Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията! - 3 ДИСЛЕКСИЯ

  • 81 976
  • 759
  •   1
Отговори
# 375
  • София
  • Мнения: 754
Привет девойки,

Саш - при дислексията някакви драстични и внезапни промени не може да се постигнат. Всичко става много бавно и трудно. Така че не мога да отговоря просто на въпросът ти. Но Елена е на 16 години и вече има натрупани пластове с психологически проблеми и комплекси. А по-трудно е да избиеш стар навик от това да създадеш нов.
Но тя ходи с желание, голямо желание и това е много важно. Резултатите на които се надявам ще дойдат.
Ателие Шмиргел е прекрасно, но таксите са много големи. Аз ходих преди месеци в подобно арт-ателие с художници и там ми обясниха че творческите дейности изискват минимум 2 часа занимание, и цените бяха в пъти по-малки. За един час само докато отвори боичките и си проготви материалите и колко остава за творчество. Да не говорим когато има мъниста, лепило, глина, и други. Малко съм разочарована от цените. Ноооо това е лично мнение.

# 376
  • Мнения: 3 721
Привет девойки,

Саш - при дислексията някакви драстични и внезапни промени не може да се постигнат. Всичко става много бавно и трудно. Така че не мога да отговоря просто на въпросът ти. Но Елена е на 16 години и вече има натрупани пластове с психологически проблеми и комплекси. А по-трудно е да избиеш стар навик от това да създадеш нов.
Но тя ходи с желание, голямо желание и това е много важно. Резултатите на които се надявам ще дойдат.
Ателие Шмиргел е прекрасно, но таксите са много големи. Аз ходих преди месеци в подобно арт-ателие с художници и там ми обясниха че творческите дейности изискват минимум 2 часа занимание, и цените бяха в пъти по-малки. За един час само докато отвори боичките и си проготви материалите и колко остава за творчество. Да не говорим когато има мъниста, лепило, глина, и други. Малко съм разочарована от цените. Ноооо това е лично мнение.


Може ли да споделиш къде е това друго ателие? Ако искаш на лични.

# 377
  • sofia
  • Мнения: 9 286
Подобни ателиета предлагат и читалищата. Ако самият родител му се отдава, може да походи малко с детето, да види какво правят и вкъщи да правят подобни неща заедно.

# 378
  • Мнения: 3 721
Подобни ателиета предлагат и читалищата. Ако самият родител му се отдава, може да походи малко с детето, да види какво правят и вкъщи да правят подобни неща заедно.

Аз ателие имам с пещи, глина, глазури. Не ми е проблем мястото, търся художници с подход към децата с проблеми от този вид.

Принципно имам и идея за използване на ателието за това, но още не се е избистрила напълно.

Дано не разводних темата Simple Smile

# 379
  • София
  • Мнения: 754
Аз ателие имам с пещи, глина, глазури. Не ми е проблем мястото, търся художници с подход към децата с проблеми от този вид.

Принципно имам и идея за използване на ателието за това, но още не се е избистрила напълно.

Дано не разводних темата Simple Smile

Не си разводнила темата. Напротив - за дислектиците, фината моторика е изключително важна и направо задължителна.
Ателието за което говоря е в една къща, по бул.България, посока Витоша, втората пряка след Гоце Делчев.
Ще намеря адреса и телефона и ще ги дам, на който се интересува. Една художничка е собственик. Има и други художници, като семейство са. Има и един по-нестандартен художник, който се интересува от децата 3-D - а това са нашите деца. Нали те не възприемат 2-D (линейно) - книги и текстове, а само във форма и цвят - 3-D.
И цените нямат нищо общо с тези в Шмиргел.
Аз мисля да отида някоя събота с дъщеря ми, така че бихме могли да се засечем с някоя мама.

# 380
  • Мнения: 3 721
Аз ателие имам с пещи, глина, глазури. Не ми е проблем мястото, търся художници с подход към децата с проблеми от този вид.

Принципно имам и идея за използване на ателието за това, но още не се е избистрила напълно.

Дано не разводних темата Simple Smile

Не си разводнила темата. Напротив - за дислектиците, фината моторика е изключително важна и направо задължителна.
Ателието за което говоря е в една къща, по бул.България, посока Витоша, втората пряка след Гоце Делчев.
Ще намеря адреса и телефона и ще ги дам, на който се интересува. Една художничка е собственик. Има и други художници, като семейство са. Има и един по-нестандартен художник, който се интересува от децата 3-D - а това са нашите деца. Нали те не възприемат 2-D (линейно) - книги и текстове, а само във форма и цвят - 3-D.
И цените нямат нищо общо с тези в Шмиргел.
Аз мисля да отида някоя събота с дъщеря ми, така че бихме могли да се засечем с някоя мама.


Аз изчаквам до другата седмица, когато окончателно ще се потвърди или отхвърли наличието на дислексия. Не съм от тези, които си внушават диагнози на себе си и на децата си, но досега преценката ми не ме е излъгала и съм убедена, че проблем има, а хиперактивността (потвърдена) е следствие от този проблем.

Иначе ще прекрасно ако се засичаме, поне детето да види, че има и други деца като него. При нас проблемът много се задълбочава, не иска да ходи на градина, категорично отказва в градината да прави заниманията, свързани с  рисуване, оцветяване.

# 381
  • varna
  • Мнения: 43
В последно време забелязвам засилен интерес на моя дислектик към рисуването...понеже в час не знае какво да прави , а не е някой бяс-обича да си стои кротко на чина... и вече е изрисувал половин тетрадка с някакви си негови измислени рисунки Crazy  Мисля да  го запиша в една школа за приложни изкуства, преподавателката е художничка и дано там да му е по-интересно и да иска да ходи-при нас проблема е ,че не ни се ходи никъде и не ни се прави нищо, защото си мисли,че няма да се справи, както не се справя с четенето Cry

# 382
  • София
  • Мнения: 1 948
marlen, не пропускай шанса да разкриеш таланта му. И аз така правя, записан е на извънучилищните занимания, които харесва и които му се удават. Твоят щом види, че се справя с рисуването ще добие самочувствие. Проблемът е, че не винаги стига времето за домашните. Но пък понякога е и стимул - примерно утре ако не си готов с домашното ще пропуснем китарата - и да видиш как се мобилизира...

А аз имам един въпрос към всички. Появяват им се задачи по математика, в които например е необходимо да се групират събираеми, които правят кръгло число и така по-лесно да се намери общият сбор. Т.е. да ползват свойствата на сбора (става дума за 5 клас). Човекът обаче отказва да ги групира, иска едно по едно по бабешки да си ги смята. Да приемам ли, че за дислектиците е по-трудно това, което ние смятаме за по-лесно и да го оставям той да си намира начин за по-удобно смятане или да се мъча да му обяснявам колко по-лесно може да бъде (аз така правя сега, но си мисля дали не е излишно)?

# 383
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Ами най-добре е да се научи да ги групира. Кажи му ще му е по-лесно, ако се научи по другия начин.

Мъничко се инатосват.

Последна редакция: чт, 13 окт 2011, 00:47 от Dorothy

# 384
  • Мнения: 32
И на нас ни беше трудно.Имаме обаче и друг проблем с математиката , с който не знам как да се справим, а именно формулите. Как да обясним, че зад буквените обозначения може да се сложи произволно число, особено , като в задачата има параметри , да речем а,с и отделно неизвестно. Например: намери х ,при стойност на а еди колко си. Та как става, а е число ,което знаем, а х не е.

# 385
  • Мнения: 215
Здравейте!Аз не пиша във форума,но когато мога ви чета.Моя син също е дислектик и е на 18.Отскоро се сблъскахме  и с друг проблем-шофирането.Теорията я взе с решаване на много листовки,които за него всеки път бяха нови -просто отначало не разбираше ,че някои въпроси се повтарят-но  все  пак успя!   Но сега практиката КОШМАР- не може да разбере инсруктора накъде да завие,къде трябва да се движи и т.н.А има желание да се научи.Казва,че знае всичко когато не е на волана,но той кара ли не може да се ориентира и се обърква.
Та искам да попитам смятате ли,че това може да е от дислексията или на него просто не му се отдава,някоя от вас сблъсквала ли си е с такъв проблем.










# 386
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Просто е притеснен,  дислексиците са по-добри шофьори и по-лесно взимат изпити на шофьори.

# 387
  • Мнения: 32
Според мен да, ако има проблеми с координацията/ние сме така/. Не знам дали съм споделяла, но ние ходим на фехтовка и резултатите са впечатляващи.

# 388
  • Мнения: 215
Че е притеснен-да.Точно това споделя,когато не кара всичко му е ясно,но почне ли той да кара -спирал да мисли и да вижда знаците.
С координацията не бих казала,по скоро с посоките или например,ако инструктора му каже да завие на следващата пресечка  и той не я вижда-вече е объркан и не знае какво да прави.
Но най интересното е ,че смята ,че може да кара и ако е сам в колата щял да се справи перфектно.Но на изпита не може да е сам нали.Така,че как ще се преборим с притеснението съвсем не ми е ясно! newsm78






# 389
  • sofia
  • Мнения: 9 286
Вера, пробвайте да кара по маршрут, който му е предварително известен. В смисъл с инструктура.
Аз лично (карам непрекъснато от 1999 до сега), ако не знам коя ми е крайната дестинация, не съм си "начертала" предварително маршрута и някой ме навигира, съм точно не това ляво, другото...без да съм дислектик (примерно).

А аз следя темата, защото големият ми син има проблеми с ученето, по-скоро с разбирането на някои неща. Според последните наблюдения от двама логопеди няма дислексия, просто някакви зрително-моторни разминавания.
По математика съм установила, че не връзва числото с това, колко е голямо. Непрекъснато показвам с моливи (или каквото попадне) каква е разликата между 4 и 40. Сега започват смятане до 100, а при него изобщо не е автоматизирано смятането до 20, даже и до 10. Всеки път се замисля за най-простата сметка.

Общи условия

Активация на акаунт