Трудно проговарящи деца - тема 3

  • 82 209
  • 742
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 1 919
специалния педагог каква точно дейсност извършва т.е как протичат при него заниманията, с какво занимава детето?

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BF%D0%B5%D1%86%D0%B8%D0%B … D0%B8%D0%BA%D0%B0 

сама си отговорих, значи ако логопеда е добър и има подход и не се занимава само с ГОВОРА, няма нужда от спец. педагог.
Нашата логопедка се занимава с детето ми в няколко насоки, не само говора защото смята че той е последствие от наваксването на пропуснатите неща.
Учи го да седи седнал, на дисциплина а не да обикаля хаотично. Как да се държи в конкретни ситуации....общо взето май спец,педагог,логопед и психолог се препокриват.
И на психолог ходихме....правеше същите неща като логопеда...т.е някой да ми обясни къде е тънката граница на нещата, не че е толкова важно, по- важно е децата ни да проговорят, но аз така от любопитство.

Последна редакция: ср, 13 окт 2010, 11:00 от Thomasito

# 46
  • Мнения: 502
Вярно е, че имат доста общо в работата си и затова е хубаво да работят в екип, т.е. да ползват една и съща концепция, както е в Радост.
Педагозите учат на правилен захват, стойка, как да оцветява, да рисува, да апликира, да нанизва, да сортира, учи го на понятията малко и голямо, долу и горе, ляво и дясно и т.н. Може да го учи как да се облича и обува и много други. Един вид като в детска градина, но специалните педагози са обучени да работят с деца с проблеми, които по- бавно схващат или са доста несръчни или просто имат затруднения в дадена област.
Ясно е, че един добър логопед като работи с малко дете на 2- 3 години, няма как да не му пее, да не му включва игри и да не го учи на дисциплина. Развитието на децата трябва да се разглежда като цяло, не може говорното развите да се отдели само за себе си. Всяка терапия, всяко ново нещо, което научи детето подпомага проговарянето. Отделно има деца, които на 2 години не са готови да работят толкова много логопедично и при тях е хубаво да се наблегне на другите умения. Един вид педагозите подготвят и подпомагат успешната работа на логопеда.

# 47
  • Мнения: 15 765

сама си отговорих, значи ако логопеда е добър и има подход и не се занимава само с ГОВОРА, няма нужда от спец. педагог.
Нашата логопедка се занимава с детето ми в няколко насоки, не само говора защото смята че той е последствие от наваксването на пропуснатите неща.
Учи го да седи седнал, на дисциплина а не да обикаля хаотично. Как да се държи в конкретни ситуации....общо взето май спец,педагог,логопед и психолог се препокриват.
И на психолог ходихме....правеше същите неща като логопеда...т.е някой да ми обясни къде е тънката граница на нещата, не че е толкова важно, по- важно е децата ни да проговорят, но аз така от любопитство.

Адски зависи и от логопеда и от проблемите на детето.Не съм съгласна че винаги  логопед може да реши комплексния проблем. Някой логопеди се занимават примерно само със самия говор/ изговор на децата които не говорят , обаче често мъниците имат и съпътстващи проблеми . Пиша го  защото на всеки от нас тук е ясно че най лесния и бърз начин за опознаване на света е езика и когато той липсва в някакъв момент това повлича след себе си и доста други неща. При забавяне на говори освен за проговаряне трябва да се работи и по много други направления - финна моторика, логически способности, памет .Тук обаче трябва да конкретизирам че тези различия на фона на връстниците при неговорещите деца започват да се усещат някъде след 3-тата година.

# 48
  • БУРГАС
  • Мнения: 682
Здравейте! Приемате ли нови членове на групата?
Да се представя - казвам се Стела и съм майка на един разбойник на 2год. и 11мес. на име Димитър. Мите не говори. Казва мама, баба, кака, бебе, Ани/леля му/, чиш, ам-ам, сто, тати и...май това е. Дълго време ме успокояваха със стандартното "на комшийката детето проговори на 4", май това ви е до болка познато. Иначе е съвсем нормално дете - играе с пъзели, стои гаражи, кули, оцветява прости картинки, познава доста от буквите/като го питам къде е буквата на мама намира "С" и т.н./ и цифрите. Памперса го махнахме/остана нощния/ преди два-три месеца без проблем. Беше с алергия към белтъка на кравето мляко, но го израстна. Миналата година тръгна на ясла - знаете как е - болести и пак болести. През пролетта направи отит със спукано тъпанче, но всичко е ОК според доктора. След това направи втори отит, а на 03.06 му махнахме трета сливица. Не сме правили тестове за слуха, но нямам причина да мисля, че там има проблем, защото виждам как се стряска и от най-малкия шум. От понеделник ще го пускам на градина. Сега е при баба си на планина. Искам да си го прибера в Бургас и да го заведа на психолог и логопед. И така...започва дългия ни път.

# 49
  • Мнения: 516
Здравейте, позволете да се присъединя към групата ви. На някой може да му се стори рано да поставя диагноза-трудно проговарящ на дете под 2 години. За мен е такъв, защото имам база за сравнение с предишните ми 2 деца и още много техни връстници и приятели. Теди е много живо,буйно,весело дете. Има  желание да комуникира с нас, но не му се получава с говора. Казва мамо,татеее(рядко), бау,коко,ам и това е всичко. Когато иска да ни привлече вниманието започва да сумти.Дори,за да го накърмя пак така се изразява-кхкх.
Рано ли е според вас да започнем работа с логопед,имам предвид ефективно?Иначе и аз му предлагам пъзели за вгнездяване(няма голям интерес).Трудно се заиграва с играчки.Дори с големите не се задържа на едно място. Предпочита моята компания,да наблюдава и да се бута в ръцете ми.Книжките са му интересни,но от месеци сме на едно и също ниво.

# 50
  • Мнения: 19
Здравейте момичета. Иска ми се и ние да се видим с логопед. Някоя от вас може ли да ми даде координати на такъв от Пловдив от когото да е доволна.
Благодаря ви предварително.


Щях да забравя samorasliche, честита ти лентичка  bouquet...

# 51
  • София
  • Мнения: 3 249
desi_jul, аз си мисля, че не може да сравняваш децата. Всяко си е отделна личност. Моят малкия казва същите думи като твоя и не съм се притеснила за него...все още. За сравнение - брат му, който е с говорен проблем на неговата възраст правеше изречение от 2 думи - Дай пии-дай пари(за клатещите се колички). Този и намек няма...Аз бих изчакала.

# 52
  • Мнения: 1 919
desi_jul за да си спокойна направи консултация с логопед. мен всички ме обявиха за луда като казах, че на 1 г и 6 месеца детето ми има проблем...ама мина се време потвърди се. След няколко дена ставана 3, още не говори. Така, че рано не рано направи консултация, вярно че всяко дете е различно и се развива по свой си начин.
Както и трудно ми беше да намеря логопед,които да иска да работи с дете под 3г, всички ми обясняваха че нямало смисъл, бебе бил какво разбирал от терапии, ама не е така, колкото по- рано се започне и се тушира проблема в зародиш по -добре. Половин година ходим вече на логопед, напредваме бавноооо, но напредва.
Желая ти успех!

# 53
  • Мнения: 516
Благодаря за изразените мнения. Сравнявам децата не, защото бързам да проговори,а защото обществото ни го изисква. За да го пусна на градина догодина септември, трябва да е без памперс, да се облича и съблича сам, да умее да се храни, да успее да каже,това което иска. Дъщеря ми също проговори късно,след 2 годишна възраст. Бързо навакса,въпреки че доста фъфлеше. Но сега си мисля,че има проблем,защото  малкият не казва почти никакви звуци. Само това кхъкане,когато иска да обясни нещо. Постоянно показваме животните и как казват,но рядко се опитва да подражава. Ще го заведа на логопед със сигурност. Исках да разбера дали има и други майки,които са работили с логопед преди 3 години. И дали е имало резултат най-вече.

# 54
  • Мнения: 109
Все си мисля,че не е случайна границата от 3год. Някой може ли да докаже,че ако едно дете на 2г. започне занимания с логопед и на 3 вече говори добре,това се дължи на специализираните занимания,а не просто на естественото съзряване и развитие на детето. Изобщо не подценявам работата на логопедите,напротив - и аз водих детето си  когато беше на 2,3г ,защото речника му се състоеше от 10думи.... е и двамата при които ходих ме върнаха,малък бил.И сега се чудя дали да го заведа,  на 2,6 е и напредъка е доста голям в сравнение от преди 3-4месеца.
desi_jul, кое е това общество,което така категорично налага децата ни да са абсолютно самостоятелни до тръгването им на ДГ. Уменията,които си изброила не са критерий за приемане в което и да е детско заведение.  Simple Smile

# 55
  • Мнения: 516
Малко ще изместя темата, но не напразно са притесненията ми относно детската градина. Имам две приятелки,чиито деца са от така наречените трудно проговарящи. Към едното се държат престъпно дискриминационно някои от "педагозите" . Майката започна да го води на логопед ,когато навърши 3 години, но нали не може да се очаква да навакса за месец,това,което другите са осъвършенствали година.  Също така и двете деца много трудно се адаптират,постоянно плачат. Не твърдя ,че говорещите не са подложени на стрес, но поне имат шанса да бъдат разбрани,поне вербално. Няма как един педагог и една"  лелка" да обслужват 27 деца,толкова са в групата на дъщеря ми. Дори половината да не са самостоятелни,пак са много за индивидуални грижи.
Няма граница 3 години,знам че работят с бебета дори-предречева терапия. Не знам обаче доколко родните ни педагози са компетентни в тази област.

# 56
  • София
  • Мнения: 3 249
desi_jul , освен не говоренето имаш ли някакви други притеснения? И опасения?
Понеже някои деца на 4 вече четат, други не. Извинявай, не искам да прозвучи като заяждане, но ми напомня случката. Аз рева, че са ми изкарали детето бавно развиващо се (това на 3.6г), защото никоя от госпожите не го разбирала и търсех логопед, който да иска да работи с него, а съседката(според която детето и е много умно) се тюхкаше, че то на 3 не казвало добре Р и тн...Колкото до адаптация в ясла и градина - беше адски безпроблемна. И това, че не можеше да говори ни най-малко му поречи да се оправя там. Не е плакал и един ден и сега ще видя голям проблем в това отношение с брат му.
Ако в Русе имате специалист, работещ с малки деца - заведи го, за да се успокоиш. Ако трябва да бъда честна - в Пумпелина разбрах и за упражнения за стимулиране на речта по 1.6 годишните, но малко ми се струва рано. Логопедката в градината пък ми обясняваше, че не бил рентабилен часа с малко дете и затова не работи с такива...На моменти се замислям как се комерсиализират проблемите ...
Прав е д-р Драганов(детски ортопед) като казва: "Зор да проходи, зор да проговори. После - абе спри се бе. Млъкни най-сетне" Joy
Колкото до педагозите - след официалното установяване на проблема имах разговор с учителките, като настоях да бъде включван в тържествата и да му се дават стихчета. Резултат имаше и на тържеството за 1ва пролет си каза уверено стихчето детето, за разлика от говорящите, които ревнаха за мама.Е, само аз си го разбрах какво каза, но какво от това Simple Smile

# 57
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
Здравейте! Приемате ли нови членове на групата?
Да се представя - казвам се Стела и съм майка на един разбойник на 2год. и 11мес. на име Димитър. Мите не говори. Казва мама, баба, кака, бебе, Ани/леля му/, чиш, ам-ам, сто, тати и...май това е. Дълго време ме успокояваха със стандартното "на комшийката детето проговори на 4", май това ви е до болка познато. Иначе е съвсем нормално дете - играе с пъзели, стои гаражи, кули, оцветява прости картинки, познава доста от буквите/като го питам къде е буквата на мама намира "С" и т.н./ и цифрите. Памперса го махнахме/остана нощния/ преди два-три месеца без проблем. Беше с алергия към белтъка на кравето мляко, но го израстна. Миналата година тръгна на ясла - знаете как е - болести и пак болести. През пролетта направи отит със спукано тъпанче, но всичко е ОК според доктора. След това направи втори отит, а на 03.06 му махнахме трета сливица. Не сме правили тестове за слуха, но нямам причина да мисля, че там има проблем, защото виждам как се стряска и от най-малкия шум. От понеделник ще го пускам на градина. Сега е при баба си на планина. Искам да си го прибера в Бургас и да го заведа на психолог и логопед. И така...започва дългия ни път.
аз виждам едно изстрадало детенце! отита е болезнен, и т.н. нищо чудно че не иска да говори
аз не бих се "вписвала" в някоя група преди да е дошло време за това - за мен вие предварително сте си сложили диагноза на детето ....а това е малко рано след като дори нямате мнение на специалист
  bouquet това не искам да прозвучи като наставление, а просто не се отчайвайте предварително

# 58
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
desi_jul , освен не говоренето имаш ли някакви други притеснения? И опасения?
Понеже някои деца на 4 вече четат, други не. Извинявай, не искам да прозвучи като заяждане, но ми напомня случката. Аз рева, че са ми изкарали детето бавно развиващо се (това на 3.6г), защото никоя от госпожите не го разбирала и търсех логопед, който да иска да работи с него, а съседката(според която детето и е много умно) се тюхкаше, че то на 3 не казвало добре Р и тн...Колкото до адаптация в ясла и градина - беше адски безпроблемна. И това, че не можеше да говори ни най-малко му поречи да се оправя там. Не е плакал и един ден и сега ще видя голям проблем в това отношение с брат му.
Ако в Русе имате специалист, работещ с малки деца - заведи го, за да се успокоиш. Ако трябва да бъда честна - в Пумпелина разбрах и за упражнения за стимулиране на речта по 1.6 годишните, но малко ми се струва рано. Логопедката в градината пък ми обясняваше, че не бил рентабилен часа с малко дете и затова не работи с такива...На моменти се замислям как се комерсиализират проблемите ...
Прав е д-р Драганов(детски ортопед) като казва: "Зор да проходи, зор да проговори. После - абе спри се бе. Млъкни най-сетне" Joy
Колкото до педагозите - след официалното установяване на проблема имах разговор с учителките, като настоях да бъде включван в тържествата и да му се дават стихчета. Резултат имаше и на тържеството за 1ва пролет си каза уверено стихчето детето, за разлика от говорящите, които ревнаха за мама.Е, само аз си го разбрах какво каза, но какво от това Simple Smile

ще подкрепя
за мен бих търсила психологически проблем и от там - евентуален логопедичен!
като каздвам "проблем" нямам в предвид истински проблема,  а нещо, което би обособило детето да се държи така
ако това обаче ще успокои мама - да заведе тетето на преглед

# 59
  • София
  • Мнения: 4 412
За ходенето рано на детски специалист, свързан с нервно-психологическото развитие много зависи от детето и от адекватната преценка на специалистите. За нашето дете наблюдаващата я неонатоложка /една от най-добрите в Сф/ каза още на 1 година и 2 месеца, че трябва да посетим психолог и да се започнем подходящи игри. Ние отидохме към 1 година и 10 месеца. И нито бяхме закъснели, нито подранили. Не е важен говора на тази възраст, а вниманието и другите умения.
Много е важно да се попадне на специалист с опит с малки деца. Единственото място в София, където трупат опит с малки деца е болницата по ДЦП Света София, там оценяват и бебетата. Така, че специалистите със стаж от там, имат опит с малки деца. Ще бъде грешка и загуба на време, ако специалист учил се да работи с деца над 4 години, започне да работи почти бебета. Естествено, ако работи няколко години ще се научи, но не ми се иска да е върху детето ми.
Така че, зависи от детето, под 2 години е не рано.

Но и на мен ми прави впечатление, че в темата има много деца, които си казват доста неща или по написаното в темата имат внимание. Също си мисля, че за дете над 4,5 години една добра учителка, която да учи детето по материала от ДГ е много добро решение. При моето дете това,че е в добра градина и цяло лято наваксваше пропуските изигра голяма роля. А в програмата на ДГ има заложено трениране на звукове, обогатяване на уменията по родна реч, сега ги учат да разказват.

Общи условия

Активация на акаунт