? към младите шофьори(КИ) - 7

  • 50 207
  • 749
  •   1
Отговори
# 30
  • област Варна
  • Мнения: 270
За тръгването кажи какво караш бензин или дизел?
За спирането има два варианта:
1. Едновременно - ляв крак натиска съединителя, десен крак се маха от газта, лява ръка държи кормилото, дясна ръка освобождава скоростния лост на "нулева" и после се мяташ на спирачката.
2. По-препоръчителния вариант - спиране на скорост. Трябва да знаеш според колата ниския праг на всяка скорост. Примерно на моята 3-та - 30 км/ч, 2-ра - 10-15 км/ч, т.е. тоя момент, в който колата почва да придърпва, демек трябва и по-ниска скорост. За обороти не ме питай, че така съм си свикнала на колата и въобще не им обръщам внимание, ориентирам се по двигателя. Та по същество
-на 3-та с 50 км/ч - махаш десния крак от газта и почваш да натискаш педала на спирачката. Като стигнеш ниския праг на скоростта - дигаш десен от спирачката, ляв крак натиска съединителя, дясна ръка превключва на по-ниска предавка, ляв крак отпуска постепенно съединителя, като усетиш че съединителя "зацепва" задържаш 2-3 секунди и доизпускаш (егати думата измислих) съединителя и така докато не превключиш на първа. Като стигнеш първа следва първа точка.

# 31
  • при него
  • Мнения: 1 700
И да се оплача, сутринта такъв конденз имах по предното стъкло че ми трябваха 15 минути духане на климатика, за да прогледна.. За първи път ми се случва, такова нещо. Приемам съвети, само парното ли да пускам или климатика, на топло -студено?, на колко силно да пускам перките, прозорци ли да отварям?  newsm78
Пускай да духа на предното стъкло. Врътката трябва да е на символа който прилича на най горния ляв от тази картинка ...и да не духа топло а хладно Simple Smile Няма смисъл да пускаш климатика само заради стъклото. Ако си го пускаш по принцип ОК, ама само заради джама няма смисъл.
На мен само климатика ми дърпа конденза бързо. Зимата си включвам на парно и климатик, за да дръпне стъклата, врътката е на топло и не духа студено  Peace Ако е много голям конденз, какъвто нямам по принцип, защото колата е в гараж, но когато се случи пускам да духа и на прозорците, но ако е само то, забрави... И не само на моята кола, и други които съм карала им трябва климатик, за да стане бързо.

Кроки, Трейси, благодаря!
Кроки, даже и снимка !  Joy Точно там го слагам, на символа, който е само за предно стъкло и усилвам вентилаторите на макс ~ в моя случай 4-та степен, ама пускам на топло, сигурно за това ефект нямаше. Ако не пусна климатика, мисля няма да ми се получи. Аз пътувам за работа не повече от 3 км, като през цялото време кеся в задръстване (около Южния парк) рядка стигам до 3-та скорост, та за тези 15-20 минути ако не съм издухала с климатика, май парното няма да се справи. Затова питах, да видя дали аз не правя някоя глупост. Другия път ще пробвам да го пусна на хладно, а не на топло.  hahaha

# 32
  • Мнения: 4 785
Пусни си парното на топло + климатик, не дей да мръзнеш  Mr. Green Климатика пак си дърпа конденза и няма да се развали щом си го пуснала на топло, не се притеснявай  Peace Друг е въпросът, че в началото си духа студено, ако си без климатроник  Crazy

# 33
  • при него
  • Мнения: 1 700
Момичета имам казус. Ние свикахме семейния шофьорски съвет, ама нищо не измъдрувахме Mr. Green.
Става дума за слизането от Околовръстното при Симеоновско шосе.....

Фламбе, ако нямаш знак, че се намираш на път с предимство, а локалните ти долитат от дясно, значи трябва ти да им дадеш път, съгласно правилото на дясностоящият. Значи, няма знаци, т.е. кръстовището е нерегулирано - дясностоящите са с предимство. Нищо, че пътят, на който ти се намираш е по-голям, широк и прочие,щом изрично не ти е сложен знак за предимство, чакаш/внимаваш/намаляваш скоростта.

....
не карам често напоследък, но за утре съм предвидила тунела към Люлин
не съм карала в него, но трябва да се справя  Whistling
....
Стики, разбира се че ще се справиш! Само един съвет мога да ти дам. Ако отиваш от центъра към Люлин и караш по Бул. Тододр Александров - този който е пред кино Арена, на светофара преди тунела застани в дясна лента, защото веднага след кръстовището има стари влакови релси, които от дясно са много по-ниски и можиш спокойно да ги минеш на 3-та, докато колите от лявата колона трябва доста да намалят , така веднага след релсите можеш да дръпнеш, безпроблемно да се пристроиш в ляво и газ...
ЪЪЪ, нали знаете как му казват на тунела на Люлин  hahaha ускорител за елементарни частици  hahaha и аз там така...

# 34
  • Sofia
  • Мнения: 1 647
Оф, с каква скрост пишете бе хора, не мога да ви изчета.
Стики, не му се притеснявай на тунела, няма нищо страшно там, просто си карай внимателно.

# 35
  • при него
  • Мнения: 1 700
Пусни си парното на топло + климатик, не дей да мръзнеш  Mr. Green Климатика пак си дърпа конденза и няма да се развали щом си го пуснала на топло, не се притеснявай  Peace Друг е въпросът, че в началото си духа студено, ако си без климатроник  Crazy
Аз обичам да се возя на много топличко. Сега карам с едни прекрасни обувки с тънък ток и за да не съсипя (изтъркам в стелките) тока отзад, особено левия, карам боса. Понеже ходя предимно с поли, та съм и с тънки чорапи и просто няма как да не пусна парно/ климатик. Иначе, лятото за по-малко от два месеца съсипах тока на едни сладурски бели сандали, карах непрекъснато с тях ... Сега вече като мина на ботуши няма да карам боса де, но до тогава, всяка сутрин ще си правя сауна в колата, а после се чудя що имало конденззз  newsm78 hahaha

# 36
  • Мнения: 746
Трейси, надявам се, че всичко с тая случка вече е приключило и няма да има продължение  Peace
По въпроса за предимството - аз така като се движа по Шипка и гледам, че няма знак за предимство и се оглеждам за десностоящите, но те пък незнайно защо винаги ме изчакват и се зачудих да не би да има знак и аз да не съм го видяла  newsm78 абе луда работа

# 37
  • Мнения: 5 247
Tatianna, точно това ми е казуса, имат ли знак или не. Ако нямат наистина те са с предимство, но ми се струва безумно да не е поставен знак. Не става дума за голям и малък път, а за безопасност, ако не е регулирано,  напрактика трябва да спреш на път, на който ограничението е 80км., за  да пропуснеш десностоящия.
Затова и ще проверя, големи мелета могат да се заформят на това място.

Последна редакция: сб, 02 окт 2010, 12:29 от flambe

# 38
  • Мнения: 759
За тръгването кажи какво караш бензин или дизел?
За спирането има два варианта:
1. Едновременно - ляв крак натиска съединителя, десен крак се маха от газта, лява ръка държи кормилото, дясна ръка освобождава скоростния лост на "нулева" и после се мяташ на спирачката.
2. По-препоръчителния вариант - спиране на скорост. Трябва да знаеш според колата ниския праг на всяка скорост. Примерно на моята 3-та - 30 км/ч, 2-ра - 10-15 км/ч, т.е. тоя момент, в който колата почва да придърпва, демек трябва и по-ниска скорост. За обороти не ме питай, че така съм си свикнала на колата и въобще не им обръщам внимание, ориентирам се по двигателя. Та по същество
-на 3-та с 50 км/ч - махаш десния крак от газта и почваш да натискаш педала на спирачката. Като стигнеш ниския праг на скоростта - дигаш десен от спирачката, ляв крак натиска съединителя, дясна ръка превключва на по-ниска предавка, ляв крак отпуска постепенно съединителя, като усетиш че съединителя "зацепва" задържаш 2-3 секунди и доизпускаш (егати думата измислих) съединителя и така докато не превключиш на първа. Като стигнеш първа следва първа точка.
Моят инструктор и той така ме учеше, но т.2 ми е сложна. Кара ми се вече, но скоро няма да ме огрее да си купя кола Sad Това вместо запис...

# 39
  • България-Швейцария
  • Мнения: 2 535
На мен само климатика ми дърпа конденза бързо. Зимата си включвам на парно и климатик, за да дръпне стъклата, врътката е на топло и не духа студено   Peace Ако е много голям конденз, какъвто нямам по принцип, защото колата е в гараж, но когато се случи пускам да духа и на прозорците, но ако е само то, забрави... И не само на моята кола, и други които съм карала им трябва климатик, за да стане бързо.
Вече мислех, че съм единствената, която го прави, успокоих се Grinning.
Тя и моята кола нощем в гараж стои, но после пред офиса си е навън поне 10-ина часа и отгоре, нищо не й помага в това отношение гаражът.

# 40
  • ПЛОВДИВ
  • Мнения: 294
здравейте
от сряда вече и аз съм с книжка, взех изпита от 1 път, което направо си е чудо.
Искам да попитам някой дали знае откъде да си запазя час и дата за подаване на документи за издаване на книжка, казаха че може, но аз търся ли търся и не мога да намеря къде точно става номера
Честито и от мен. Аз пред 2/3 седмици си подавах документите в КАТ. Ето какво ти трябва:
1. Копие и оригинал на удостоверенията където си карала курса по теория и практика.
2. Копие и оригинал на лична карта и диплома за средно образование.
3. Копие и оригинал на медицинско за очен лекар и свидетелство от БЧК.
4. Платежните за платена такса за книжката + талона на мен ми излез на 32,00лев. + таксите.
Молиш някой да отиде рано да те запише в КАТ и когато ти дойде реда да ти се обади и тръгваш.
Ще трябва да изкараш от банката в КАТ удостоверени че нямах друга книжка, картон на водача и едно заявление за тези неща си приготви 2,60лев. А там на място те снимат и ако си с очила като мен, ще трябва да си ги свалиш. Ще ти дадат само талона и бележка след 1 месец с нея да си вземеш шофьорската книжка.
Дано да съм ти била в помощ, ако нещо не ти е ясно ми пиши ЛС. Успех и без аварино каране след това.

# 41
  • София
  • Мнения: 53
Момичета, моля за помощ! Записах се и аз на шофьорски курс. Онзи ден инструктора ми показва как се спира и как се тръгва. Аз преди това никога не съм се качвала и не знам как стават тези неща, а пък и нещо сивото вещество ми го няма напоследък, та молбата ми може ли да ми опишете последователните действия при тръгване и спиране, че в главата ми почти нямам спомен. Благодаря ви!

става въпрос за дизел

# 42
  • област Варна
  • Мнения: 270
На дизела е лесно. Изключила си ръчната. Десен крак на спирачката. Ляв на съединителя до дъно. С дясна ръка включваш първа. Почваш плавно да отпускаш съединителя и в един момент стигаш до едно положение, в което се променя звука на двигателя и във педала се усеща едно леко като притупване. В тоя момент махаш крака от спирачката и продължаваш плавно да доотпускаш съединителя. Колата сама ти потегля. Като направиш 5-10 см напред вече можеш да натиснеш газта и да си доотпуснеш съединителя до края. Лошото е, че ей това всичкото дето го изчете за 5 мин. трябва да го направиш за 5 сек. образно. Айде за 15.

# 43
  • София
  • Мнения: 53
На дизела е лесно. Изключила си ръчната. Десен крак на спирачката. Ляв на съединителя до дъно. С дясна ръка включваш първа. Почваш плавно да отпускаш съединителя и в един момент стигаш до едно положение, в което се променя звука на двигателя и във педала се усеща едно леко като притупване. В тоя момент махаш крака от спирачката и продължаваш плавно да доотпускаш съединителя. Колата сама ти потегля. Като направиш 5-10 см напред вече можеш да натиснеш газта и да си доотпуснеш съединителя до края. Лошото е, че ей това всичкото дето го изчете за 5 мин. трябва да го направиш за 5 сек. образно. Айде за 15.

благодаря за отговора, ама като съм заспала патка и се спичам при инструктората и нищо не помня питам тук във форума, колкото и да е смешен въпроса  Embarassed

# 44
  • Мнения: 746
На дизела е лесно. Изключила си ръчната. Десен крак на спирачката. Ляв на съединителя до дъно. С дясна ръка включваш първа. Почваш плавно да отпускаш съединителя и в един момент стигаш до едно положение, в което се променя звука на двигателя и във педала се усеща едно леко като притупване. В тоя момент махаш крака от спирачката и продължаваш плавно да доотпускаш съединителя. Колата сама ти потегля. Като направиш 5-10 см напред вече можеш да натиснеш газта и да си доотпуснеш съединителя до края. Лошото е, че ей това всичкото дето го изчете за 5 мин. трябва да го направиш за 5 сек. образно. Айде за 15.

не съм карала дизел, но изобщо не съм знаела, че така тръгва Simple Smile
И наистина ли при наклон нагоре не ти гасне?

Общи условия

Активация на акаунт