да споделим за учителските своеволия

  • 15 263
  • 335
  •   1
Отговори
# 30
  • BG
  • Мнения: 4 459
С така направеното уточнение нещата се наместват. Естествено, че човек има нужда от отдушник и ако темата беше пусната в клюкарника, всичко щеше да е точно.  Peace Mr. Green
Здравейте отново. Мисля, че е нормално да има такава тема, защото в нея не целя да критикувам компетентността на учителите, а да споделяме за техни действия, които ни се струват нередни PeaceВ случая например , става въпрос за това, че племеника ми е правил писмено изпитване, сгънал е листа на четири и когато учителката е минала да да ги събира, скъсала листа, хвърлила г в коша и писала двойка в бележника си. Да добавя, че листа е бил половин, защото хубостника нямал време да си вземе от неговата тетрадка и писал на какъвто му дал приятеля му. Та чудех се дали е редно това.

# 31
  • Мнения: 25 891
В конкретния случай няма как да се вземе отношение, при положение, че не знаем предисторията.
Възможно е учителката да е приела поведението на момчето като подигравка или поне като възмутила я небрежност, която да е санкционирала по този начин. Особено, ако цялостното му поведение в училище допринася за това.
Контролна върху половин лист от тетрадка, сгънат допълнително на четири - едва ли е редовна практика в часовете. Поне моите учители биха го приели като скандално, за днешните - не знам.

# 32
  • Мнения: 1 879
става въпрос за това, че племеника ми е правил писмено изпитване, сгънал е листа на четири и когато учителката е минала да да ги събира, скъсала листа, хвърлила г в коша и писала двойка в бележника си. Да добавя, че листа е бил половин, защото хубостника нямал време да си вземе от неговата тетрадка и писал на какъвто му дал приятеля му. Та чудех се дали е редно това.

Аз съм от родителите, които не ходят да се обясняват с учителите - може би защото все се опитвам да погледна и от тяхната гледна точка или ако не успея да открия разумна причина за дадено действие, обяснявам, че това е "урок" как човек да се справя нататък в живота с подобно поведение от хората, нещо като тренировка за живота. Трудничко е децата да си представят какво ги чака, гадничко е от малки да им създаваме очаквания, че ще срещат още подобни хора, но човек се учи, както е известно, не само от добрия, но и от лошия пример.

Понеже в първия си пост питаш: "оставяте ли нещата да отминат ей така, или търсите обяснение от учителите?" - в ситуация като описаната от теб бих отишла да разбера, защото санкцията (двойка) ми се вижда прекомерно несъобразена с провинението (явно така учителката интерпретира липсата на тетрадка, вземане на лист от съученик, сгъване на листа на четири). Няма да оспорвам нейната гледна точка - приемам, че изброеното е "провинение", НО ще се интересувам за скалата на оценяване и дали целта на теста е оценка на знания или на други умения?

Как` Сийка, нали затова вече има оценки за поведение, за да се различи знанието от уменията на децата да общуват и да изразяват отношение. Ако учителите не умеят да изразят отношението си към нещо, което ги дразни, как ще научим децата си на по-добро поведение?

# 33
  • BG
  • Мнения: 4 459
Белмекенска, и аз това имам предвив, че се е провинил - спор няма , но все пак се оценяват на писмено изпитване  знания, а не поведение. Обещала му е да му даде възможност да си поправи оценката, пък ще видим Peace

# 34
  • Варна
  • Мнения: 6 891
Никога не съм се притеснявала да отида в училище и да разговарям с учител, директор, психолог. Колкото пъти съм ходила, толкова са ме и викали, признавам си. Винаги е имало резултат. Щом съм преценила, че нещо е лошо...по-лошо за мен е само бездействието.
За 12 години един път само отидох обаче да оспорвам оценки. В 7ми клас по математика. Бях си у дома по майчинство и аз помагах на сина си  при нужда по математика, не ходеше на частни уроци. Помагах му за кандидатстването след 7ми клас и освен знанията, оценката също имаше значение. Та носеше той у дома 5ци, чудя се аз защо след като ми решава задачите без грешка. Взех да се съмнявам в собствените си знания по математика. След поредната 5ца му казах да поиска писмената работа за да я видя у дома. Госпожата го отрязала - не може. Хващам си бебето и в училището, намирам я - не може! Тъй ли? Хайде с мен при директорката тогава... не ще, намери ми писмените работи. Всички задачи верни, абсолютно никаква грешка в методика или изчисление, с 2-3 чеврени V между редовете. Отдолу 5ца без обяснение. Питам я аз  какво значи това - ами между условието и решението той оставил 3 реда а трябвало 2. А пък чертежа му бил в квадрат със стана 5см а трябвало да е с 4ри... и прочее. Ей - отворих си устата аз. Казах, че отивам при директорката и ще поискам тя и останалите преподаватели по математика в училището да се подпишат под тези нейни изисквания. Също и под оценките и на всички писмени работи на моя син и на съучениците му. И т.н. ... разтрепери се милата. Убеди ме за сега да не ходя.... и сина ми си получи заслужените 6ци защото знаеше отлично математиката и положи много труд. И това се видя после и при кандидатстването.


# 35
  • Мнения: 25 891

Как` Сийка, нали затова вече има оценки за поведение, за да се различи знанието от уменията на децата да общуват и да изразяват отношение. Ако учителите не умеят да изразят отношението си към нещо, което ги дразни, как ще научим децата си на по-добро поведение?

И лошият пример учи, стига да знаеш как да го използваш.  Laughing

# 36
  • Мнения: 1 879
Обещала му е да му даде възможност да си поправи оценката, пък ще видим Peace

О, това е много добре! Важно е детето да не вплита в очакванията си за предстоящия тест, емоциите, които са го завладели при скъсването на листа. Важно е да очаква, че онзи урок е свършил там и да гледа на новия тест наистина като възможност. И част от тази възможност е да види, че ако прояви повече уважение, също ще получи повече уважение.

# 37
  • София
  • Мнения: 4 094
В случаят, описан от Flash,  ще се намеся не, ами и до по-високи инстанции ще стигна. Децата ми са малки, сега започва училището за баткото, но аз съм имала подобни пререкания с учители. Не е щото съм била много кротка, но не съм и била гамен. Просто с малко по-изразено собствено мнение.  Wink
Но ако случаят е като описания от Нощен гост, честно казано, не знам с какви очи бих се изправила пред учителката.  Confused Синът ми се държи невъзпитано, а тя-инафантилно... Загубена работа.  ooooh! Бих имала изключително сериозен разговор с него и бих го накарала да се извини и да я убеди да го изпита отново.  А ако не е достатъчно-не знам. Може би бих говорила с нея, ако е важно(кандидатстване напр.), но иначе ще го оставя да си сърба попарата.

# 38
  • Мнения: 8 860
Нощен гост, темата можеше да бъде пусната и от учителката на момчето под заглавие: да споделим за ученическите своеволия и щеше да срещне подкрепа. Не правиш услуга на деца и родители, които наистина са пострадали от недобросъвестни учители. Трябваше по друг начин да озаглавиш темата си и да потърсиш още виждания по вашия проблем.

# 39
  • Мнения: 281
Нямам време да изчета темата.
Учителско своеволие има и още как! На моя син един учител по музика му беше приложил хватки пред целия клас за назидание, можете ли да си представите! Това се случва в 3-ти клас, преместих го разбира се в друго училище. Преди това вдигнах голям скандал, директорът се беше снишил до земята от страх, защото без малко да намеся медиите и щяха да ги направят на нищо. Сега ще има майки, които веднага ще кажат, че не е трябвало да оставям нещата така, но честно да ви кажа ми дожаля за този безсилен малък човечец, който не бе имал нервите и опита да се справи по друг начин с един непослушен третокласник в час по музика(забележете!), и който нямаше да може вече да си намери работа в нашия малък провинциален град. Не вярвам да повтори същата грешка втори път.
За протокола - и аз съм учител(излязъл вече от системата на държавното образование, слава Богу!)

# 40
  • Варна
  • Мнения: 6 377
Учителско своеволие ли е,когато учителят заблуждава родителите на дете за поведението и емоционалното състояние на детето в училище?Ако да(моля някой компетентен да каже),тогава ще разкажа за случай с момиченце от класа на детето ми.

# 41
  • Мнения: 1 879
Нощен гост, темата можеше да бъде пусната и от учителката на момчето под заглавие: да споделим за ученическите своеволия и щеше да срещне подкрепа.

Чела съм и такива теми тук. Сещам се за една, в която учителка се възмущаваше, че дете пие вода от шише по време на час. Не срещна особена подкрепа дори от страна на колеги, които писаха в темата.

Иначе с интерес бих чела и за ученическите своеволия. Да си призная даже се радвам, че училища вече не се притесняват да изключват ученици. Ние родителите възпитаваме вкъщи и се надяваме децата да се държат добре, когато не сме с тях, но какво се случва - можем само да предполагаме. Точно заради това държим толкова много на средата, в която са в училище, а тази среда включва не само съучениците им, с които са на един акъл, но и възрастните, чийто акъл очакваме да е къде-къде повече и да се проявява по-адекватно.

# 42
  • Мнения: 8 860
Не разбирам защо ме репликираш непрекъснато, темата не е чат между нас, нито имам желание да бъде. Поведението на учителката в конкретния случай не може да се определя като своеволие, сигурно е имала и други начини да реагира, но няма смисъл да ги обсъждаме. Добре е когато човек прави класификация на нечия постъпка да премисли добре, защото ефектът не само се губи, но може да бъде и обратен. Камъните не са в градината на учителката в случая.

# 43
  • Мнения: 2 161
Разплакани децата си не съм виждала,но моите деца са много силни личности и трудно ще заплачат заради чужд човек.Все пак съм имала случай на така нареченото учителско своеволие.Няма да изпадам в подробности,но никой не би искал в такъв момент да е на мястото на учителката.Последното нещо,което бих направила е,да изместя детето си.Никога!!!Аз воювам,никога не бягам.И не бих си разрешила децата ми да ме видят в ролята на слабачка,която просто си подвива опашката.Нито аз,нито съпругът ми сме хора,които биха допуснали това.И затова в подобни теми много ми е смешно,когато започнат съвети от сорта:премести го детето,за да не страда.Само мижитурка и личност,която мрази себе си,би прибягнала до този унизителен финал.И все пак,след инцидентът с тази учителка,остана една горчилка в мен,защото след моята намеса,тя сега обожава детето ми.Не ми е приятна мисълта,че такова мекотело преподава на дъщеря ми.

# 44
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма нищо пораженческо или слабохарактерно в преместването. Какъв е смисълът човек да се бори на всяка цена и да се тормози? Като във войната е - отстъпваш, за да не ти избият хората до крак. Няма унизителен финал, така е и в природата - като се сбият две животни и битката стане неравна, едното отстъпва, за да запази живота и силите си и чака подходящия момент за нова битка.
Според мен има и нещо друго - човек да усеща подкрепата на някой близък. При нашата случка сметнах за нужно да кажа на детето, че в момента, в който прецени, че му идва много, да си каже и ще го преместим. То реши, че не иска да се мести, защото тази учителка ще е "само" до края на годината, а харесва другите учители. Ако детето беше казало, че повече не издържа, бях в готовност да смени училището. В края на краищата, не се е оженило нито за учителката, нито за училището!

Общи условия

Активация на акаунт