокласници. Не съм имала проблеми с материала в училище в по-горните класове. Не съм имала проблем и във последващите си образования. Това което един ден осъзнах, беше че в крайна сметка тръгването на училище с година или две по-рано от "стандарта", води до по-ранно завършване на образование и по-ранно започване на работа. Не останах очарована от премисленото. Особено когато на 21, мои приятели ходеха безгрижни по купони и лекции, а аз трябваше да се съобръзявам с работното си време.

# 16
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 459
Всичко е много индивидуално. Няма готова рецепта. Мога само да сам един пример. Детето ми тръгна на 6 години в първи клас, винаги е било с по-големи, но все пак имах колебания. Изчезнаха в деня на тържеството за края на първи клас, когато ме прегърна с думите "Благодаря ти, че не ме остави още една година в детската градина!".
Ако някой си мисли, че лишава детето от година детство - просто си помислете, че му давате тази година по-късно. Ранното тръгване на училище означава и по-ранно завършване, заедно с всички последствия - не само тръгването на работа, а и вземане в ръце на собствения си живот.
И какво му е лошото да се ходи на работа?  newsm78 В днешно време много студенти работят и това не пречи особено на купоните Simple Smile.

# 17
  • Sofia
  • Мнения: 8 821
И аз съм пред същия избор за моя син, но не за тази, а за следващата учебна година.
Влади  е роден през февруари 2005 и вече четвърта година ще посещава една и съща частна детска градина. Двама от приятелите му са набор 2004 и догодина ще са първокласници. Говорила съм с родителите в кое у-ще ще бъдат и изборът им съвпада с нашия.
Много се чудя дали да го пусна с приятелчетата му, или да  си кара ПУП към училището и след това в първи клас.
Според госпожата от ДГ, той се справя много по-добре с материала от по-големите деца, което си е абсолютно така, защото е много буден, любопитен, бързо помни, успява да се съсредоточи. А и отдавна в ДГ му е скучно и ходи с нежелание.
ОБАЧЕ, баща му пък е категоричен, че няма да му е добре да е по-малкият в класа, че това ще му създаде комплекс, че ще го бият  Sad Tired.Физически е по-слабичък и нежничък от другите момчурляци, но пък емоционално и психически ги е подминал.
Много противоречиви съвети получвам от близките ни.Майка ми,която е детска учителка, също не може да се изкаже категорично.
По-скоро клоня към варианта ПУП в у-ще и първи клас с неговия набор.

# 18
  • Sofia
  • Мнения: 8 821
Конкретно за ситуацията ,в която е авторката на темата:
Аз бих се спряла на варианта: ПУП в у-ще и след това първи клас. Мисля че така преходът ще е по-плавен и стресът по-малък, след като детето не е било подготвяно цяла година, че му предстои ходене на у-ще.

# 19
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 459
Личното ми мнение е, че ако детето е готово за първи клас на 6 години - то си личи. Особено, ако мнението е на странични хора, не от семейството. Повтарянето на ПГ си е тъпчене на едно място, при това в момент, когато детето лесно и бързо усвоява всичко.
Щом детето 4 години е с едни деца и учителките казват, че може да продължи и за напред с тях - бих им се доверила, че това е най-доброто за детето ми. Другият вариант е да се премести сред други (може би) непознати деца, във вече изграден колектив. И със сигурност ще пита -  защо приятелите ми са първи клас, а аз - не? И да му е скучно, най-вероятно. Което може да доведе до нежелание за учене за доста дълъг период от време.

Но независимо дали тръгнат на 6 или 7 на училище - не бива да забравяме, че детството не свършва на прага на училищния двор. Те ще са си деца още мноооого време. И ще имат нужда от време за игри и забавления, не по-малко, от времето, когато са били в детската градина. Просто ще бъдат по-големи и различни.  Hug

# 20
  • Мнения: 24 467
Моят син никога не се е чувтствал некомфортно само поради това, че не роден в годината, в която са родени масово съучениците му. Има си и той своя среда, като всички, има си и деца, които не му пасват, пак като всички. Никога годината на раждане не го е отдалечавала от съучениците му. Че то нормално едно дете контактува с деца от различни възрастови групи. Той на площадката има двама най- добри риятели, които са не с една, а с две години по- големи от него. Така се е случило, че като характери и интереси са си паснали просто.
И това винаги съм го подкрепяла "детството не свършва на прага на училищния двор".

# 21
  • Мнения: 1 404
Започвам вече да се навивам все повече да я пусна първокласничка, ще си покаже дали съм била права и ще докладвам Simple Smile
За физическото развитие- и аз се притеснявам, но тя ще е най-дребна дори да тръгне и с набора си, просто е такъв тип конструкция, сега поне ще има "извинение"  Laughing

За детството и училището- надявам се децата ми да се радват на училището така, както аз самата  и това да не е тежест за тях, а нови хоризонти. Знам за проблемите сега, четох доста теми, от които ми настръхна  косата, но някак вътрешно не мога да повярвам, че са толкова зле нещата, дано реалността не ме опровергае Praynig

Гергана, моля те, поясни ми за този стрес- много хора ми говорят за него.Защо едно дете в първи клас е стресирано? Ния не е гледана у дома, посещавала е доста градини, така се наложи и сега поне комуникираме нормално, докато на три-сама, с 30 деца по цял ден, без понятие за време и цел на престоя...за мен това е истински стрес. Питам, защото може би изпускам нещо, водена от носталгични спомени за първата си учителка...така или инак често се говори за първолашкия стрес, сигурно си има основание Thinking

# 22
  • Варна
  • Мнения: 2 378
   Майките преди мен са били доста изчерпателни. Искам само да подчертая, че разликата между предучилищната група и 1 клас е огромна. Не се заблуждавайте, че се предъвкват едни и същи неща.


Подкрепям. Целта в първи клас не е само четене и смятане до 20.  Някои деца наистина имат готовност.

Аз бих се спряла на варианта: ПУП в у-ще и след това първи клас. Мисля че така преходът ще е по-плавен и стресът по-малък, след като детето не е било подготвяно цяла година, че му предстои ходене на у-ще.

 Peace Съгласна.

За стреса-отново въпрос на характер, темперамент и индивидуални качества. Много деца не могат, а и няма как да си представят какво е това "училище" и са уплашени. Има други, чиито родители още от първи клас им набиват как там е  друго, как само се учи, как има оценки, нямаш време за игри... А не е така. Ако учителят иска да предразположи учениците си, намира начин за всичко-и за учене, и за разтоварване, и за игри.
В детската градина режимът е по-лежерен. Въпреки занятията (ситуациите) времето за свободни занимания е повече. В училище има регламентирани часове, изискванията са повече, децата вече имат отговорности. И на някои деца им е трудно да се справят с това, особено ако нямат подкрепа от родителите си. А иначе първи клас не е никак страшен.  Laughing След втория месец са си иградили умения за учебен труд и не са новобранците от началото на учебната година.

Успех в решението,  Bili.

# 23
  • Мнения: 1 849
ОБАЧЕ, баща му пък е категоричен, че няма да му е добре да е по-малкият в класа, че това ще му създаде комплекс, че ще го бият  Sad Tired.Физически е по-слабичък и нежничък от другите момчурляци, но пък емоционално и психически ги е подминал.

Това не е точно така. Дали ще го бият зависи изцяло от него дали ще влиза в конфликти и дали може да ги избягва. Моят синковец са го били единствено когато е предизвиквал другите момчета, не е било заради възрастта му. И много си зависи от учителка. Нашата успя да направи за две години колектив от тях и ги научи да са задружни, но знам, че малко учителки са като нея.

Bili,  моят синковец тръгна на 6 и в момента е един от най-добрите в класа. Но той кара предучилищната в училище и беше подготвен какво го чака. Казано честно в предучилищната му беше доста трудно с дисциплината и с носенето на отговорностите. Но ти знаеш, че той е мнооого емоционален. В първи клас не е имал проблеми, дори му беше скучно да изчаква съучениците си, започна да се разхожда в часа, за да видел кой къде пишел и докладвал на учителката... ooooh! въртя се... абе дисциплината му... Като им даваха свидетелствата,учителката го похвали за отличния успех и му пожела да се наиграел хубаво лятото, за да може да е по-дисциплиниран другата година.  Laughing
Моето мнение е, че съм постъпила правилно. Може би ако сега е първи клас щеше да е доста по-уравновесен, но не гарантирам, че ще имаше още желание за учене. Той много бързо се отегчава и губи интерес.
Аз смятам, че как ще се справи детето в първи клас до голяма степен зависи и от учителката. Аз като тръгнах на 7 какво, имахме едно бабе което си имаше фаворити и ме отврати от училището за дълго.
Успех ви желая!

# 24
  • Мнения: 539
Мама е учителка и твърди, че тръгналите по-рано на училище винаги се отличават от останалите, така и не успяват да наваксат - ако не интелектуално, то емоционално и социално си остават по-незрели.
Сега не съжалявам, че навремето и мен ме спряха - бях се записала за първи клас на 6 години и то с особен ентусиазъм (можех да чета и смятам, но най-важното беше, че в училище не се спи следобед  Wink)

# 25
  • Мнения: 24 467
Прощавай, че питам за подробности, но ми е интересно кое трябва да навакса дете, родено през януари- февруари, следващаа година, в сравнение с дете, родено през ноември- декември предходна? Интелектуално- не вярвам, достатъчно лични примери имам, за да съм наясно, че разликата от 2-3 месеца въобще не е от значение в тази връзка. Всички деца, тръгнали на 6 години, които познавам, също можеха да четат и смятат от ДГ още и нито едно не е изостанало с материала в училище. Емоционално и социално какво трябва да наваксат също не съм наясно. Затова питам за пояснения.
Баш спането следобед се радвам, че оттървах и аз и хлапето- не спим от 3 годишни и това ни е било най- голямото мъчение в градината.    Laughing

# 26
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Az i ti, кажи на майка си, че не е права, макар всеки да има право на мнение. Имала съм ученици, които са родени края на годината и са се справяли много по-добре от тези, родени в началото. Или 6-годишни, които са изпреварвали 7-годишните. Както и обратните случаи. ВСЕЧКО Е СТРОГО ИНДИВИДУАЛНО.

# 27
  • Мнения: 109
Моят син започна първи клас на 5г и 8 месеца,без да е бил в предучилищна.В класа имаше деца приблизително  на 6,7,8 години всяко дете е наистина индивидуално имам предвид ,че сега ще е в 3 клас и е на 7и 8м ,но се справя с материала и всичко много по -добре от деца който са на 9и 8м.Е има деца с който не се разбира и други с който са в прекрасни отношения ,но това не мисля ,че е повлияно от възрастта.Успех на авторката и на първокласника  Hug

# 28
  • Мнения: 24 467
Моят син започна първи клас на 5г и 8 месеца,без да е бил в предучилищна.В класа имаше деца приблизително  на 6,7,8 години всяко дете е наистина индивидуално имам предвид ,че сега ще е в 3 клас и е на 7и 8м ,но се справя с материала и всичко много по -добре от деца който са на 9и 8м.Е има деца с който не се разбира и други с който са в прекрасни отношения ,но това не мисля ,че е повлияно от възрастта.Успех на авторката и на първокласника  Hug
Е, че то от това по- нормално какво? Нормален човек не се разбира с всички, винаги някой ще му е антипатичен и все ще намери с кой друг да се разбере.
Аз затова питах какво означава "не успяват да наваксат - ако не интелектуално, то емоционално и социално си остават по-незрели", понеже наистина не ми стана ясно.

# 29
  • Мнения: 1 849
Мама е учителка и твърди, че тръгналите по-рано на училище винаги се отличават от останалите, така и не успяват да наваксат - ако не интелектуално, то емоционално и социално си остават по-незрели.

Ако това е коментар на моят пост, мога да гарантирам, че има и други "диваци", държащи се по същия начин както синът ми и са почти на 8. Моят син е "дивак", защото се отегчава бързо като няма какво да прави. Но сравнен с другите деца от класа не се отличава по поведение от тях е има и такива които не си вдигат главата от чина, но в един клас винаги има различни деца.

Общи условия

Активация на акаунт