? към младите шофьори(КИ) - 7

  • 50 193
  • 749
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 23 097
Shans, i dizela si gasne kato vsjaka druga kola,no po-trudno U4ebnata sam ja gasila i na ravno.

# 46
  • област Варна
  • Мнения: 270
А на баир всичко гасне, ако не му подаваш газ. Въпреки, че с малко повече тренировка и по-мощтна кола можеш и да попъплиш с 5 см в минута и без газ  Laughing Ама сега говорим за тръгване при "идеални условия", после ще учим другите.

# 47
  • Мнения: 23 097
espinoza, е, така е. )
Докато карах курсовете съм я гасила и на 1ва. А сега понякога и на 2ра тръгвам....)

# 48
  • Мнения: 50 745
O, аз оня ден успях да потегля два пъти на 2ра- с дизел  Laughing
На баир не гасне ако не даваш газ, върви си , макар и с 5 км/час

# 49
  • Мнения: 2
Здравейте,
бихте ли ми препоръчали инструктор във Варна, ако имате и координати още по-добре  Wink
имам книжка, но ми трябват няколко часа "градско "каране, тъй като не съм карала от повече от 1 год.Държа на съвестен и коректен човек, защото предишния ми инструктор беше  Close

благодаря предварително  Simple Smile

# 50
  • София
  • Мнения: 1 170
запис,темата ми е интересна и много полезни неща се научават

# 51
  • Мнения: 3 835
ЪЪЪ, нали знаете как му казват на тунела на Люлин  hahaha ускорител за елементарни частици  hahaha и аз там така...

мен заради това бе беше шубе - да не ме отнесе някой, щото аз си карам с 50-60 км/ч.
Благодаря за куража!  Heart Eyes
Mинах от Люлин към центъра - но отбих към Красна поляна, та не се засякох с трамвай.  Joy

# 52
  • София
  • Мнения: 9 261
Tatianna, точно това ми е казуса, имат ли знак или не. Ако нямат наистина те са с предимство, но ми се струва безумно да не е поставен знак. Не става дума за голям и малък път, а за безопасност, ако не е регулирано,  напрактика трябва да спреш на път, на който ограничението е 80км., за  да пропуснеш десностоящия.
Затова и ще проверя, големи мелета могат да се заформят на това място.
Там има знаци - локалното е без предимство. Но, има е едно но... Понеже стават големи задръствания точно там и опашката се реди от локалното, се намират и такива, които чакат чак до моста, за да се включат и съответно другите не са особено въодушевени от идеята да ги пуснат, въпреки предимството. Надявам се да ме разбираш какво имам предвид. Затова ако има голяма опашка на този светофар е редно всички да се наредят на нея по-отрано, а не някои да чакат последният момент и да минават най-отпред с идеята, че са с предимство. Ако обаче пътят е свободен е редно тези от локалното да пропуснат влизащите от околовръстното.

# 53
  • Мнения: 5 247
Aннa, чудесно те разбрах, минавам доста често от там. И при двете случки нямаше задръстване, ако беше такава ситуация не бих се хвърлила в такива размисли.  Понеже два дни все обсъждам ситуацията с различни хора и всички са категорични, че знак трябва да има, снощи минах на щателна проверка. Няма знак, на другите включвания на локалното навсякъде има знак паркирането забранено и път без предимство, там обаче има само паркирането забранено. Имало ли е знак преди не знам, но в момента си е нерегулирано кръстовище и колите от локалното са си десностоящи и с предимство.

espinoza, надявам се да не го приемеш лично, но не мога да се сдържа. Хубаво даваш съвети, твое право си е, ама моля ти се съобразявай се малко на кой ги даваш. Какви са тия обяснения за тръгване с газ, без газ, търсене на момент за зацепване на съединител и т.н. на човек дето е взел един урок по курмуване. И къде ще спира на скорост по описания начин, като сигурно с учебната няма да вдига повече от 30км/ч.
Верни са обясненията за идеални условия, ама момичето първо трябва да се научи на основните неща, после да усеща мотора, пък токава да го прави по този начин. Тя още сигурно още не е сигурна в превключване на скоростите, ние ще и даваме съвет за спиране, което предполага следене на обороти или усещане за работата на двигателя.
Та значи тръгва се винаги със синхронизирано  отпускане  на съединителя и подаване на газ. Това за дизела е верно, даже на баир съм го правила с 2,4/170к.с. турбодизел, но то е приложимо, ако се налага леко преместване напред в задръстване напр. В никакъв случай не е правило за тръгване с дизел.  Пък ако ти е заминала компресията може и въобще да не стане.  Апропо и на мойта бензинка отлепям на първа и равно само с отпускане на съединител Mr. Green. Та пак стигаме до началото - като се научи на основното и си свикне с колата, сама ще ги усети тия неща.
На скорост се спира с едновременно натискане на съединител и спирачка. Описания от теб начин предполага по-висока скорост и отдалеченост от точката на спиране. На практика по този начин се спира рядко. Да не говорим, че трудно ще стигне до първа, има коли на които даже не може да я включи без да я напъне, ако колата не е в пълен покой.

slavity, слушай и прави нещата както ти казва инструктура. Той е затова, за да те научи и да вземеш книжка. Нито ще си първата, нито последната дето в главата им е каша в началото.Като вземеш книжка и започнеш да караш сама, вече може да разчиташ на съвети от други шофьори и да си изградиш собствени навици Peace.

# 54
  • Мнения: 23 097
Момичета, я кажете за колко време правите 6-10хил км.?
Питам, понеже ни предстои отново смяна на масло....а последно сменяхме февруари месец. И това означава, че за 7месеца сме минали към 9хил и нещо км.(не ги запомних точно). А почти само в града се движим и сравнително малко извънградско имаме.

# 55
  • о`майна лунна нощ е
  • Мнения: 5 541
За година ги навъртаме. Ежедневно сме с колата на работа, случвало ми се е да мина между 100 и 200 км. в рамките на града /рядко, но и това е ставало/ иначе средно около 20 км. дневно. Почти задължителни са 30-те километра всеки уикенд до село и обратно.

ПП - проблемът с мигачите ми взима застрашителни размери. Остава да се прежаля кога да я заведа в сервиза и да се лиша от нея за ден поне. Много ни е сложна процедурата, защото се караме взаимно на работа с мъжа ми /той е на другия край на града, аз на центъра/, вечерта се прибираме в обратен ред .... става мазало дори ден да сме без кола.

# 56
  • Мнения: 1 995
noproblem, писах ти на лични.

Карам си аз, засега само до работа и обратно, днес ми се налага да се отклоня от обичайния си маршрут и отсега ме тресе къде и как ще паркирам в центъра, че е ужас Crazy

# 57
  • Мнения: 4 916
А на баир всичко гасне, ако не му подаваш газ....


Няма такова нещо. Аз съм все на полусъединител на тръгване по баирите, нулев проблем. Проблем може да имат евентуално хора, които по някаква причина не успяват да усетят съединителя (напр. поради неудобни обувки) или такива, които са минали от дизел на бензин и още не са свикнали с разликата. Но това са преодолими неща, с времето се изчистват.

ПП - сега прочетох, че момичето се учи. Вече не преподават ли потегляне на полусъединител? Нас едно време ни влачеха по баирите, а имаше и естакада за това.

# 58
  • Мнения: 23 097
argun, това понятие "полусъединител" изобщо го няма в устите на инструкторите. ) Ако някой ти го спомене, то трябва да го благославяш. )
Няма влачене по баири, нито естакада.
Аз също не знаех какво е полусъединител, докато не се качих на нашата кола.
Та е нормално да загасиш колата на баир, докато се учиш, просто защото никой не ти обяснява как да не го правиш.

Наистина обясненията за човек взел 1ч кормуване са безсмислени, най-добре е да и обясни и покаже инструктора.
За това му плаща в крайна сметка.

# 59
  • Мнения: 4 916
Хм, предполагам, че си права. Все пак и часовете са намалени, може би вече няма време за това.

Общи условия

Активация на акаунт