Обазование тук, образование там.(USA)

  • 18 157
  • 213
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 1 879
немирница, благодаря за линка към информацията. Прелюбопитни ми се видяха бележките, претендиращи за анализ, на цитираната госпожа Гечева:

"Резултатите от състезанията недвузначно показват, че учениците до седми клас пишат много по-правилно от децата в гимназията. Причина според Гечева, е че до седми клас се усвоява граматиката, в осми и девети вече се учи стилистика и много малко граматически правила."

и

"Резултатите от тестовете сочат, че учениците извън София, предимно децата до четвърти клас, се справят много по-добре с правописа и пунктуацията, отколкото техните връстници в столицата (с 1000 отличници, за сметка на София с 557 отличници), коментира Гечева."

Според мен и двата факта, изтъкнати от Гечева, казват едно и също - на малките деца се набиват в главите едни правила, които те успяват да възпроизведат, но с течение на времето забравят, защото не са затвърдени. Любопитното е обаче, че учителите не повдигат глас за необходимостта от часове за упражняване, а искат нови часове - ами, нали и тях ще ги запълнят с езиковедските си напъни! Самата госпожа Гечева пледира, че "в осми и девети вече се учи стилистика и много малко граматически правила".  Като майка на осмокласник, тоест преминала през учебниците до 8 клас, направо се чудя какви още правила трябва да им се струпат на главите на децата! Аман!

В контекста на темата - проблемът на българското образование е, че си поставя някакви максималистични цели (съдейки по учебните планове и съдържанието на голяма част от учебниците), но някак си пропуска факта, че не разполага с технологията за постигането им.

# 106
# 107
  • Мнения: 50 998
Добро хапче за самочувствие за провинцията, но не мога да приема на доверие никоя статистика, за която не знам как е правена, как са събирани данните, как е провеждан изпитът и пр. Аз от де да знам колко и кои деца от София са участвали и колко и кои от страната? Аз това състезание не съм го чувала изобщо. Все пак в София живеят 1,5 милиона, а в останалата част от страната 5,5 милиона. И ако отличниците в София са само два пъти по-малко, то.... newsm78 А ако не са участвали всички деца от страната, то как са избрани точно тези, а не онези? И други въпроси мога да измисля Whistling

# 108
  • Мнения: 2 885
Любопитното е обаче, че учителите не повдигат глас за необходимостта от часове за упражняване, а искат нови часове - ами, нали и тях ще ги запълнят с езиковедските си напъни!
В контекста на темата - проблемът на българското образование е, че си поставя някакви максималистични цели (съдейки по учебните планове и съдържанието на голяма част от учебниците), но някак си пропуска факта, че не разполага с технологията за постигането им.

Подкрепям.
ЧС, що пък провинцията да не е по-добре от София? Мисля, че за едно дете е по-добре да е на по-спокойно място отколкото в големият град. По-малки класове = повече персонално внимание.

# 109
  • Мнения: 50 998

Подкрепям.
ЧС, що пък провинцията да не е по-добре от София? Мисля, че за едно дете е по-добре да е на по-спокойно място отколкото в големият град. По-малки класове = повече персонално внимание.

Не съм казала, че провинцията не е по-добра. Казах, че статистиката е въздух под налягане, така както ни е поднесена. А и иначе резултатът не се връзва с изпитите за гимназии например.

# 110
  • София
  • Мнения: 19 936
Да, наистина такива статистики звучат повече като стъкмистики.. Mr. Green И не защото дават предимство на децата от провинцията, никой не оспорва факта, че и там, като в столицата, има много добре подготвени деца... Peace А защото  от  тези статистики не става ясно къде,тоест  в кои училища  са проведени проверките, колко ученици са били включени, дали са били поставени при равни условия с останалите и т.н.
А и както отбеляза вече Черна Станция, все пак миналогодишните резултати на седмокласниците  като бал представят едно доста по-различно подреждане по градове от цитираното. Wink А те би трябвало да са по-обективен показател, тъй като поне първият модул е задължителен за всички. Тоест  изводите могат да се правят на база представянето на далеч повече деца  отколкото при упоменатото състезание по правопис, за което си признавам, че за пръв път чувам.Независимо от това,  че все пак имам 3 деца в училищна възраст.
Напълно съгласна съм със забележката на Белмекенска.  Не си представям ползата от евентуалното  допълнително затрупване на учениците с още езикови правила, които наизустяват и на практика не прилагат никъде..Криво седим, право съдим.Те дори не са овладели трайно граматичните категории до 7 клас, а  въпросната госпожа вече се е забързала  да отдава неграмотността  им на липсата на достатъчно предадена граматика в горен курс. Просто трябват упражнения, а за целта трябват и часове.От 9 до 12 клас, забележете, не се учи български, само литература,  но матурата в края на  среден курс  освен въпроси върху литературни произведения включва и въпросните  граматични  категории, с които децата за последно са имали вземане - даване в 8 клас. Confused

# 111
  • Мнения: 2 885
Разликата в резултатите в столицата и провинцията Евелина Гечева обясни с два факта. Първият, по думите й, е това, че в провинцията паралелките са по-малки и учителите имат възможност да обръщат внимание на всяко дете.
В провинцията състезанията са били организирани много добре, за разлика от столицата, което според представителите на кампанията също е оказало влияние върху резултатите.
Освен това според нея децата в провинцията учат с по-голямо желание, защото са по -спокойни.

 Sunglasses

цък 2

# 112
  • Мнения: 1 879

Този текст вече съвсем ме разсмя - цитат: "Грешат се запетаите и пълния член." Е, може ли такова чудо - в изречение, в което се обяснява как децата бъркат пълния член, да има точно тази правописна грешка  Joy

# 113
  • Мнения: 2 885
Белмекенска, столични журналисти, ммм?!  Mr. Green

# 114
  • Мнения: 8 989
http://www.akademika.bg/2010/12/%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D0%B5%D … 0%BF%D1%8A%D1%80/

Явно все пак зависи и от училището, в което се провежа състезанието.

Макар тестът да е предвиден за 9-и клас, петима осмокласници го решиха без нито една грешка.

# 115
  • Bristol
  • Мнения: 9 457
Ходещи на частни уроци за тройка на матурата не бленуват за елитно училище, например. Лепост- нелепост, щом се налага- ходи. Едва ли баща му е щастлив от факта. Трябва да се избута, все пак.
Майка ми дава частни уроци по математика. Тези борещи се за тройка, системата не им е виновна, а липсата на мотивация и контрол от родителите. Най-лесно е да им дадеш пари за урок и да се отърсиш от отговорност. Последното изпълнение при нея беше дете, което взимало парите от родителите си, а на уроци не ходело  Crazy
Би било чудесно, но няма как в училище да направят паралелка за изоставащи и паралелка за напреднали. Веднага ще се вдигне вой до небето, че това е дискриминация. Също така веднага ще се появят обидени до смърт родители и инициативата веднага ще пропадне. Иначе би било много хубаво, ако можеше.
В английските училища го правят успешно. В гимназията на сина са 10 паралелки по 28 деца в паралелка. По математика работят на 12 нива. Всички паралелки имат математика по едно и също време и ги разделят на 12, в зависимост от знанията. А знанията всяка година се тестват. Лошото на тази система е, че влезеш ли в определено ниво, прехвърлянето в по-високо ниво е трудно, ако нямаш допълнителни занятия. Тъй като аз по математика нямам проблеми, реших да си спестя сумата от 20 паунда на час и сама работих с детето, от 5-то ниво, той вече е в трето ниво. На последния тест е имал най-висок резултат от децата в трето ниво Wink Дори получи специална грамота от училището за представянето си. Аз го избъзиках, че не той е трябвало да я получи, а майка му. Това просто като пример да покажа, че няма перфектна система на обучение. Във всяка една си има недостатъци и родителите са тези, които трябва да контролират и да се занимават с децата. Държавно училище, с 30 деца в паралелка, няма как учителят да обърне индивидуално внимание на всяко дете. За тях е важно да се покрие средното ниво от болшинството ученици, да подбутне слабите, но ако слабите се дърпат, какво може да направи?!

# 116
  • Мнения: 24 467
Ходещи на частни уроци за тройка на матурата не бленуват за елитно училище, например. Лепост- нелепост, щом се налага- ходи. Едва ли баща му е щастлив от факта. Трябва да се избута, все пак.
Майка ми дава частни уроци по математика. Тези борещи се за тройка, системата не им е виновна, а липсата на мотивация и контрол от родителите. Най-лесно е да им дадеш пари за урок и да се отърсиш от отговорност. Последното изпълнение при нея беше дете, което взимало парите от родителите си, а на уроци не ходело  Crazy

Сега разбрах още неща. Благодаря, поизясни ми се.      Laughing  А аз получавам и в момента друга информация. Не споря, ясня ми е позицията ти просто. Тя е неизбежна.
Основата на материала следва да се овладее в училище, а не дОма или на урок.


Между впрочем за мен спокойствието е вече една от водещите цели. Установих го по себе си.

# 117
  • Bristol
  • Мнения: 9 457
Сега разбрах още неща. Благодаря, поизясни ми се.      Laughing  А аз получавам и в момента друга информация. Не споря, ясня ми е позицията ти просто. Тя е неизбежна.
Основата на материала следва да се овладее в училище, а не дОма или на урок.
Заложено ми е в гените  Laughing Благодарение на това си спестявам парите за някои уроци, но виж с английския не мога да помагам  Crossing Arms
Е, основата се овладява от деца, които искат да я овладеят. Какво правиш с тези, които нямат интерес и мотивация?
ПП И кой е виновен, че те нямат интерес и мотивация, системата или семейството? При тях частните уроци са абсолютно безсмислени.

Последна редакция: ср, 22 дек 2010, 00:17 от Merry

# 118
  • Мнения: 2 885
Е, основата се овладява от деца, които искат да я овладеят. Какво правиш с тези, които нямат интерес и мотивация?
ПП И кой е виновен, че те нямат интерес и мотивация, системата или семейството? При тях частните уроци са абсолютно безсмислени.

Правиш стратегии от рождение да влезе в Харвард, как?! Mr. Green Няма не искам. Ако имаш момиче ще е хубаво там да се запознае с някой бъдещ милиардер /Бил Гейтс се е хванал на бас със свой преподавател, че до 30 г ще стане милионер ...а пък то какво излязло...станал милиардер Crazy/. Така щерката ще се погърчи 20 години с учене, после 2-3х ще лежи и мързелува. Само шопинг. Party
Според мен много си зависи как родителят подходи спрямо детето. Да го мотивира от малко. Не да го остави на течението....
Judy, какво имаш предвид под "спокойствие"?

Последна редакция: ср, 22 дек 2010, 00:21 от немирница

# 119
  • Мнения: 8 989
Мисля, че на всички е ясно, че група ученици ще станат доктори, адвокати, архитекти, учени, финансисти....
други ученици обаче ще станат шофьори, зидаро-мазачи, водопроводчици, продавачи...

Има деца, които са жадни за знания, проблемът тук е, че тези деца не биват подпомагани от системата да се развиват, а децата, които изостават не биват обучавани отделно. Защото не всички ученици могат да настигнат останалите, не всеки има потенциал да стане доктор или ядрен физик.
Нека да се работи с изоставащите ученици отделно, няма лошо, но това не трябва да пречи на работата с останалите ученици. Защото от ниското ниво страдат предимно по-мотивираните и по-будните деца.
За втората група професии проблем няма. С дипломата, която получат те ще могат да работят, но за пърата група образованието и знанията, които то им дава са важни.
Много важни за по-нататъшното им развитие.

Така, както има езикови и математически гимназии, така има и техникуми.
Младежът или девойката, ако са достатъчно мотивирани и след техикум моат да продъължат в подходящ ВУЗ, но родителите им ще трябва да изръсят една торба пари, за да наваксват с частни уроци обучението на "елитните" гимназии.
Та затова мисля да се потруди младежът сега, за да ни е по-лесно после на всички.
И за нас спокойствието е важно. Sunglasses




Общи условия

Активация на акаунт