Как е организирано Целодневното обучение за малките ученици в други държави?

  • 12 377
  • 112
  •   1
Отговори
# 30
  • Bristol
  • Мнения: 9 455
Fanni, аз учебници реално до 6ти клас не виждам! Носят разни листенца със задачи за домашно по английски, математика и науки и само по тях мога да гадая какво правят. Сега като отскачам понякога до училището на щерката, да помагам с упражненията, съм по в час как се движат с материала, но пак учебници не виждам! Предполагам само учителите разполагат с тях, подготвят се по тях и вадят задачите за упражнения от там  newsm78 гледам Дорет го е обяснила защо така се получава  Crazy
В тукашните училища не се държи толкова на академичните резултати, нещо което не съм сигурна, че би се одобрило в България. Направило ми е впечатление, че се държи много повече на дисциплината и на посещаване на занятията. До някъде има логика, ако има дисциплина и не пропускаш часове, научаваш повече неща в училище.
Началното училище се заключва, когато има занятия. Дори и да искат, децата не могат да го напуснат. Пари не им трябват, освен за препечените филийки, които са жълти стотинки. Но щерка ми например, не иска филии, а си взима плодове, които са безплатни. А млякото аз го плащам в началото на срока и те дават мляко само на децата, които са заплатили. Столът за обяд също се заплаща предварително от родителите, моята дъщеря си носи обяд от в къщи. За съжаление няма как да се претопля в училище, нито има хладилници.
Синът ми е на 14 години в гимназия и все още не му е позволено да напуска пределите на училището! Чак след 16 години за обяд могат да излязат навън. Пари каш дори и на тях в училището не им трябват. Имат карти, които ние родителите зареждаме с пари и те ги ползват да си пазаруват от лавката и стола. Ако сме забравили да заредим, могат да си купят на кредит, но още същия ден трябва да преведем сумата, иначе детето няма да може да ползва картата на следващия ден. Колкото и невероятно да звучи, на едно дете до 16 години тук пари на ръка за училище, не му трябват!

# 31
  • ENGLAND
  • Мнения: 4 163
Fanni, това което може да вземете от тукашната система е именно за храненето и сигурността на децата.
Писах, а и Мери също, училищата са оградени с висока ограда, достъп до училището и училищния двор е възможен само през основния вход и то не по всяко време. Преди 15 години в училището където работя влиза един луд с мачете при най-малките и ги почва подред. За щастие загинали няма, но има доста пострадали, а учителката е обявена за героиня. Оттогава всичко е под ключ, във всяко училище, в цялата страна. Влизане, излизане е строго контролирано.
Всяко училище си има стол и децата се хранят там. Който не иска или няма възможност да плаща се носят сандвичи от вкъщи. Но и го няма това ядене на междучасията. Тост пожелание в сутрешното междучасие, закуска няма, обяд  и плод или мляко по време на някоя почивка. Това е яденето тук.
През 2005 година Джейми Оливер предприе кампания за радикална промяна на храненето в училище, промяна на меню и навици, за предотвратяване на ранното затлъстяване. Бяха приети стандарти за здравословно ядене и резултатите са поразителни. Много по-малко затлъстели деца сега в сравнение с преди.

# 32
  • ENGLAND
  • Мнения: 4 163
Аз докато публикувам и Мери е написала някои неща.
Като допълнение на това
:В тукашните училища не се държи толкова на академичните резултати, нещо което не съм сигурна, че би се одобрило в България. Направило ми е впечатление, че се държи много повече на дисциплината и на посещаване на занятията. До някъде има логика, ако има дисциплина и не пропускаш часове, научаваш повече неща в училище.
Стоенето в училище не предполага научаването на повече неща. Програмата така е направена, че не се изискват кой какви знания, всичко е много бавно и съобразено с групите по степени. Има дни, в които от децата се иска да научат буквално 5 думи за цял ден и каквото запомнят от другото. Това от собствен опит, не ми харесва, но съм длъжна да се съобразя с политиката на училището.

# 33
  • На края на вселената!
  • Мнения: 2 826
И във връзка с целодневното обучение http://www.dnes.bg/obshtestvo/2011/05/16/profesiia-pyrvolak-neno … aboten-den.118782

# 34
  • Мнения: 1 119
Да, дисциплината- тук няма работещи наказания.  Най-строгата мярка е преместване в друго училища, а тя не стряска никого. Премахната и оценка за поведение. И това не знаем как.

# 35
  • ENGLAND
  • Мнения: 4 163
И доста смилени коментари.
Вижда доста се набляга на натовареността на учениците. Е, ама няма такава. Програмата е напълно съобразена с възрастта на децата.
Fanni дисциплината е и задължение на родителите. В България неуважението към учителя и въобще училището води и до лоша дисциплина. Децата каквото и да направят се чувстват защитени от родителите. Родителите непрекъснато се опитват да контролират учителите вместо да се занимаят с възпитанието и обучението на собствените си отрочета.

# 36
  • ENGLAND
  • Мнения: 4 163
Що запис? Виждам детето ти е в първи клас, кажи ти как виждаш нещата.

# 37
  • Мнения: 3 880
Да, дисциплината- тук няма работещи наказания.  
Не е толкова въпрос на наказания, те и тук не ги инквизират, като се провинят Wink, а по-скоро на респект към учителя, който се гради още преди училището. Леля ми работи в детска градина (в кухнята) и е ужасена как малки деца- 4-5-6 годишни псуват като каруцари възпитателките си Shocked Те пък от своя страна, повечето от старата генерация, не се сещат как да се преборят с това, освен да ошамарят устатника като прекали, което пък води до някоя разярена майка, която се концентрира над това, че детето е шляпнато и забравя да му обърне внимание, че всъщност УЧИТЕЛ не се псува, даже напротив- започва да се възмущава навсякъде каква "каква глупачка е госпожа еди коя си" и така настава вечния кръговрат Confused това е само един пример...

Аз не разбрах- в БГ навсякъде ли е въведено вече целодневно обучение?

# 38
  • Мнения: 11 513
В нашата провинция от 3 г насам въведоха талонна система за учебниците - плаща се някаква такса, а в края на учебната година се връщат в училище. Учебните тетрадки не се връщат или ако трябва да се върнат, то учителите правят копия на работните листа и ги раздават на децата в час.
Събираме по 10 евро на семестър точно за такива материали.
Тия пари ги използват за закупуване на еднакви тетрадки, боички, блокчета за рисуване и изрязване, ножички и всякакви нужни материали.
Отделно училищното настоятелство организира няколко пъти в годината благотворителни мероприятия - продажба на сладкиши, детски книжен пазар и др. подобни.
Парите събрани от тези мероприятия отиват в касата на училището за заплащане на посещения на театър примерно, посещения на музей, покупка на някои нужни за децата неща.
Отделно всеки клас организира веднъж годишно продажба на закуски в училище - мъфини, банички, кифлички, соленки, плодове или плодови шишчета. Те се приготвят от майките на дадения клас, предлагат се от тях за много символични суми (примерно мъфин за 50 цента и от сорта). Парите отиват в касата на класа - посещение в зоопарк, кино или някое друго мероприятие се заплаща оттам).

# 39
  • Мнения: 1 119
И доста смилени коментари.
Вижда доста се набляга на натовареността на учениците. Е, ама няма такава. Програмата е напълно съобразена с възрастта на децата.
Fanni дисциплината е и задължение на родителите. В България неуважението към учителя и въобще училището води и до лоша дисциплина. Децата каквото и да направят се чувстват защитени от родителите. Родителите непрекъснато се опитват да контролират учителите вместо да се занимаят с възпитанието и обучението на собствените си отрочета.


Миналата година СНБМ участвахме в една конференция за авторитета на учителя.
Споделихме, че  като родителска организация виждаме смисъл в  изследването на личността именно чрез мониторинг на личностните качества на ученика и предложихме да има оценка за потенциал на ученика. Изразихме мнение, че тя полезна, ако отразява как са влияели учебно-възпитателните методи върху ученика и дава основа за подобряване на по-нататъшната съвместна работа със семейството в това отношение.
Изпратихме и становище до МОМН- в БГ липсва провеждането на системен мониторинг на поведението и дисциплината на ученика от учителския колектив / с изключение на малък брой частни училища/, а това би могло да улесни общуването между учителя и родителите на ученика.  
 

# 40
  • Bristol
  • Мнения: 9 455
Стоенето в училище не предполага научаването на повече неща. Програмата така е направена, че не се изискват кой какви знания, всичко е много бавно и съобразено с групите по степени. Има дни, в които от децата се иска да научат буквално 5 думи за цял ден и каквото запомнят от другото.
Имам в предвид, че ако не пропускат часове и слушат, не само ще им бъдат преподадени тези 5 думи, но ще имат възможност да направят повече практически упражнения с тях, за да ги затвърдят и така няма нужда от домашно или родител да подпомага обучението в къщи. Един вид само ако ходи на училище, детето ще постигне нивото, което се изисква за съответната година.

# 41
  • ENGLAND
  • Мнения: 4 163
Да де, само дето нивото е много ниско, а не се дава нещо повече.
Извинявай, ама не се сдържах. Hug

# 42
  • Bristol
  • Мнения: 9 455
Да де, само дето нивото е много ниско, а не се дава нещо повече.
Извинявай, ама не се сдържах. Hug
В България системата е повече академично насочена, тук е vocational (преводът го оставям за професионалистите). Коренно различни системи с различни крайни цели. Не могат да се сравняват! Все едно да кажа, че футболистите са по-добри спортисти от гимнастиците  Crazy Всяка с нейните плюсове и минуси, нито една от тях не е перфектна. Ти като привърженик на академичната система нормално да не харесваш тукашната, личен избор  Hug Аз не съм тотален привърженик нито на едната, нито на другата, защото може би обръщам повече внимание на минусите и в двете.
Не случайно споменах, че е много вероятно на българските родители да не им допадне английския подход Wink Пък и не само английския. Мисля, че и Щатите и Канада следват подобна система  Thinking newsm78 Консерваторите сега правят промени и искат да я върнат пак към по академичната насоченост, дали ще успеят?!

# 43
  • СОФИЯ
  • Мнения: 11 743
Що запис? Виждам детето ти е в първи клас, кажи ти как виждаш нещата.

Защото сега нямам време да изчета тази тема, тук обсъждате организацията на обучение в др д-ви.

Мнението си и като чл. на СНБМ и като майка на първокласник съм писала доста пъти, в други теми.

# 44
  • СОФИЯ
  • Мнения: 11 743
Аз не разбрах- в БГ навсякъде ли е въведено вече целодневно обучение?

Не е. На някои места няма как да се случи, з материалната база е недостатъчна = няма къде да се организира това целодневно. Децата учат на две смени, съответно кабинетите са заети от др клас през едната половина от деня.
На някои места има целодневно за 1 клас, но на практика втората половина от деня си е чиста занималня = пишат домашни с др преподавател.

Общи условия

Активация на акаунт