Дисциплина на дете на 1г.3м

  • 7 213
  • 76
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 9 806
Ще ползвам прийомите на Кати- ми едно куче на 6 месеца може да и изпълнява елементарни команди, та едно дете на 15 месеца ли да не може?
ами... едно куче на 0 месеца може да ходи, защо тогава едно дете на нула месеца не може  newsm78



Защото кучешкият живот е средно 10 години, а човешкият 70.  Wink

# 31
  • София
  • Мнения: 9 517
E, по тази логика кучето на 6 месеца е на... 42 човешки месеца, а това си е над 3 години Wink
Иначе всеки да си гледа детето както реши за добре - аз на моите им давам свобода, може и да бъркам, но не мога да си представя, че ще ги гледам по друг начин. Апропо - имам и куче и то така  Wink

Желая весели новогодишни празници   bouquet

# 32
  • Мнения: 9 806
Е, ти какво искаш да кажеш, че другите ги държат в плен ли? / не приемай думата плен буквално/
Свободата и свободията са на милиметър разстояние. Доказват го не една и две теми тук, лични истории и моят опит.

Весел празник и на вас!

# 33
  • София
  • Мнения: 9 517
Аз мисля, че децата са различни - едно се нуждае от по-строг подход, друго се нуждае от повече свобода - ние познаваме децата си най-добре и би трябвало да знаем, точно кое поведение е най-доброто за тях - не мога да приравня дете с дете, пък дори и моите са толкова различни... Не трябва да се водим и по опита на другите, не слушам комшиите, колко са им умни и интелигентни децата, гледам си моите, пък който каквото иска да си мисли за мен и децата ми  Wink

А за кучетата - ами просто съм случила на интелигентно куче - на 6 месеца носеше играчка по команда, ама не коя да е играчка, а точно тази, която трябва, на година и малко затваряше вратите по команда... на 6 години заключва детегледачките с детето на стълбите - без команда   Mr. Green

# 34
  • Мнения: 5 940
Досега опитът ми показва, че подход с обяснения, а не със забрани, е работещ при моето дете.  Винаги съм му обяснявала, че контакти и др. подобни места не се пипат, защото са опасни и той не пипа. Те си бяха обезопасени, но въпреки това не е посягал.
Имало е случаи на известен проблем със самоконтрола при силни емоции, но това в мое присъствие или на баща му.
В детската градина казват, че спазва абсолютно правилата и нямат никакви проблеми с него. Даже им е смешно като все ги питам. Бабите също смятат, че е  много лесен за гледане.
А иначе у нас доста свободно се държи. Спорим, убеждаваме се взаимно в правотата си, измисля всакакви неща да ни надприказва, но общо взето държим ли се добре с него и той така отвръща.
Но си е чешит ... не харесва особено непознати хора, които му навлизат прекалено дръзко в личното пространство. Имаме проблеми с учтивостта към непознати.

# 35
  • Мнения: 6 791
Честита Нова Година! Hug

И според мен е до дете и до родителска реакция. Като цяло детското развитие минава през етапи и поне при моето дете, етапите трябва да си дойдат, да се прояват с пълна сила и отшумяват после. Мазането на храна по масата беше кошмар, то бяха обяснения, обяснения, повишаване на тон, наказване, всичкото приложихме и просто дойде момент, в който спря да го прави. Дали ние и кое точно от репертоара е повлияло, изобщо не мога да преценя. Thinking Всъщност държа на няколко неща - да е ясно какво е поведението при хранене, пресичане на улица, ей такива неща. Сега ако я видя да драска с молив по дивана, ще обясня, че е по-добре да рисуваме на примерно ето това вълшебно листче, но ако не вдене, няма да упорствам или да й извия ръката естествено. Реагирам и според ситуацията, преценявам.

Както и че нейните деца не били такива като малки.

Тоя филм и аз съм го гледала... Whistling

# 36
  • София
  • Мнения: 62 595
Обясненията и забраната взаимно се допълват, а не си противоречат.  При мен схемата беше от типа "не бъркай в контакта, защото...". но гледах и да не прекалявам. Понякога не-то си е просто не и обяснения не давах.

# 37
  • Мнения: 2 478
Съжалявам, но за мен "дисциплина" и бебе на 15м са взаимоизключващи понятия.

# 38
  • Мнения: 9 806
Зависи какво разбирате под дисциплина. Всъщност на латински думата disciplina, означава възпитание, учение.
Няма лошо това да става от още по-ранна от 15-месечната възраст.
В тълковния речник ще срещнете и обяснението на дисциплина - като поведение, подчинено на ред, изпълнение на заповеди и др., което освен че, с нищо не вреди на бебето/детето, напротив развива го.
Дисциплината не е "Наказан в ъгъла с вдигнати ръце!".

# 39
  • В заешката дупка
  • Мнения: 5 508
Аз за себе си знам, че ако нещо ми е много любопитно и ме вълнува, едно "не" едва ли би ме спряло да си любопитствам ако не съм проумяла защо аджеба не трябва. На едногодишно може хич да не му е ясно какво е то, примерно, "опасно", особено ако поради краткия си житейски опит няма сблъсъци с реални опасности. С това не казвам, че на малките деца не трябва да се обяснява, а че на обяснения не винаги може да се разчита. Затова и адекватна реакция в случая за мен би били физически да отстраниш детето от мястото / да спреш действието, с което реално показваш тия прословути граници, а след това да му дадеш алтернатива, с която или да насочиш любопитството и енергията му в друга посока, или за да го научиш на приемлива алтернатива на нежеланото поведение. Това последното според мен е особено важно. Защото едно "не" казва на децата какво могат да НЕ правят, но не ги учи какво МОГАТ да правят вместо това. Примерно, вместо или в допълнение на "Не ме удряй, защото боли." - "Не ме удряй като искаш да ти обърна внимание, а извикай мамо / хвани ме за ръка и т.н."

Що се отнася до контактите. Нямала съм зор с тях. Децата ми проявиха любопитство - има задоволих им го. Под мой надзор и на двамата разреших да пъхнат щепсел в контактите. И туй беше. Имах и един разклонител за игра (изключен от мрежата, естествено), уж за алтернатива ако прекалено много се заиграват с контактите, ама до него така и не опряха. Учили сме се, че в контактите не се пъхат други неща, че не се заиграва с непрекъснато пъхане и изкарване на щепсели. Сега и двамата могат да включват прахосмукачката или лампата. Контактите не са забранена зона, но си имат специално предназначение.

# 40
  • Мнения: 5 940
При нас ставаше едновремено. Заедно с употребяването на думи като опасно, се обясняват и по- несложни за възприемане работи. Показвах му какво е нещо да е топло, да пари с пипане и аууу като беше бебе. Така и за студа ззззз . Понеже често се порязвам, ефекта от ножа го е виждал Laughing Като малък въобще не пипаше нож, но сега вече се справя перфектно.
 Жестове, мимики, съпроводени с думи като студ, мраз, горещо, удар, болка, рана. За хубавото, красивото си спомням, че казвах ейййй, колко е хубаво, красиво  и едни специфични физиономии. За всичко така, елементарно с по-сложно едновременно. Така естествено си разбра какво е опасно и на две години и по -рано, ако не се лъжа,  си му беше в речника, съвсем на място.

# 41
  • Plovdiv
  • Мнения: 396
Какво възпитание.............!!! Все пак говорим за бебе. И аз като се върна назад все се притеснявах за моето дете, че това правело или онова не правело, а то всяко чудо за 3 дни - расте и се променя постоянно. Ако съм се притеснявала и не съм могла да спя за нещо, то след някой месец си отмине от самосебе си - тръшкаше се по улиците, не ме отразяваше като го викам, правеше напук, ако му забраниш нещо и тн - колкото повече расте, по-умен става и вече и помен няма от тези по ранни навици, е сега други щуротии прави, но аз вече не си го слагам, защото знам че всичко е от възрастта. обичай детенцето си, това е важното!

# 42
  • Мнения: 613
обичай детенцето си, това е важното!
И все пак, ако само това е важно, щяха да тържествуват прекрасни отношения между деца и родители, хората щяха да са прекрасни, добре възпитани в голямата си част. Защото аз вярвам, че много голям процент от родителите, обичат децата си... Да, ама някак в ежедневието често виждаме и нелицеприятни взаимоотношения между родители  и деца, и доста не добре възпитани деца и възрастни.... Thinking Май не е достатъчно... то иначе е ясно, че пътят към ада е осеян с добри намерения.

# 43
  • софия
  • Мнения: 2 569
Децата около годинка  са си бебета и не правят пакости , а изучават света. Думата дисциплина не е удачна, а да се пази от горещото го учи опита . Безопасността е проблем на родителя , а не на бебето.

# 44
  • София
  • Мнения: 2 437
При дете на 1г говорим първо за безопасност, пък после за разбиране от негова страна. Едното няма нищо общо с другото към момента. Има време и да разбере, и логика да развие.
Важното е да спре (дори за секунда) при едно НЕ за да ми даде възможност за реакция. Много пъти съм казвала НЕ, детето спира и аз дотогава с лъвски скок съм го "спасявала".  Това с обесопасяването мен не ме успокоява, защото не живея в клетка, а общувам с много хора. Не мога да разчитам, че ако ни поканят на гости ще е обесопасено или като излизам в градинката всичко ще е тип-топ. Просто детето да реагира на НЕ, пък останалото е добре дошло.
Обясняването идва от самосебе си, интуитивно маалко по-натам или в неекстремни ситуации. На тази възраст трябва да са научени на НЕ, дори и да не спират напълно.

Общи условия

Активация на акаунт