на 6 години и половина- първи клас.........

  • 15 789
  • 130
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 3
Нещо сте се объркали, мили дами! Просто исках да ви обясня, че дамата, която иска да прати детето си по-късно на училище, няма да сбърка! А относно диспута, с удоволствие бих спорила с вас, когато имам време! И мисля, че бих ви оборила, защото имам поглед върху нещата. Не че искам да ви променям мнението, просто се опитах да ви дам съвет, а вие го взехте много насериозно!

# 106
  • Мнения: 52 570
Но защо трябва да се тръгва на 6 години? Защо трябва да лишаваме детето с една година от детството му?

Вчера с половинката обсъждахме блестящото представяне на отбора на България на математическата балканиада. Та българският отбор има два златни медала и няколко сребърни. Обаче и двете деца със златен медал са в 9 клас, докато останалите членове на отбора са осмокласници. Това е така, защото не се гледа кой клас са децата, а кога са родени. И така деца, тръгнали на училище на 6 години, получават възможност да се състезават още една допълнителна година, когато (както в случая) останалите деветокласници са прекалено големи за да бъдат допуснати до участие.  И те са се възползвали от наученото и опита от още една година.
Ако двете деца със златни медали бяха тръгнали на 7, нямаше да ги има тези златни медали.

Това е само частен случай, но интересен все пак. Може да има подобни и с всякакви изпити.

# 107
  • София
  • Мнения: 6 999
....аз съм начална учителка и ..... Не отнемайте детството на своите деца!......

Уау...ако учител смята, че училището и образованието отнемат детството - здраво сме я закъсали.  ooooh!
Добре би било да кажете къде преподавате, за да не отнемат хората детството на децата си като ги запишат при вас.  Tired

Дъщеря ми е родена 2004 г. Вече завърши 1-ви клас. Учи по френската система, по която задължително се започва на 6, а материала е доста по-сложен от тези в БГ първи клас. Примерно - учат се да смятат до 100 + основни принципи на умножението с 5 и 10, а не както в БГ да смятат до 20 - чак се чудя какво токова правят цяла година като знам, че повечето деца тръгват научени да смятат до 10.  Thinking

# 108
  • Мнения: 9 990
де не се чуди какво правят толкова, защото половината Имат Какво да Учат дори до 20 да смятат.Да, и моето дете върви бързо и безпроблемно през материала и има капацитет да поеме и от 2 клас/и го прави/, но има и достатъчно деца, които не могат с такъв темп, особено, ако нямат усет и не е работено с тях преди започване на училище.Достатъчно много деца тръгват на училище ненаучени на нищо, камо ли да смятат. Peace

# 109
  • Мнения: 2 906
де не се чуди какво правят толкова, защото половината Имат Какво да Учат дори до 20 да смятат.Да, и моето дете върви бързо и безпроблемно през материала и има капацитет да поеме и от 2 клас/и го прави/, но има и достатъчно деца, които не могат с такъв темп, особено, ако нямат усет и не е работено с тях преди започване на училище.Достатъчно много деца тръгват на училище ненаучени на нищо, камо ли да смятат. Peace

    newsm10

Колкото до отнемането на година от детството- да, така е. Постъпването в 1 клас постявя пред децата нови, по-сериозни отговорности. Детето променя режима си, приоритетите си, задълженията си. Защо трябва да се избързва и това да става с една година по-рано?

 

# 110
  • Мнения: 9 990
Е, зависи как тези отговорности  ще бъдат наложени от класния ръководител.Има учители и учители, има и деца различни, ако моето дете се поддава на обучение безпроблемно, то другарчето на съседния чин  не и се налага 15 минути с него да се работи само...примерно.Нещата не са само черни и бели.Хубаво е да има подбор и стиковане на класове с приблизително еднакви възприятия и умения, но не знам до колко е възможно това, за да не се получава разделяне в крайностите на класове-деца, които бързо дърпат напред и такива, които не успяват да догонят.А и нещата често търпят обрат, та-пак казвам, нямам понятие от тази материя, не мога да се изкажа.Просто констатирах факта, че например в класа на дъщеря ми имаше сричащи деца на края на 1 клас и едва смятащи и в същото време деца, които познаваха таблицата за умножение, която се учи във 2 клас.Ще видим догодина как ще вървят така на двете крайности и дали няма да се породи проблем. Thinking
Колкото до загубеното детство-не съм съгласна също.Моето дете е от онези, дето знаят половината таблица преди 1 клас.Зачете гладко още в ПГУ.С нея като цяло се работи, но съвсем не професионално-т.е. аз не съм нито педагог, нито знам какво точно да и подавам като материали и занимания.Заради това и качесто да го наречем-че има усет към езика и че започна да пише без груби грешки, сама установи как да прави проверка на много думи и т.н. без да са го учили още-усвоява лесно и бързо материала, домашните ги пише за норматив  и повярвайте ми-Достатъчно Време за Игри и остават.Да не говорим, че самото ходене на училище и допада, харесва и, там има много приятели вече, и там Играят също, играта не се заключва извън пределите на училищния двор.Остава и време да ходи допълнително на език и спортува активно.Истината е, че детето ми не е натоварено никак и има време за всичко, стига АЗ да го имам същото това време-за да и осигуря достъп до всичко това.Лошото е, че аз нямам толкова много време, но се старая.
С две думи-смея да твърдя, че 1 клас не е никак труден, напротив, просто има деца, с които трябва да се работи по друг начин примерно, не знам.Отделно ми прави впечатление, че често това идва от родителите-вайкане колко е трудно и натоварено и кви били тези домашни...от там и детето лежи на инерцията-ами-трудно е...

Последна редакция: пн, 27 юни 2011, 09:40 от Jizzlobber

# 111
  • Мнения: 62 627
де не се чуди какво правят толкова, защото половината Имат Какво да Учат дори до 20 да смятат.Да, и моето дете върви бързо и безпроблемно през материала и има капацитет да поеме и от 2 клас/и го прави/, но има и достатъчно деца, които не могат с такъв темп, особено, ако нямат усет и не е работено с тях преди започване на училище.Достатъчно много деца тръгват на училище ненаучени на нищо, камо ли да смятат. Peace

    newsm10

Колкото до отнемането на година от детството- да, така е. Постъпването в 1 клас постявя пред децата нови, по-сериозни отговорности. Детето променя режима си, приоритетите си, задълженията си. Защо трябва да се избързва и това да става с една година по-рано?

 

Точно за промяната на режима става дума .
Едно е детската градина с игрите и следобедния сън , друго е цял ден в училище .
Моето дете е с късогледство и в първи клас увеличи диоптъра с цели 3  ! newsm45

Нямам друго обяснение .
Госпожата препоръча всички деца да ходят на занималня , за да си израдят навици и резултатът беше трагичен в това отношение .

Иначе тя се научи по собствено желание да чете още на 5,6 г . но промяната на режима й се отрази зле .


# 112
  • Мнения: 9 990
А при нас драстична промяна не е имало.Детето рано отказа следобеден сън, който така или иначе не позволява Игри, а напротив-неподвижно лежане.За сметка на това получи Игрите в училище, след уроците, които така или иначе са само сутрин, а следобяд писането на домашни бе вид игра.След обяд всъщност имат игри-свободни или организирани/ ако е лошо времето в салона/ и съвсем малко време отделено за написване на домашни.Това е т.нар. Занималня след училище за децата, които няма кой д авземе по обяд.Тези, които ги взимаха на обяд или са вкъщи, или са навън на площадката, та не знам кои игри точно са им отнети. Thinking

# 113
  • загубено
  • Мнения: 7 691
Тука са сменили системата не знам преди колко време.
Някъде 5-6 години.
Децата започват 1 клас след изкарани 2 години в предучилищна.
Предимно игра и малко учене.
Буквите не се учат последователно.
А се учат срички и постепенно се вкарва нова буква.
Така азбуката я научиха от септември до декември.Като четяха успоредно с това.
И правеха диктовки.
В началото ми се видя безумие,синът ми нямаше 6 години,затрудняваше се много.
За има няма 2 месеца,издърпа напред и настигна другите деца.
Сега когато завърши 1 клас,виждам че е много удачно така.
Всичко стана постепенно ,децата навлязоха в материала без да бързат.
Не го караха да 'пее' азбуката а да пише повече.
С математиката не е имал проблем,отдава му се.

Сега след като завърши виждам че изобщо не съм му взела от детството
(то не че ме пита някой тогава).Детето ходеше със желание,режимът го смени
бързо.Но си поспива на обед.Тук на цял ден ходят деца които родители работят.
Другите до обед.Време има за всичко.Игра,спорт ,разходки,учене.

happy mama,много неприятно това с диоптрите.
Може би трябва да стой напред,на 1 чин.
И да не е на занималня.За да щади очите си.

# 114
  • София
  • Мнения: 6 999
....Достатъчно много деца тръгват на училище ненаучени на нищо, камо ли да смятат. Peace

А за какво тогава е задължителната предучилищна?  newsm78 Да не говорим, че и в градината имат задължителна програма също.

Идеята на образованието (поне както аз я разбирам) е да те учи, не да те мъчи. "Отнетото детство" звучи изключително негативно - няма как с такава настройка децата да обичат училището и ученето.

# 115
  • Мнения: 9 990
Isa,задължителното ПГУ Принципно е за това.Но на този етап е само Принципно.Факт е, че има разлика при децата след ПГУ, защото Различно се Приема това ПГУ от различните учители по места.Например в градината, старата група на голямата ми дъщеря, все едно не е карала ПГУ.Да, минаха по някакви помагала, задължителните, но проформа.Тотално Не се работеше с децата.В момента, в друга пък група е малката ми дъщеря, която работи повече в 1 група, отколкото се работеше в онази 4 група.И може да се окаже, че когато минат задължителното ПГУ/което в градините просто е последната 4 група/ пък да са по-добре, от някои, завършили другаде ПГУ.

# 116
  • Мнения: 62 627
neraiida ,  Hug

Благодаря ти за съчуствието .  Hug
Тя си е на първия чин задължително , защото е с очила от 3 годишна .
Занималнята беше само в първи клас , ако знаех , че така ще стане , нямаше да я запиша изобщо .

Нашата занималня си беше занятия до 16 ч. и след това игри , ако родителите нямат възможност да си вземат детето .

# 117
  • София
  • Мнения: 6 999
Jizzlobber, разбирам.
За това в 1-ви клас пак учат всичко на ново. Да смятат до 20 в една учебна година не е кой знае каква трудност. За това и дадох пример с дъщеря ми, която като тръгна на училище смяташе с трудност (и на пръсти) до 10, а сега смята до 100, а беше на 6 и малко.

За това и не разбирам терзанията на авторката, която иска да пусне дете на 7,5 на училище, което ще може да смята до 20 на 8 години.  ooooh!

# 118
  • Мнения: 9 990
neraiida ,  Hug



Нашата занималня си беше занятия до 16 ч. и след това игри , ако родителите нямат възможност да си вземат детето .



реално И при нас е така.Обаче има деца, които си написват домашното за час.И след това Играят.Други се почесват 3 часа и нито домашното им написано, нито игра са играли.Т.е. тук вече това, дали ще играеш си е малко в твоята градинка.Трябва да се Научиш, да отметнеш задачите и посте-игри.Има време, ако се научиш на Правилна Организация на времето.

# 119
  • Мнения: 62 627
Jizzlobber ,

Така е , но нашата учителка ( на занималнята ) не беше много съвестна .
Случвало се е да влезна в стаята , нея я няма , децата се бият , шум невъобразим , ужас някакъв .
Тези деца , които искат да учат и пишат , просто нямат условия за спокойна работа .

А майка ми е пенсионирана нач. учителка и щеше да й помага в къщи , но такова беше изискването на госпожата .

Съжалявам , но вече е минало . Sad

Общи условия

Активация на акаунт