Математически турнири - 6

  • 54 181
  • 765
  •   1
Отговори
# 450
  • Мнения: X
Много просто. Който е дал отговора посочен в критериите получава съответните точки. На ЧХ се наложи сваляне на класирането и преразглеждане на работите на децата. На посочилите сгрешения отговор за верен бяха отнети точки, а на децата дали истинския верен отговор бяха присъдени такива.

# 451
  • Мнения: 544
Дидева, благодаря, подейства ми успокояващо.  Heart Eyes

Между другото ми прави впечатление, че на сайта на СМБ, секция Изток, ето тук http://iztok-smb.hit.bg/,  не са публикувани нито задачи, нито решения, което потвържава твоето мнение.

# 452
  • София
  • Мнения: 7 673
Много просто. Който е дал отговора посочен в критериите получава съответните точки. На ЧХ се наложи сваляне на класирането и преразглеждане на работите на децата. На посочилите сгрешения отговор за верен бяха отнети точки, а на децата дали истинския верен отговор бяха присъдени такива.
Пак не ми е ясно. Излиза, че 30 деца в Русе са посочили едно към едно дадените към момента отговори?

# 453
  • Мнения: X
Много просто. Който е дал отговора посочен в критериите получава съответните точки. На ЧХ се наложи сваляне на класирането и преразглеждане на работите на децата. На посочилите сгрешения отговор за верен бяха отнети точки, а на децата дали истинския верен отговор бяха присъдени такива.
Пак не ми е ясно. Излиза, че 30 деца в Русе са посочили едно към едно дадените към момента отговори?
При първи клас е възможно проверяването да е извършено, както се проверява контролна работа ( т. е. проверяващият да не е гледал критериите). Има и нещо друго. Възможно е на задачата за броене на фигури да са признали различни решения за верни, стига да са пресметнати вярно ( доколкото си спомням трябваше да се поставят знаци за събиране и/или изваждане и има няколко възможни варианта). Възможно е( макар и твърде малко вероятно) да има деца с 61 точки, защото са посочили повече от едно решение на тази задача. Всичко това обаче е в сферата на догадките.
В общи линии се повтаря историята с квадратите от миналата година. За съжаление тогава организаторите не излязоха с официално становище по въпроса.

# 454
  • София
  • Мнения: 7 673
В общи линии се повтаря историята с квадратите от миналата година. За съжаление тогава организаторите не излязоха с официално становище по въпроса.
Например на девета задача, моят син не е броил основата на къщата, защото я е премерил, че не е квадрат.
На втора задача е преценил да не брои овалите, а само кръговете.
Но математическите изчисления са му верни.
Но ще ги сметнат и двете задачи за грешни, нали? Въпреки, че посочените грешки категорично не показват математически пропуски.

Последна редакция: нд, 12 дек 2010, 12:28 от *Ирина*

# 455
  • Мнения: 544
Например на седма задача, моят син не е броил основата на къщата, защото я е премерил, че не е квадрат.
На втора задача е преценил да не брои овалите, а само кръговете.
Но математическите изчисления са му верни.
Но ще ги сметнат и двете задачи за грешни, нали? Въпреки, че посочените грешки категорично не показват математически пропуски.

На 2 задача и ние сме така - броил само кръговете, защото другите са овали. Посочен отговор 4, вместо 2.

# 456
  • София
  • Мнения: 7 673
Например на девета задача, моят син не е броил основата на къщата, защото я е премерил, че не е квадрат.
На втора задача е преценил да не брои овалите, а само кръговете.
Но математическите изчисления са му верни.
Но ще ги сметнат и двете задачи за грешни, нали? Въпреки, че посочените грешки категорично не показват математически пропуски.
На 2 задача и ние сме така - броил само кръговете, защото другите са овали. Посочен отговор 4, вместо 2.
Точно така. И то директно записано като 4, защото не е имало клетки за сметки.

# 457
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Моля автора на задача 7 за 2 клас от КМС-11.12.2010г. да се извини на участниците в състезанието!
Подкрепям напълно!
И аз подкрепям
И аз подкрепям!!!

# 458
  • Мнения: 4 210
Отново съм възмутена от безкрайно безотговорното отношение на организаторите на математически състезания. Чудя се и на конкурси за прием  след 7/12 клас ли така се получава?! Малко или много явяването на турнир си е стрес за децата, а като добавим неоправдано дългото чакане на резултатите, грешните задачи, неясни условия.....направо си е премеждие.
Аз лично приемам тези ситуации като подигравка с деца и родители.
Да се случи веднъж на няколко години някакси бих го приела, въпреки че е абсурдно да се пусне непроверена информация, но пък това което става тези дни ми говори за немърливо отношение, отбиване на номера по отношение на организаторите.
Също така съм възмутена и от някои на вид дребни нарушения. Но точно те говорят за липса на професионализъм. Как е възможно състезанията да започват в различен от указания час!?

С две думи отново опорочаване в нашата образователна система.

# 459
  • Мнения: X
http://pmg-lovech.com/
Ловеч и Тетевен.

# 460
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Не съм изчела цялата тема, така че може да повтарям някого, но искам да споделя две ужасно притеснителни неща относно организацията на това състезание. Ние се явявахме в 119-о:
* 20-30 минути преди края дъщеря ми останала сама в стаята и квесторката започнала да се облича. Детето се притеснило и излязло. Поради това не пренесло 10-а на белова (няма нито ред написан). Масово такова е било положението и в другите стаи с малки деца (1-2-3 клас)
* Приятелка сподели, че в стаята на детето й квесторката е излязла за няколко минути, при което група майки нахълтали с книжките с отговорите и ги дали на децата си да преписват по-бързо!!!!! Случката се разиграва в Перник.

Последна редакция: нд, 12 дек 2010, 13:44 от Тинкърбел

# 461
  • Мнения: 60
Ще вметна само, че при малките ученици задачите трябва да са по-недвусмислени и с по-ясни критерии, за да не губят децата мотивация за по-нататък. Това е основното според мен. Аз не пратих дъщеря ми на Коледно състезание, защото за разлика от миналата година - през настоящата се оказа, че в училище все още не е преподаван застъпен във всички състезания до тук материал за 5 клас-десетични дроби. Какво удовлетворение да изпита тя, след като е решила например 4 от 5-те последни задачи на Салабашев в т.ч 15 задача, а пък не се справила с елементарните с десетични дроби. Резултатът е демотивация т.е. нежелание да се явява по нататък, въпреки че в 4 клас беше с  много добри резултати от пролетните състезания.Тук примерът е по-различен макар и с лека аналогия със ситуацията при воторокласниците, които не са запознати с електронния формат на часа, но резултатът е един и същ- разочарование.

# 462
  • Мнения: 2 222
Тинкърбел, трудно е за вярване, че може да има майки, които да се самозабравят чак дотам  Rolling Eyes  Shocked

# 463
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
То е толкова трагично, че чак смешно. Ако има такива майки, четящи тук, дано малко се засрамят и замислят каква мечешка услуга правят на децата си.

# 464
  • София
  • Мнения: 3 707
група майки нахълтали с книжките с отговорите и ги дали на децата си да преписват по-бързо!!!!!
А какво са правили тези майки в училището? защо изобщо се е допускало да има виншни хора там след като е започнало състезанието?
Това с книжките също ми се струва безумие. Кой безумец ги купува и как тези се сдобиват със задачите?
Само аз ли съм най-голямата балъчка да си тръгна след като са затворили вратат на стаята и да оставя детето да си решава.

Общи условия

Активация на акаунт