ОСМОКЛАСНИК химикалка мята, думи пише и задачи смята

  • 42 082
  • 742
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 8 476
Палето , аз почти не познавам родител, който дори да знае нещо, може пълноценно да научи на същото детето си. Grinning
Е, срещат се от време на време велики изключения, но те потвърждават правилото "Обущарят ходи бос."
 Имайки доста голям опит в тая сфера аз пратих моя син на уроци по английски още от самото начало. Не че нямаше да се получи и сега да беше тръгнал, има още време, но е по-хубаво да се хванат нещата навреме. Нали и на мен се е налагало да попълвам дупки в знанията на доста деца, но като се налага да е спешно става много проблематично и гаранция за успех няма.
Като чета обаче твоят син полага усилия, така че няма начин да не успее. Не виждам ,защо трябва да се срамуваш от това, че ще ходи някъде.
Завиждам на тези родители, чиито деца им спестяват подобни разходи, но понякога наистина се налага, особено при едни сюрия ученици в клас. Децата са много по-различни от преди, ние учехме от луда амбиция, докато сега някои учат само, ако лично им се обърне внимание. При 30 човека в клас се случва на повече от 50 % от тях да не могат да се концентрират, за съжаление.

# 706
  • Мнения: 41 998
NadyaT , напълно те разбирам.

Аз вече реших същия проблем кардинално - от утре младежът е на частни уроци по немски. Wink

След като си спомням как миналата година се кълнях, че ако влезе в езикова това няма да се случи... сега само срам бера Embarassed Знам си аз, че винаги ме застига, каквото отричам.

Всъщност както някои от вас знаят, немски в нашето семейство не се знае от никой. Този срок младежът започна бавно и плавно да носи четворки и тройки на писмен, което ме принуди да си поговоря с класната му. От разговора ми стана ясно, че трябва да има помощ отвън. Така че ние се връщаме отнова на седмокласно ниво. Дано не се наложи и по математика да прибегнем до външна помощ, защото учителката му е кръгла нула.


Олреди, мерси за инфото за Фашинга, ще разгледам снимките. Hug

И аз съм учила в немска гимназия и съм изненадана. По наше време никой не ходеше на уроци. Е, в подготве всички имахме тройки, но на РД учителите обяснили на родителите, че това е нормално и е "част от играта". От там нататък просто следваше яко зубрене. Език се учи само по един начин - със зубрене. Точно затова се чудя какво дават на децата уроците? Thinking Със сигурност на уроците детето не може да зубри. Зубренето става у дома насаме. Остава на уроците децата до получават обяснения. Но това все пак е работа на учителите - всичко трябва да е обяснено в клас. Ако учител ти каже, че детето ти има нужда от уроци, то той признава, че не си е свършил работата newsm78  Другият вариант е децата да не внимават и да не са съсредоточени в клас, когато са в група.
Не мога да си обясня с друго нуждата от уроци.
Всъщност къде според учителите е проблемът на детето ти?

# 707
  • София
  • Мнения: 18 255
Палето, както е казала Емиа, особена файда от това, че мога да й помагам по немски,при нас  няма. Тя просто не желае нито да й обяснявам нещо, нито да й помагам, нито евентуално да упражним заедно някоя граматична конструкция... Ежи ми се при подобни предложения от моя страна и само в много  редки случаи позволява да й проверя нещо вече написано - я съчинение, я проект, тоест нещо по-голямо като обем и по-сложно като ниво.. Peace Но става дума за единични случаи. Засега обаче сме твърде далеч от идеята за уроци, тъй като и по моя преценка, и по тази на класната й,  се справя съвсем  добре  с нещата. Но да не казвам голяма дума. Peace  Rolling Eyes

# 708
  • Мнения: 8 476
Никакво сравнение не може да се направи между поколението преди 15-20 години, та дори и преди 5-10. Нито децата са същите, нито средата нито каквото и да било.
И ние не ходехме на уроци, но имахме "В" и "С" учител и занималня. Всеки можеше да попита учителя, ако нещо не му е ясно, до 16 часА бяхме в училище, а след това ученето продължаваше. Накарайте сега някой тийнейджър ,след като е учил цял ден после да не седне пред компютъра или телевизора или другите развлечения.
Да не говорим, че бяхме 25 в клас, а завършихме 19. Без да има изпит за края на 8 клас посъветваха тези, на които не им върви да напуснат.
Спирам до тук, мисля, че всички са наясно, какво беше преди и какво е сега. Все едно е да сравняваш ябълки с малини. Grinning

# 709
  • Мнения: 41 998
Никакво сравнение не може да се направи между поколението преди 15-20 години, та дори и преди 5-10. Нито децата са същите, нито средата нито каквото и да било.
И ние не ходехме на уроци, но имахме "В" и "С" учител и занималня. Всеки можеше да попита учителя, ако нещо не му е ясно, до 16 часА бяхме в училище, а след това ученето продължаваше. Накарайте сега някой тийнейджър ,след като е учил цял ден после да не седне пред компютъра или телевизора или другите развлечения.
Да не говорим, че бяхме 25 в клас, а завършихме 19. Без да има изпит за края на 8 клас посъветваха тези, на които не им върви да напуснат.
Спирам до тук, мисля, че всички са наясно, какво беше преди и какво е сега. Все едно е да сравняваш ябълки с малини. Grinning

Ние бяхме по 33 в клас и нямахме "С" учител. Нямахме и занималня. Учехме си всичко у дома.  И не сме били по-умни от днешните деца. Но може би по-дисциплинирани. Ама в такъв случай на днешните им трябва здрава ръка, а не уроци.

# 710
  • Мнения: 8 476
Здрава ръка?Някакви идеи? Бой? Joy

Последна редакция: ср, 09 мар 2011, 18:57 от *Emia*

# 711
  • Мнения: 41 998
Здрава ръка?Някакви идеи? Бой? Joy

Големи са за бой Twisted Evil Но си има и наказания. А има и "Голям(а) си вече и бъдещето си е твое. Решавай как ще живееш един ден.".

# 712
  • Мнения: 1 675

И аз съм учила в немска гимназия и съм изненадана. По наше време никой не ходеше на уроци.
Всъщност къде според учителите е проблемът на детето ти?

И аз съм завършила 9ФЕГ и не съм взимала уроци.  Peace

Но младежът ще ходи на уроци, защото материалът го затруднява и не му стигат упражнения. Против съм такава практика, но няма да си оставя детето да буксува, само защото преди 20г не сме взимали уроци.  

Съжалявам го, защото учи много, не се лигави и има голямо желание да напредва с езика. Пределно ясно ми е, че език се учи със зубрене и младежът заляга здраво, но когато има неясноти явно това не стига.

Надявам се уроците да имат резултат и ще споделя опит тук. За инфо - в класа му не е единствен, който ходи на частни уроци. Peace

Ама аз съм за бой, че му разреших да запише НЕГ и да няма кой една буква да му покаже. При двама франкофони родители , че единят и филолог отгоре.   Twisted Evil

Последна редакция: ср, 09 мар 2011, 21:32 от paleto

# 713
  • Мнения: 6 909
А пък аз продължавам да се чудя и дивя на практиката на частните уроци по език за учениците в елитните езикови гимназии.
Ама аз съм си такава дивяща се..........Сега се сещам, че и по мое време имахме двама, които ходеха на частни уроци. Така и не надскочиха другите и себе си обаче.............

# 714
  • София
  • Мнения: 18 255
Чакайте ,хора... Много надълбоко забихте. Нещата са комплексни и са несравними с тези от наше време по ред параграфи. Peace Като почнем от най-простото - учебника. Шарен, с интересни наглед текстове, с хубави думички, но с малко куца граматика.А какво е немският без нея Wink Въпросният учебник и тетрадката към него  съдържат еднотипни упражнения, на принципа на папагалско повтаряне на готова конструкция, от които много децата не научават. Изобщо си мисля, че въпросният учебник е несравнимо по-слаб от добрите стари издания, в които граматиката беше обяснена другояче. Идва на ред вече далеч по-сложното граматично помагало с обемни упражнения.Ако се правят в клас, учителят и при най-добро желание да провери как се е справил всеки ученик и да констатира пропуските му, няма как да го направи. Peace Ако пък са за домашно, неразбраното се натрупва като пропуск и се повтаря,  и потретва като грешка. Аз за дъщеря ми съм намерила решението.Купила съм й допълнителна граматика с упражнения и при добро желание от нейна страна, има с какво да се упражнява. Тъй като не ме допуска  като помощник, прави си упражненията сама, след което си сверява с отговорите отзад. Ако лъже за верността на написаното - за нея си е..
После да минем на учителя. Чувала съм от не едно място безкрайно положителни отзиви за преподавателката на сина на Палето - изключително строга и добре обучаваща. Замисляте ли се, че една четворка при такъв учител не е индикатор за ниско ниво на овладяване на нещата като цяло, нито за системно  неучене отстрана на детето, а  просто за отделни пропуски, чието запълване трябва да стане сега..После ще е малко късно.Знаете ли, че за цифром и словом две граматични  грешки на контролно от цели 3  печатни страници голям формат,  дъщеря ми има 5,50? Значи трябва да се съобразяваме и с критериите на оценяване, а не да обобщаваме..
Ами ето ви един парадокс. Дъщеря ми е при същата учителка, при която някога бях и аз. Тоест методите на работа и преподаване едва ли значително са се изменили във времето, но определено резултатите не са същите. Следва се определен план-програма явно. Като голям Плюшкин си пазя   пожълтялата граматичната тетрадка от преди сто години.... Mr. Green Сега, след заформилата се  тук дискусия, отворих на страница с  писано  през месец  февруари. Тоест от време на учебния процес, съответстващо на сегашното. Ами за който е наясно с немската граматика, разликата ще е  е очевидна. Ние сме били по това време тепърва  на овладяването на Генитив - нещо, което дъщеря ми като граматика  взеха още преди края на първия срок. 3 месеца разлика..  ooooh! Че 3 месаца в езикова са ужасно много време, което ние някога сме запълнили явно с далеч повече упражнения.И тук явно идва ролята на частния учител при някои деца - затвърждаване на скоростно взетия материал и изчистване на допуснатите  при такава скорост пропуски.
Стигаме и до трето нещо. Да, много деца ходят на уроци, но понякога и  със съвършено  друга цел.  Нещо, което някога го нямаше като опция в гимназиите. НЕГ предоставя възможност за прием след 8 клас в специализирани паралелки с обучение по немска система, с немско оценяване, с немски преподаватели и немска диплома. И народът по български се юрва да се доподготвя.. Не казвам, че всички ходят заради това.Но има определено  и такива. Peace Както има и деца, справили се с предизвикателството само с наученото в 8 клас в училище.
Има и още ред различия, но не можем да ги бистрим тук..
Не поддържам  изобщо идеята за уроци по езика, но разбирам, че просто нещата не са като преди и при някои  деца явно се налага.  

# 715
  • Мнения: 41 998
Супер си бяха социалистическите учебници на Хердер институт. Бяха писани не просто за чужденци, а за славяни. С цялата му специфика. Да не би Гьоте институт да са по-зле? Shocked

# 716
  • Мнения: 13 548
Днес нещата са много по-различни от преди 20 години. И учителите и децата, разбирам носталгията по отминалото време, но не виждам нищо лошо ако детето има нужда в определен период да му се помогне и да ходи на частни уроци. Все пак не забравяйте, че колокото по-големи стават, толкова материалът по различните предмети е по труден, интересите на децата стават все по-профилирани в същото време гонят успех за диплома.
Може и да има деца, които да не изпитват затруднения по всички предмети. Но според мен все в някой момент повечето деца идпитват някакво затруднение по различни причини и ако частния урок ще помогне да се преодолее, аз съм за него.

# 717
  • Мнения: 1 675
А пък аз продължавам да се чудя и дивя на практиката на частните уроци по език за учениците в елитните езикови гимназии.
Ама аз съм си такава дивяща се..........Сега се сещам, че и по мое време имахме двама, които ходеха на частни уроци. Така и не надскочиха другите и себе си обаче.............

И аз се дивях и спорих докато не ми дойде до моята глава...Така че не ти го пожелавам, но не е толкова удивително, когато ти се наложи .  Peace

Как да му обясня граматиката на немски, когато изобщо не съм се докосвала до езика, а той очевидно има нужда от помощ?  Wink

Изобщо не мисля да звучи оправдателно, който ме е чел е разбрал, че детето ми се нуждае от външна помощ и аз не го правя за удоволствие, а от нужда. И нееднократно съм писала , че не удобрявам частните уроци. Но това е положението. По-добре навреме взети мерки, отколкото догодина да се чудя как ще се справя с всички предмети на немски.

Dincho,  а колкото до това, че имало деца, които не са надскочили себе си въпреки частните уроци, прозвуча грубо. Peace

Последна редакция: ср, 09 мар 2011, 23:08 от paleto

# 718
  • Мнения: 8 476
Супер си бяха социалистическите учебници на Хердер институт. Бяха писани не просто за чужденци, а за славяни. С цялата му специфика. Да не би Гьоте институт да са по-зле? Shocked
Всяко нещо с времето си.
Гьоте кои учебници издават?

# 719
  • Мнения: 6 909
paleto, не съм имала предвид сина ти и неговите възможности. Изразявам мнение основано на житейския ми опит  Peace

Общи условия

Активация на акаунт