Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията! - 3 ДИСЛЕКСИЯ

  • 81 977
  • 759
  •   1
Отговори
# 480
  • Мнения: 1 252
Роси, като го преведеш защо не го качиш и тук? Че я виж колко постно е написано. То всяка от нас поотделно знае повече, отколкото българската Уикипедия по въпроса Laughing
Е , ама аз го преведох четейки , устно. Трябва да седна да го напиша. А в английската Уики колко неща пише. само в нашата няма нищо.

Да допълня , че започнах да превеждам , но се затруднявам много с медицинската терминология - точно там в частта за мозъка...

Последна редакция: пт, 09 мар 2012, 17:32 от Рoсна kитка

# 481
  • София
  • Мнения: 1 948
Стига бе, недей да се трудиш, аз се пошегувах. Нали знаеш, че сме по-информирани, пък който не е - има и други източници, не е само Уикипедия, я

# 482
  • Мнения: 113
Момичета - да попитам. На някого в епикризата пише ли ДИСЛЕКСИЯ ? Защото в нашата пише обучителни затруднения, но в многото разговори през цялото време се говореше за дислексия. Обясняваха ми какви са проблемите на децата ми с дислексия и как да коригирам очакванията си към тях.

# 483
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Не съм чула на някой да пише това. На нашата последна пише по памет: Мисли в картини. Не разбира   доста думи,  пише без особени грешки, но бавно и е такива подобни работи.

# 484
  • varna
  • Мнения: 43
... ох, вече съм на края на силите си...моя хубостник не иска и не иска да ходи на у-ще Sad отива с желание само в три дни от седмицата, когато идва ресурсната, а в останалите два дни не иска...започва да плаче, да се тръшка, обличам го насила, той се дърпа...казва, че няма смисъл да ходи, защото му е скучно...и онзи ден директорката го хванала, че си тръгва последния час, защото решил, че достатъчно е скучал 4часа Crazy Не знам вече как да и обясня на тази учителка, че трябва да му обръща все пак някакво внимание...тя се оправдава с това, че не разбира нищо от дислексия и не знае как да работи с него, пък и нали има ресурсна и тя защо да се мъчи с него, имала си достатъчно работа с другите деца от класа Thinking

# 485
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
marlen, няма ли възможност да се смени учителката. Моят я смених в първи клас, детето ми изпадна в депресия.

# 486
  • Мнения: 32
... ох, вече съм на края на силите си...моя хубостник не иска и не иска да ходи на у-ще Sad отива с желание само в три дни от седмицата, когато идва ресурсната, а в останалите два дни не иска...започва да плаче, да се тръшка, обличам го насила, той се дърпа...казва, че няма смисъл да ходи, защото му е скучно...и онзи ден директорката го хванала, че си тръгва последния час, защото решил, че достатъчно е скучал 4часа Crazy Не знам вече как да и обясня на тази учителка, че трябва да му обръща все пак някакво внимание...тя се оправдава с това, че не разбира нищо от дислексия и не знае как да работи с него, пък и нали има ресурсна и тя защо да се мъчи с него, имала си достатъчно работа с другите деца от класа Thinking
Ами като не разбира  и не иска да се мъчи , да си ходи  у тях. На нея за това и плащат и затова работи по 20 часа, а не по 40 да се готви за да може да работи в час.

# 487
  • София
  • Мнения: 1 948
Току-що видях анонс за предаването "Темата на Нова" - днес 18.03.12 от 19:30 темата е дислексията. Не, че нещо не знаем, ама все нещо интересно може да кажат...

# 488
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Току-що видях анонс за предаването "Темата на Нова" - днес 18.03.12 от 19:30 темата е дислексията. Не, че нещо не знаем, ама все нещо интересно може да кажат...

Намерих го ама утре ще го гледам http://play.novatv.bg/play/268257/

# 489
  • Мнения: 1 252
Търсих ви за да сложа и аз темата на Нова , ама бързи сте, ей Heart Eyes

marlen , намери начин да говориш с директорката,  заедно с ресурсната го направете.
Не си мъчи детето.

Ние бяхме така в първи клас - голяма мъка,  а учителката , която е една от най - първите и до днес в 81- во , така и не искаше да разбере. За нея и до ден днешен има само отличници и мързеливи! Докога в БГ ще се намърдват такива хора не знам.

Намерихме първо с мъка  ресурсна , която ни премести в друг клас. Много малко са учителите  с главно У. Но изход има.
А и до днес моя син , макар , че е вече 9 клас си среща с ресурсната и не може без нея. та точно тя е от учителите , които са учители по призвание.
дано намерите и вашата. Успех!  Hug

# 490
  • София
  • Мнения: 1 948
Росна, ти си писала и в 9-класната тема колко добре се чувства синът ти в гимназията. А там всички ли учители информира за проблема му миналата година? И те как се отзоваха? Има ли учители, при които не срещна разбиране? Има ли предмети, които той мрази и не ще да учи, заради това, че не го разбират учителите? И при старата ресурсна ли си ходи, или в гимназията има друга?

Питах, защото и моят син е с нови учители от тази година (5 кл.), не всички разбират какъв му е проблема, някои го мислят за мързел, а с ресурсната нищо не стана и спря да ходи при нея. Имам чувството, че няма човек, който да му помогне, ако не да заобича, то поне по-малко да мрази училището.

Последна редакция: пн, 19 мар 2012, 10:00 от Sash

# 491
  • Мнения: 1 252
Да , аз писах, Саш. За разлика от другите родители , аз  първо го оставих той сам да си избере училището, загърбих си амбициите. Това ми беше трудно Mr. Green
Когато го записвах носех документа от Мишкин и го представих. Оказа се че в предишния випуск при същата класна е имало едно момче, което в момента учи стоматология и тя вече беше напълно запозната. Не ми се наложи да обяснявам.

На първата род. среща поисках да говоря с всеки учител поотделно , но те само казваха , че няма нужда и имам най - доброто и приказно дете на света. И до сега ме обсипват с ласкави думи , колко невероятен човек и какво добро дете имам, та чак ми става неудобно.  EmbarassedХимичката /това му е ключов предмет/ понякога забравя или се прави , но го прави с добро намерение - да го стимулира.
Учат само сутрин , в една класна стая са , учителите ходят при тях и са 23 деца в класа. е какво по- добро мога да желая? Детето ми да се чувства добре. Сутрин са от 8 до 14ч.
Няма по задружен клас.
Та не съм предполагала никога , че детето ми няма да иска да е във ваканция.
Е има проблеми с математика и неорганична химия, но той ги преодолява с желание.

Пропуснах да напиша , че аз много исках да е с химия или биология в НПМГ. Много , даже на трето класиране сигурно щеше да е там, но той сам си избра ПГЕБ "проф.  А. Златаров" . За по- големите - Вслушвайте се в децата си!
 

Последна редакция: пн, 19 мар 2012, 10:33 от Рoсна kитка

# 492
  • София
  • Мнения: 754
Здравейте момичета,

Росна - звучиш толкова хубаво и бодро, но най-хубавото е че детето си е намерило мястото.
Толкова рядко има такива прекрасни неща в нашата тема. Но най-много ме впечатли това че са задружен клас и че преодолява трудностите с тежките предмети. Браво, истински ме развълнува това което си написала. Предполагам че си има приятели, защото на нас това ни е най-трудното нещо. Там няма как да помагам.
Кураж на всички и препрочетете поста на Росна, особено последното изречение!

# 493
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146

 

Пропуснах да напиша , че аз много исках да е с химия или биология в НПМГ. Много , даже на трето класиране сигурно щеше да е там, но той сам си избра ПГЕБ "проф.  А. Златаров" . За по- големите - Вслушвайте се в децата си!
 
Аз не знаех, че и там е държал изпит - браво на детето.

# 494
  • София
  • Мнения: 1 948
В началото на тази учебна година се запознах с новите учители на сина ми (5 кл.) и споделих на всички за проблема му, като помолих да открият начин да изтръгнат от него знанията му (той ги има), защото, както всички знаете, по обичайния начин не става. Учителката по математика беше доста отзивчива и положителна, даже ми благодари, че съм я потърсила да споделя.

От тогава мина доста време, сега на мен ми се струва, че тя се опитва да го накара да се представя като другите и да пише. Той обаче отказва да полага усилия с писане. Знае си задачите, но не пише Confused.  В училище най-много "Работа в клас" да напише и толкоз. Тетрадките за домашно обаче са му пълни, защото в къщи го карам да изписва задачите, по този начин проверявам как се справя и даже му давам допълнителни, когато не съм сигурна дали е разбрал. Пускам го на училище само след като се уверя, че е разбрал.

На последния тест е посочил само отговорите, без изписване на задачите и, естествено освен 2-ката има и забележка, че не желае да пише. Как ли не го убеждавах, че няма друг начин да покаже, че не е налучквал или преписвал освен ако пише, но той не желае да разбере и се чувства ощетен несправедливо.

Общи условия

Активация на акаунт