Взеха ми пари неправомерно-как да постъпя ?

  • 16 559
  • 125
  •   1
Отговори
# 15
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 370
Ако утре някой ми преведе по-погрешка сумата от 10 000 паунда и после реши да си я вземе обратно и това ми коства 1700лв. си е напълно в нещата, така ли ?

Към коя институция мога да се обърна за помощ ? КЗП ще свърши ли работа ?

# 16
  • Мнения: 4 300
И макар грешката да е на пей пал, че са ти прехвърлили 2пъти една и съща сума, а след това са изискали едната...те нямат вина за това, че курса не е фиксиран.
Би трябвало пейпал да пуснат коригиращата транзакция със същата дата като сгрешената, за да няма курсова разлика. Авторката обаче като гледам не приема никакви съвети, а едно си знае.

# 17
  • Варна
  • Мнения: 1 423
Рокси, понеже виждам, че разбираш от тези неща, да питам и аз пак, както пита няколко пъти и doniboni - има ли право банката да прави транзакция без да уведоми титуляра? Тук нещо ми куца логиката, с всичко друго, което обясняваш мога да се съглася.
На мен ми намирисва, че някоя служителка е сгафила точно в това.


Към коя институция мога да се обърна за помощ ? КЗП ще свърши ли работа ?[/color]

doniboni, пусни оплакване до банката, която те обслужва, с копие до Банков надзор към БНБ.

# 18
  • Мнения: 4 300
Ами тя банката реално не прави транзакция. Не знам как си го представяте, но съвсем грубо, всички транзакции, които се извършват онлайн пристигат като файлове с информация,които директно се осчетоводяват. Банката нищо не прави, няма изобщо намеса върху получената информация, нито се контролира по някакъв начин за каква транзакция става въпрос- дали сте си купили гащи, или някой ви възстановява сума.
Иначе по принцип има право на транзакции без съгласието на титуляра, описани са в закони и наредби, най общо- да си събира такси, да превежда за държавни вземания след разпореждане от съответен орган, да коригира грешки. Например аз като банков служител вместо на Гинка преведа 100 лв на Пенка, след това имам право да си ги взема обранто от Пенка без да я питам съгласна ли е да ги върне.

# 19
  • Мнения: 22 867
Всичко е ясно, само не е ясно защо doniboni е минус 30 лева? Да ги плати сбъркалият/ата служител/ка, надявам се може да се установи коя/кой е. Peace

# 20
  • Варна
  • Мнения: 1 423
Ясно, Рокси, благодаря  Peace
Е значи топката може би наистина остава в пейпал. Те си получават сумата в паунди по съответния курс, който ощетява doniboni, но грешката е тяхна и би трябвало да и върнат разликата.
Деликатна ситуация. Лошото е, че много банкови служители изобщо не могат да обясняват, затова обират гнева понякога без причина.

# 21
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 370
Рокси, понеже виждам, че разбираш от тези неща, да питам и аз пак, както пита няколко пъти и doniboni - има ли право банката да прави транзакция без да уведоми титуляра? Тук нещо ми куца логиката, с всичко друго, което обясняваш мога да се съглася.
На мен ми намирисва, че някоя служителка е сгафила точно в това.


Към коя институция мога да се обърна за помощ ? КЗП ще свърши ли работа ?[/color]

doniboni, пусни оплакване до банката, която те обслужва, с копие до Банков надзор към БНБ.

За сега писах на PayPal, ако ударя на камък ще направя каквото ме съветваш, защото това оплакване до банката ще ми струва 20лв., така ми каза банковата служителка. Та нека първо пробвам с PayPal  Simple Smile
Това им написах с моя "перфектен" английски  Rolling Eyes , ама толкова си мога:


Hello
I am writing to you for duplicated transaction, which was sent on 4/6/2011 for (.........) GBP.
My bank give you back the money, but I'm injured. My bank account is in BGN. When money came into my bank account had been converted in one run, but when they returned back to PayPal, my bank translates them in a completely different course - BGN to GBP
When duplicate money comes in my bank account are ...... BGN. When the bank returned them to the PayPal are ...... BGN
I'm injured by 26.69 BGN

In case I have no blame for duplicated transaction.
Steps have been 26.69 BGN more of my personal bank account / these are my personal money /
I hope to resolve this case as soon as possible because this money is important to me and have me taken unlawfully.
Sincerely, ......

# 22
  • Мнения: 23 097
При подобни операции се приема, че титуляра на сметката е наредил подобна транзакция.
Иначе от банката трябва да ти се обаждат всеки път, когато пазаруваш от интернет магазин, за да те пита аджеба, дали точно ти си разрешил подобна транзакция.
Отделно, че никой служител не следи персонално сметките на клиентите си. Дори и да се прави, това не става в реално време. (някъде все пак има такива практики, ДСК примерно). Но основно се следи за разни измами от сайтове, за които вече са били алармирани.

Така че сбъркал служител няма, и от банката също не носят вина за въпросната грешка.
Пак казвам, обърни се към пей пал, ако от там решат да ти съдействат по някакъв начин.

# 23
  • Плевен
  • Мнения: 1 014
Например аз като банков служител вместо на Гинка преведа 100 лв на Пенка, след това имам право да си ги взема обранто от Пенка без да я питам съгласна ли е да ги върне.
Само да ми обясните по подробно, ако може, защото аз не съм много съгласна с това.
Казуса наистина е интересен.
Аз смятам, че ако се направи грешен превод и той е осчетоводен от отсрещната банка /на получателя/, не могат да се върнат пари без съгласие на титуляра на сметката получател. Т.е. без Пенка да върне парите с нареждане, като грешен превод не може да си върнеш ти сама превода. Възможно е да стане само между двете банки посредници, ако превода е все още в неосчетоводен, т.е. не е захранена сметката на получателя. Да не говорим, че докато се разбере за грешката е възможно Пенка да е похарчила парите от сметката.
Та искам да кажа, че за подобни грешки си има процедура и не могат да се вземат пари току така от сметка.
Колкото до курсовите разлики съм съгласна с написаното - банката е посредник и взема определен доход от операцията без значение кой от двете страни е крив и кой прав. Възможно е банката да си сторнира операцията по превалутирането само, ако вината е доказано нейна.

# 24
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 370
Mirama, аз вече писах на PayPal , да видим какво ще отговорят. Обаче аз имам sms известяване за всяка стотинка напуснала сметката ми.  При теглене на тези пари от сметката, които аз не съм нареждала по никакъв начин, sms не получих

# 25
  • Плевен
  • Мнения: 1 014

Към коя институция мога да се обърна за помощ ? КЗП ще свърши ли работа ?[/color]

Пусни оплакване до банката и искай писмен отговор. Вземи си копие от оплакването с входящ номер от банката. При липса на отговор или при незадоволителен отговор прилагаш подаденото вече от теб писмо с ново писмо до БНБ. Не го подавай до Банков надзор - те не се занимават с този вид спорове. Банков надзор контролира банките основно относно кредитиране и ликвидност.
Също така ако пишеш директно до БНБ или с копие до БНБ, вероятността да получиш отговор, първо да опиташ да решиш спора с Банката е почти 100%.
За защита на потребителя вече са ти казали.
Между другото най-добре е да пишеш до Помирителната комисия за платежни спорове.

# 26
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 370
Знаете ли кое ми е по-обидно. Банковия служител ми каза същото, като вас, да се обърна към PayPal, защото ПИБ нямала вина в случая. Чудя се обаче, това ако се бе случило на една германка или англичанка, дали банковия служител щеше да я прати да се занимава с PayPal или той самия щеше да направи всичко възможно за своя клиент /настоящ и бъдещ/, за да се изясни случая. Едва ли банката щеше да остави клиента си така разочарован, както бях аз днес...

# 27
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 370

Към коя институция мога да се обърна за помощ ? КЗП ще свърши ли работа ?[/color]

Пусни оплакване до банката и искай писмен отговор. Вземи си копие от оплакването с входящ номер от банката. При липса на отговор или при незадоволителен отговор прилагаш подаденото вече от теб писмо с ново писмо до БНБ. Не го подавай до Банков надзор - те не се занимават с този вид спорове. Банков надзор контролира банките основно относно кредитиране и ликвидност.
Също така ако пишеш директно до БНБ или с копие до БНБ, вероятността да получиш отговор, първо да опиташ да решиш спора с Банката е почти 100%.
За защита на потребителя вече са ти казали.
Между другото най-добре е да пишеш до Помирителната комисия за платежни спорове.


  bouquet

Ще изчакам отговора на PayPal и ако не ме удволетворява ще пробвам и твоя съвет  Simple Smile

# 28
  • Мнения: 4 300
Например аз като банков служител вместо на Гинка преведа 100 лв на Пенка, след това имам право да си ги взема обранто от Пенка без да я питам съгласна ли е да ги върне.
Само да ми обясните по подробно, ако може, защото аз не съм много съгласна с това.
....
Доколкото помня коригирането на грешни преводи става по реда на чл.9 от Наредба 3. Със сигурност има и други норм.актове, указания на БНБ в тази връзка, както и ЗЗД,според който ако си получил нещо неправеомерно дължиш връщането му.
Но все пак темата не е за това, а и аз не се чувствам уверена да водя юридически спорове.
А ти сигурно си юрист, иначе нямаше да пишеш за дохода от превалутиране  Wink

# 29
  • Плевен
  • Мнения: 1 014
Например аз като банков служител вместо на Гинка преведа 100 лв на Пенка, след това имам право да си ги взема обранто от Пенка без да я питам съгласна ли е да ги върне.
Само да ми обясните по подробно, ако може, защото аз не съм много съгласна с това.
....
Доколкото помня коригирането на грешни преводи става по реда на чл.9 от Наредба 3. Със сигурност има и други норм.актове, указания на БНБ в тази връзка, както и ЗЗД,според който ако си получил нещо неправеомерно дължиш връщането му.
Но все пак темата не е за това, а и аз не се чувствам уверена да водя юридически спорове.
А ти сигурно си юрист, иначе нямаше да пишеш за дохода от превалутиране  Wink

И аз съм далеч от мисълта да споря. Иначе си права, че цитираната наредба е точно за примера, който си дала. Аз обаче като писах изхождах от казуса на авторката. Иначе безпорно в наредба 3 е така, само, че това засяга коригиращ превод при грешна сума или грешен получател. Но наистина нищенето на темата, за да е подробно, ще стане доста дълго.  Peace

Общи условия

Активация на акаунт