Предучилищна - набор 2006

  • 53 656
  • 736
  •   1
Отговори
# 690
  • София, България
  • Мнения: 2 234
и аз си мислех, че е унифициран, но пак казвам, че разликата е ОГРОМНА. Занимават ги със страшно много повече и по-разнообразни неща. Учебниците са доста по-сложни (разглеждах ги). Моя син ходи от два месеца и вече чете. Всеки ден носи домашни, пише най-разнообразни ченгели ... рисува различни рисунки. Подчертавам го, защото преди въртеше 2-3 теми и всичките му рисунки бяха еднакви. Ние го записахме месец след началото на годината и учителката беше силно притеснена как ще навакса, но се справихме. Не знам ако беше сега дали щеше да се навие да ни вземе. Въпреки че и преди две седмици в класа имаше ново дете (но не знам дали е дошло от градина или просто от друго училище).

А тая точкова система само за вашето училище ли е, или ще бъде някаква нова държавна измислица. Че и ние не сме в района на училището  newsm78 Но пък щом ще ги прехвърлят автоматично, значи няма да имаме проблеми. Но пък ти продължавай да им досаждаш, накрая ще им писне от теб и ще те запишат  Wink Мен повече ме притеснява въпроса как да изберем учителка и дали ще има места при нея Thinking

# 691
  • София, България
  • Мнения: 2 234
Утре е работен ден,но НЕ е учебен.Спокойно си почивайте вкъщи.Децата не учат в събота

Мерси колежке  Wink И аз така си мислех, но пък детската кухня ще работи ... и градините работят, затова се подведох  Rolling Eyes

# 692
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 183
Доколкото знам точковата система е навсякъде - степенуват няколко критерия за прием, като всеки критерий носи определен брой точки. Всяко у-ще избира само кои точно критерии и на кое място да са. Например критерий №1 Местожителство - 50 т, № 2 Брат/сестра в у-щето - 20 т и т.н

# 693
  • Между гори и планини
  • Мнения: 11 908
Критериите на всички училища които съм разглеждала са все същите - местоживеене в района, брат/сестра учащ или завършил там (или родител), родител работещ там, месторабота в близост.

Аз отдавна знам, че има разлики между градината и училището. На колежката ми детето, въобще не се занимават с това с което моят син. Те са по Моливко, който синът ми правеше миналата година.
Сега моят син са на цифрата 10 и букквата Й-К. Отскоро синът ми чете доста гладко и открил това постоянно чете някоя книга. Следобед упражнявам с него моториката, оцветява картинки и пишем цифри и решава задачи (у дома стигнахме до 6). На една страничка задачи помагам, като го подпитвам как да реши задачите, на другата страница само наблюдавам. Справя се, но иска винаги да съм до него. За десерт рисуваме, творим картички или фигурки. Цели 3 часа всеки следобед сме така. Като следобедно училище  Laughing Понеже сме двуезично семейство и синът ми говори английски, сега сам се опитва и чете на английски по-лесните думи.

# 694
  • у дома
  • Мнения: 7 976
Добре де-не се заяждам,ама нали не смятате,че като децата ви могат да четат и пишат в училище ще прескочат буквите и цифрите  newsm78-какво ще правят тогава в часовете...Има си учебна програма за първи клас,която всеки ден включва да се взима буква и цифра и даже целия клас да ги знае,учителят няма как да го прескочи...
Иначе моето знае да смята до 10 със сигурност,със събиране и до повече,но не съм го учила,просто проявява интерес,но за сметка на това не познава всички букви,а за четене пък да не говорим...
С баткото преди 4 години се бях шашнала,защото повечето деца около нас знаеха да четат ,аз самата можех да чета от 5 годишна,но той отиде в първи клас само познаващ буквите,без да може даже и да сричкува-ами в момента е на 10 години,прочел е стотици книги,между които всичките за Хари Потър,които са си доста обемни,спокойно ,без напрежение чете по 100-150 стр на ден,три години подред е победител в маратона по четене,организиран от регионалната ни библиотека,въобще имам си едно обичащо да чете дете...А иначе наблюдавам,че повечето от децата,с които тръгна в първи клас и можеха да четат си останаха на това ниво-просто да могат да четат ,скоростта им на четене е далеч от неговата,за желанието пък да не говорим...

Последна редакция: сб, 15 дек 2012, 10:33 от svetlaem

# 695
  • софия
  • Мнения: 30 460
svetlaem, винаги, когато те прочета се успокоявам. Моят звяр е на ниво твоят батко. Продължавам да се шашкам от време на време, но и не искам да я натискам. Убедила съм се, че когато децата са готови за нещо, го правят с малко усилия и без напрежение. Получава се и насила, но тогава усилията и нервите са хилядократно повече. Важното за мен е, че вече имам списък с 3 желани училища.

# 696
  • Между гори и планини
  • Мнения: 11 908
И аз съм против насилственото заучаване. Но на сина ми са му интересни буквите и цифрите от 3 годишен и не мога да го спирам. Почти всичко сам си е научил и открил. Аз само наблюдавам. Примерно буквите и цифрите ги научи от едно детско компютърче, там има игри със срички, игри със слагане на правилната буква на правилното място, игри по математика. Било е повече като проба-грешка. От няколко месеца казва думите буква по буква и пише правилно. Сам си взима книжка и чете - в началото заглавията, сега все повече, защото му е любопитно. На английски също му е интересно, но там четенето е по- трудно, но думи като dog, go, stop, boy, girl и други подобни са лесни за четене.
Надявам се в първи клас да не му е скучно и ако се налага учителят да му дава по-сложни занимания.

# 697
  • Мнения: 12 748
и аз си мислех, че е унифициран, но пак казвам, че разликата е ОГРОМНА. Занимават ги със страшно много повече и по-разнообразни неща.

Не че в училище ги занимават повече в подготвителна група, просто във вашата градина не са се занимавали достатъчно с децата. Всичко това, което изброяваш при нас се прави в градината. Даже и малко отгоре  Wink

# 698
  • у дома
  • Мнения: 7 976
svetlaem, винаги, когато те прочета се успокоявам.
Честно си признавам,че на баткото му беше трудно в първи клас-не толкова четенето,за смятането пък да не говорим,защото знаеше целия учебен материал за първи клас,но самото писане му беше много трудно,може би,защото е левичар,а ние с баща му не сме...Аз не ходя на работа,в смисъл,че си работя у дома,не че изобщо не работя и доста му помагах,за да се справи...иначе съм супер доволна от учителката му-малкия също ще бъде при нея-жената още тази пролет си беше направила класа,който ще започва другия септември чак...

# 699
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 183
Аз не мога да сравнявам какво се прави в у-ще в предучилищна група, но знам какво се прави в детската градина на дъщеря ми и твърдя, че се занимават много. Дъщеря ми смята задачи със събиране и изваждане до 20, пише цифрите до 100, може да пише като й диктувам буквите. Предполагам, че има значение самото дете, но все пак значителна роля е изиграло обучението в градината. Въпреки това аз избягвам да се занимавам с нея по отношение на обучение, при положение, че тепърва й предстои 1-ви клас. Гледам повече да играе, да спортува, чета й книжки, оцветяваме, изрязваме...тоест всичко друго без учене на математика и български. Това ще се промени, когато започне училище, тогава всеки ден ще уча с нея  Laughing

# 700
  • София, България
  • Мнения: 2 234
Руми, сигурно си права, възможно е в нашата градина да не са ги занимавали достатъчно децата, но и от други майки съм чувала, че в училището е по-добре. Аз бях най-върлия противник на местенето в училище, за да не се откъсва от средата, но се наложи, защото се преместихме да живеем в другия край на София.
Светла, и аз не се заяждам, не мисля че щом могат да четат, в първи клас ще прескочат тези неща. Просто си мисля, че в същото училище програмата за първи клас ще надгражда предучилищната група. И си мисля, че на децата, които ще дойдат от градината (защото ще има и такива) ще им бъде по-трудно.

Кажете сега откъде да го купя пустия несесер с трите джоба, има ли го по книжарниците в моловете, че утре май ще ходим "на мол" Simple Smile

# 701
  • у дома
  • Мнения: 7 976

Светла, и аз не се заяждам, не мисля че щом могат да четат, в първи клас ще прескочат тези неща. Просто си мисля, че в същото училище програмата за първи клас ще надгражда предучилищната група. И си мисля, че на децата, които ще дойдат от градината (защото ще има и такива) ще им бъде по-трудно.


Това в червеното е пълна заблуда-започват си с чертички,ченгелчета ,буква по буква,цифра по цифра и така нататък...
Нито ще започнат да решават задачи за състезания,нито пък ще започнат да правят веднага съчинения и преразкази,пък ако ще и целия клас да може да чете и смята . има едно нещо,което е наречено учебна програма за първи клас,която навсякъде е една и съща  и си се спазва-това е  Peace

# 702
  • Мнения: 2 309
Много се радвам, че попаднах на тази тема! Дъщеря ми е на 6 г. и 9 мес. и сега е предучилищна група в 12-то СОУ. На практика кара втори път предучилищната, като първия път беше в градината. Много добре се справя с материала, даже й е леко скучно. Насочваме се към смяна на училището за първи клас обаче. От една страна е кофти, че  детето за трети път ще сменя учител и колектив, от друга и тя самата го иска.

С две думи ще ми е приятно да обменям опит с вас, дами.

# 703
  • София, България
  • Мнения: 2 234

Светла, и аз не се заяждам, не мисля че щом могат да четат, в първи клас ще прескочат тези неща. Просто си мисля, че в същото училище програмата за първи клас ще надгражда предучилищната група. И си мисля, че на децата, които ще дойдат от градината (защото ще има и такива) ще им бъде по-трудно.


Това в червеното е пълна заблуда-започват си с чертички,ченгелчета ,буква по буква,цифра по цифра и така нататък...
Нито ще започнат да решават задачи за състезания,нито пък ще започнат да правят веднага съчинения и преразкази,пък ако ще и целия клас да може да чете и смята . има едно нещо,което е наречено учебна програма за първи клас,която навсякъде е една и съща  и си се спазва-това е  Peace

Би следвало (но както знаем в БГ нищо не е както трябва) в тази учебна програма да е заложена и предучилищната група и децата да не учат едно и също нещо по сто пъти. Още повече, че вече предучилищната включва и петгодишните ...

# 704
  • София
  • Мнения: 1 133
Вчера бях на открит урок в детската градина. Показаха как децата "моделират" думи - слагат картинка на дъската и децата изписват отдолу името с готови букви или с кръгчета, като ползват различни цветове за гласни и съгласни.
След това гледахме по математика как смятат с цифри и с клечки и накрая търсеха моделите на повторение - например има изписане поредица от знаци и те трябва да открият какъв е моделът, който се повтаря. Това продължи час и половина, като между заниманията имаше игри, водени от учителката.
Аз лично бях впечатлена, че децата се справят съвсем добре, особено ме впечатли последната задача. А, и всички участваха активно през цялото време ( само едно от момченцата се разсейваше повече, но го вкючваха).
 А в повечето училища предучилищната за 5 и за 6 годишните повтаря един и същ материал, което ми се струва абсурдно.

Общи условия

Активация на акаунт