КИНО клуб

  • 23 530
  • 733
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: 1
Понеже коментара се прехвърли върху Алмодовар по принцип ("Жива плът") още не съм го гледала, а и по-горе се заговори за църквата и любовта - монахинята на Пенелопе във "Всичко за майка ми" е един от любимите ми персонажи на Алмодовар. Все си мисля, че той прави филмите си с невероятно разбиране към жената по принцип, толкова "женски" филми не сам гледала от жена-режисьор.
Любовта, която дава сила да преодолееш и най-тежките загуби, любовта, която носи смърт - "Матадор", любовта, която носи опрощение - "Завръщане"... Невероятен е!
В "Матадор" смъртта на героите беше логичен завършек, те сякаш не умряха, преминаха в друго битие - тъй като в нашата реалност за тях място няма.
Сякаш всички "грехове", които общественото съзнание осъжда - обсебващата майчина (и не само) любов, лудостта, сексуалните отклонения - са нещо, което не бива да отпраща "грешниците" в ада, а да ни накара да ги погледнем с други очи. Simple Smile
И едрите планове на лицата, погледите, които говорят за емоциите, преживявани от героите - Пенелопе, която мълчаливо се прощаваше с баща си във "Всичко за майка ми", Марко и Лидия на концерта - всичко без думи, без драми или ефекти. Само героят и заобикалящият го свят като фон на неговата скръб. Защото все си мисля, че дори в еуфорията при Алмодовар има примесена мъничко тъга. Знам ли го - може да му е от испанската кръв Simple Smile

# 586
  • София
  • Мнения: 3 901
извинявайте, че така се включвам по средата без да напиша и ред за Алмодовар, но ще се радвам, ако съберем любими цитати от филми в тази тема:

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=540683.msg16878130#msg16878130

# 587
  • Мнения: 2 401
с невероятно разбиране към жената по принцип, толкова "женски" филми не сам гледала от жена-режисьор.
  Много точно попадение!

# 588
  • Мнения: 2 293
Ще пишем и там, Аурора.
  
Цитат
Защото все си мисля, че дори в еуфорията при Алмодовар има примесена мъничко тъга.
Много, много тъга има, дори. "Всичко за майка ми", например, е много тъжен филм. Всички образи там са толкова емблематични, всеки толкова силен. Кой от кой, с по-гяляма драма. И едни красиви жени все...

 Когато се събраха на дивана в Мануела. Гледаш ги пият вино, смеят се, а ако забавиш кадъра- Мануела с непреодолима мъка, Роза в такава объркана ситуация, Ума Рохо-типичната актриса, неразбрана, "празна". Когато бяха в колата с Мануела, и говореше за славата си, как свикваш с нея, а и тя какво е, няма вкус, няма мирис, сякаш нямаш нищо.... Аградо, такъв позитивизъм вдъхва. С цялото си това уж куку поведение, а с такава ясна концепция за живота и действителността.
   "Как мога да притежавам отигинален Шанел, когато има толкова много бедност по света?"
или: "Е, както вече казах, автентичността е много скъпа. Не може да бъдеш стиснат в това отношение, защото колкото повече се доближаваш, до това за което си мечатеш да си, толкова си по-автентичен."
   От всичките му филми, които съм гледала, този ми е най-тъжен.

Аз не съм гледала Матадор.
Като казах матадор, веднага прескачам на Лидия. Такава красива сцена, когато се приготвяше за коридата! Целия ритуал на обличане и т.н. Много красива традиция, ако можеше накрая да не завършва с убийство на бика или матадора. Да остане само онази грация, докато "танцуват", после да се разминат и всеки към изхода си.....
    Жералдин Чаплин ми е типичната бивша балерина! С опънатата в кок коса, петит...
Обожавам филми, над чиито кастинг е работено много!
  
  

# 589
  • София
  • Мнения: 3 901
"Всичко за майка ми"

Изключително тъжен филм. От началото до края ме е държал като омагьосана, а го гледах за трети път. Много ми беше тежко да го изгледам, хора. Много ме разтърси. През цялото време изпитвах болката на Мануела почти физически. Толкова реален филм, сякаш си се пренесъл във филмовата лента и си попаднал в живота на тези хора като част от него.
Всички играха прекрасно, сцените, диалозите, музиката, цветовете...ненадминато съчетание и изключително богат душевно филм.

Пенелопе Круз беше толкова крехка, уязвима и прекрасна, продължава да е една от най-красивите актриси в съвременното кино за мен.

Аградо – идеално превъплъщение, много силна роля!

# 590
  • Мнения: 2 293
Можете ли да ми намерите една песен от Всичко за майка ми. Звучи в сцената, когато Мануела пристига в Барселона за първи път след смъртта на Естебан. Когато оглеждаше града през нощта, возейки се в таксито.

# 591
  • Мнения: 1 783
И все пак не ви ли се струва, че жените са все жертви в неговите филми? Сякаш те нямат възможност да избират съдбите си, все са жертви на мъже, синове, църква, неща, които можеш сам да тропнеш с крак и да откажеш...

Ако не са жертви, то са луди, като всичките героини на Росси Де Палма. И не се сещам да е имало красива и луда героиня.

Женски филми казвате, но на мен ми се струва, че някак си жените са сведени до същества напълно подвластни на емоциите си, логиката и разсъжденията са оставени за други... Едни такива упорито търпеливи и обичащи, забременяващи, използвани или пребивани от егоисти. Естествено, накрая са овъзмездени по един или друг начин, но все пак, само гадости им се случват. Сега се зачудих, дали не е от съчувствие към жените, от съпричастие? Предполагам, че обществото в Испания е доста "мачистко", може и това да е. Но все пак ми прави впечатление...

# 592
  • Мнения: 2 293
Биз, с риск да прозвуча зле, жената по принцип е жертва.  Laughing
 

# 593
  • Мнения: 1 783
Не е в това въпроса, съгласна съм. Ама на неговите героини много гадости им се случват. Не искам да го отдавам на обществото в страната им, но само това обяснение ми идва. Естествено не може да се сравнява с филми за Афганистан и Иран например (жената убита с камъни, защото уж изневерила), но е почти тенденциозно. И да разширя кръга на жертвите във филмите на Алмодовар - хомосексуалистите/транс също са често жертви, макар и не винаги (с какво например заслужаваше опрощението си Лола накрая?)

Всичко това го казвам, не като критика, а като коментар. Алмодовар ще си остане завинаги любим за мен режисьор.

# 594
  • Мнения: 2 293
Защото Мануела беше твърде уморена. Защото Лола умираше. Защото Педро накрая винаги показва колко благородна може да е жената, как може да прости и да продължи. Колкото и клиширано да прозвуча.
  Силни жени показва Педро, според мен. Наред със жертвите, каквито има и в реалния живот.
 


   

Последна редакция: вт, 09 ное 2010, 22:01 от ТинаХрис

# 595
  • Мнения: 502
Можете ли да ми намерите една песен от Всичко за майка ми. Звучи в сцената, когато Мануела пристига в Барселона за първи път след смъртта на Естебан. Когато оглеждаше града през нощта, возейки се в таксито.

  Песента е Tajabone на сенегалеца Исмаел Ло.

Tajabone - "Todo sobre mi madre"

Ismael Lo - Tajabone


 Тук има текста преведен на английски :

http://stormy7g.wordpress.com/2008/05/12/tajabone/

http://elvalordeloesencial.blogspot.com/2010/08/tajabone-el-es-un-angel.html



  Жертви и богини, това са жените при дон Педро. Като че ли няма много феминистки сред героините му , да.  Simple Smile

Последна редакция: ср, 10 ное 2010, 00:05 от С О Н Я

# 596
  • Мнения: 2 293
Благодаря, Соня!
  Хайде де, чакам коменатара ти. Що така ни подлъга?  Grinning

# 597
  • Мнения: 502
Благодаря, Соня!
  Хайде де, чакам коменатара ти. Що така ни подлъга?  Grinning

  О, ще пиша. Нали съм си мега маниак, свалих си All About Eve (1950)/ Всичко за Ева, днес ще го гледам...Също и Opening Night (1977)/ Премиера  .
  И ще напиша после- "Всичко за "Всичко за майка ми"...."  Simple Smile

 Филма на Джон Касавитис от тук, че го няма по българските тракери :

http://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=2257887

http://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=2257887

 

  

Последна редакция: ср, 10 ное 2010, 10:24 от С О Н Я

# 598
  • Мнения: 1
... и жените са сведени до същества напълно подвластни на емоциите си, логиката и разсъжденията са оставени за други... Едни такива упорито търпеливи и обичащи, забременяващи, използвани или пребивани от егоисти. Естествено, накрая са овъзмездени по един или друг начин, но все пак, само гадости им се случват. Сега се зачудих, дали не е от съчувствие към жените, от съпричастие? Предполагам, че обществото в Испания е доста "мачистко", може и това да е. Но все пак ми прави впечатление...

Хм. По принцип психолозите твърдят, че жените са по-емоционални, рационалното и практично мислене е по-скоро мъжка територия. Разбира се, западната цивилизация и развитието на живота страшно много са променили нещата и всичко - дрехи, работа, парфюми, начин на мислене става все повече унисекс...
При Алмодовар жената си остава майка, любовница, безрезервно обичаща, готова всичко да прости и да способна не само да понесе тежкото бреме, но и да се съхрани емоционално в кошмара. Затова и жените във филмите му са едновременно силни и крехки.
Мачовци са испанците, тука на Балканите и ние не сме посока, пък и това "мъжкарско" поведение все още се приема поускори за позитив от повечето хора - и мъже, и жени...

# 599
  • Мнения: 502
   Там е работата, че не само жените са център на вниманието при Алмодовар. Не можем да подминем темата за хомо и транссексуалността на героите му, въпреки че самият режисьор не обича да дели персонажите си по сексулната им ориентация. Самият израз "сексуална ориентация" той произнася иронично и не го употребява, предпочита по простото "педал" и травестит.
  Даже му е неприятно да говори за това сякаш, помните ли Бенино в "Говори с нея" как се ядосваше на бащата на Алисия, че го пита дали е гей.

- Баща и ли беше тук ?
- Да, попита да ли съм педал. Използва американски израз, по-изтънчен. "Каква е ориентацията ми".
- И ти какво каза?
- Че харесвам мъже.
- Наистина ли ?
- Не глупачке, излъгах. Как смее да ме пита дали харесвам мъже или жени ? Какво го интересува ?


  
   Той много рядко говори директно за това, но пък цитира  Лорка, Труман Капоти, Тенеси Уилямс, които никога не са прикривали хомосексуализма си.

 Иска ми се да обсъдим по-късно и "Лошо възпитание", този "шибан шедьовър", както се е изказал за филма Тарантино. Не мога да не се съглася.  Simple Smile

Последна редакция: ср, 10 ное 2010, 12:34 от С О Н Я

Общи условия

Активация на акаунт