Как е организирано Целодневното обучение за малките ученици в други държави?

  • 12 384
  • 112
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 407
Може би върпосът ми не е съвсем по темата, но се чудех в България ще се въведат ли някога училища, които са само за момичета или момчета, защото тук са доста популярни. Има и смесени училища естествено. Поне в нашия район мисля, че броят на смесените и на разделените училища е равен.
Иначе тук доколкото ми е известно, защото все още не сме ученици, занятията са от 8 до някъде към 1 часа следобяд. Има занималня за следобяд до към 5 часа и за през ваканциите, което се плащат допълнително. По принцип и държавните и частните училища са платени, като частните обикновено са към 3-4 пъти по- скъпи, вече взависимост от съответното училище.

# 61
  • Мнения: 9 988
а каква е идеята на разделението по пол?
при нас ми е ясно, но извън религиозните причини какво е предимството на тези училища?

# 62
  • Bristol
  • Мнения: 9 455
а каква е идеята на разделението по пол?
при нас ми е ясно, но извън религиозните причини какво е предимството на тези училища?
По-добри академични резултати показвали учениците, ако момчетата и момичетата се обучавали отделно. Обяснява се с различния метода на преподаване и възприемане на материала при различните полове. Има много сериозни научни изследвания и експерименти по-въпроса, които доказват това. Но за много хора академичните резултати не са единствената цел, затова сигурно и смесените училища си остават по-популярни  Thinking

# 63
  • Мнения: 407
а каква е идеята на разделението по пол?
при нас ми е ясно, но извън религиозните причини какво е предимството на тези училища?
По-добри академични резултати показвали учениците, ако момчетата и момичетата се обучавали отделно. Обяснява се с различния метода на преподаване и възприемане на материала при различните полове. Има много сериозни научни изследвания и експерименти по-въпроса, които доказват това. Но за много хора академичните резултати не са единствената цел, затова сигурно и смесените училища си остават по-популярни  Thinking
А за какви други резултати освен академични се пращат децата на училище? Някои училища имат и много добра спортна база и да речем това може да е причина за някои родители да ги изберат. Но освен в зависимост от академичното ниво и нивото на спортната база не се сещам за други причини. А това доколко децата в раделните училища се справят по добре от децата в смесените е също много спорен въпрос.

# 64
  • Мнения: 1 119
В БГ това няма да се случи. Няма подобни нагласи от никого. Даже ми се струва, че и да има те ще са на някакъв религиозен принцип.

# 65
  • Мнения: 1 909
Гледам, че за френско още нямате информация, та да споделя с две думи.

Децата учат от 8.30 до 11.30 и след това от 13.30 до 16.30. Обядват или в стола (само за деца на работещи родители), или родителите ги вземат за обяд.
Срядата е почивен ден, също и събота сутрин, отскоро.  Предвидени са допълнителни часове за ученици, които изостават с материала и се провеждат или в обедната почивка, или след часовете. Ето  тук   има по-подробна нформация.

Не мисля, че целодневното обучение ги изморява особено. За в къщи има домашни, но не са прекалено дълги, а понякога ги дават още от понеделник за цялата седмица, за да могат да се организират по-добре. А има и доста ваканции. Почивната сряда малко прекъсва ритъма, но обикновено се използува за да ходят децата  на разни извънучилищни дейности. Съществуват и едни центрове за занимания на децата към кметствата за срядата и за ваканциите, които са платени.

# 66
  • СОФИЯ
  • Мнения: 11 743
В БГ това няма да се случи. Няма подобни нагласи от никого. Даже ми се струва, че и да има те ще са на някакъв религиозен принцип.


И аз съм на това мнение. Освен това като се знаем как се случват нещата в родното БГ. Проблемите в образованието ще се решават баавноо и по малко, но за сметка на това е мн вероятно КЗД да се произнесе бързо, че е налице дискриминация.

Темата ми е мн интересна, смятам че е и полезна - благодаря ви за отговорите. Някои от нещата, за които разказвате звучат приложимо и за България. На път сме да постигнем нещо с тежките раници, дано институциите от които зависи ни чуят и по останалите въпроси.

# 67
  • Bristol
  • Мнения: 9 455
А за какви други резултати освен академични се пращат децата на училище?
Ако беше само спорт и академични резултати, нямаше да е толкова трудно да се намери перфектната система за обучение  Flutter Училището има за задача да развива и креативността, социално поведение, практични умения.
И не, въпросът не е спорен. Доказано е в не едно и две изследвания и не в една или две страни  Peace Поинтересувай се малко по въпроса и ще разбереш. Никой не оспорва академичните постижение при разделянето на момичета и момчета, под въпрос се поставят по-скоро социалните умения Grinning По този повод в Щатите един от известните експериментите е бил в смесено училище да разделят децата само по време на часове по език, математика и науки.

# 68
  • Мнения: 2 885
Доскоро тук училищата са били повечето разделени, предполагам по религиозни причини /имам само 1 г опит/. Училището на синчето е смесено от създаването си през 1968 г., но съседното е било до преди 5 г само девическо начално, т.е. до 6 клас.
Средните училища повечето все още са разделени, повечето частни такива са смесени.
Подали сме документи за две държавни среден курс училища, само за момчета.

Гледах специално за учебниците. Продават се свободно. Широко застъпена е практиката за second hand учeбници. В таксата от 100 евро влизат учебниците и материалите, книжките за четене и пр.

# 69
  • Калгари, Канада
  • Мнения: 1 393
При нас разделното обучение не се прилага много. Чувала съм за у-ще само за момичета, но сега погледнах в нета - оказва се че има все пак и у-ще за момчета, но май си има проблеми /дали да съществува/. Прави ми впечатление, че децата тук от горните класове спортуват разделно - виждала съм да играят на кортовете на у-щето само момичета и само момчета, съответно има футболен отбор за момичета и за момчета, но мисля, че това е само за спорта или музиката /ако е хор например/ иначе не е разпространено.

Тук грижи се полагат особено за момичетата - явно считат, че за тях живота е по-труден  Grinning Има разни момичешки групи "защото съм момиче" и т.н. Аз не мисля, че е редно да се вдига толкоз шум, вярно че жените сме си променили статуса през годините - от домакини на гонещи кариера, обаче те и мъжете са в процес на промяна /тук има седящи в къщи и гледащи децата татковци, докато майките гонят кариера - още не са големи %-ти, обаче стават все повече/ пък не им казват още от деца, че да си мъж е трудно. Това е друга тема де и е доста обширна.

За почивните дни - тук има всеки месец "лонг уийкенд" почива се или петък или понеделник, отделно има дни за обучение на учителите, в които децата не ходят на у-ще, разбира се имат ваканции, тъй че има доста дни в които родителите работят /необслужващите фирми почиват за лонг уийкенд/, а децата не са на у-ще.

# 70
  • Мнения: 2 093
тук сьм срещала частни училища, само за момичета и момчето и ми е направило впечатление, че този вид училища са едни от най-скьпите. Явно си има ефект и помага на децата да усвояват материала без да се разсейват с мисли за противоположния пол. Преди около две години се вдигна голям шум по повод откриването на публични училища само за черни ученици. Дали са успешни не знам, но аз лично предпочитам да наблегнат на качество на обучение като система, от колкото да се опитват да създават различни видове училища.
Аз има питане кьм момичетата в България. Децата изучават ли нещо преди да започнат 1 клас. Като дете, посещавах руска детска градина и в последната група изучавахме сьбиране и изваждане. Май не беше голямо учене, спомням си че имахме едни клечки които използвахме за да смятаме.
Мисля че детето, в момента, знае повече, отколкото аз знаех на неговата възраст.

# 71
  • Мнения: 1 744
Chrisimommy, в БГ четвърта група в детската градина е предучилищна и в нея се учат буквите, цифрите. Моята дъщеря даже там се научи да чете, да пише и  да смята. Сега в първи клас само доразви тези умения.

# 72
  • СОФИЯ
  • Мнения: 11 743
Да, учат в подготвителната, тя е част от задължителното образование, накрая получават удостоверение, което е един от задължителните документи за записване в у-ще. Изискванията със сигурност ги има някъде в нета. Дъщеря ми четеше още в ПГУ (това разбира се не е задължително) и пишеше печатно. На първата родителска среща в у-ще ( в началото на лятото) учителката ни каза какво е необх. да знаят преди 1 клас. Помня напр., печатните букви, цветове, по-голямо, по-малко и равно, предпоследен  Grinning, националния празник, семейните празници, имаше и още.

# 73
  • На края на вселената!
  • Мнения: 2 826
Ще допълня само, че до сега не е задължително свидетелството за завършена предучилищна група/подготвителен клас за записване в първи клас. Нали въвеждаха предучилищна и за 5годишните. Когато стане задължително навсякъде (нали големите градове още нямат готовност), тогава ще искат и свидетелството задължително. Но дъщеря ми няма това свидетелство, защото прескочи предучилищната група, а в петък ще има свидетелство за завършен първи клас.

# 74
  • ENGLAND
  • Мнения: 4 163
За разделянето на училищата за момичета и момчета моите колежки имат друго обяснение, не по религиозни причини. Според тях, не една ми го е казвала, момчетата били по-умни, отдавала им се повече математиката и науката и затова в интерес на децата все още са се запазили някои разделени по пол училища. Така момчетата се развивали по-бързо, давали им се повече знания и въобще им се обръщало повече внимание. За мен това си е чиста дискриминация, но ме очудва, че учителки, жени са съгласни с това. Всъщност в Англия се шири мнението, че мъжете са по-умни от жените и дори работещите жените получават 20% помалко от мъжете.
mamamia такова нещо не съм казала, не си ме прочела, говоря за участие на родителите при изработването на стандартите в образованието. Това е съвсем различно от участие в управлението на училищата,

Общи условия

Активация на акаунт