Обазование тук, образование там.(USA)

  • 18 153
  • 213
  •   1
Отговори
# 90
  • Bristol
  • Мнения: 9 457
Judy, процентно много малко деца ходят на частни уроци, школи си има, както и в България. И в къщи допълнително се занимават с децата си. По книжарниците е пълно с помагала за различни класове. Ако не се търсеха, нямаше да ги има, нали Wink Системата е такава, че я няма тази конкуренция, като в България, за добро или лошо. Това, че твоите познати не го правят и нямат познати, не значи, че го няма. Не знам българи ли са или местни, но много от българите дори не са чували за 11+ изпитите. Някои от англичаните ги отхвърлят, защото поставяли децата под излишен стрес и според тях за 11 годишно дете, ако не бъдело прието, било голямо разочарование, което трябвало да се избегне. Аз съм възпитаник на селективно училище в София и може би затова мисля различно. Ако сега в БГ направят училищата по райони, а не според това каква оценка си изкарал на изпита в 7ми клас, бизнесът ще секне, но пък ще започне друг с недвижими имоти в районите на добрите училища  Crazy ooooh! Честно да ти кажа, може и без тези уроци да се подготвят децата в България, ако родителят има съответните познания. Аз лично нямам проблем да подготвя дете по математика  Grinning По Български обаче бих се затруднила и ще предпочета частен урок. Повечето родители у нас работят на пълно работно време, няма как да отделят необходимото време за децата си. Тук повечето работят почасово, на раздвижени смени и имат повече време да се занимават с децата си, ако имат желание и възможности разбира се.
А защо естествено спортът и изкуствата не се броят?! Ето това е голям минус на нашенската система и това ми допада в тукашната, че ценят тези изяви. И ако имаш добро представяне по някакъв спорт или изкуство, не само музика, това ти дава допълнително точки при кандидатстването в селективно училище. Всяка една диплома или грамота в тези сфери се пази и след това се представя в училището. Същото важи и за университетите  Grinning Всяка една извънкласна изява се отчита, дали си бил доброволец някъде, списвал си вестник, помагал си в училище, организирал си мероприятия в района ти. Търсят се хора, които имат повечко интереси, не само академично високо ниво  Peace 
А за университетите, има университет и университет. Сигурно има такива приемащи с оценка В на изпит, но има и такива, в които само с А* можеш да влезеш. Това не е гаранция, че едните ще се реализират по-добре от другите, но шансът на едните да имат по-добра реализация е по-голям  Grinning

# 91
  • Мнения: 24 467
Мери, аз не твърдя какво има и какво няма, основно питам. А изводите си ги правя за себе си въз основа на информация, получена задължително от различни източници. И винаги задавам конкретни въпроси, т.к. по принцип имам много отговори, но не ми вършат работа.

"Спортът и изкуствата не се броят", т.к. народът тук не се избива за тях, с оглед предстоящи матури и кандидатстване в т.нар. елитни училища и университети у нас. Между впрочем когато аз бях ученичка бе доста по- трудно да се учи в музикално или художествено училище, отколкото е сега. За спортно- нямам личен поглед, имам познати с такова дете, но то си има подчертан талант в областта, изявен от ранна възраст. В двата типа училища отиват деца, които имат заложби и това им личи. Натискът напоследък за тях е понамалял. За нашенският гражданин е ясно защо. "Няма хляб.". А и у нас е основно въпрос на моди, не на изследване на интереси и заложби.
От извънкласните занимания, несвързани с печелившия частен бизнес с математиката и езиковата подготовка, полза има само детето, за лично негово удовлетворение.  Laughing

# 92
  • Мнения: 50 988
Цитат
Да, де. Нали това пиша- ходят всички или почти, а не "ходят във всеки клас". Което е ненормално и отразява едни големи дупки в нашенската система. Матурата по математика, да речем, като задължителна и моряща голямата част от децата, които не се занимават редовно и в специализирано училище, кара родителите им да търсят въпросните услуги поне за едната тройка. За изборната матура не търсят- там такива "разчитат" на географията, както се видя.   Laughing

Аз някакси не виждам толкова трагизъм в нещата. Ако искаме децата да кандидатстват с оценката от матурата, то тази матура трябва да е трудна. И няма проблем, ако децата без амбиции не са отличници. Впрочем, матурата е разделена на две части и, извинявам се, ама всеки може да върже и много повече от три на първата част и без каквито и да било уроци, ако е посещавал уроците. В пети клас накарах дъщеря си да реши задачите от онази "супер трудна" матура по-миналата година и изкара 4,75.  Всъщност можеше и над 5 да изкара, но изобщо не се пробва на геометричните задачи, а аз после и показах, че някои са и по силите. А ако някое дете е влизало в час от дъжд на вятър, а когато е влизало не е слушало изобщо - за това системата не е виновна. Аз лично не мога да си представя някое дете да ходи на уроци, за да изкара тройка Shocked Това е просто нелепост, ако детето е ходило на училище и е слушало какво се говори. А ако не е, то системата не му е виновна Naughty

А всички ходят на уроци заради амбицията на родителите да се пробута детето в елитно училище, та белким стане човек. На Запад нямат толкова амбиции (както казва Merry, могат да живеят добре и без това) и затова няма масово ходене на уроци. На уроци ходи само този с амбиции. Уроците могат да се спрат, ако се въведе система с квартални училища. Но тогава и талантливите деца ще бъдат закопани, ако родителите им нямат пари за жилище в правилния квартал. И лично за мен такова закрепостяване е нелепо. Предпочитам нашата си система.

# 93
  • Мнения: 24 467
Всеки вижда това, което му допада, гледайки от своята гл. т. и интерес.
Аз излагам лично виждане и търся обективна информация. Вие сте свободни да правите същото.
Ходещи на частни уроци за тройка на матурата не бленуват за елитно училище, например. Лепост- нелепост, щом се налага- ходи. Едва ли баща му е щастлив от факта. Трябва да се избута, все пак.
А и елитното училище нищо не гарантира /но това е далеч от общочовешката мисъл, за мен няма значение кой и дали го споделя, обаче./.
Не държа изобщо за въвеждане на райониране, никога не съм прокламирала такава идея. Допадат ми други.
Аз предпочитам просто система. Понеже у нас липсва системност и мисъл.

# 94
  • Мнения: 8 989
Judy, не зная кой клас са твоите деца, но синът ми е 5 клас, и той и децата, които познавам и  ходят на курсове не го правят, защото не се справят. Те имат отлични оценки на материала в училище, ОСОБЕНО от 1-4 клас.
Моя син  го записах на курсове по математика, защото там се надявам да се учи да решава задачи, които развиват логическото мислене, такива, каквито в учебника по математика няма.
Това е вид кръжок, извънкласна дейност, такива са и уроците по пиано, китара, изобразително изкуство, приложни изкуства,  танците, пеенето в хор, спортуването...

В хора не ходят да се пеят деца, които НЕ могат да пеят, футбол не тренират момчетата, на които НЕ им се отдава футболът....

Курсовете по математика тип СМГ, НПМГ и някои школи не са за изоставащи деца, ТЕ СА ЗА ДЕЦА, НА КОИТО ИМ СЕ ОТДАВА МАТЕМАТИКАТА.

Синът ми посещава такива платени уроци по простата причина, както вече някъде писах, че няма безплатни кръжоци в самото учлище, където да се развиват на децата страничните интереси - рисуване, пеене, ако щеш и писане на стихове...
Учебният и възпитателният процес на едно дете не включва само  ходене на училище и отмятане на материал.

За музикалното училище, доколкото знам е от 1 клас,  но за Художествената гимназия и Приложното знам от опит, че подготовката започваше от 6 клас, и се рисуваше ежедневно, независимо, че там кандидатстват САМО талантливи деца.

Сигурна съм, че и музикантите доста усърдно се трудят, докато изкарат една песен във вида, в който я чуваме ние.

Аз лично смятам да възпитавам в сина си трудолюбивост и упоритост,  а не само търпение и надежда, че талантът му ще бъде забелязан и късметът му ще проработи.

Талантливите деца са много, в различни области, но това не е достатъчно, трябва да се положи и известно количество труд, за да се развива този талант.



# 95
  • Мнения: 24 467
Пети и ДГ.
Аз говоря за несправящи се пред матура, сиреч VІІ или ХІІ клас. Другите деца, особено в начална степен, ходят за надграждане и кандидатстване у нас. Обаче имам и дете, което ходи на математика точно защото пък не се справя в ІV клас с нормалния материал. Разбира се, че посочените от теб курсове не са първите посочени от мен деца. Мисля никой не разсъждава в обратната насока. Аз говоря и за частни уроци.
Когато пиша рядко изхождам само от личното си положение. Често имам предвид мои близки и познати- светът е шарен.
За труда съм напълно съгласна. За мен отдавна учебен процес и училище не са еквивалент. Никога не съм твърдяла, че да се занимаваш със спорт или изкуство е лесно. Напротив. Писането ми бе в съвсем различна насока. Днес модата е друга и напливът там е по- малък.

Последна редакция: вт, 21 дек 2010, 14:33 от Judy

# 96
  • Мнения: 50 988
Ходещи на частни уроци за тройка на матурата не бленуват за елитно училище, например. Лепост- нелепост, щом се налага- ходи. Едва ли баща му е щастлив от факта. Трябва да се избута, все пак.
OK, разбираемо е, че иска да избута. Но мислиш ли, че системата му е виновна, че не може да върже тройката? А как на другите деца не им е виновна? Ако някое дете не може да върже тройка без уроци, вината е в самото дете. Не в системата.

А и елитното училище нищо не гарантира /но това е далеч от общочовешката мисъл, за мен няма значение кой и дали го споделя, обаче./
Никое училище не ГАРАНТИРА нищо. Доброто училище дава по-добри шансове за продължаване на образованието в добър университет, но ако не се стигне до това, ефектът наистина не е кой знае какъв.
Не държа изобщо за въвеждане на райониране, никога не съм прокламирала такава идея. Допадат ми други.
Аз предпочитам просто система. Понеже у нас липсва системност и мисъл.
Интересно ми е (наистина, не е заяждане) каква система може хем да възпита всички деца, хем да не свали нивото на талантивите, хем да махне частните уроци. И това при сегашните нива на мотивация и амбиции.

# 97
  • София
  • Мнения: 19 934
Мили мами,
Не погледнах назад, но от постовете на последните потребители виждам ,че става дума  преди всичко за родители с дечица под 7 клас или максимум 7-ми. Peace
Judy е права, в София поне, на уроци по школите в 7 клас ходят и немалко деца с посредствени резултати в училище. Peace Биват отделени в други групи, не заедно с тези деца с амбициите , като  в тези групи се работи единствено и само по учебника. Тоест се овладява основния материал по МАТ и БЕЛ, а не се цели надграждане. И за жалост не са единици тези деца.
И това не ви го казвам наизуст, а от миналогодишния си опит. Wink  Заради пробен изпит в СМГ дъщеря ми пропусна занятие на своята си група и  във въпросния ден  отиде в друга, следобедна. Остана втрещена от това с което се занимават децата там. Но щом има търсене на подобна форма на подготовка, школите услужливо реагират с предлагане, нали. Mr. Green Въпросът тук е каква е целта на родителите newsm78 Вероятно е  търсенето на опция за повишаване  на оценката  в училище по двата предмета, както и надежда за  прием поне в сносно училище с оценки на изпита, докарани  до 4-ки.  Школите , поне в частност тази на дъщеря ми, не  са склонни да залъгват родителите с неоправдани очаквания, тъй като са наясно, че несправянето на децата на реалния изпит ще се върне към тях като бумеранг.. Казват си  в прав текст, че дадено дете не се справя, правят и размествания в групите,  в резултат на наблюденията си върху работата на детето и представянето му на контролни работи или пробни тестове. Wink
 Нова, малко в областта на легендите в последно  време остана твърдението, че в музикалното например влизат само ученици с изявен талант. Thinking И тук Джуди е права..
Интересът към него чувствително намаля поради оправданите опасения на родители за трудна реализация впоследствие. Там влизат вече деца с дадености, далеч от представата ни за  талант. На моя  позната дъщерята беше приета в прогимназиален курс с тройка по солфеж. А още по-лошото е, че след приема,   учтиво на  уж несправящите се   едва първокласници и второкласници се намеква, по-скоро на родителите им Mr. Green, че няма да е лошо да затвърдят нещата на частен урок. Mr. Green
Да не минаваме и на езиковите, в които парадоксално се предлагат уроци по езика...
Мисълта ми е, че понятията уроци и школи у нас са разтегливи. В никакъв случай не са посещавани единствено и само от отличници. Peace

Последна редакция: вт, 21 дек 2010, 15:35 от already detective

# 98
  • Мнения: 24 467
Моят случай за ІV-то класник е един, но и аз не се занимавам със статистика, нито се занимавам с преподаване- тогава щях да знам за други. Знам, че изоставащите работят индивидуално, т.е. на частни уроци, но виждам, че има и провеждане на обучение в групи, както пише already detective. Предполагам само, че след като има един, то няма да е единствен. Съжалявам за това, че "И за жалост не са единици тези деца.".
За училищата по изкуства също говоря от личен опит- сега вече там напливът не е голям и цедката, съответно, е по- широчка. Точно заради реализацията. И сега едно изключително талантливо момиче- певица, страхотен глас, наистина, визия и сценично поведение, се чуди да пробва ли в Котел или в Плевен /имало и там, каза майка й/ или да заложи на нещо "по- класическо".
Имам деца на мои познати, учещи в езикова гимназия и ходещи на частни уроци, също. А и тук четох темата такава. Което ме кара да се опасявам, че практиката е широчка.


ЧС- отдавна знам, че у нас гаранция за нищо няма. Мечтая си просто "системата" да отнема по- малко време поне на децата, че да могат да ходят там, където ще има истинска полза за тях. Вините не ме вълнуват вече дори. Този въпрос за себе си го изясних. Личните си решения също ги взех. За системата, която ми допада, споделих в другата тема, където участва твоят приятел Пламен, същият, дето другарувате с него от някакъв друг форум.
По мое време с изоставащите имаше работа допълнителна в училище. И поправителни изпити.

# 99
  • Мнения: 8 989
за тук беше, май  newsm78   Embarassed

already detective , от няколко дни се включих в различни форуми, някъде ми задаваха въпроси от типа "ама защо синът ви ходи на уроци, толкова ли му е трудно, горкото дете и т.н."
Това, което предлага вашата школа е чудесно.
Какъв е проблемът да го предлага и училището?

Тогава може би и децата ще се амбицират да си налягат парцалите, че като гледам в нашия клас как деца, които са имали само шестици до миналата година плавно потъват ми призлява.
Или до 4 клас НЯМА толкова РЕАЛНИ отличници, или от 5 до 7 клас НЯМА прилично обучение.
Искренно се надявах да е първото, но май  newsm78

Да, и матурите бяха просто смешни. Тези за 4 клас миналата година. Моят син имаше шест по математика и  пълни 20 точки, но се оказа, че на състезания по математика не можа и до десети резултат да го докара само с материала от училище.

Затова се чувствам подведена и се радвам, че проверихме знанията му на тези състезания, за които разбира се не разбрах от училище, а от нета.

# 100
  • Мнения: 50 988
already detective , от няколко дни се включих в различни форуми, някъде ми задаваха въпроси от типа "ама защо синът ви ходи на уроци, толкова ли му е трудно, горкото дете и т.н."
Това, което предлага вашата школа е чудесно.
Какъв е проблемът да го предлага и училището?
Би било чудесно, но няма как в училище да направят паралелка за изоставащи и паралелка за напреднали. Веднага ще се вдигне вой до небето, че това е дискриминация. Също така веднага ще се появят обидени до смърт родители и инициативата веднага ще пропадне. Иначе би било много хубаво, ако можеше.

Тогава може би и децата ще се амбицират да си налягат парцалите, че като гледам в нашия клас как деца, които са имали само шестици до миналата година плавно потъват ми призлява.
Или до 4 клас НЯМА толкова РЕАЛНИ отличници, или от 5 до 7 клас НЯМА прилично обучение.
Искренно се надявах да е първото, но май  newsm78
Наистина до 4 клас шестици се пишат поголовно и отличниците не са реални. Всеки го знае, ама нали това е новата тенденция - да не се травмирали децата от лоши оценки. Е как тогава да има високи критерии? А в 5, 6 и 7 клас си има обучение, но не всички деца са еднакво добри. Всичко е насочено към средняците. На най-добрите не им се дават предизвикателства и по тази причина те ходят на уроци за напреднали, за да научат повече. Изоставащите пък (явно?) ходят на уроци за да се задържат изобщо на някакво ниво.

Да, и матурите бяха просто смешни. Тези за 4 клас миналата година. Моят син имаше шест по математика и  пълни 20 точки, но се оказа, че на състезания по математика не можа и до десети резултат да го докара само с материала от училище.
Това е абсолютен факт. Материалът в училище е за всички, а състезанията са само за математическите таланти. Респективно 6 в училище значи покриване на средното ниво. Но на състезания се дават задачи за 7 и за 8 Mr. Green И е нормално да бъде така. Ми то в България сигурно има десетки хиляди петокласници отличници. Ако всички имат 100% на състезания, то егати състезанията са това Mr. Green

Затова се чувствам подведена и се радвам, че проверихме знанията му на тези състезания, за които разбира се не разбрах от училище, а от нета. Добре дошла Grinning Ако искаш повече - търсиш сама. Училището е заето със средното ниво, наречено "общообразователен минимум".



# 101
  • Мнения: 24 467
Какъв е проблемът да го предлага и училището?

...Или до 4 клас НЯМА толкова РЕАЛНИ отличници, или от 5 до 7 клас НЯМА прилично обучение.
...

Ми ако училището го предлага нечий бизнес няма да е толкоз печеливш.

По второто:
"И двете, дядо попе, и двете..."- пак не ви ангажирам с мнение, но програмата в V клас е кофти, въпреки, че учебниците, лично на мен, ми харесват повече. Добре, че детето е в специализирано училище със СИП и ЗИП, че почнаха редовния материал по математика да го взимат там миналата седмица. Време нямало дори да се вземе. За упражнения не издигам глас, това би било ерес.

Де да беше заето училището "със средното ниво" поне... щяхме да имаме някакво ниво такова. 

# 102
  • София
  • Мнения: 19 934
Цитат
already detective , от няколко дни се включих в различни форуми, някъде ми задаваха въпроси от типа "ама защо синът ви ходи на уроци, толкова ли му е трудно, горкото дете и т.н."
Това, което предлага вашата школа е чудесно.
Какъв е проблемът да го предлага и училището?

Тогава може би и децата ще се амбицират да си налягат парцалите, че като гледам в нашия клас как деца, които са имали само шестици до миналата година плавно потъват ми призлява.
Или до 4 клас НЯМА толкова РЕАЛНИ отличници, или от 5 до 7 клас НЯМА прилично обучение.
Искренно се надявах да е първото, но май 

Да, и матурите бяха просто смешни. Тези за 4 клас миналата година. Моят син имаше шест по математика и  пълни 20 точки, но се оказа, че на състезания по математика не можа и до десети резултат да го докара само с материала от училище.

Затова се чувствам подведена и се радвам, че проверихме знанията му на тези състезания, за които разбира се не разбрах от училище, а от нета.
Да си призная, хич не го намирам за чудесно.. Thinking Школите намират празна ниша и я запълват... И ако надграждането при отличниците наистина е трудно в училище с оглед на средното ниво, то попълването на пропуските на по-слабите ученици не трябва да е задача на  школи и външни учители. Thinking Един господин от друга тема мигновено ще  ме обвини в носталгия по комунистическото, но  по наше време имаше неща, които днешната образователна система би могла спокойно да заимства.Едно от тях е работата на училищно ниво с позакъсалите ученици.То и сега се водят някакви проформа консултации по предметите, но  резултатността от тях е нулева. И тук идва един друг въпрос...
Същата тази система бълва слаби ученици, но дава доста добра основа на други, макар и по-малочислени като бройка. Къде е грешката? И как системата да се реформира така, че и двете групи да не бъдат ощетени...
А дали нереално много са отличниците от 1-4 клас или после нивото на обучението  рязко спада - не мисля, че има еднозначен отговор на този въпрос. Със сигурност има едно завишаване на оценките при малките и после при сблъсъка им с изискванията на различни учители по отделните предмети от 5 клас нагоре, нещата се сриват...То и затова може би е по-редно оценки за малките да няма, за да се избегне тази масова практика с пълните отличници.. Който иска винаги  може да си тества детето на странични състезания и турнири, било по математика, език или български и да се ориентира за нивото му. Но това пък, според мен поне, не означава, че вината тогава  е  в прогимназиалния курс. Там някои деца продължават да се справят отлично въпреки завишените спрямо начален курс изисквания, а други опадат като круши.. Тук вече трябва да се намери балансът, който да дава нужното и на слабите, и на добрите..Спорадични прояви на такива действия имаше в училището на дъщеря ми през изминалата учебна година. Grinning Имаше извънучебни занятия по математика за седмокласници, които бяха разделени на две групи. Първата решаваше изпитни задачи от предходни години, имаше за домашно задачи от ниво Б и В на сборника на Архимед. Докато втората повтаряше и потретяше базисния материал с цел овладяване на неусвоеното в час. Но това занимание беше въпрос на избор. А и негов аналог по друг предмет нямаше. Sad Тоест въпрос е и на ентусиазъм и желание отстрана на учителите.

# 103
  • Мнения: 8 989
'venie' , кутията ти за лични съобщения е пълна, така че не мога да ти отговоря там.
От София съм.

# 104
  • Мнения: 2 885
Резултатите от тестовете сочат, че учениците извън София, предимно децата до четвърти клас, се справят много по-добре с правописа и пунктуацията, отколкото техните връстници в столицата (с 1000 отличници, за сметка на София с 557 отличници), коментира Гечева.

В Сопот 47% от участвалите в състезанията по правопис, са решили теста без грешка, в Димитровград – 42%, в Горна Оряховица – 38%, и Кърджали – 36%. Нямаме такъв резултат в нито едно столично училище, заяви Гечева.


цък

Общи условия

Активация на акаунт