Елитните училища - какво ги прави такива?

  • 22 052
  • 217
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 1 479
Явно Господ те е дарил с талантливо дете, поздравления. И също така, ясно се вижда как при теб битието определя съзнанието - възгледите ти са смесица от егоизъм и стремеж да се похвалиш и изтъкнеш + прекалена доза американски прагматизъм. ...И съм уверена, че ако детето ти беше с ниско IQ щеше да пееш друга песен.
1. Защо един ПРИНЦИПЕН проблем съзнателно го правите ЛИЧНОСТЕН ?
Да съм намекнал някъде в разговора за качеството на децата на опонентите ми ?
Никъде в темата не съм и споменавал за моето дете нито дума !!!

2. Уважавайте събеседника си - не му говорете на ТИ ,когато той ви говори на ВИЕ още повече че си желае това.

Та, като казах IQ, та се сетих, че на теб това ти е любима тема (защото детето ти има високо такова, нали?).И като си толкова вещ по въпроса за IQ,  защо не се замислиш, че в първи клас уменията децата да четат и смятат не са проява на висок интелект, а на подготовка у дома и родителска амбиция? И за да се направи оценка на интелекта първо трябва да му се даде шанс да се прояви.
ИЗРИЧНО съм казал още в ПРЕДНИЯТ постинг че "За надарените деца с висок IQ въпросът е по друг - необходими са специални у-ща и учители както е в САЩ. Те не са предмет на темата. Говорим за обикновена у-щна с-ма."
По добре престанете със заяжданията и провокациите, защото и аз ще премина към подобен стил.
А що се касае до надарените деца препоръчва се изследване в най ранна възраст за да се избегнат нежеланите последици от конфликта им с обществото.. Повече четете специализирана литература по малко ще афиширате незнание.

Ти предлагаш да се засеят някои семенца на слънце и в добра почва, а други на сянка и на лоша почва, пък после ми казваш, че ако вторите някакси настигнат първите по развитие, можело да ги преместят в добрата леха, така ли? Сам виждаш, колко е абсурдно това за растения, но не виждаш ли, че е също толкова абсурдно и за децата?

Специално за вас ДЕБЕЛО ПОДЧЕРТАХ с ЧЕРВЕНО в предният постин принципът на едно такова евентуално селектиране.
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=565543.msg18969638#msg18969638

НЯМА "лоша почва"  !!!  

1. Учи се един и същ задължителен учебен материал за всички ученици

2. Материалната база е една и съща

3. Учителите са едни и същи

4. Учениците от съответната група са почти на едно и също ниво т.е. равенството не създава тези психологически проблеми от доминацията на по силните като комплекси за малоценност, стрес, и пр. други проблеми

5. В група с изравнени възможности се работи по добре с учениците - това всяка учителка би ви обяснила

6. В група с изравнени възможности материалът се възприема по добре и по бързо

7. Социализацията не се нарушава защото всички ученици са в една отворена система т.е в едно училище. Няма забрана за комуникация извън учебните часове.

8. Оценяването е по малко стресиращо, когато в групата няма изявени деца които да налагат недостижими критерии.  

9. И родителите ще бъдат по спокойни към учебните изисквания на детето си (няма ярко изявени деца с които да сравнява постиженията на детето си) , което е много благоприятно за семейната атмосфера и влиянието и върху психиката на детето

10. По добрите деца не са принудително ограничени в развитието си и имат яъзможност да усвоят повече допълнителен материал.
Много често учителката не работи с тях а отделя повече внимание на по слабите, което също е един вид "дискриминация" от гледна точка на потърпевшият. Това също поражда куп проблеми.
Обратното - работа само с активните още повече задълбочава разликата между учениците и свързаните с този проблем психологически болести.

Как мислиш, ако Мая Плисецкая беше расла на село до 7 клас и се беше появила на конкурс за приемане в балетно училище редом с другите деца, които са водени на балет от 3 -годишни, какво щеше да стане? Ще кажеш - естествен отбор, а? А светът щеше да остане без един гений. Добре обаче, че докато родителите и са репресирани от Сталин, тя е отгледана от леля си - балерина. И така е почнало всичко. Ако не беше този шанс, Мая Плисецкая щеше да стане може би някаква посредствена чиновничка, под влияние на баща си - инженер. Точно за да не се губят таланти трябва за известно време да се даде шанс на всяко дете да покаже какви заложби има.  
Много ви моля не издигайте глупоста в култ ! Мога да доразвия "мисълта' ви но това не хумористичен форум/тема.

А на Пламен ще кажа - Бай бабо да не те срещне мечка в гората, защото ще запееш друга песен тогава!
А връзката с темата каква е?  Като Мая Плисецкая и началното образование ?  Mr. Green

Последна редакция: вт, 14 юни 2011, 10:38 от plamenhk

# 121
  • Мнения: 51 711
Пламене, заради теб не пиша в една определена тема, спирам да пиша и в тази - няма твоя ентусиазъм да ти отговарям дума по дума на всяка твоя инсинуация. Чудно ми е обаче, дали накрая ще заемеш целия форум???

# 122
  • Мнения: 1 479
Ако става въпрос за циганите - да, твърдо подкрепям да им се даде равен шанс. Но това не значи привилегии, както ти намекваш. Всеки трябва да има своя шанс, а който не се възползва да отпада на общо основание. Ако циганчето не се научи да чете - да отпада. Това е то равният шанс и равното третиране
1. Цитирайте ако обичате моят "намек".  Въпреки че циганите действително имат привилегии -"осигуряват автобуси, които карат ромските деца до училище...", аз за талива не съм намеквал. Стига с тези ваши класически лъжливи подмятания.

2. "Циганчето" няма да отпадне а ще остане да повтаря - образованието на това ниво е задължително
Сега си представете ситуацията че циганетата искат да учат в хубавите у-ща и масово се насочват натам. Тъй като няма приемни изпити за първолаците в хубавите у-ща в България (у нас има), както твърди една г-жа, как ще регулирате наплива които далеч надхвърля възможностите на у-щето. Попадането дори и на едно "неприспособиво" дете, да не говорим за няколко,  автоматично ще унищожи елитността/елитарността и българчета ще се разбягат още по бързо от случаят в у-ще "Христо Смирненски".  Mr. Green

Родители отписаха първолаците си заради роми в класа
http://www.webcafe.bg/id_384750070

няма твоя ентусиазъм да ти отговарям дума по дума на всяка твоя инсинуация.
Вие карайте по доказателствата а инсинуациите ги оставете.  Grinning

Много ми хареса това ваше иаказване за семената :

Ти предлагаш да се засеят някои семенца на слънце и в добра почва, а други на сянка и на лоша почва, пък после ми казваш, че ако вторите някакси настигнат първите по развитие, можело да ги преместят в добрата леха, така ли? Сам виждаш, колко е абсурдно това за растения, но не виждаш ли, че е също толкова абсурдно и за децата?

Идеята за семето, посято в добра почва е  копирана от Библията, но няма тази доказателствена стойност, която се опитвате тако неумело да внушите. Примерът въобще не е уместен - оказва се че почвата е една и че разликата не е в нея.

Защо не доразвиете библейската притча за сеяча т.е.  за семената задушени от плевелите ?
"Друго пък падна сред тръните; и заедно с него пораснаха тръните и го заглушиха." (c)  Христос
Не почвата е виновна за гибелта на семето, тя е една и съща, а тръните.

Пламене, заради теб не пиша в една определена тема, спирам да пиша и в тази
„Научи се да слушаш и ще извлечеш полза дори от онзи, който не умее да говори” (c) Плутарх

PS. Край и тук осиротяхме.  Cry

Последна редакция: вт, 14 юни 2011, 13:30 от plamenhk

# 123
  • София
  • Мнения: 62 595
Ти не се вкопчвай така естусиазирано в айкю-то, защото и то е много спорно като метод на измерване и връзка между две величини! Да не говорим колко много видове айкюта вече има, колко много скали, които са обект на постоянни критики. Има правени експерименти точно с айкюто - на едни ученици им казали, че са с високо айкю, а на другите - с ниско. И накрая всяка група започнала да показва резултати според това, което им е казано. А в действителност или на никое дете не е било реално измерено айкюто, или беше измерено, но бяха по случаен принцип определени в коя група и какво да им бъде казано. Та, по този повод, помислИ внимателно каква сила има внушението и категоризирането по подобен признак и каква стигма може да се окаже за едно дете.
Колкото до училищата за надарени деца, то не става въпрос точно за надарени, а за специализирани училища по изкуствата, също и специализирани гимназии, които аз лично приветствам в нашенския вариант. Странно би било да се озове някое дете в музикалното училище без грам да има понятие от музика, или пък в балетното без да е влизало някога в репетиционна зала, освен в бекрайни изключения, които пък съвсем се изключват от системата, която ти защитаваш. Разбирам идеите, на които си привърженик, но аз лично не си падам по класиката за невидимата ръка на пазара и прочие.  Предпочитам по-умерения европейски модел.

# 124
  • Мнения: 1 479
Ти не се вкопчвай така естусиазирано в айкю-то
Не виждам връзка с темата.  Единствените хора които говарят за  "айкю-то" са опонентите. След като аз не съм ВЪОБЩЕ обсъждал тази тема и изрично съм подчертал с ЧЕРВЕН шрифт, че тези деца  "не са предмет на темата" защо си правим гимнастика на езика ?

помислИ внимателно каква сила има внушението и категоризирането по подобен признак и каква стигма може да се окаже за едно дете.
Никаква. При нас има подобни училища за деца в висок IQ. Училищата са от първи клас и завършват с диплома за средно образование. Няма оплакващи се - нито ученици, нито родители, може би защото не са българи.


... специализирани училища по изкуствата, също и специализирани гимназии, които аз лично приветствам в нашенския вариант. Странно би било да се озове някое дете в музикалното училище без грам да има понятие от музика, или пък в балетното без да е влизало някога в репетиционна зала, освен в бекрайни изключения, които пък съвсем се изключват от системата, която ти защитаваш.
Напротив, там функционира този принцип на ИЗБИРАЕМОСТТА. За да ви приемат в подобно училище е необходим изпит, което е и селекция !!!
Можете ли да се представите това балетно у-ще ако влязат куп дебелани, чиито родители за боркини против дискриминацията, защото "каква стигма може да се окаже за едно дете" ако не бъде там прието ?  Simple Smile


Разбирам идеите, на които си привърженик, но аз лично не си падам по класиката за невидимата ръка на пазара и прочие.  Предпочитам по-умерения европейски модел.
Умереният европейски модел умира с нарастването на броя на мигрантите главно от мюсюлманските държави. Този проблем американците са го решили отдавна поради наличието на подобни проблеми свързани с негрите.  

PS. За да не ме разберете грешно ще кажа че нямам нищо против ако децата ви учат заедно с ромчетата и тяхната интеграция. Една държава, един народ, едно бъдеще.  Grinning

Последна редакция: вт, 14 юни 2011, 14:14 от plamenhk

# 125
  • София
  • Мнения: 62 595
Ами, хубаво, живей си така, както е при "вас"! Разбирам и този напън за припознаване с местното наеление, защото е трудна работа един емигрант да се вмести на чужда почва. Единственият начин е да припознае тамошните ценности за свои, дори да ги защитава от довчерашните "нас".

# 126
  • Мнения: 1 479
Ами, хубаво, живей си така, както е при "вас"! Разбирам и този напън за припознаване с местното наеление, защото е трудна работа един емигрант да се вмести на чужда почва.
Какви са тези понятия и расъждения от времето на студената война с идеологически привкус?
Не сте ли чували за ЕВРОПЕЙСКА ОБЩНОСТ - Европа е наш дом.  Няма вече "емигранти" - всеки има ПРАВО да живее там където поиска.

Единственият начин е да припознае тамошните ценности за свои, дори да ги защитава от довчерашните "нас".
Именно, затова и куца "интеграцията" на "неприспособивите" граждани, които искат да живеят на чужд гръб. Стига вече с егоистичните приципи - моето си е мое, чуждото е общо.

Как ли се чувстват тези бедни ромски дечица, отхвърлени от българите ?  Simple Smile

Родители отписаха първолаците си заради роми в класа
http://www.webcafe.bg/id_384750070

Интеграция на чужд гръб не става. Намек за поговорката за тоягите и чуждия гръб.

Последна редакция: вт, 14 юни 2011, 14:52 от plamenhk

# 127
  • Пловдив
  • Мнения: 27 350
plamenhk разбирам те, детето ти е с висок коефицент на интелигентност, може и гениално да е. Хайде, остави ни и нас с не толкова умните деца да си имаме друго мнение. И да не желаем да ги отхвърлят като тъпи. Желая да са в смесен клас с умни и не толкова умни деца. И ромите нямат много общо с това.

# 128
  • Мнения: 1 128
plamenhk не съм чула българин живеещ в Америка да се похвали, че детето му е в у-ще с 80% афро?!.. или бъркам? Всякой драпа със зъби и нокти за училище с преоблававащи бели и нагоре скъпи квартали с добри у-ща.


Апропо в коя сфера работиш та имаш толкова свободно време и енергия?

Последна редакция: вт, 14 юни 2011, 15:16 от FireLite

# 129
  • София
  • Мнения: 62 595
Пламене, ти не ми го разрправяй това за европа наш дом, защото хич не е така! Само ще ти припомня метафората с полския водопроводчик. Емигрантът си е емигрант, дори в Обединена Европа. Тя, твоята работа малко като в приказката "кога стана циганин, кога ти почерня г..а".
Това, което ти написах за интеграцията на емигрантите е описано в учебниците по социални науки, изслеедвано е и доказано. Ако нещо не ти харесва, оплачИ се на учените в областта.

# 130
  • Мнения: 24 467
Някак друго яче схващам писаното на последната страница.
Значи- искаме малките да са равнопоставени, да имат равни шансове всички в началото. Демократи сме, сиреч. Обаче напускаме училищата масово, когато децата ни ще учат редом с ромчетата.
 Sunglasses
Иначе сме демократи, толерантни сме.

Да питам пак, понеже ответ не найдох- къде, в кой град има резултати от ВО по училища? Аз и днес не намирам такива. Намирам обобщения по градове, което не ми е потребно, що се касае до "елитните" школа и преценката ни как ги установяваме кои са.

# 131
  • Пловдив
  • Мнения: 27 350
Judy, ако училището може да ми гарантира желязна дисциплина и присъствие постоянно на възрастен при децата в класа - нямаше да съм против ромчетата. Обаче създават проблеми, проблемни деца са, роднините им да не говорим и няма кой да спре тумба цигани да влязат в училището. Примерно моя син да отупа някое ромче и утре ромчето да доведе всичките си братя и братовчеди да го почупят.

В момента в групата на Иво има две ромчета. Едното е супер дете, много възпитано, винаги чисто, не ходи на градина болно, майката е много добра жена, бащата не го знам, само майката виждам на родителски срещи и тържества. За другото..... няма да кажа нищо положително.

# 132
  • Мнения: 24 467
Judy, ако училището може да ми гарантира желязна дисциплина и присъствие постоянно на възрастен при децата в класа - нямаше да съм против ромчетата. Обаче създават проблеми, проблемни деца са, роднините им да не говорим и няма кой да спре тумба цигани да влязат в училището. Примерно моя син да отупа някое ромче и утре ромчето да доведе всичките си братя и братовчеди да го почупят.

Пламен цитира реален случай, при който ученици бидоха отписани само като разбраха за сформирания клас. Те не са проверили още каква е диспицлината. (

Ти, мисля, пита за обвързването на ВО с елитността на училищата. При вас, да речем, има ли статистика по училища за резултатите от ВО тази година? При нас- не. Миналата година по друг начин бяха съставени протоколите- сега са по номера и имена на децата, но кое- от кое училище е- не разбрах. А ми бе интересно. И все още ми е.

# 133
  • Пловдив
  • Мнения: 27 350
Judy, ако училището може да ми гарантира желязна дисциплина и присъствие постоянно на възрастен при децата в класа - нямаше да съм против ромчетата. Обаче създават проблеми, проблемни деца са, роднините им да не говорим и няма кой да спре тумба цигани да влязат в училището. Примерно моя син да отупа някое ромче и утре ромчето да доведе всичките си братя и братовчеди да го почупят.

Пламен цитира реален случай, при който ученици бидоха отписани само като разбраха за сформирания клас. Те не са проверили още каква е диспицлината.
Като разберат ще е късно, а и може би познават въпросните деца и семействата им. Не можете да си представите, но в малките населени места се знае. Аз от сега познавам 10 тина деца и родителите им от групата на Юлиан в детската градина. Юлиан още не е ходил, групата ще се сформира септември.

# 134
  • Мнения: 24 467
Случаят не касаеше ли Пловдив?

Общи условия

Активация на акаунт