Математическите паралелки от 5 клас в 125 СОУ, 107 ОУ и 119 СОУ, София

  • 188 474
  • 1 044
  •   1
Отговори
# 855
  • София
  • Мнения: 4 444
В 125 въпросната школа не е нещо особено (1ч/ седмично). Би следвало да ги готвят за състезания. Подхода, обаче е толкова сбъркан, че не си заслужава. Масово децата се записват в началото на учебната година, родителите плащат без да е много ясно за какво. Постепенно някои спират да ходят.
Курсовете в СМГ и други уч.центрове, са различно нещо. Готвят ги за матурите в 7ми клас.

Откъде го измисли това?!

Школата на математиците е поне веднъж седмично, по 1,5-2 часа. По някое време в 5 клас ходеха три пъти по 1,5 часа. Не знам някой да се е отказал, а за подхода може да се съди по резултатите. Не знам дали ги готвят за матурите, но ги готвят за състезания. Матурите са твърде елементарни за тези деца.

# 856
  • Мнения: 2 981
Дами, моля ви не се карайте.
Различните набори и години, а и школите са различни (имаше безплатни за участие в състезания и платени за всички)
Но... е твърде възможно да бъдат спрени платените школи за ученици от 125-то с учители от 125-то.
Защото по закон това е конфликт на интереси.
А вече тече проверка ... поне на 1 учителка.

При нас си беше чудесно - в 7 клас плащаш 300 лв. за курс по  БЕЛ при учителката, която им преподава и имаш гарантирана 6-ца за годината. А в 7 клас това е важно!
Съчувствам на следващите випуски, че може и да ви спрат тази благинка.

Последна редакция: ср, 29 юни 2016, 20:22 от biborana

# 857
  • Мнения: 391
В 125 въпросната школа не е нещо особено (1ч/ седмично). Би следвало да ги готвят за състезания. Подхода, обаче е толкова сбъркан, че не си заслужава. Масово децата се записват в началото на учебната година, родителите плащат без да е много ясно за какво. Постепенно някои спират да ходят.
Курсовете в СМГ и други уч.центрове, са различно нещо. Готвят ги за матурите в 7ми клас.

Откъде го измисли това?!

Школата на математиците е поне веднъж седмично, по 1,5-2 часа. По някое време в 5 клас ходеха три пъти по 1,5 часа. Не знам някой да се е отказал, а за подхода може да се съди по резултатите. Не знам дали ги готвят за матурите, но ги готвят за състезания. Матурите са твърде елементарни за тези деца.

Абсолятно! Матурите наистина са детска игра за тях

# 858
  • Мнения: 2 391
Тази година школата за 5клас се водеше от Христова и беше по 1ч в сряда ИЛИ събота, според това в коя група си. Съществени математически успехи петокласниците не постигнаха. Факт, който може да види всеки, който иска. Резултатите от състезанията са публично достъпни.  Peace

# 859
  • София
  • Мнения: 4 444
  Входното ниво на петокласниците също може да се види. Преди 120то място по рейтинг в 4 клас имаше 1-2 деца. На този фон резултатите им в пети са доста прилични, мисля.  Peace

# 860
  • Мнения: 51
Здравейте.
Искам да попитам за 107мо как е било предишни години, дали се приемат деца над обявената предварително бройка? На мястото на тези техни ученици, които са били с достатъчен рейтинг за математическата паралелка, но са били приети в СМГ например и са освободили местата си. Те по регламент са извън бройката на тези 20 места, които са обявени за прием на външни ученици след Еврика.

# 861
  • София
  • Мнения: 13 704
Връщайки назад в темата чета,че в за школата в 107 децата масово се отказвали за сметка на други външни курсове....
Зависи за коя година четеш. За първи път тази година шестокласниците образуваха 2 групи в школата по математика. По мое виждане не се отказват така масово. Явяването на Еврика го показва.
При нас си беше чудесно - в 7 клас плащаш 300 лв. за курс по  БЕЛ при учителката, която им преподава и имаш гарантирана 6-ца за годината. А в 7 клас това е важно!
Съчувствам на следващите випуски, че може и да ви спрат тази благинка.

Това за нормално ли се смята?  Rolling Eyes

Здравейте.
Искам да попитам за 107мо как е било предишни години, дали се приемат деца над обявената предварително бройка? На мястото на тези техни ученици, които са били с достатъчен рейтинг за математическата паралелка, но са били приети в СМГ например и са освободили местата си. Те по регламент са извън бройката на тези 20 места, които са обявени за прием на външни ученици след Еврика.
В това училище няма паралелка с повече от 26 деца. Както и да обявяват приема, да се местят, записват, отпадат, в крайна сметка всеки клас е от 26 деца и нито едно повече  Wink

# 862
  • Мнения: 2 391
 Входното ниво на петокласниците също може да се види. Преди 120то място по рейтинг в 4 клас имаше 1-2 деца. На този фон резултатите им в пети са доста прилични, мисля.  Peace
Да, може. Ала, когато уж се занимават интензивно с математика + състезателната школа, очакванията са да подобрят входното си ниво. Това обаче не се случи.
А относно рейтинга, едва ли има деца с рейтинг под 120 и избрали 125 или поне не са много.

# 863
  • Мнения: 371
Входното ниво на вече завършилите петокласници по кой рейтинг го гледате? Май пак децата са виновни!

# 864
  • София
  • Мнения: 1 761
Здравейте.
Искам да попитам за 107мо как е било предишни години, дали се приемат деца над обявената предварително бройка? На мястото на тези техни ученици, които са били с достатъчен рейтинг за математическата паралелка, но са били приети в СМГ например и са освободили местата си. Те по регламент са извън бройката на тези 20 места, които са обявени за прием на външни ученици след Еврика.
Защо смяташ, че са извън тази бройка? В 107мо завършиха четири 4ти класа и на есен ще има 4 паралелки 5ти клас. Просто до 4ти кл. паралелките са по-малки: 20-24 максимум деца. Като добавиш и факта че се местят деца в СМГ, ПЧМГ както и др. у-ща, добавяш и факта, че 5класниците са по 26 деца- това ще е бройката на новоприетите. Само че няма кой да каже колко точно ще е. Затова са обявили 20 и при налични свободни приемат още. Миналата година по спомени приеха поне 26 деца и мисля на 2ро класиране още няколко.

# 865
  • София
  • Мнения: 7 247
Винаги е имало новосформирана паралелка след 4-ти клас. В сегашният регламент пише това:
"За ученици от други училища, завършващи 4. клас се организират първо и второ класиране.
Учениците, които не са приети на първо класиране, но желаят да участват във второ класиране, подават Заявление за участие във второ класиране. (виж График на дейностите) От подалите Заявлението, на второ класиране, в зависимост от показаните резултати се приемат: а) ученици за допълване на паралелката/потока със засилено изучаване на математика и участващи в Математическата школа и б) ученици за попълване на свободните места в съществуващите паралелки, които не участват в Математическата школа и не изучават допълнителен брой часове математика. Броят ученици, които се приемат на второ класиране се определя от свободните места в края на първо класиране"

# 866
  • София
  • Мнения: 1 761
Лекси, ако коментара е към мен (не съм сигурна), да се поясня.
Не съм казала, че няма да има паралелка само с новоприети деца. Казвам, че тя не е допълнителна. От настоящите 4 паралелки, разформироват една, която разпределят по останалите 3 и освобождават буква "Г" (обикновено) за новата т.нар. математическа паралелка.
Идеята ми беше да поясня, че не е като да приемат 26 деца за новата паралелка + допълване на останалите класове от преместени деца и да се надяват, че приемът ще е към 40 нови деца.

# 867
  • София
  • Мнения: 7 247
Благодаря за разяснението!
А приемът след 3-ти клас ми е малко неясен. Кандидатстват и деца от 107-мо. Предполагам, че се състезават за места в школата. Доколкото разбирам, броят на новоприетите от др. училища не зависи от представянето на третокласниците от 107, а само дали тези новоприети деца ще посещават математическа школа или не? Някой има ли представа колко деца от други училища ще приемат в 4-ти клас?

# 868
  • София
  • Мнения: 13 704
Лекси, приемът след всеки друг клас, освен след 4-ти не е ли само ако има свободни места в паралелките? Аз така съм разбрала нещата. Децата от 107-мо чрез Еврика си поправят рейтинга за школата, а другите деца се класират за свободни места и получават право за школа.

# 869
  • Мнения: 581
Тази година школата за 5клас се водеше от Христова и беше по 1ч в сряда ИЛИ събота, според това в коя група си. Съществени математически успехи петокласниците не постигнаха. Факт, който може да види всеки, който иска. Резултатите от състезанията са публично достъпни.  Peace
Много голямо значение имат учителите!
Резултатите на Христова тази година са повече от отчайващи. Децата имаха винаги огромни домашни, участия в състезания, школа в събота, но крайният резултат на отборите беше показателен.
Отборът на шестокласниците, воден от Димитров, е съвсем друга работа -  на всички състезания имаха медали, почти винаги златни!
Но като цяло училището е добро и поддържат прилично ниво на обучение  Peace

Общи условия

Активация на акаунт