Подсъзнанието може всичко 39 /Линкове за всички техники има на първа стр./

  • 72 400
  • 740
  •   1
Отговори
# 420
  • Мнения: 430
Аз пък съм майка на такова дете и какво, трябва да се чувствам  виновна , че съм научила детето си да чете и пише по- рано от първи клас?
Това ми се вижда грубичко, спрямо Клонка!
Моето дете, също чете и пише от 4 годишна възраст, но не защото страдам от някакви амбиции, да не кажа 'болни' да я УЧА, а защото тя сама прояви желание.
Всички деца се научават да четат и пишат, когато им дойде времето и не е нужно, да ходим да се надпреварваме по разни теми, кой е по-най!
Извинявам се за негативизма, но не се стърпях!  Hug
Да, така и на мен ми звучи грубичко, защото  е цитирана само част от моя пост.
Но , ако добавя и : „Аз не виждам драма, когато някой може и знае повече от мен или от детето ми , за мен по –голяма „драма” са такива изказвания или натрапване  на знанията и уменията на детето. Това че някой знае или може , респективно не знае или не може нещо в ранна възраст не означава само по себе си нищо. Но да си ограничавам детето , защото някой не иска да учи , или няма време или не може да учи своето , за мен е неприемливо! „
Вече не виждам нищо грубо!
Съжалявам , че си позволих да изкажа личното си мнение в тази тема , при това различно от мнението на постоянно пишещите тук!
Желая успех на вас и вашите деца!

Докато публикувам , A m b e r  е писала. Точно в такава посока са и моите усилия – да науча дъщеря си , че светът е красив , защото сме различни. Че трябва да изживява емоциите си , без да ги подтиска или пък да наранява околните. И за да може да изживее емоциите си пълноценно й трябват знания и умения. Ето заради това винаги я подкрепям , когато иска да научи нещо.

Извинете за дългия пост! Няма да се повтори. Останете си със здраве.

# 421
  • София
  • Мнения: 3 771
Имаше деца от набора на дъщеря ми, които знаеха да четат и пишат преди първи клас, но никога не съм се шашкала от това, защото познавам хора, които се хвалят как четяли на 5 и какво са постигнали...? Нормални средностатистически хора са. За Айнщайн е все известно, че е бил лош ученик. Ако детето ти има таланти, те се се изявят така или иначе, ако няма - защо да го стресираме.? Имам една приятелка с амбиции и честно казано и се чудя. Само ще стресира детето.
А и познавам човек с 99 % коефициент на интелигентвост, който нищо не е постигнал особено в живота си. А знаете кои са богатите в нашата държава!

# 422
  • Русе
  • Мнения: 12 212
  Само да вмъкна,че Айнщайн не е бил чак лош ученик, на 12 годишна възраст е четял сериозни математичиски и философски трудове.

   Коефицентите на интелигентност са доста субективно и частично оценяване, доколкото са тестове съставени от хора,които си мислят,че могат да оценяват интелигентност.

    Не бих противопоставяла образованието на интелигентността и не смятам,че образованието обезателно ще подтисне индивидуалността.И синът ми чете от 5 годишен без да го уча, и въпреки,че чете свсем гладко , за съжаление не го влече четенето. Налага се да го насърчавам да чете. Ще рискувам шанса му да стане богат,за сметка на прочетена хубава книга.  Laughing Надявам се да остане нормален, макар и средностатистически, каквото и да значи това. Peace
 

# 423
  • Мнения: 1 231
  И синът ми чете от 5 годишен без да го уча, и въпреки,че чете свсем гладко , за съжаление не го влече четенето. Налага се да го насърчавам да чете.

И дъщеря ми е така!  Laughing  Може, но я мързи! Предпочита да рисува, или да свири на пиано. Зодия Риби.  Mr. Green
Надявам се, като тръгне на училище, да се амбицира повече.
Децата се развиват различно, някой по-бързо, други по-бавно. Като видиш, че на 5г. детето не е готово, не виждам защо трябва да го изтормозиш, да догони другото. В никакъв случай не означава, че тези които се учат по-късно, са по-глупави! Peace

# 424
  • Мнения: 1 422
............   Коефицентите на интелигентност са доста субективно и частично оценяване, доколкото са тестове съставени от хора,които си мислят,че могат да оценяват интелигентност...........

Милички, плззззззззззззззз, прочетете що е то "коефициент за интелигентност" и какво мерят тези тестове. Хващам се просто за това парче от разговора, но е продължение на цялото, което изчетох тук тези дни. Който не се е явявал на подобен изпит или тест и не се е занимавал в тази посока, току изтърси някоя щуротия. Това е измерител, който няма общо с това, дали някой е умен или глупав. Той мери съвсем конкретни характеристики и функционалности на човешкия мозък в конкретен период от живота на същия този човек. Тестът на Менса например може да се полага само два пъти по времето на един формат на теста за целия свят, а форматът се сменя горе-долу на 15 години.

"Интелигентност" за същите тези цели е да го наречем научно понятие с конкретни формулировки, измерители и сравнителни таблици. В популярните разговори битува разбирането, че умен и интелигентен са синоними. Да ама не, както казваше Петко Бочаров. А Айнщайн наистина е бил гениален от самото начало на живота си, просто не се е вмествал в общоприетата рамка за обикновено дете. Но се е занимавал много много сериозно с наука от ранна детска възраст. Разбирането, че някой човек ще мързелува като дете напълно, но отнякъде някое птиченце ще го нацвъка на определена възраст и хоп чудо, е малко трудно аргументируемо за мене.

Също така понятието "успял" е в категорията "Все познается в сравнинии" - за един успял е да взима парите на селския говедар, за мен не е.

.......А знаете кои са богатите в нашата държава!

И "богат" е относително понятие тъкмо по отношение на парите, и "знаем" ми е от любимите изрази. Такива обобщения до нищо продуктивно не водят. Далеч не всички "богати" хора са на страниците на вестниците, за да ги познаваме "всички".

Всеки човек може да постигне всяко нещо, което поиска, стига да приеме, че това е първостепенната му цел. Това е моето верую де. Просто ако се захване с нещо, което за него е важно, захапва и стиска до момента, когато го получи. И работи за тази своя цел всеки ден. Ама уморен, ама други ангажименти, ама кръста го схванал, ама носът му потекъл - няма такъв филм. Мен като дете на това ме научиха първо. Някой предмет не ми се отдава - просто се занимавам повече. Сама! Някоя фигура в танца не ми се получава - просто се упражнявам допълнително. Сама! От мене зависи. Винаги съм била отличничка. За мене това беше въпрос на постигане на личните ми цели. Другите не ме интересуваха. Беше ми необходимо за това, което исках да правя след училище.

И също ме научиха да контактувам с оптимистични хора. Това пък ми стана абсолютна максима. Не допускам да ми бръмчат наоколо пораженчески изречения. За мен е важно детето да знае, че успехът се постига с гъвкавост и упоритост. И има една думичка в английския език integrity. Според речника значи почтеност, но е много повече. Трудно се превежда пълнотата на съдържанието й, но е свързана с чистотата на намеренията, думите, действията и изборите за мене. Ако аз не смятам, че нещо е читаво, не го правя, пък ако ще и целият свят да прокламира, че това е върхът на сладоледа. Пример - прехваленият български филм "Love.net" - след като съм гледала трейлъра натрапен ми преди другите филми, знам, че аз това не желая да го гледам, защото ми е грозно. Пък да става, каквото ще. Моето чувство за чистота е нарушено. Признавам, че е субективно решение, но съвпада с моето усещане за правилност. Така и с действията. Ето такива неща ме научиха като дете в моето семейство. Да вярвам в преценката си за доброто.

Преди училище се занимавах със спорт и английски език. Не пишех и не четях, но можех да кажа всяко нещо, което поискам свободно на английски и за майка ми беше важно произношението и словното ми богатство да са на ниво, а другото ще го оправим после. Затова пък сестра ми на 5 години знаеше моите уроци по история за средното училище, защото аз винаги разказвах на глас абсолютно по всички предмети пред огледалото в спалнята, за да съм сигурна, че мисълта ми тече гладко. И също така играеше бесен белот само от гледане едно лято как ние играем пред блока. Остротата на ума и бързината на реакциите за мен е важно да се тренират от рано.

Аз за дълъг пост няма да се извинявам, 'щото аз кога ли съм ги писала къси  Hug.

# 425
  • София
  • Мнения: 3 771
Само да кажа, че въпросната личност има този резултат от тест на Менса и бил предцедател на Менса България.
А дано не ме линчуват сега потърпевшите.

По повод на богатите имах предвид тези, забогатяли нечестно и с измами и техния умствен потенциал.
Иначе е ясно, че богатството е относително понятие и зависи от много неща, като гледна точка и мироглед.

Рози, не се извинявай - удоволствието е наше!

# 426
  • София
  • Мнения: 7 467
Аз пък не съм като Розичка.  Laughing Като не ми се е отдавало нещо не съм се занимавала с него.  Joy Това да се мъча и да копая някъде, където не ми е интересно (математиката  Sick ), само и само да получа 6, а не 5...тц. Благодаря. Поради тази причина дипломата ми не е пълно 6, а 5,97.
Децата още не са в училищна възраст, но не съм амбициозен родител. Никол сама се научи да чете. Аз можех да чета на 4,5, но ме учеше баба ми. Всеки ден - букви, срички, буквари. На мен ми е ясно, че така или иначе в училище ще се научат да четат - какъв е смисълът отрано вкъщи да се натискат децата?

# 427
  • Русе
  • Мнения: 12 212
  Дискусията започна от една разтревожена майка,която се притеснява,че детето е във възраст, по сложна. Хормоните бушуват, а образователната система притиска. Тя се бои от това детето и да не изпусне етап от развитието си и е нормално. За съжаление като че ли не срещна много позитивна подкрепа.  И от мен в това число.  Embarassed

  По отношение на тестовете за интелигентност,критериите и авторитетите, всеки има право на мнение.

# 428
  • Мнения: 3 929
Аз пък не съм като Розичка.  Laughing Като не ми се е отдавало нещо не съм се занимавала с него.  Joy Това да се мъча и да копая някъде, където не ми е интересно (математиката  Sick ), само и само да получа 6, а не 5...тц. Благодаря. Поради тази причина дипломата ми не е пълно 6, а 5,97.
Децата още не са в училищна възраст, но не съм амбициозен родител. Никол сама се научи да чете. Аз можех да чета на 4,5, но ме учеше баба ми. Всеки ден - букви, срички, буквари. На мен ми е ясно, че така или иначе в училище ще се научат да четат - какъв е смисълът отрано вкъщи да се натискат децата?
Klemy, може би не смисълът, а някакси подсъзнателно нас родителите ни води чувството на безпокойство, че детето ни няма да се чувства спокойно и уверено, ако съучениците му вървят по-напред в материала от него, отделно и натискът от страна на преподавателите - било то в градината или в училище. Може би затова даваме малко повечко зор на децата.
Безспорно, не е гаранция, че ако четеш на 5 години, то ще успееш в живота. Не е гаранция и противоположното. Просто е хубаво да се научим, че всички ние сме индивидуалности, както и нашите деца, и да подхождаме към тях като отделни личности.
Ех, ако беше така лесно на практика, както когато го приказваме...

# 429
  • София
  • Мнения: 7 467
Какъв натиск от градината zuki ?

# 430
  • Мнения: 1 422
Аз пък не съм като Розичка.  Laughing Като не ми се е отдавало нещо не съм се занимавала с него.  Joy Това да се мъча и да копая някъде, където не ми е интересно (математиката  Sick ), само и само да получа 6, а не 5...тц. Благодаря. Поради тази причина дипломата ми не е пълно 6, а 5,97.

Клемче, аз съм била голям букет маргаритки беееееееееее.... Да се пъна аз 5 години в гимназията и накрая същият резултат заради едната химия като било можело и да съм пей сърце... Отивам да се срамувам в някоя сладоледаджийница. А ти свърши ли да диетстваш, че да се виждаме - торти, камъни и разни подобни.... Ако не си, само чай, а? А? Ааааа? А-а-а-ааааа-ааа (това е имитация на Танзан, ако не личи веднага, 'щото за Джейн аз с моя нрав не ставам.)

Я, да ви споделя нещо смешно от тази сутрин - руски хумор било:

"Възпитаният мъж не прави забележка на жена, неправилно носеща траверса."

# 431
  • Universe
  • Мнения: 1 559
Какво бихте казали на родителите, които непрекъснато се оплакват от децата си?

Че децата са дошли в живота им, за да опознаят (родителите) по-добре себе си чрез тях. Да си направят списък на всичко, което определят като лошо или недостатъчно добро за децата и така ще открият това, което не приемат у себе си. Да престанат да искат да променят децата си, тъй като нищо няма да се промени, ако не приемат себе си.


Из интервю на Лиз Бурбо

***


- Прочута е репликата на съпругата на Айнщайн: "Моят мъж може да прави всичко, освен... пари". А според едно проучване 17% от членовете на МЕНСА в Полша са безработни. Как е в България?

- Е, поне по едно нещо си приличаме с Айнщайн - и аз не умея да правя пари... Справям се в ситуациите, в които попадам - грижила съм се и за децата си, но едва ли някога ще стана богата, в чисто материалния смисъл на думата. Липсва ми практичност. Моето богатство е в нематериалния свят - стремеж към себеусъвършенстване, взаимоотношенията с внучката, с децата ми, спомените от родителите...
с

Даниела Симидчиева – Димитрова ( жената  най-висок коефициент на интелигентност в света според теста на Рейвън покрила феноменалните 192 точки от 200 възможни) е моя съученичка Laughing

***
Вела, благодаря за филма, още не съм го гледала, но ми е интересен  bouquet

И аз съм със същия гимназиалан резултата и то, точно, заради химията #Crazy - Рози и рози, Klemy Heart Eyes  hahaha Обачееееееееее, било е за мое добро.  Ако имах пълно 6, щяха да ме приемат история в Търново /мислех, че призванието ми е да бъда археолог Wink/, а после Вселената ми поднесе Софийския университет с много по-привлекателна специалност

# 432
  • София
  • Мнения: 3 771
Лени, точно това имах предвид! А според едно проучване 17% от членовете на МЕНСА в Полша са безработни.

# 433
  • Мнения: 1 422
С една моя приятелка редовно контрираме родителското тяло ('щото да не мислите, че то няма претенции....) с израза (който е нейно произвоство, държа да отбележа):

"Всичко, което виждаш у мене, е или от гена, или от възпитанието. Обърни се с рекламация към авторите, моля те."

А по въпроса за резултатите на Менса и подобни в лекциите ми от курсовете по емоционална интелигентност имаше едни много интересни глави за това, че по целия свят много хора с високи IQ резултати не постигат особен успех, защото ги мързи да полагат усилия. Това далеч не важи за всички, но е често срещано. И тук говорим за усилия в посока приспособимост. Доколкото хората живеят сред други хора, ако не се научат да изнесат фокуса на поведението си извън самите себе си и не станат гъвкави, отворени, слушащи и приемащи, далеч няма да стигнат. Аз точно това казвах, ама пусто многословие. Интелигентност и образованост са две различни неща. Умност пък е трета категория  #Crazy

# 434
  • София
  • Мнения: 3 771
Ех, Рози, ако кажа нещо такова на нашите, ще има обидени физиономии и прочие многословия, вече съм го правила и честно да си призная, не ми се повтаря ситуацията. Въобще не се усещат, че съм такава, каквато съм, защото съм резултат от тяхното възпитание. Защото немогат и да допуснат, че методите им не са били правилни.

Общи условия

Активация на акаунт