пуснах дъщеря си 1-ви клас,на 6 г. и 3 месеца,но не справя

  • 11 369
  • 142
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 1 252
А какъв ще проблема да повтори първи клас? Това също е решение

# 121
  • Мнения: 3 477
Не всички плащаме еднакви данъци и ако тръгнем в тази посока, със същия успех можем да твърдим, че някои въобще не трябва да имат право на образование, защото не плащат данъци  Mr. Green
Пълно щастие няма очевидно, но на мен лично ми се вижда много по-справедливо и необходимо (!) /в интерес на цялото общество/ в масовите училища фокусът да се постави върху подпомагането на тези, които имат нужда. Това ще облекчи учителките и ще им даде възможност да обръщат повече внимание и на напредналите деца. Нищо не пречи също така ако училището има ресурс да организира извън учебно време кръжоци, курсове или други видове занимания за напреднали. Отделно, за най-напредналите и амбициозните, има опцията за някое от училищата, в което се влиза с изпит и където така или иначе са събрани основно такива деца, така че няма да има кой да ги 'дърпа назад'.

# 122
  • Мнения: 51 180
Не всички плащаме еднакви данъци и ако тръгнем в тази посока, със същия успех можем да твърдим, че някои въобще не трябва да имат право на образование, защото не плащат данъци  Mr. Green
Пълно щастие няма очевидно, но на мен лично ми се вижда много по-справедливо и необходимо (!) /в интерес на цялото общество/ в масовите училища фокусът да се постави върху подпомагането на тези, които имат нужда. Това ще облекчи учителките и ще им даде възможност да обръщат повече внимание и на напредналите деца. Нищо не пречи също така ако училището има ресурс да организира извън учебно време кръжоци, курсове или други видове занимания за напреднали. Отделно, за най-напредналите и амбициозните, има опцията за някое от училищата, в което се влиза с изпит и където така или иначе са събрани основно такива деца, така че няма да има кой да ги 'дърпа назад'.

- Кои имат нужда? Само изоставащите ли? Напредналите също имат нужда.
- А какъв е общественият интерес? Аз мисля, че да се роди и развие един Едисон е по-важно за обществото, отколкото 10 000 обикновени граждани да могат да изкарат с половин единица повече на матурите.

Като цяло образованието е замислено да задоволява масовите потребности и се цели в тези 70-80% стандартни деца. За 10-15% изоставащи и за 10-15% бързонапредващи важи максимата, че спасението си е работа на давещите се. Родителите да учат с тях, да плащат за уроци, курсове и кръжоци и т.н. Да, има и специализирани училища. Както за напреднали, така и за изоставащи. Ама хората бягат от последните като дявол от тамян.

# 123
  • Мнения: 8 999
Моята братовчедка така спря детето си от училище, върна го в предучилищна група на детската градина и я записа със следващия набор. Но тя беше "връзкарка", а и се усети още в първите 2 месеца от началото на годината, срокът още не беше преполовил.
В твоя случай мога да те посъветвам да работиш допълнително с детето, а през лятната ваканция да минете втори път материала от първи клас. Така със сигурност дъщеря ти ще затвърди наученото и във втори клас вече ще е по-уверена. Разлика във възрастта от 6 мес. бързо се компенсира от децата. В класа на дъщеря ми има деца, на които разликата е повече от година, а пък всички до края на втори клас се отракаха и възможностите им се изравниха.
Определено, обаче, поведението на учителките на дъщеря ти не й помагат и аз бих се замислила за смяна на училището, дори и детето да не беше по-малко от останалите, дори и да беше сред отличниците.

# 124
  • Мнения: 3 477
- А какъв е общественият интерес? Аз мисля, че да се роди и развие един Едисон е по-важно за обществото, отколкото 10 000 обикновени граждани да могат да изкарат с половин единица повече на матурите.

Едисон си е Едисон и в много случаи дори не е продукт на образоватлената система. Но за обществото е важно гражданите му да са що годе грамотни - да могат да четат, да пишат, да смятат, ей такива работи. Матурите тук нямат нищо общо, нито пък училищата за деца с проблеми в развитието (поправи ме, ако греша, но не съм чувала да има друг тип училища за изоставащи ученици).

# 125
  • Мнения: 51 180
Но за обществото е важно гражданите му да са що годе грамотни - да могат да четат, да пишат, да смятат, ей такива работи.

Ми точно, училището ги прави що-годе грамотни. Дава средно ниво на средните деца. Останалите се оправят самосиндикално.

И все пак Едисон е по-ценен.  Twisted Evil

# 126
  • Мнения: 8 994
В сегашния си вид образованието не предлага нищо и на г-н Едисон. За да го вземат в СМГ трябва да посещава курсове за подготовка за кандидатстване в СМГ, да решава задачи от типа задачи, които се решават на изпита, да ходи на пробни изпити, а и да се явава на състезания по математика - 5 бр. май бяха по 10 кинта всяко, като в курсовете се тренират точно този тип задачи.
Това ако иска да учи там в 5 клас. А той май не е бил от най-ученолюбивите според общоприетите норми.
Ако реши да кандидатства след 7 клас, шансовете му намаляват значително, защото ТАМ не се търсят НЕОБИКНОВЕНИ  деца с вроден талант или гении, а се влиза на общо основание.
На този етап училището не прави нищо нито за гениалните деца, нито за интелигентните, нито за посредствените.

Доколкото помня, Томас Едисън не е продукт на образователната система,  но пък е живял в "страната на неограничените възможности" и в едни други времена.

# 127
  • София
  • Мнения: 19 979
Ооо, да, може наистина да влизат на общо основание след 7 клас и сред добрите математици да попаднат и не толкова добри такива, но само след месец-два работа  учителите са в състояние  и сред новите попълнения безпогрешно да разпознаят таланта от просто старателния ученик.Неслучайно подчертавам сред новите, тъй като голяма част от децата , учещи в СМГ след 7 клас, са негови възпитаници и в периода  5-7 клас и за тях входният изпит е проформа. Онези, за които СМГ е било трамплин към езиковите, вече не са на линия. Желанието на останалите деца определено  да се занимават с математика, талантът им, състезателните амбиции на някои от тях, са добре познати на учителите. Peace  И с тях със сигурност се работи.СМГ имат занятия  и в събота, защо ли...Може чак Едисоновци да не правят, но работят в такава посока поне.

# 128
  • Мнения: 24 467
Простете петъчната ми отпуснатост, но не схванах каква е връзката между Едисон и нашето образование. Пък уж следя.
Обаче пък намирам връзката между тоталната неграмотност на голяма част от населението и горното /ясно кое/.

То поне едното да бе наред, барем Едисонът да бе продукт негов, щях да съм една идея по- щастлива днес.

Жената, връщам се на авторката, пак простете, питаше как нейната, вероятно най- обикновена, дъщеря може да се справи с проблема си.

# 129
  • София
  • Мнения: 62 595
Добре, разпознават, ама чак СЛЕД като вече класирането е минало, т.е. вече и талантливи, и просто прилежни, и напомпани, вече са минали през курсовете за подготовка и са се изръсили здраво в периода 1-4клас! А това за проформата след седми клас, е точно проформа, защото те си правят задачите, те си ги дават, те си ги оценяват, и е естествено първо своите си ученици да подготвят! Та, всеки друг се промъква някак "въпреки", като минават през другата мелачка.

# 130
  • София
  • Мнения: 19 979
Добре, разпознават, ама чак СЛЕД като вече класирането е минало, т.е. вече и талантливи, и просто прилежни, и напомпани, вече са минали през курсовете за подготовка и са се изръсили здраво в периода 1-4клас! А това за проформата след седми клас, е точно проформа, защото те си правят задачите, те си ги дават, те си ги оценяват, и е естествено първо своите си ученици да подготвят! Та, всеки друг се промъква някак "въпреки", като минават през другата мелачка.
Аз не говоря за приема в 5 клас, а за този след 7-ми.  И кои задачи  дава СМГ newsm78, задачите след 7 клас се спускат от МОНМ, нямат нищо общо със СМГ. 

# 131
  • Мнения: 19 090
И с тях със сигурност се работи.СМГ имат занятия  и в събота, защо ли...

Защото таланта не е достатъчен /рядко минава 10% от цялото/. За реален успех се иска труд и то много.
За жалост повечето деца не искат да се трудят толкова, преподавателите също. Системата позволя да се изкласява и без много зор.

Към авторката на темата:

Ще бъде интересно да споделите след преместването на детенце, как са се развили нещата. Надявам се и пожелавам добри новини.

# 132
  • София
  • Мнения: 62 595
Май ще е за последно тази година. Нали преди инспекторатът каза, че тази година за последно е точно този форматът на изпитите, пък евентуално, после, ще има списък на училища, които ще могат (пак) сами да си правят формата на изпита!
Ясно е, че ако си се пънал от пети до седми клас да решаваш задачи в МГ по седем-осем часа на седмица минимум, пък и на допълнителен курс, ще ти е много по-лесно да решиш спуснатите централно. Честно, вече съвсем се обърках!

# 133
  • Мнения: 51 180
Добре, разпознават, ама чак СЛЕД като вече класирането е минало, т.е. вече и талантливи, и просто прилежни, и напомпани, вече са минали през курсовете за подготовка и са се изръсили здраво в периода 1-4клас! А това за проформата след седми клас, е точно проформа, защото те си правят задачите, те си ги дават, те си ги оценяват, и е естествено първо своите си ученици да подготвят! Та, всеки друг се промъква някак "въпреки", като минават през другата мелачка.

Боже, боже ooooh! Ама някои хора наистина са убедени, че децата в МГ-тата масово ходят на уроци още от 1 клас. А пък това, че за изпита след 7 клас СМГ си правело само изпит, само си го оценявало и си пробутвало своите деца е направо нелепо. Доколкото знам има такива курсове в 3 и 4 клас, но деца ходят на тях за да научат повече, не само за да кандидатстват. И задачите не са някакви специални и кодирани, решими само за курсистите. Задачите са просто трудни. А в 4 клас възможностите за трудни задачи не са неограничени и, смея да кажа, задачите като типове са общодостъпни.

Цитат
Ясно е, че ако си се пънал от пети до седми клас да решаваш задачи в МГ по седем-осем часа на седмица минимум, пък и на допълнителен курс, ще ти е много по-лесно да решиш спуснатите централно. Честно, вече съвсем се обърках!

Ми ясно е. Или най-малкото логично е децата от МГ да решават добре задачи. Но какво нередно има в това? Аз не виждам някаква конспирация. newsm78 Щеше да има нещо гнило, ако децата от МГ имат нужда от допълнителни уроци.

# 134
  • София
  • Мнения: 62 595
о, боже, ние тук доматите с колците ги ядем! разбира се, че ходят още от първи клас! И на двете ми деца половината съученици ходеха, бяха си резервирали места в курса още преди първия учебен ден в първи клас. Смятай колко народ е София и колко деца се приемат в курсовете, а после и от пети клас! Друг въпрос е колко от тях влязоха след четвърти, че на повечето направо им се отели волът и едва издържаха да се явят на изпитите! И изобщо не е вярно, че ходят само за да научат повече! Това ходене се прави с цел, предварително набелязана от родителите и повечето дори не го крият, а си го казват в прав текст! Накратко, те просто са решили, че децата им трябва да ходят на курсовете, за да влязат там след четвърти клас, пък да им е по-лесно после в седми за езиковите (защото са наясно, че ако отрочетата им не се окажат от най-добрите, след седми клас трудно ще изкласят в математическата).

Общи условия

Активация на акаунт