Обазование тук, образование там.(USA)

  • 18 098
  • 213
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 2 885
И преди да ми отговориш ми се иска да вметна, че се сещам за едни деца, оставени да се развиват на свобода, без принуда, без казионно държавно образование, без учители дисциплинатори. Тези деца се казват циганчета Twisted Evil

А домашното образование какво е тогава? Мода?!

# 16
  • Мнения: 1 732
Двете системи на образование (българска и американска) са коренно различни.И да го обсъждаме,не виждам начин да променим нещо.Министерството на образованието много добре знае пропуските в бг образованието и точно това е институцията,която може да въведе нужните промени,но само ако иска.И нали ви е ясно,че и да има промени резултата няма да е от днес за утре-трябва време.
Още нещо-защо точно със САЩ трябва да се сравнява?И в САЩ има големи недомислици-например как се учи таблицата за Х....

# 17
  • Мнения: 50 941
Да, домашното образование е мода. Колко родители имат възможностите да обучават децата си у дома? Не вярвам това да е възможно след 4, пряко сили 7 клас. Аз лично не съм в състояние да преподавам на детето си нито по математика, нито по химия, нито по биология, нито по граматика, нито по....нищо. Да не говорим за материалните проблеми пред семейството, когато единият родител не работи.
Дайте някаква статистика как се реализират в живота тези деца.

Българското образование има хиляди кусури. Никой не го отрича. Важното е да се опитваме да го подобряваме, т.е. да го адаптираме към постоянно променящите се потребности на живота, но с ясното съзнание, че няма идеално образование от гледна точка на всеки член на обществото. И с абсолютна категоричност заявявам, че да се възпитава всяко едно дете да бъде креативно, независимо, свободно (да не признава авторитети и правила) и пр. е точният път към едно нещастно бъдеще. Обществената структура има форма на пирамида. Около върха, където са нужни хора с визия, има място за до 5% от хората. По-долните 20-30% трябва да бъдат специалисти, способни да претворяват тази визия. И най-отдолу са останалите, които трябва да вършат монотонна и рутинна работа. Няма общество без нужда от чистачи, готвачи, продавачи, сервитьори, бармани и работници в цеховете. И как, моля ви се, ще се чувстват тези деца, ако са обучени и възпитани като елит?
Съвсем отделна работа е фактът, че болшинството деца нямат мотивацията и качествата да се изучат за елит. Ми прочетете съседни теми. На теория всички искат топ образование и нестандартни задачи, а колчем на децата се даде някаква по-трудна или нестандартна задача всички (т.е. не всички, а онези около 70%) почват да се възмущават. Какво ще е тогава това топ образование?

Всички тези революционни прозрения са само капан за наивници. На Земята живеят 7 милиарда души и техният брой се увеличава. При това положение не е възможно да съществува една анархистична структура и обществото да не се сгромоляса. Респективно образователната система подготвя децата за да се впишат в тази структура. Който не я харесва нека предложи друга обществена организация.

# 18
  • Мнения: 2 885
Жалко, че мислиш...че е мода. Щото не е. Всичко ново е добре позабравено старо.
В САЩ има най-много обучавани по домашному деца. В Англия също. Всяка образователна система си има плюсове и минуси, все пак днес целта е да възпитаваме консуматорско общество.

Но т.к. ти смяташ това в цитата за нормално......не е нужно да се обясняваме защо образованието сега в БГ е на този хал. Криза е. Криза на ценностите.
Цитат
Една учителка по английски на дъщеря ми също нещо им крещяла и им казвала, че са идиоти, че са никои и пр. Аз вярвам, че е било така, но нямам намерение да се разправям в училище. Едно, че хлапетата наистина я провокират и даже откровено предизвикват. И второ, защото не им вреди да научат и тоя урок - цял живот ще имат някой шеф над себе си, който да опитва с крещене да маскира некомпетентността си и липсата на авторитет.

Надявам се, че моите деца да не научат този урок.

# 19
  • Мнения: 50 941
Надявам се твоите деца да нямат шефове и да си правят каквото искат. Но малцина го постигат.
Впрочем домашно образование до кой клас? Ако не го уточним нещата губят смисъл.

# 20
  • Мнения: 2 885
Надявам се твоите деца да нямат шефове и да си правят каквото искат. Но малцина го постигат.
Впрочем домашно образование до кой клас? Ако не го уточним нещата губят смисъл.

Не съм фен на домашното образование. Дадох го като пример заради поста ти. Не мога да преглътна липсата на много неща в днешното бг образование.
Това масово крещене не ми е по нрава. В северните страни предпочитат лицемерното усмихване.  Mr. Green

# 21
  • Мнения: 50 941
Е, и на мен не ми харесва крещенето, но честно казано се е случило веднъж, не е болка за умиране. А и децата са си го просили.
И аз не харесвам много неща, но съзнавам, че масово "топ образование" не може да има.

# 22
  • София
  • Мнения: 2 299
Да, домашното образование е мода. Колко родители имат възможностите да обучават децата си у дома? Не вярвам това да е възможно след 4, пряко сили 7 клас. Аз лично не съм в състояние да преподавам на детето си нито по математика, нито по химия, нито по биология, нито по граматика, нито по....нищо. Да не говорим за материалните проблеми пред семейството, когато единият родител не работи.
Дайте някаква статистика как се реализират в живота тези деца.

Българското образование има хиляди кусури. Никой не го отрича. Важното е да се опитваме да го подобряваме, т.е. да го адаптираме към постоянно променящите се потребности на живота, но с ясното съзнание, че няма идеално образование от гледна точка на всеки член на обществото. И с абсолютна категоричност заявявам, че да се възпитава всяко едно дете да бъде креативно, независимо, свободно (да не признава авторитети и правила) и пр. е точният път към едно нещастно бъдеще. Обществената структура има форма на пирамида. Около върха, където са нужни хора с визия, има място за до 5% от хората. По-долните 20-30% трябва да бъдат специалисти, способни да претворяват тази визия. И най-отдолу са останалите, които трябва да вършат монотонна и рутинна работа. Няма общество без нужда от чистачи, готвачи, продавачи, сервитьори, бармани и работници в цеховете. И как, моля ви се, ще се чувстват тези деца, ако са обучени и възпитани като елит?
Съвсем отделна работа е фактът, че болшинството деца нямат мотивацията и качествата да се изучат за елит. Ми прочетете съседни теми. На теория всички искат топ образование и нестандартни задачи, а колчем на децата се даде някаква по-трудна или нестандартна задача всички (т.е. не всички, а онези около 70%) почват да се възмущават. Какво ще е тогава това топ образование?

Всички тези революционни прозрения са само капан за наивници. На Земята живеят 7 милиарда души и техният брой се увеличава. При това положение не е възможно да съществува една анархистична структура и обществото да не се сгромоляса. Респективно образователната система подготвя децата за да се впишат в тази структура. Който не я харесва нека предложи друга обществена организация.
Изцяло подкрепям този пост Peace

# 23
  • Мнения: 55
Хора правете разлика какво образование иска държавата/ясно е иска да е евтино/ и какво образование искат родителите/най доброто/,и имаме право на него, защото ние го плащаме това образование в крайна сметка. Големият въпрос е нашите връстници искат ли изобщо образовани деца и дали изпускаме тази ценност  от миналото ни - стремежът към образование/ помня този стремеж в очите на необразовани баби и дядовци- тях никой не ги водеше насила на училище /. Освен това едно е какво ще работиш но какво пречи да си образован и защо трябва да се чустваш зле ако  си образован чистач. Еее да - ще се чустваш зле ако ти е втълпено че ако си образован непременно ще имаш много пари...

# 24
  • Мнения: 50 941
Хора правете разлика какво образование иска държавата/ясно е иска да е евтино/ и какво образование искат родителите/най доброто/,и имаме право на него, защото ние го плащаме това образование в крайна сметка. Големият въпрос е нашите връстници искат ли изобщо образовани деца и дали изпускаме тази ценност  от миналото ни - стремежът към образование/ помня този стремеж в очите на необразовани баби и дядовци- тях никой не ги водеше насила на училище /. Освен това едно е какво ще работиш но какво пречи да си образован и защо трябва да се чустваш зле ако  си образован чистач. Еее да - ще се чустваш зле ако ти е втълпено че ако си образован непременно ще имаш много пари...

Изобщо не съм убедена, че родителите наистина искат най-доброто образование. За децата да не говорим. Най-доброто образование означава много високи критерии, високи изисквания и много труд. По мои впечатления обаче, ако изискванията се вдигнат настава масово мърморене и протести. Болшинството деца не могат да се справят с най-високите критерии и ако те се въведат масово средната оценка ще бъде около 3,50. Аз лично не намирам нищо лошо ако само 20% от децата имат успех над 5,00, но не знам как ще погледне на това обществото Mr. Green Мисля, че от истината много ще заболи.

Що се отнася до плащането - образованието е скъпо и данъците са сметнати да покриват някакъв общообразователен минимум. И на Запад за добро образование се доплаща, а не се дава даром

Образован чистач не може да е щастлив, и то не само заради парите. Да не говорим, че е съвсем нормално този, който е положил усилия да се образова, да очаква добър жизнен стандарт. Но нещастен ще бъде главно заради чувство на неудовлетвореност. Дали един орел ще е щастлив в кокошарник? Дали един випускник на художествената академия ще е щастлив като бояджия? Дали един инженер конструктор, ще издържи и един ден да стои край конвейра и на всеки 5 минути да завива "гайка номер 5"? Не мисля Naughty

Помня, че по някакъв повод съм посещавала домостроителен комбинат и там видях една лелка 8 часа на ден да прави следното - взима една метална плочка, слага я в гнездото на една преса, натиска един бутон, пресата огъва плочката, лелката я взима и я хвърля в един контейнер. И пак отначало. И така цял ден. На мен ми се стори поне като 3 кръг на ада Twisted Evil

# 25
  • Мнения: 1 879

Българското образование има хиляди кусури. Никой не го отрича. Важното е да се опитваме да го подобряваме, т.е. да го адаптираме към постоянно променящите се потребности на живота, но с ясното съзнание, че няма идеално образование от гледна точка на всеки член на обществото. И с абсолютна категоричност заявявам, че да се възпитава всяко едно дете да бъде креативно, независимо, свободно (да не признава авторитети и правила) и пр. е точният път към едно нещастно бъдеще. Обществената структура има форма на пирамида. Около върха, където са нужни хора с визия, има място за до 5% от хората. По-долните 20-30% трябва да бъдат специалисти, способни да претворяват тази визия. И най-отдолу са останалите, които трябва да вършат монотонна и рутинна работа. Няма общество без нужда от чистачи, готвачи, продавачи, сервитьори, бармани и работници в цеховете. И как, моля ви се, ще се чувстват тези деца, ако са обучени и възпитани като елит?

Черна станция, теориите ти са дискриминационни и сагрегационни - образованието има точно обратната цел!!!

# 26
  • Мнения: 50 941
Черна станция, теориите ти са дискриминационни и сагрегационни - образованието има точно обратната цел!!!

Да, на теория си права. Просто истината е неудобна и несъвместима с официално прокламираните ценности. Но аз не съм политик, че да съм длъжна да си меря приказките. А фактът си е факт - на върха е тясно и има място за малцина избрани. И тези избрани трябва да се докажат. Впрочем системата дава много добра възможност за естествен подбор -  по-нахъсените и по-кадърните пробиват. За какво и е на системата да опитва да избута всички до висините на образованието, като така хем ще създаде нещастни хора, хем ще отмени основния закон на природата? Образованието за масите трябва да е толкова добро, че да им позволи да покриват изискванията на трудовия пазар. И тук е проблемът на нашето образование. Не е проблем това, че децата не ги учат за гении. Проблемът е, че излизайки от образователната система младежите нямат умения и знания адекватни на нуждите на днешния ден. Една добра образователна система би произвеждала програмисти, които веднага могат да започнат работа. Или инженери, които веднага могат да свършат нещо. Вместо това студентите завършват с камара ненужни знания на академично ниво и слаба практическа подготовка, защото професорите си пеят едно и също 20 години.

А конкретно по цитата горе - образователната система би била дискриминационна и сегрегационна, ако отрязва пътя нагоре по някакъв несъстезателен признак (етнос, раса, вяра и пр.) Ако подборът се прави по хъс и умения няма нищо нередно.

# 27
  • Мнения: 1 879
Черна станция, започвам да се съмнявам, че живееш в България.

Впрочем системата дава много добра възможност за естествен подбор -  по-нахъсените и по-кадърните пробиват.

Добре щеше да бъде, ако са и по-образовани - пресен пример Калинка!

И въобще не разбирам за какви "висини на образованието" говориш, като най-важното, което човек може да научи, докато стане на 19, е как да се ориентира в различни ситуации. Съществуващата образователна система дори не подсказва на децата подобна идея, а сякаш внушава точно обратното - всичко е супер сложно и вие колкото и да се стараете няма как да достигнете до онези измерения, до които са стигнали я автори на учебници, я автори на тестове! Яхнала съм метлата, защото или трябва да наредя на третокласничката си да повтаря шаблони и да се научи да мисли в тези шаблони, или да се примири с червените драсканици на учителката. Пример от тест - трябва да се попълни липсваща дума в изречението "Ако пътуваш от София на изток, ще стигнеш до ...." Дъщеря ми написала Ямбол. Това е поправено с Черно море! Защо ли? Сигурно такъв е отговорът, даден в тестовете на госпожата й.

# 28
  • Мнения: 50 941
Черна станция, започвам да се съмнявам, че живееш в България.

Впрочем системата дава много добра възможност за естествен подбор -  по-нахъсените и по-кадърните пробиват.

Добре щеше да бъде, ако са и по-образовани - пресен пример Калинка!

И въобще не разбирам за какви "висини на образованието" говориш, като най-важното, което човек може да научи, докато стане на 19, е как да се ориентира в различни ситуации. Съществуващата образователна система дори не подсказва на децата подобна идея, а сякаш внушава точно обратното - всичко е супер сложно и вие колкото и да се стараете няма как да достигнете до онези измерения, до които са стигнали я автори на учебници, я автори на тестове! Яхнала съм метлата, защото или трябва да наредя на третокласничката си да повтаря шаблони и да се научи да мисли в тези шаблони, или да се примири с червените драсканици на учителката. Пример от тест - трябва да се попълни липсваща дума в изречението "Ако пътуваш от София на изток, ще стигнеш до ...." Дъщеря ми написала Ямбол. Това е поправено с Черно море! Защо ли? Сигурно такъв е отговорът, даден в тестовете на госпожата й.

Това, последното, няма общо с темата и не влиза в конфликт с написаното от мен. И аз казах, че системата си има кусури. От де да я знам госпожата защо е поправила теста? При всички случаи е ясно, че ако не е обяснено нещо друго (което може и ти да не знаеш) въпросът е некоректен, защото като тръгнем от София ще минем през Ихтиман, Пловдив, Чирпан, Стара Загора, Нова Загора, Сливен, Карнобат, Айтос и чак след това ще стигнем до морето. А може и през Ямбол да минем. А може и варненската магистрала да хванем...

Но е възможно, ако е ставало дума за граници или друго, смисълът на въпроса да е докъде най-много можем да стигнем, без да се наложи да плуваме или плаваме Twisted Evil
Но това няма общо с принципите, за които писах.
Интерсно как са отговорили другите деца?

# 29
  • Мнения: 2 885
Трагедия. Нямаш право за самоинициатива/фантазия/извън рамките, иначе ще играе червената химикалка?!  newsm78
Ох, добре че си го спестих.  Whistling
Цитат
Изобщо не съм убедена, че родителите наистина искат най-доброто образование. За децата да не говорим.
Аз съм от тези родители дето им пука за образованието на децата. И искам по-добро образование.

Общи условия

Активация на акаунт