Математически турнири - 10

  • 95 399
  • 750
  •   1
Отговори
# 315
  • София
  • Мнения: 1 154
Може ли някой да качи задачите за 2-4 клас от националния кръг на Кенгуруто?!

# 316
  • Мнения: 494
Може ли някой да качи задачите за 2-4 клас от националния кръг на Кенгуруто?!
Мога да ги сканирам, но в сряда. Дано някой ги качи по-скоро.

# 317
  • Мнения: 51
Може ли някой да качи задачите за 2-4 клас от националния кръг на Кенгуруто?!
Мога да ги сканирам, но в сряда. Дано някой ги качи по-скоро.
Ще ги пратя, само кажи как да ги прикача

# 318
  • София
  • Мнения: 1 154
Може ли някой да качи задачите за 2-4 клас от националния кръг на Кенгуруто?!
Мога да ги сканирам, но в сряда. Дано някой ги качи по-скоро.
Ще ги пратя, само кажи как да ги прикача
Качването на файлове обикновено става в dox.bg. Благодаря предварително.!  bouquet

# 319
  • Мнения: 51
Може ли някой да качи задачите за 2-4 клас от националния кръг на Кенгуруто?!
Мога да ги сканирам, но в сряда. Дано някой ги качи по-скоро.
Ще ги пратя, само кажи как да ги прикача
Качването на файлове обикновено става в dox.bg. Благодаря предварително.!  bouquet

Ето линка за задачите 1-4 клас:
http://dox.bg/files/dw?a=d0262506d9

# 320
  • Мнения: 51
За съжаление има по листа и разсъжденията на Веско, но задачите се виждат добре.

# 321
  • Мнения: 357
Ето ги и от мен. Накарах детето да маркира всички отговори с коректор за да може да се разпечати и ползва директно

Линкът е валиден до : 20.06.2011
Файл : nk-kenguru.PDF
Линк за сваляне : http://dox.bg/files/dw?a=f2d2d290bc

# 322
  • Мнения: 51
Трета нашият младеж я е решил много оригинално - преброил всички квадратчета - 30 и
съобразил, че най-близкото квадратно число е 25, т.е. излишната фигура трябва да е
с пет квадратчета (всички фигури са с различен брой квадратчета).
За тениските  - нашият си е избрал S-ка, която му е огромна, май аз ще я нося Simple Smile
Аз също се позамислих на 5-та, младежът я е сбъркал.
Но много го е яд за другата му сбъркана - 4-та - извадил, вместо да прибави тези 30 мин.

Решението е върха, аз съм явно доста закостенял в мисленето си  за да не ми светне веднага пред очите.
Браво на Вашият младеж  Hug. Ще кажа на моя това решение.

# 323
  • Мнения: 1 135
Ето и задачите за 5-6 клас, разбира се с драсканиците на младежа, но по-добре от нищо.
http://dox.bg/files/dw?a=e36654e8f2

# 324
  • София
  • Мнения: 1 154
На сайта на МОМН са качени резултатите, задачите и отговорите за всички класове от националния кръг на ЕК.

# 325
  • Мнения: 939
Тези дни, в очакване на резултатите на изпити за прием след седми клас, се "мотая" повече из интернет. Вижте какъв материал, озаглавен "Училище vs таланти" намерих на сайта на НПМГ (автор е Невена Събева, http://www.mathnpmg.blogspot.com/):

"За вредата от състезателната мотивация

Обикновено се приема, че математическите състезания дават възможност за изявяване на таланти. Въпреки солидните авторитети, писали по темата, аз дълбоко се съмнявам, че състезателният момент е подходящата мотивация за един талантлив ученик. Състезателността е качество, присъщо на (войнстващата) посредственост. Талантът не се състезава с другите - той носи мерилото си в себе си.

Мотивация ли са наградите, най-голяма от които е обучение в престижен университет в чужбина? Да, но не и за талантливите - обикновено те са встрани от борбите на интереси и с дейността си не преследват практически цели. (За радост познавам такива хора.)

На практика, още подборът за състезанията по математика разделя децата на група на отхвърлените и група на привилегированите - едните са разочаровани и демотивирани, а при другите развращаващата роля на привилегиите не е нужно да бъде коментирана."

Аз лично съм абсолютно несъгласна с автора. Болд-нах изреченията и фразите, които според мен са абсурдни като внушения. Това, което ме изумява, е как може подобно мнение да е публикувано на сайта на НПМГ, заедно с хвалбите за участие на нейни ученици в различни състезания.

Не знам дали горното е за тази тема или не. Просто не се стърпях да го споделя с вас, защото ми се струва, че подобни писания са гавра с труда на децата ни и нелепо омаловажават постигнатите от тях успехи в математически състезания.

# 326
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Аз съм съгласна. Защото талантливото дете е такова независимо от представянията си. То носи мярката си в себе си. Математиката е обекнивна уж, но всички тук знаем колко често решенията не са. Освен това много деца свикват да се идентифицират с резултата, което е порочно като мерило. Има много разочаровани без нужда и превъзнасяния, пак без мярка. Много зрялост се иска да приемаш "войнствената сътезателност"и когато я нямаш, резултатът не е в полза на таланта. А ако родителите са "максималисти" таланта направо се разпилява.

ПС Моят опит за верно кратко време, неизменно показва, че има по една задача за "привилигировани" деца от школи, които са учени, че "тези задачи се решават така", която не се решава "така", но "това" решение се приема за вярно и носи точки само на тях. Едно талантливо наистина дете, решавало вярно, но ненавременно правилно според организаторите е наказано за таланта си. По-правило обаче детето не е никак едно... и така идват "привилегиите и изкривяванията, които не помагат на математиката или талантливите.

# 327
  • Мнения: 51 198
Статията е някаква странна мешавица и не схващам какво точно цели да ни каже. Схващам, че авторката е недоволна от образованието, но не виждам солидна аргументация.
Например чета "не ни е известен случай, в който подобен вид обучение да е "родило" талантлив ученик". Ми естествено, че талантът не се прави. Той се ражда по волята божия, но после иска да бъде развит. Ако не се развива закърнява. И обучението на талантливите деца е приоритет във всички развити държави. За мен "Талантите се обучават сами" е голяма глупост. Колко ли таланти са били похабени, защото не са били забелязани и развити???

Пък болднатото няма изобщо да го коментирам. Прилича ми на перифраза на "Гроздето е кисело". Талантът, моля ви се, не искал да учи в добър университет. Стигало му да си седи в ъгъла, да си чопли носа и да се опива от идеята какъв голям талант е Shocked А на състезания ходели разни посредствени. Ми сигурно и един такъв посредствен е написал "Теория на относителността", защото не му е стигало (като на истинските таланти) да стои настрани.

Може все пак статията да е имала предвид, че с тъп но упорите труд нищо не се постига, ако няма талант. Това безспорно е така. Да насилваш ненадарено дете е даже жестоко.  Но тъпи и упорити деца все едно не печелят състезания. Та, като цяло, не виждам логика в това писание.

# 328
  • Мнения: 51 198

ПС Моят опит за верно кратко време, неизменно показва, че има по една задача за "привилигировани" деца от школи, които са учени, че "тези задачи се решават така", която не се решава "така", но "това" решение се приема за вярно и носи точки само на тях. Едно талантливо наистина дете, решавало вярно, но ненавременно правилно според организаторите е наказано за таланта си. По-правило обаче детето не е никак едно... и така идват "привилегиите и изкривяванията, които не помагат на математиката или талантливите.



Извинявай, но това е голословно обвинение. Не съм срещала такова нещо. Дай примери.

Имам предвид, че схващам идеята на постинга ти, макар да не схващам конкретно логиката на това ""тези задачи се решават така", която не се решава "така", но "това" решение се приема за вярно и носи точки само на тях" Shocked Или пък това "решавало вярно, но ненавременно правилно". Би ли ми го обяснила?

# 329
  • Мнения: 939
арт_мама, не разбирам, как може човек да се съгласи с казаното в този сайт, в който се твърди, че един състезател по математика е олицетворение на посредствеността, която намира начин да се изяви благодарение на купени привилегии?

Това за мен е абсурдно, защото познавам много деца състезатели и знам, че не е вярно. Само ако погледнем колко майки на дечица има в тази тема, за чиито деца определението "посредствено"  просто не е на място.

За да съм по-конкретна ще говоря само за моето дете.

Моето дете ходи по състезания и с това ходене то определено НЕ изразява своята "войнстваща посредственост". Войнственост проявява само от време на време към задачите (да няма задача, която да ти се опре), а всички деца-участници в състезанията се възприемат като приятели. Дали детето ми е талант е сложен въпрос, на който нямам отговор, а и не ме интересува, но със сигурност знам, че не е посредствено.

Състезателите ползвали привилегии... Да, само ако за привилегии се считат многото часове, прекарани над задачите и усещането на удовлетвореност от положения труд, което не всяко дете успява да изпита.


Общи условия

Активация на акаунт