да споделим за учителските своеволия

  • 15 268
  • 335
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 42 107
Цитат
- учителката по английски през пет-шест седмици отсъства за седмица-две, връща се и още първия час дава тест. Това се повтори поне три пъти през учебната година, може да е било повече. През втората година същата работа. Все още нямам обяснение защо така правеше, но за децата беше стрес.

- друга учителка, с която децата са за първа година, предупреждава кога ще има тест и заплашва, че който отсъства автоматично ще получи двойка. Дете с висока температура (не моето) отива специално за часа. Учителката отсъства.

Първото може да е спорна практика, но не бих го нарекла произвол. Произвол ли са изпитите за входящо ниво след 3 месеца ваканция? Не, те са проверка кой колко е забравил. Да не говорим, че има план за изпитванията и оценки трябва да се нанасят. Тук може да се даде същото тълкувание.  А вторият пример е бил само заплаха, честно казано съвсем разбираема.  100% съм сигурна, че никой не би написал двойка на болно дете с бележка Peace

Цитат
Да си чувала за служебни двойки  например?
Не съм. Какво е това? Разкажи за да преценим.


# 16
  • Мнения: X

  100% съм сигурна, че никой не би написал двойка на болно дете с бележка Peace





Ей тъй, поне за всеки случай, намали малко процента.  Peace Аз миналата година видях такава оценка на първокласник (не моето дете). Слаб (без 2). Детето беше в болница, оперирано. Даже в характеристиката, която се дава заедно със свидетелството пишеше нещо от сорта: "Поради чести отсъствия, ученикът има такива и такива пропуски". Отсътствията бяха на края на годината заради операция от херния и ако искате вярвайте, но думата "отсъствия" в характеристиката беше написана "отцъствия". Гледам, гледам клавиатурата, ами "с" и "ц" не са съседни букви. Майката с голям кеф я разнася тази характеристика навсякъде из кабинетите на новото училище.  Laughing

# 17
  • Мнения: 25 900
Ето този начин на мислене, ще ме извиниш Как ' Сийке, не го разбирам. За съжаление ние вече отдавна сме свикнали да не се борим с неправдите.

Зависи какво разбираш под "неправди". Това, че някой е оценил "на мама златото" по-ниско, отколкото то се възприема или аз съм убедена, че заслужава, не е повод за драма. Като изключим съвсем субективния елемент, не мисля, че трябва да си наруша спокойствието или да си комплексирам и невротизирам детето за някакви си там оценки. Милион пъти съм му казала, че предпочитам и уважавам собственоръчно изкараната тройка, отколкото шестица от преписване. (А в училище се преписва, та пушек се вдига - почват още от началната степен. Но, вторачени в пустите му оценки, и родители, и учители си затварят очите и не знам каква услуга мислят, че правят на децата....)
Неправдите, за които си струва да се бори човек, според мен са други и мисля, че горе-долу успявам да го внуша на младежа, въпреки нормалния за възрастта му стремеж да скача като петле за щяло и нещяло. Има време, ще се научи да си избира битките.  Simple Smile

# 18
  • Мнения: 42 107

Ей тъй, поне за всеки случай, намали малко процента.  Peace Аз миналата година видях такава оценка на първокласник (не моето дете). Слаб (без 2). Детето беше в болница, оперирано. Даже в характеристиката, която се дава заедно със свидетелството пишеше нещо от сорта: "Поради чести отсъствия, ученикът има такива и такива пропуски". Отсътствията бяха на края на годината заради операция от херния и ако искате вярвайте, но думата "отсъствия" в характеристиката беше написана "отцъствия". Гледам, гледам клавиатурата, ами "с" и "ц" не са съседни букви. Майката с голям кеф я разнася тази характеристика навсякъде из кабинетите на новото училище.  Laughing

Е, ще се съгласиш, че този случай е малко по-различен все пак. Не става дума за двойка заради отсъствие от един час по уважителни причини. Такава двойка би била прекалено явен автогол за учителя. Пък и нали в първи клас нямало оценки? Май има само някакви характеристики, в които се пише как се е развивало детето. И ако детето наистина е пропуснало много неща, дали в характеристиката му трябва да пише "отличен", понеже има извинителна бележка? Нормално е да бъде информиран родителят къде детето му има пропуски. Аз поне бих се радвала да знам, че детето ми знае само 80% от азбуката заради отсъствията.

П.П. Относно правописната грешка -"с" и "ц" хем са близко разположени букви, хем понякога се получава объркване, когато човек пише на фонетична кирилица. Т.е. човекът  знае в коя зона е буквата, с периферното зрение вижда "С" и натиска, ама се получава "Ц". И на мен ми се е случвало неведнъж да натисна точно този грешен клавиш, но поправям после.

# 19
  • Мнения: 8 864
Темата върви в посока към започване на спорове, които няма да доведат до нищо, най-много до размяна на обиди. Освен това е добре да се привеждат за пример случаи, в които лично някой е бил засегнат, за да е ясно как точно е стоял въпросът. Изобщо не е ясен приведеният пример с първокласника да речем. Лесно е да закеймим гадната учителка, без да е ясно дали детето поради чести отсъствия наистина не е със съществени пропуски. Начинът да се доведе това до знанието на родителите е краен, но оценка слаб е най-вероятно само за тяхно сведение, защото е известно, че до 4-ти клас никой не може да бъде оставян да повтаря.
Служебна двойка на кого и по какъв повод е писана? Mr. Green

# 20
  • Мнения: X
Изобщо не е ясен приведеният пример с първокласника да речем. Лесно е да закеймим гадната учителка, без да е ясно дали детето поради чести отсъствия наистина не е със съществени пропуски.

ОК. Примерът с първокласника сигурно е прозвучал неясно. Просто на мене ми е твърде ясен, затова го дадох. Детето цяла година си беше тормозено, пропуски в ограмотяване и смятане няма никакви (потвърждава се от новата му учителка). Накрая на учебната година се наложи да го оперират. Първият ден в който се върна му дадоха тест. Бил е притеснен или не знам какво, но резултатът беше Слаб. Да, оценки в първи клас няма, но въпросната учителка ги пишеше редовно с думи.
Примерът с "отцъствия" не е случаен. Ако детето ви в тест напише думата "Айран" и госпожата я поправи на "Айрйан" какво ще кажете? А в характеристиката освен въпросната грешка имаше много други. Просто за тази първо се сетих. Което идва да каже, че имахме неграмотна (буквално) учителка.
В момента детето ми учи при прекрасна учителка. Ако миналата година не се беше случило всичко, което се случи и бях прочела неща, като тези написани в момента от мен, не знам как щях да реагирам. Вероятно скептично. Но истината е, че има и такива личности които работят в училища и потенциална вероятност нечие дете да попадне при тях винаги има. Изходът (във връзка с темата) за мене е един - бягаш бързо и не се затормозяваш с излишен негативизъм.  Peace

# 21
  • София
  • Мнения: 62 595
При нас имаше такава случка с нова класна в четвърти клас. Детето така се беше стресирало, че ми идваше да я удуша тази жена! Учителката просто не можеше да понася детето и това е! В един момент започна да настройва другите деца, което, разбирате, е недоказуемо - думата на учителката срещу думата на детето, а останалите от класа си траят, защото е ясно кой държи властта! Има такива случки в живота. Не съм оставила нещата на самотек, пътека направих при психолога на училището, а той правеше совалки между учителката и детето, разговори с всеки поотделно. Накрая поисках ограничаване на комуникацията до минимум - като трябва изпитва детето, пише му оценка (за мен без значение каква е) и толкова! Без лични квалификации - критики или похвали. И така общо-взето бяха в студена война до края на годината. Стана ясно, че учителката няма да се промени, това което исках беше, поне да се сведат контактите до минимум. И проблемът беше само с тази учителка, а тя им водеше част от предметите.

# 22
  • Мнения: 25 900
Изходът (във връзка с темата) за мене е един - бягаш бързо и не се затормозяваш с излишен негативизъм.  Peace

За това съм съгласна и съм го правила, само че след пети клас. Ако ситуацията е толкова сериозна - училища има много, винаги може да се намери по-добър вариант.

# 23
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
Добър вечер, дами Simple Smile
Не желая да защитавам цяло съсловие ... Навсякъде има и качествени и не дотам обучени или желаещи да се развиват кадри Simple Smile
Ама понеже съм и от двете страни на барикадата ... -  като родители --> ЧЕТЕТЕ Simple Smile Четете, ама мноооого внимателно Правилника за вътрешния ред на училището, който подписвате на всяка първа за учебната година родителска среща. Четете "Закона за народната просвета" и "Правилника за прилагане на Закона за народната просвета" (частта "Учители", ако не всичко Simple Smile). То там са си казани нещата и много от проблемите биха били лесно разрешими, ако сме информирани Simple Smile
Иначе към авторката на темата: Поговорете отново с детето, и ако смятате, че наистина има право - говорете и потърсете съвет от класната му (тя познава най-добре и детето Ви, и класа, и колегата си). Ако смятате, че няма резултат - говорете с помощник директора на училището, който отговаря за учебната дейност. А след това, ако все още има проблем и с директора. Като преминете тези нива и все още не е разрешен конфликта - напишете в резюме случващото се и предприетите от Вас стъпки до РИО на съответния град. Те ще предприемат проверка. Успех Simple Smile

# 24
  • Мнения: 8 864
Изобщо не е ясен приведеният пример с първокласника да речем. Лесно е да закеймим гадната учителка, без да е ясно дали детето поради чести отсъствия наистина не е със съществени пропуски.

ОК. Примерът с първокласника сигурно е прозвучал неясно. Просто на мене ми е твърде ясен, затова го дадох. Детето цяла година си беше тормозено, пропуски в ограмотяване и смятане няма никакви (потвърждава се от новата му учителка). Накрая на учебната година се наложи да го оперират. Първият ден в който се върна му дадоха тест. Бил е притеснен или не знам какво, но резултатът беше Слаб. Да, оценки в първи клас няма, но въпросната учителка ги пишеше редовно с думи.
Примерът с "отцъствия" не е случаен. Ако детето ви в тест напише думата "Айран" и госпожата я поправи на "Айрйан" какво ще кажете? А в характеристиката освен въпросната грешка имаше много други. Просто за тази първо се сетих. Което идва да каже, че имахме неграмотна (буквално) учителка.
В момента детето ми учи при прекрасна учителка. Ако миналата година не се беше случило всичко, което се случи и бях прочела неща, като тези написани в момента от мен, не знам как щях да реагирам. Вероятно скептично. Но истината е, че има и такива личности които работят в училища и потенциална вероятност нечие дете да попадне при тях винаги има. Изходът (във връзка с темата) за мене е един - бягаш бързо и не се затормозяваш с излишен негативизъм.  Peace

Едва ли има някой, който още не е чувал, че професията учител е с невероятно нисък социален статус, едва ли някой не знае, че все по-малко стават желаещите да бъдат учители. При това положение е абсолютно естествено, че редом до прекрасната сегашна учителка стои  буквално неграмотната. Да, тези неподготвени хора са в системата и ще стават все повече. И не може да бъде иначе, щом все по-малко млади хора искат да бъдат учители Confused Какво обсъждаме тогава?

# 25
  • София
  • Мнения: 18 332
Поредната тема, в която нещата неусетно се смесват. Thinking
Никой не отрича факта, че в системата има учители без нужните познания, без призвание.. Ясно е и това, че с оглед на обстоятелствата, упоменати по-горе от unadaptable, бройката на такива учители за жалост ще се увеличава.Но с тези констатации изместваме чувствително фокуса на темата.
В нея не става дума за грамотност на учители или отсъствието на такава при някои от тях, а за това дали е масово явление проявата на своеволия от тяхна страна и ако да, каква е линията ни на поведение в такива случаи.А за да водим дискусия по точно този въпрос, най-напред следва да изясним това,  кой какъв смисъл влага в думата "своеволие" Wink
Следвайки горния ред на мисли, споделям , на какво аз бих гледала като своеволие и кога съответно бих потърсила обяснение  за него от съответния учител. Цитирам случаи, чути от други хора, за верността на които не мога да гарантирам, но те просто онагледяват представата ми за понятието своеволие отстрана на учител.
- оставени в двора на училището първокласници, без наблюдение отстрана на учителя или негов колега, доста преди децата да бъдат взети от родителите
- опит за укриване сериозността на станал в училище инцидент в присъствието на учителя , в който по някакъв начин е замесено и детето ми, било то като виновна или потърпевша страна
- натискане на ученик за изпълнение на упражнения с тежко физическо натоварване, при положение, че преподавателят е надлежно информиран за здравословни проблеми на детето
- незаслужени обиди и унижение на ученика отстрана на учителя, упражняване на физически тормоз
- принуда за поемане на храни или напитки, най-често от безплатните закуски, за които преподавателят идеално знае, че са противопоказни, даже опасни, за конкретното дете
 и т.н
Видимо е, че евентуалните горни своеволия отстрана на даден учител нямат нищо общо с неговата грамотност. Mr. GreenКазвам евентуални, тъй като за моя огромна радост такива и подобни на тях неща, не са се случвали с децата ми. Grinning  Но ако все пак се случат, да - тогава бих отишла да търся обяснение  от преподавателя. Peace Но за  недоказано подценяване при изпитвания и контролни, за уверения отстрана на детето, че е безпричинно набедено за нещо си, за  заплахата  с престоящи тестове като опит за стягане на ученика и прочие, няма мигом да се втурна да търся отговорност от учители..Първо защото едва ли това са своеволия и второ, защото често нашите деца не са онази тиха вода ненапита, за която се представят. Първо ще разуча  случая, ще се убедя, че детето ми наистина има право и едва тогава ще се отправя към училище ..
А по темата за грамотността...Неслучайно родителите в начален курс държат не толкова на училището, а на учителя.Питат, разпитват, споделят мнения  с минали вече по този път родители.Пък ако все пак не улучат, взимат своевременни мерки и преместват детето.

Последна редакция: нд, 03 окт 2010, 01:27 от already detective

# 26
  • Мнения: 734
Правилникът за вътрешния ред не ми го дадоха! Имам заведена молба с входящ номер, в който предлагам да дам диск да ми го запишат или да си платя копирането на хартия по избор на училището.
На родителска среща ни четат/дават извадка от 1-2 страници с задълженията на учениците. Аз поисках и останалото. Продължавам да нямам Правилника...

Произвол има.

# 27
  • Мнения: 1 879
Да, тези неподготвени хора са в системата и ще стават все повече. И не може да бъде иначе, щом все по-малко млади хора искат да бъдат учители Confused Какво обсъждаме тогава?

Не обсъждаме - в заглавието пише "да споделим".  

Човек понякога се чувства силно раздвоен какво да направи - дали е прав или не, дали да отиде и да обсъди даден случай с учителя, или не или към кого въобще да се обърне. Не разбирам защо когато тук се споделят конкретни случаи, трябва друг да прави обобщение, че едва ли не говорим за всички учители.

Според мен темата е полезна дори само като отдушник на родителски емоции, за да не се занивамат учителите с тях.

Последна редакция: нд, 03 окт 2010, 10:49 от Белмекенска

# 28
  • Мнения: 8 864
С така направеното уточнение нещата се наместват. Естествено, че човек има нужда от отдушник и ако темата беше пусната в клюкарника, всичко щеше да е точно.  Peace Mr. Green

# 29
  • Мнения: 734
E, намираме се в "Деца в училищна възраст" - тук е мястото на темата, тук споделяме училищните успехи и неволи на нашите деца.
Защо да не обсъждаме и тези проблеми? Мислите, че не съществуват ли? За жалост съществуват. Нисък бил социалният статус. На свестните учители да не е по-висок?

Ето, аз никога не бих отишла да се разправям с учителите. Просто не вярвам, че има смисъл. Ако въпросният човек е зле с нервите, комплексиран или просто несправедлив или "неграмотен" като педагог, един разговор няма да промени нещата. Поне не към по-добро. Ако не е нещо от изброеното по-горе, защо тогава си позволява произвол?
Когато има такъв проблем (слава Богу, по изключение) казвам на детето си, че това е своеобразен тест за неговата интелигентност да се справи с проблема - без да се подмазва, натяга или заяжда.

И му вярвам, че има произвол, когато твърди това, защото учи редовно и не е конфликтен. Така и той се чувства по-добре.

Общи условия

Активация на акаунт