Лека и безаварийна на тези, които карат ШОФЬОРСКИТЕ - 8

  • 69 239
  • 745
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 20
От скоро и аз си имам СУМПС и искам да ви разкажа как си го взех. Аз доста търсих, но не намеих такава информация.
Значи след като имате диплома и копие, свидетелство от БЧК, удостоверенията за завършен курс 2 бр., медицинско и отивате в КАТ. на вратата има машина с номерца, натискате за изваждане на СУМПС(в зависимост дали сте с нова лична карта или не) и с номера влизате да чакате. На лисчето пише колко души има пред вас. Аз бях там декември и всичко мина за 1 час. Когато отидете на гишето, на което се появи вашият номер (понякога някой не се явява и идва по-бързо вашият ред), давате документите и казвате каква поръчка искате, те ви ги връщат и отивате да платите на гишетата на банката, които се намират до външната врата. След като си платите се връщате на предишното гише и давате всичко. При вас остава едното копие от платените такси. Дават ви номер и сте готови.
http://www.i-kat.org/  тук може да се регистрирате и да проверявате кога ще ви е готова книжката. Както може да си запазите час да си я вземете.
Дано съм помогнала поне малко, защото аз когато тръгнах и търсих никъде не намерих подробно обяснение. Успех на всички в курсовете.

# 601
  • Мнения: 2 096
Здравейте момичета,
записвам се сред вас. От понеделник започвам с теорията. Надявам се да сме си полезни тук.

# 602
  • Мнения: 4 341
Успех!
Аз решавах листовки оттук
http://www.shofior.com/ и взех теорията от първия път.
Въпросите по теми освен в новото издание на Труд ги има и в сайта на ДАИ.

# 603
  • Мнения: 2 189
Здравейте и от мен!  Flutter
Започнах миналата седмица и вече съм прочела теорията, решавам листовките с допустим брой грешки, които ще изчистя до дни като повторя и потретя.  Laughing Теорията не ме плаши.
Лошото е, че никога не се бях качвала на шофьорско място, нямах си и понятие кой педал какъв е.  ooooh! На първото сядане се справих добре, на второто също, но днес инструктора ме натовари много и... трагедия! Целия час бях силно разсеяна и нищичко не направих като хората. Много съм се отчаяла и сега ще почета малко из темата, за да видя има ли хора с подобни на моите грешки и проблеми...  ooooh! На всичкото отгоре страдам и от комплекса, че се уча на стари години /на 30 съм/ и не вярвам да усвоя рефлексите и маниерите, които има един човек, шофиращ от 19-20 годишен.

# 604
  • Мнения: 156
Здравейте и от мен!  Flutter
Започнах миналата седмица и вече съм прочела теорията, решавам листовките с допустим брой грешки, които ще изчистя до дни като повторя и потретя.  Laughing Теорията не ме плаши.
Лошото е, че никога не се бях качвала на шофьорско място, нямах си и понятие кой педал какъв е.  ooooh! На първото сядане се справих добре, на второто също, но днес инструктора ме натовари много и... трагедия! Целия час бях силно разсеяна и нищичко не направих като хората. Много съм се отчаяла и сега ще почета малко из темата, за да видя има ли хора с подобни на моите грешки и проблеми...  ooooh! На всичкото отгоре страдам и от комплекса, че се уча на стари години /на 30 съм/ и не вярвам да усвоя рефлексите и маниерите, които има един човек, шофиращ от 19-20 годишен.

Coolmummy , не се отчайвай, та ти си още в началото. Аз съм даже на 42, а съвсем наскоро взех книжка. Никога не е късно човек да се научи на нещо ново, важното е да нямаш предразсъдъци. И мисля, че младите не усвояват по-бързо, а просто са по-смели,  ние с времето започваме повече да разсъждаваме и затова сме по-притеснителни. Но то си е до човек по скоро. Ако си решила да ставаш шофьор, просто не се отказвай и ще се справиш. Мен 3 пъти ме късаха на градско, после взимах допълнителни и накрая се справих, а сега от 4 месеца имам личен автомобил и всеки ден шофирам. С практиката нещата стават по-лесни, казвам ти го от личен опит. Успех!

# 605
  • Мнения: 4 341
Coolmummy, и аз бях така. Даже съм и много отговорна и като ми направят забележка, не се спичам, но така дълбоко го изживявам  ooooh!.
Ще се научиш, като постепенно да навлизаш в движението, не като мен на 4 тия час и хоп в центъра. После инструкторът ми вика "Сякаш няма никой в колата", ми кой да има? То аз не знаех къде съм от стрес. Още повече,че на полигона освен втора друга скорост не бях вкл, да не говорим за връщане на по-ниска предавка.
Но някъде към то петнайстия, двайстия час вече бях по-уверена. Следиш какво се случва, имаш идеята, че владееш автомобила. И даже вече много ми се кара и ми липсва, ако не съм го правила няколко дни.
Имам още неща за доизкусуряване естествено, най-трудна за момента ми е преценката кога да тръгна при пристрояванията, но то е защото все още нямам навик да обработвам образите от огледалата.
И като си с инструктор е по-лесно, друго е да има кой да ти каже "Не, бързай, изчакай!".
Ще се справиш! И не им се връзвай много на инструкторите, понякога имам чувството, че не знаят или дори не умеят да похвалят някого. Поне моят е такъв. Сравнявай се с предишния път, поставяй  си задачи и бъди доволна от себе си, като ги постигнеш.

# 606
  • Варна
  • Мнения: 1 814
Coolmummy, какви са тези работи за възрастта? Ами че аз бях (и още съм) на 33 докато карах курса. И абсолютно по същия начин - две-три кормувания бях добре, после едно-две - зле. Да не ти казвам как две кормувания преди изпита изведнъж започнах да гася колата и то по няколко пъти за час. Това, при положение, че съм гасила два-три пъти в началото. Много се бях шашнала, обаче ми мина и спрях да я гася. А сега, когато вече имам книжка пак съм така. Няколко пъти карам добре, после малко по-зле. Първоначалните умения си ги имам и вярвам, че другото ще дойде с практиката.

Между другото, докато карах курса ми направи впечатление, че се справям най-добре, когато карам максимум три часа на седмица, като между трите часа имаше почивка един-два дена. Два последователни дни кормуване ми се отразяваха зле, повече от два дни почивка между кормуванията - пак така. Виж как са твоите часове и пробвай да промениш разпределението, може да помогне.

# 607
  • Мнения: 2 189
Много благодаря за подкрепата!  Hug От второто сядане, инструкторът ме накара да правя сравнително сложни неща- потегляне от наклон, кръгово, минаване през кръстовища, обратен завой. Иска самостоятелност и да не ми казва кога да превключвам скоростите... За мен това е голям стрес, защото както казах и преди не бях се качвала никога на шофьорското място и никога не бях проявявала любопитство да науча кой е с предимство и кой знак какво означава. Струва ми се, че инструкторът изхожда от това, че всеки човек от обща култура ще има понятие за нещата, но в моя случай съм един бял лист. Причината е лоша катастрофа, в която попаднах преди 11г. и страх, който имам... дълга е тази тема.
Много съм щастлива, че ме окуражихте в доста лабилен за мен момент.  bouquet

# 608
  • Мнения: 4 341
Coolmummy ,
погледни това http://pkw.ovo.bg/blog/taktika_na_kormuvaneto/2011-03-05-90
На мен много ми помогна. Аз например много мразя да откривам топлата вода и предпочитам да отделя 2 мин и да изкоментираме нещо, отколкото на принципа "проба грешка" и в крайна сметка да не знам какво правя.
А това, че ти дава самостоятелност е много голям плюс. Идва момент, в който усещаш, че помощта на иструктура те бърка. И по-добре е да разчиташ изцяло на себе си и на изпита и на улицата после.

# 609
  • Мнения: 2 096
Успех!
Аз решавах листовки оттук
http://www.shofior.com/ и взех теорията от първия път.
Въпросите по теми освен в новото издание на Труд ги има и в сайта на ДАИ.
Много благодаря! Ще ги разгледам довечера

# 610
  • Мнения: 154
Coolmummy, горе главата! В подкрепа на всичко написано по-горе ще споделя, че аз започнах на 34, същият бял лист като теб бях. Преди никога не бях проявявала желание и интерес да науча нещо за автомобила или пък да шофирам. Първото кормуване премина пред Историческия музей - тръгване, спиране, обратен завой. До там ме закара инструкторът, после ме върна обратно в центъра. Надявах се и вторият час да мине така, но не би! Закара си ме до Историческия, но трябваше аз да върна колата до НДК. Като слизах от возилото краката ми буквално трепереха и едва ходех - такъв стрес и напрежение изживях!
Взех си часовете, та и допълнителни дори. Скъсаха ме два пъти и ужасно се разочаровах (от себе си). От една страна си давах сметка, че инструкторът ми, макар и спокоен и търпелив в началото, не ме оставяше сама да се оправям, все се намесваше и казваше какво да правя с идеята,че така ще запомня повече. За мен обаче е по-добре да опитам сама, уча се по-добре от грешките и опита. На изпитите, когато нямаше кой да ми казва какво да правя, буквално ми падаше перде пред очите и се вцепенявах неимоверно. След първото скъсване и отношението на инструктора сякаш се промени – стана някак по-груб, по-недоволен и нетърпелив, останах с впечатлението, че от мен шофьор няма да стане. След втория неуспешен опит се чувствах зле, беше ме срам, неизвестно защо, смятах, че съм разочаровала инструктора (на него какво ли му пука всъщност, нали ще вземе още пари от допълнителните часове)... А бе смятах се за тотално провален шофьор. Когато отидох да си изтегля документите от школата, служителката, която преди това ми обясняваше как по-голямата част от изпитваните е „минала”, сега ме успокои, че всъщност скъсани са повече от 80% от явилите се (дори ми показа протоколите). Каза, че е глупаво да се отказвам, някои се явявали по 5-6 пъти. Такава била практиката. Взех си документите и се записах при друг инструктор. Друга кола, друг човек, с който имах възможността да изчистя грешките, да попълня знанията и да получа по-ясна представа къде се намирам и колко мога. Освен това не се притеснявах, че ще го „изложа”. Изчезна неудобството и притеснението. Смених и района, в който се провежда изпита. Карах си спокойно и уверено и го взех!  Grinning

# 611
  • Мнения: 0
Да се присъедини към групата ви още един кандидат шофьор, който изкара курса взе си от раз изпита теория и днес за голям позор /собствен/ бях скъсъна на кормуването. И моите годинки никак не са малко и ми е страшно трудно , и инструктора ме изнервя безкрайно с това негово постоянно боботене какво да се прави във всяка една секунда. Не ме оставя нито за секунда сама да взема решения, а и аз най добре се уча от собствените си грешки. Казано накратко гадна история. Имам един въпрос има -  ли някой информация колко е срока на валидност на изпита по теория и имам ли шанс да го отложа това кормуване за лятото/ изпита по теория го взех на 19.12.2011г./

# 612
  • Мнения: 542
Да се присъедини към групата ви още един кандидат шофьор, който изкара курса взе си от раз изпита теория и днес за голям позор /собствен/ бях скъсъна на кормуването. И моите годинки никак не са малко и ми е страшно трудно , и инструктора ме изнервя безкрайно с това негово постоянно боботене какво да се прави във всяка една секунда. Не ме оставя нито за секунда сама да взема решения, а и аз най добре се уча от собствените си грешки. Казано накратко гадна история. Имам един въпрос има -  ли някой информация колко е срока на валидност на изпита по теория и имам ли шанс да го отложа това кормуване за лятото/ изпита по теория го взех на 19.12.2011г./

Теорията важи една година.
Не се тревожи, първо хубаво ще ти изсмукат парите и нервите и после ще те пуснат  Wink

# 613
  • Мнения: 0
Благодаря ти за бързия отговор,е поне една хубава новина на фона на кошмарния ден , а за парите е ясно, много е грозна картинката Twisted Evil

# 614
  • София
  • Мнения: 2 843
Аз влизам тук, за да се похваля малко - вчера и аз и мъж ми си взехме кормуването от първия път! Май около 50% бяха скъсаните, но човекът от ДАИ беше много добре настроен спрямо кандидатите. Бяхме на различни коли и при различни инструктори - неговият е малко по-нервен понякога и си има своите кусури, но като цяло е добър инструктор. Моят е доста спокоен, хвали често (дори може би повече от необходимото) и е доста търпелив. И двамата инструктори бяха много доволни, че сме си изкарали изпита. Другото хубаво при тях е, че нито един от тях не пуши в колата (за разлика от много други).
По време на изпита бях ужасно нервна и притеснена (изпотяваха ми се дланите), но от време на време пусках по някой майтап (свързан с пътната обстановка).

Общи условия

Активация на акаунт