Технологично училище „Електронни системи” към Технически университет – София

  • 74 586
  • 755
  •   1
Отговори
# 120
  • София
  • Мнения: 4 349
Май наистина е сложно. След като са си две отделни класирания, т.е. едните нямат понятие за другите, не може ли просто да участва и в двете, докато се запише някъде със сигурност!!

# 121
  • Мнения: 4
Здравейте! За пръв път се включвам в темата. Големият ми син е в 10 клас в ТУЕС, така че мога да споделя с вас лични впечатления от училището. Желанието му да отиде да учи там беше голямо, а разочарованието беше огромно, но какво да се прави понякога правим и грешен избор. След като смениха 5 учителки по английски, накрая останах цял срок без учител и с много свободни часове. Децата компенсират с ходене в школи по английски или на частни уроци.  Директора - най-често може да се намери в съседната кръчма. Заместничката му пък - така си е организирала часовете, че държи децата понякога до 22 - 23 часа. Бележника го виждам 2 пъти в годината. Пълен хаос - вече не знам и кога ходи, защото и отсъствия много много не им пишат. На малкия ми син, който сега е седмокласник, това му се виждаше забавно, но всички сме единодушни, че от такава свободия няма нужда и затова сме се ориентирали към сериозните училища с традиции - СМГ и НПМГ, защото там също се учи информатика. Ако имате въпроси питайте. С удоволствие ще ви отговоря.

# 122
  • Мнения: 4
Не искам да ви разубеждавам! Просто споделям впечатленията си. На нас вече ни е късно да се отказваме, като сме се хванали на хорото. Има наколко сериозни учители, но има и такива, които са 3-4 години по-големи от учениците. Играят с тях мач и много, много не ги стягат. Ако самото дете не е супер заинтерсовано, ще му бъде много трудно. Моят синковец в 9 клас проплака да го местим, като почна програмирането, но ние го спряхме. Големите мераци на децата са свързани с погрешна представа за това, което ще учат. Всички обичат компютрите - но заради игрите. А се налагат да учат неща като електротехника, аналогова и цифрова схемотехника, и още един куп неща които са скучновати според тях. Така че мами, опитайте се предварително да им обясните, че определено няма да се занимават с игри. Успех!

# 123
  • Мнения: 29 001
Големите мераци на децата са свързани с погрешна представа за това, което ще учат. Всички обичат компютрите - но заради игрите. А се налагат да учат неща като електротехника, аналогова и цифрова схемотехника, и още един куп неща които са скучновати според тях. Така че мами, опитайте се предварително да им обясните, че определено няма да се занимават с игри. Успех!

 Joy
А в СМГ и НПМГ само игрички ли ще играят, или и там ще ги карат да учат, гадовете?  Mr. Green

# 124
  • Мнения: 4
Поне ще получи добра общообразователна подготовка и като му мине меракът с компютрите до 12 клас все ще реши къде да продължи и с какво да се занимава. В ТУЕС сега се налага да го пращам в школа по английски, за да не забрави и това което е научил. Пак ви казвам - никого не убеждавам, че е неправилно да изберете това училище. Все пак е въпрос на личен избор. Споделям мнението си, защото се опарих и информацията, която имах май беше доста повърхностна.

# 125
  • Мнения: 29 001
Аз ли нещо се бъркам? ТУЕС не е ли училище, в което се предполага, че децата ще усвояват професия, а не езици? Има си езикови гимназии за тази цел, все пак...
Иначе си права - не е зле хората да се ориентират навреме какво искат и какво им се предлага, за да няма накрая разочаровани деца и родители.  Peace

# 126
  • София
  • Мнения: 4 349
Последните публикации наистина разстроиха хубавото мнение, което беше се заформило около ТУЕС.
Може би наистина тази академична атмосфера не действа на малките деца добре /макар и да не са малки вече/.
Но колкото до ученето, имам предвид материала - той трябва да е същият като в Дж. Атанасов и другите подобни, т.е. кандидатствайки там децата наистина трябва да знаят, че компютрите не са само игри. Но това не го ли научават и в часовете по информатика, макар и много много повърхностно /в 6 клас или в 5 си спомням, че учиха Pait/.

Между другото в Дж. Атанасов също се мъчат да въведат подобна форма на  обучение, но там го наричат модулна форма, но като организация смисълът е същият.

Но едно такова отрицателно мнение от една страна е добре дошло за догодина - по-малко деца, по-малко конкуренция.

# 127
  • София
  • Мнения: 4 349
Аз ли нещо се бъркам? ТУЕС не е ли училище, в което се предполага, че децата ще усвояват професия, а не езици? Има си езикови гимназии за тази цел, все пак...
Иначе си права - не е зле хората да се ориентират навреме какво искат и какво им се предлага, за да няма накрая разочаровани деца и родители.  Peace

Независимо, че не е ЕГ би трябвало да наблягат на АЕ, защото в крайна сметка какви IT технологии, какви пет лева без АЕ. А това е и тенденцията във всички училища. Може дори и поговорката да се промени "Без АЕ няма сполука!!!"  newsm12

Колкото до ориентирането инфото започва да става противоречиво, което е добре...

Хайде, да се включат още майки на ученици в ТУЕС!!!  smile3508 smile3508

# 128
  • Мнения: 538
Големите мераци на децата са свързани с погрешна представа за това, което ще учат. Всички обичат компютрите - но заради игрите. А се налагат да учат неща като електротехника, аналогова и цифрова схемотехника, и още един куп неща които са скучновати според тях. Така че мами, опитайте се предварително да им обясните, че определено няма да се занимават с игри. Успех!

 Joy
А в СМГ и НПМГ само игрички ли ще играят, или и там ще ги карат да учат, гадовете?  Mr. Green

 аз точно това обяснявах на моята девойка- че свободията, дето я видя 5-6 клас, заради което изкопахме едни големи дупки, които тази година въпреки 100% и усилия не можа да полълни, оттук нататък ще са мираж и да не си мисли да подрежда чуилищата според ученето- каквото и да стане- ще учи за диплома  и ше и пукат ушите....та и представих училищата , които бях посъбрала така: ей тука, в тез ичилища, се учи и то много..избирай с кое да се бориш - с математика ли, с немски ли, с френски ли и т.н...ако  ли няма да си даваш зор - да пишем сладкарския или фризиорския техникум направо Joy ooooh! ooooh!.....та, на повечето седмокласници мисл,че им е ясно положението с борбата....ако детето не поддвава на учене, то просто няма да е изкарало бал за там, за където няма темп.....а другото си е чист мързел...така че е много важно настина да сЕ обясни на детето,че ТАМ СЕ УЧИ !!!!

  Ако щете се смейте, обаче аз мойта неволно, разказвайки по семейни вечери за 1 НЕГ, която съм завършила, вече със смях,  на какъв тормоз бяхме подложени, така явно съм я "облъчила" още преди изобщо да е мислила за кандидатстване,че сега като дойде 7 клас и почнахме да споменаваме училищата и тя все като чуе да се издума за 1 НЕГ и само дето не пищи....отрича я от самото начало, не казва защо, аз пък и не се сещам.....не искала да учи там....след което аз един ден ядосана питам: добре, защо??? значи ще пишем други училища с немски, а точно най-доброто училище с немски- не?? и тя ми отговори : " да бе, да не съм луда- цяла година се трепя и уча- за какво- да отида там някакви смахнати бабички да ме направят луда от учене ли" Simple Smile))))..е направо паднах......е как да й утрепя ентусиазма, като то това е основната идея- за се утрепеш от учене, за да те утрепят после други теб от учене Simple Smile)))) ...

# 129
  • София
  • Мнения: 1 560
Моят синковец в 9 клас проплака да го местим, като почна програмирането, но ние го спряхме. Големите мераци на децата са свързани с погрешна представа за това, което ще учат. Всички обичат компютрите - но заради игрите. А се налагат да учат неща като електротехника, аналогова и цифрова схемотехника, и още един куп неща които са скучновати според тях. Така че мами, опитайте се предварително да им обясните, че определено няма да се занимават с игри. Успех!

На мен ми е малко странно - не е ли отишъл в ТУЕС да учи точно програмиране, схеми, топология на мрежи и други подобни неща? Все пак това е технологично училище за електронни системи, не е нито геймърска академия, нито езикова гимназия. И ако е установил, че това не е неговото поприще, защо наистина не се е преместил, какъв е смисълът да губи още 2 години в мъки да учи нещо, което не му е интересно?

# 130
  • Мнения: 47
Всеки иска най-доброто за детето си,така че ако се проучат нещата в близките 10-тина дни,може да се избегнат евентуални грешки,така че моля мами туесарки,включете се.
Или на прехваленото лозе с прана кошница...или нещо подобно.
Гледам има нова тема ТУЕС или Джон Атанасов...

# 131
# 132
  • Мнения: 4
На въпроса "Защо не се е преместил" давам отговор веднага. Ние не му разрешихме, защото има доста пропуски по общообразователните и няма да може да навакса. По история например им преподава директора - Анатол Френски. Не учат по апределен учебник, а по някакви запискиу а изпитването е да препишат няколко теми, които каквито и да се оценката е все една и съща или 3 или 4. Как ще навакса например пропуснатия материал по история. Иначе сте прави. Още в началото обяснявахме, че ще има много специални предмети, които са си трудни. Убеждаваше ни, че му е ясно и с всичко ще се справи, пък и желанието му било голямо. А после започна да мрънка, че не било точно това което очаквал, че програмирането не било за всеки и т.н. Така или иначе ще го изтикаме. Моето мнение и убеждение е, че е твърде рано деца в 7 клас да се ориентират професионално, те просто не знаят какво искат. Затова и тази година с малкия решихме да изберем училище със сериозна общообразователна подготовка, за да може като поотрасне до 12 клас сам да вземе решение и после да не обвинява нас за избора си.

# 133
  • Мнения: 248
За това с ранното профилиране и избора съм абсолютно съгласна!!! Нашия татко е програмист и е твърдо против детето да ходи в това училище-ако искал да се занимава с това, то има кой да му помага и е по добре да има добри други знания и по-нататък сам да реши какво ще прави с живота си!!! На мен ми трудно да взема решение, а на младежа още повече... Това училище ни е страшно близко и удобно, но... Ще видим как ще се развият нещата, но твърдо е много по добро от Дж.Атанасов!!!

# 134
  • Мнения: 5
Наистина супер много се разколебах за това училище. Вчера се чухме с една позната, чийто син сега ще бъде в 12-ти клас там, тя буквално каза "ако сега трябваше да избираме между ТУЕС и езикова гимназия - не бих се колебала за секунда да го запиша в езиковата". В ТУЕС нивото не било това, която очаквала и каквото е било в началото - през 90-те. От друга страна говорих с преподавател от Техническият. Неговата катедра отговаря за ТУЕС и макар той лично да не преподава там, каза че колегите му които водят занятията са професионалисти и наистина има на какво да научат децата.
И аз не зная вече какво да мисля. Синът ми днес е ходил да си подава документите в ТУЕС и каза че базата е много мизерна. Той също започва да се колебае, макар че доскоро имаше голямо желание за това училище. Наистина ще е добре ако тук се включат и други майки на ученици от ТУЕС

Общи условия

Активация на акаунт