Говоренето в час-кой е виновен?

  • 17 516
  • 388
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 24 467
Нищо сложно, вече писах доста по въпроса.

# 61
  • Мнения: 41 649
Нищо сложно, вече писах доста по въпроса.

То няма нищо сложно и да се правят квадратни чаши вместо кръгли, например. Но е неразумно скъпо и сложно да се организира производството на отделни бройки квадратни чаши в една фабрика. Образованието е своеобразна фабрика и дава само това, за което има голямо търсене. Който иска квадратна чаша, търси някъде работилничка да му я направят срещу съответната цена.

# 62
  • Мнения: 24 467
В случая не ставаше въпрос за средства- чудесното оправдание на липсата на напредък. Нито за особени старания и усилия- писах вече. За човешка промяна иде реч, затова е и толкова сложно, поне у нас. Ние сме пословични нелюбители на промените.

# 63
  • Мнения: 8 256
Съгласна съм с Judy. Спомням си моите ученически години. Най-добра беше дисциплината именно в часовете, в които всички работехме заедно - учител и ученици; когато можехме по всяко време да зададем въпрос и учителите ни отговаряха и дори ни провокираха да питаме постоянно. При учители, които си изпяваха урока и изискваха тишина докато изпитват, дисциплината не беше на ниво. А класът в крайна сметка си беше все един и същ  Wink, така че вината за лошата дисциплина не беше в учениците. За мое голямо щастие ми преподаваха основно учители от първия тип, от които научих страшно много и които помня и до днес, въпреки че минаха доста годинки. Учителите от втория тип се брояха на пръсти. Не знам обаче какво е положението днес..., а големият ми син след 2 години ще е вече ученик. И от сега се чудя на какви ли учители ще попадне  Thinking Всички онези много способни педагози, които помня, са вече пенсионери. Какво го чака...

# 64
  • Мнения: 2 885
Индивидуалният подход и връзката родител-учител е много важна, но в БГ се пренепрегва. И т.к. вече имам база за сравнение, дори няколкомесечна да е, изводът ми - различното отношение в училище /в клас/ води до различно поведение от страна на детето.

# 65
  • Мнения: 41 649
Как преподава учителят не е въпрос на система. Това си зависи от качествата на учителя. Системата се грижи за други неща.

# 66
  • Мнения: 2 885
Как преподава учителят не е въпрос на система. Това си зависи от качествата на учителя. Системата се грижи за други неща.

Говорим за системата като цяло, не за отделен учител. Но не може да се схване, ако не се види.......

Последна редакция: пн, 21 мар 2011, 14:47 от мило коте

# 67
  • Мнения: 17 410
От една страна образованието и учителите ни са соц. конфекция, системата е скапана и гнила, а ние непрекъснато недоволстваме и умуваме как точно трябва да се случат нещата. От друга веднага се сещам за масовото напъване да купуваме подаръци на и без това некадърните учителки.  Свеж полъх от соца- дайте да дадем, за да сме спокойни.

# 68
  • Мнения: 2 885
От една страна образованието и учителите ни са соц. конфекция, системата е скапана и гнила, а ние непрекъснато недоволстваме и умуваме как точно трябва да се случат нещата. От друга веднага се сещам за масовото напъване да купуваме подаръци на и без това некадърните учителки.  Свеж полъх от соца- дайте да дадем, за да сме спокойни.


Абе като я докараме учител в Бг да подарява на родител подарък от името на цял клас тогава пак ще си говорим. Да не мислите, че някаква грешка има. И не че циганката умря да се хваля...... Mr. Green
Пак ще си говорим.  Whistling

# 69
  • Мнения: 24 467
Отговорните за функционирането на системата си отговарят за цялостното й функциониране, включително за кадрите, работещи в нея и начина, по който те си изпълняват служебните ангажименти.
А как работят системи и как се променят съм виждала лично не една. Имам достъп до най- разнообразни институции- и частни и публични. Дори в редица публични сектори няма вече старото соц. отношение към гражданина и неговите нужди, но образованието не принадлежите към тези реформатори.
Да се обвинят деца, при това малки, е като да се обвинят кучетата за изпражненията по улиците. За последните отговорност носи този, който ги съпровожда /не винаги собственикът, зависи от момента  Sunglasses/. Ако наема гледач на кучетата ми и той допусне те да цапат, отговорност ще си поеме той- не кучето, не дори собственикът му. За нарушения по ЗДвП си носи отговорност шофьра, не колата, нито децата, дето са без колани отзад, нито собственикът й.
И аз избягвам дори да соча "виновни" /нали знаете, като сочиш с пръст, трите са обърнати към теб, самия/, разглеждам въпроса за нужната промяна, т.к. мисля, че за необходимостта от такава /крещяща, при това/ дори няма смисъл да се убеждаваме един друг.

А подаръците не ги обсъждам дори- не ми е никога бивала интересна тази тема. Подарявам лично когато аз намеря, че има смисъл. Не ми е за темата този въпрос, не се отнася до мен.

Последна редакция: вт, 22 мар 2011, 09:17 от Judy

# 70
  • Мнения: 17 410
Да, темата предразполага поименно да се разграничаваме- "Аз не правя така", още от заглавието си личи Grinning
Чудно- елементаризираме ролята на родителя до функциите  на собственик на куче, а учителят просто трябва да почисти след детето. Съжалявам, ако нарушавам добрия тон.

Последна редакция: вт, 22 мар 2011, 09:53 от Дренка

# 71
  • Мнения: 24 467
Така ли се отчитат в темите за подаръците? Писах, че са ми безинтересни, затова и не мога да знам кой какво пише по тях, тази ми е интересна.
До тук нормалният том в темата си се спазваше и нямаше спам. Лично аз смятам да продължа по този начин.

# 72
  • Мнения: 41 649
Цитат
Да се обвинят деца, при това малки, е като да се обвинят кучетата за изпражненията по улиците. За последните отговорност носи този, който ги съпровожда

Много интересно сравнение newsm78 Чувала съм, че интелектът на кучетата отговаря на интелекта на 2-3 годишно дете (това по отношение на схващане на условности, забрани и пр. Не по отношение оцеляване). Но авторката на темата писа за дете в 5 клас. Бога ми, никога не би ми хрумнало да сравня способностите на едно дете да се контролира и да осъзнава необходимости с тези на куче. Да не говорим, че и кучетата могат да бъдат научени какво кога и къде да правят.
Иначе в други теми се говори за състезания, олимпиади и прочее, участието в които говори за над среден интелект. Е, хората с над среден интелект в 5 клас трябва да могат да се контролират. Ако не го правят или имат някаква форма на СОП, или просто не им пука и не са възпитани.

# 73
  • Мнения: 1 310
Цитат
Да се обвинят деца, при това малки, е като да се обвинят кучетата за изпражненията по улиците. За последните отговорност носи този, който ги съпровожда

Много интересно сравнение newsm78 Чувала съм, че интелектът на кучетата отговаря на интелекта на 2-3 годишно дете (това по отношение на схващане на условности, забрани и пр. Не по отношение оцеляване). Но авторката на темата писа за дете в 5 клас. Бога ми, никога не би ми хрумнало да сравня способностите на едно дете да се контролира и да осъзнава необходимости с тези на куче. Да не говорим, че и кучетата могат да бъдат научени какво кога и къде да правят. Иначе в други теми се говори за състезания, олимпиади и прочее, участието в които говори за над среден интелект. Е, хората с над среден интелоект в 5 клас трябва да могат да се контролират. Ако не го правят или имат някаква форма на СОП, или просто не им пука и не са възпитани.
Подкрепям.  Peace
И отново си говорим, че вината никога не е в нашия телевизор. Винаги другите са виновни - в случая учителите. ooooh!

# 74
  • Мнения: 24 467
Цитат
Да се обвинят деца, при това малки, е като да се обвинят кучетата за изпражненията по улиците. За последните отговорност носи този, който ги съпровожда

Много интересно сравнение newsm78 Чувала съм, че интелектът на кучетата отговаря на интелекта на 2-3 годишно дете (това по отношение на схващане на условности, забрани и пр. Не по отношение оцеляване). Но авторката на темата писа за дете в 5 клас. Бога ми, никога не би ми хрумнало да сравня способностите на едно дете да се контролира и да осъзнава необходимости с тези на куче. Да не говорим, че и кучетата могат да бъдат научени какво кога и къде да правят.
Иначе в други теми се говори за състезания, олимпиади и прочее, участието в които говори за над среден интелект. Е, хората с над среден интелект в 5 клас трябва да могат да се контролират. Ако не го правят или имат някаква форма на СОП, или просто не им пука и не са възпитани.

Сравнението не е за интелекта, а за това, кой носи отговорност за поведението на децата в конкретна обстановка. Ако ти е по- приятно можеш да ползваш другото- за децата и коланите на задната седалка. Там възрастовият диапазон на децата е доста голям, прелива и към 18 години дори. Целта е ясна.
Говорим си не за интелект, не за олимпиади и отличници, а за говорене в час, не за говорене по принцип, агресивно поведение, редовни боеве и "лошо държание". Да върна пак на темата. Колкото и да не е удобна за учителите.

Последна редакция: вт, 22 мар 2011, 10:02 от Judy

Общи условия

Активация на акаунт