7-ми клас - УСПЕХЪТ НАБЛИЖАВА

  • 28 166
  • 734
  •   1
Отговори
# 660
  • София
  • Мнения: 19 925

 За математиката допълнителните занимания са ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ! Училищният материал не покрива почти нищо, от нужното за изпитите. Но тя такава е програмата , и учителите не могат да направят нищо!
Принципно е така. Peace Но и там има учители и учители. Пак за едната учителска заплата, преподавателката на дъщеря ми в най-обикновено основно училище преподаваше всичко детайлно, даваше домашни както от учебника, така и от сборници, проверяваше избирателно решенията на различни ученици всеки път, направи СИП по математика за напреднали и по-изостанали, като с първите решаваше изпитни задачи, а с вторите запълваше дупки в училищния материал..Отделно си присъстваше не само фиктивно на консултациите, а наистина обясняваше на хората със затруднения. Стимулираше ги да участват в състезания и пробни изпити за да претръпнат.Не казвам, че подготовката само от там би била достатъчна, но пък беше една наистина  солидна основа, над която добрият ученик лесно надгражда на курс или уроци. В класа имаше деца, неходили на нищо допълнително, неславещи се с кой знае колко голяма амбиция или пък с някакъв  вроден афинитет към математиката, които само с наученото в училище изкараха от порядъка  на 4,50 от двата модула, което означава далеч по-висока оценка на задължителния минимум по първия модул. И именно от такъв учител дъщеря ми заобича предмета.  Grinning

# 661
  • my own world....
  • Мнения: 1 076
И на мен ми се иска да се види без школи какво ще е нивото... но някак не посмях да не ходим на допълнителни уроци...винаги е имала 6 по БЕЛ и Мат,  но това изобщо не е показател (за съжаление). Всичко зависи от това дали учителя става за учител.........

Лека нощ! 2 дена почивка, никаква математика и нерви, виж в понеделник е друга работа...Ali_Sun пак да дойдеш на кафе с малкия сладур.  Party

# 662
  • София
  • Мнения: 2 275
Брей, докато съм разхождала моето диване от 15:00 до 21:00 -
сте изписали повече от 20 странички!

Накарах моята мома да прегледа теста и да отговори на въпросите - не е сгрешила нито един и на 25 - използвала повечето думи от написаните по-горе.

Дали така реши и на самият тест не знам, но се надявам, че наистина е така.

# 663
  • София
  • Мнения: 4 349
Naddya за училището малко се знае и като цяло не е от най-популярните, но това изобщо не означава, че не е добро.
Запозната съм защото освен, че съм завършила ТУ известен период и работех там след като завърших и общо взето точно тогава стартира това училище.
Част от преподавателите са преподаватели от ТУ, децата получават много солидна и сериозна подготовка.
Много от тях после преминават в ТУ и са доста по-добре подготвени от състудентите си.
Така че късмет!  Peace  
Това училище наистина е супер. Аз разговарях с деца, учещи в него по време на изложението за образованието в НДК и те говориха много въодушевено както за самото у-ще, така и за учителите и знанията, които получават. Училището сигурно е популярно най-вече в ИТ средите. Като чета тук форумите повечето деца са насочват към ЕГ, НПМГ или други МГ.
Ще се радвам да се намерят майки, с които да споделям в нета за това у-ще.

# 664
  • Мнения: 217
За два дни 45 страници, наистина е горещичко! Около математиката какво ли ще е! Ние сме доволни от този изпит. А най-важното е, че и  тази грижа мина.

# 665
  • София
  • Мнения: 4 349
Днес вълненията ми бяха големи, макар че четох повече за добиване на опит за това, което ни предстои догодина. Наистина темата направо вреше и кипеше.
Приятна и разпускаща вечер на всички!

# 666
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Lady_A , и на мен ми беше приятно  Hug.
already detective , говорех за знания по математика , гарантиращи оценка около 5,50. При нас учителката по математика също е много добра. Даде на детето ми страхотна основа , с която наистина лесно надграждаше! Но материалът , който взеха на курсовете е невъзможно да предаде в училище. С 4 ч. седмично математика децата нямат време дори за свестен преговор. Няма СИП , няма ЗИП ,само консултации за по-бавно справящите се ученици. Иначе наистина оценка по математика 4,50 само от училищен материал е добре!
 Но все пак по БЕЛ може спокойно и над 5,50 да се докара!

# 667
  • Мнения: 939
Това с разсъжденията беше на времето - прословутите теми, които развивахме. Но пак не изразявахме собствено мнение. Имаше литература със съответните мнения и твоето мнение не можеше да е различно. За мен е по-важно да могат грамотно да пишат, а не да развиват литературни въпроси. Все пак това не е изпит за журналистика. Но това е мое лично мнение.

Според мен - не си права. Нито за преди, нито за сега. Естествено, всичко и преди, и сега зависи от учителя. Едно време имаше учители, които те караха да учиш лит.критики и готови теми. Моята учителка в гимназията винаги задаваше тема във формат "Споделете своите размисли за ...." .  Писали сме за всичко, което дадено произведение е провокирало в съзнанието ни - никакви клишета, никаква задължителност. Писали сме за това имало ли е жена до Левски, лириката на Пенчо Славейков изразява ли моите чувства към любимия човек, има ли положителни и отрицателни герои в "Тютюн" и т.н. При преподавателя на дъщеря ми в училище имам усещането, че се случва същото и много ми харесва.

Да, днес провериха дали децата пишат грамотно, но ако не си запомнил всички детайли от разказа, какво ще пишеш - 5-10 грамотни изречения, които няма да ти донесат достатъчен брой точки.

Аз се надявам (и съм почти сигурна), че щерката се е представила доста добре днес. Това не ми пречи да разсъжавам върху плюсовете и минусите на изпита Simple Smile

# 668
  • София
  • Мнения: 4 349

Според мен - не си права. Нито за преди, нито за сега. Естествено, всичко и преди, и сега зависи от учителя. Едно време имаше учители, които те караха да учиш лит.критики и готови теми. Моята учителка в гимназията винаги задаваше тема във формат "Споделете своите размисли за ...." .  Писали сме за всичко, което дадено произведение е провокирало в съзнанието ни - никакви клишета, никаква задължителност. Писали сме за това имало ли е жена до Левски, лириката на Пенчо Славейков изразява ли моите чувства към любимия човек, има ли положителни и отрицателни герои в "Тютюн" и т.н. При преподавателя на дъщеря ми в училище имам усещането, че се случва същото и много ми харесва.

Но с такъв формат "Споделете свойте размисли за ...." не можеше да кандидатстваш в ЕГ. Аз лично съм го изпитала на гърба си.

# 669
  • Мнения: 939
Но с такъв формат "Споделете свойте размисли за ...." не можеше да кандидатстваш в ЕГ. Аз лично съм го изпитала на гърба си.

Именно и в това е проблемът. В ЕГ не можеш, а в АК можеш.

# 670
  • Мнения: 734
ТУЕС е добро училище, признавам, едно от малкото места в България, където човек си "хваща занаят".
Ако ходим на изпит, ще споделя подробности в темата.

Тук е доста оживено, като отвориш темата - 20-на човека плюс още толкова гости.
Добре дошли на всички нови майки на седмокласници.

# 671
  • Мнения: 58
Но с такъв формат "Споделете свойте размисли за ...." не можеше да кандидатстваш в ЕГ. Аз лично съм го изпитала на гърба си.

Именно и в това е проблемът. В ЕГ не можеш, а в АК можеш.

Начинът на кандидатстване в АК ще се прилага и  в българските гимназии, но.. за внуците ни. В най-добрия случай, след 5-6 години.  Настроена съм оптимистично. Вярвам в това.

# 672
  • Мнения: 80
Moята дъщеря се върна много притеснена..квесторите изобщо не били запознати с нещата около изпита. Първо объркали децата..до последно им казвали, че трябва да заградят отговорите с кръгче. Дъщеря ми питала и чак тогава разбрали как трябва да се направи. Оплака се, че било много шумно. Прозорецът бил отворен, а те притеснени не посмели да ги помолят да го затровят.. И накрая ми казва, че може би ще и анулират преразказа, защото нали накрая трябва да се постави Z..   Тя питала малък или голям да направи и квесторката кимнала с глава..Детото направило Z, който бил на половината от страница и след като го видяла квесторката се засмяла. Накарала я да направи нов знак по-голям..Идва си притеснена с въпроса дали това е знак, тъй като станали два Z. Чуда се и аз как да я успокоя, Вие как мислите..?

# 673
  • София
  • Мнения: 4 349
Но с такъв формат "Споделете своите размисли за ...." не можеше да кандидатстваш в ЕГ. Аз лично съм го изпитала на гърба си.

Именно и в това е проблемът. В ЕГ не можеш, а в АК можеш.

За това вече си права /от моя гледна точка/. Това наистина е проблемът. Обикновено на хора, на които им вървят точните науки, не им върви БЕЛ - не могат да разтягат локуми, но трябва да пишат грамотно. Така че нещата трябва /но няма/ да се променят. На един ИТ специалист според мен изобщо не му трябва да може да пише теми или да преразказва, но трябва да може грамотно да пише.

# 674
  • Мнения: 413
Но все пак по БЕЛ може спокойно и над 5,50 да се докара!

Разбира се, че може, но с учител, който е на мястото си. В нашия случай (моя и на Lady_A) това не беше така. За съжаление.
Иначе на този етап смятам преразказа за по-удачен вариант от разсъжденията. Не за друго, а защото почти по всички предмети изпитването е тестово. Задават конкретни въпроси, които изискват конкретни отговори. Моите впечатления са, че децата не умеят да разкажат урока по история например, ей така гладко, от край до край. Често се губят и причинно-следствените връзки за различни факти и събития. Не знам дали това не е само в моята глава, но умението да разсъждаваш по дадена тема (а и да можеш да го изразиш писмено) трябва да се изгражда комплексно, а не само в 2-3 часа по БЕЛ седмично.

Днес ми идеше да изгриза масата докато траеше изпита, за понеделник не ми се мисли какво ще ми е.  Crazy Ще разчитам на приятна компания (Ali_sun, чакаме те пак) да си психясваме заедно  Hug

Общи условия

Активация на акаунт