Добре ли са възрастните с правописа?

  • 15 252
  • 182
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 4 806
Вероятно, ако не бях срещнала проблема с правописа
у откровено най-умния човек, когото някога съм среща-
ла, щях да съм толкова крайна. Едновременно с това
съм срещала и хора, брилянтно владеещи правописа,
но тотално кухи - просто няма какво да кажат, освен
да демонстрират правописа си. Наличието на грешки
не е непременно симптом за мисли-боклуци. Както и
обратното.

# 76
  • Мнения: 3 735
Наличието на грешки
не е непременно симптом за мисли-боклуци. Както и
обратното.

Напълно вярно е това, но съм забелязала пряка правопропорционална зависимост между двете неща - владеенето на ясния езиков изказ и владеенето на абстрактното мислене на сравнително високо ниво. Т.е. твоят човек ми звучи като изключение, по-скоро, което само потвърждава правилото.

# 77
  • Мнения: 2 931
А от ІV-ти клас натам не можем и да се надяваме, че ще извадим късмет по всите предмети. Чак такива оптимисти пък не сме.
Peace
От пети клас нататък късмет е, ако по половината предмети има свестен учебник. Само един конкретен и то доста елементарен пример ще дам - с формулата за лице на триъгълник:
S= a.ha     
        2
Вече изглежда в учебниците така:

S= a.ha.0,5   

Кому е нужно да умножава с дроб, при положение, че може да дели на две? Логично обяснение за мен няма.

# 78
  • Мнения: 3 735
Само един конкретен и то доста елементарен пример ще дам - с формулата за лице на триъгълник:
S= a.ha     
        2
Вече изглежда в учебниците така:

S= a.ha.0,5   


 Shocked Shocked Shocked

# 79
  • София
  • Мнения: 4 349
Само един конкретен и то доста елементарен пример ще дам - с формулата за лице на триъгълник:
S= a.ha    
        2
Вече изглежда в учебниците така:

S= a.ha.0,5    



 Shocked Shocked Shocked




Обикновено целта е да се въведе нещо ново в учебниците иначе как ще ги издадат, ако са копие на старите! Това е целта в последно време - да се каже същото, но с малко по-различни думи.  За съжаление е така.

# 80
  • дълбоката провинция
  • Мнения: 578
Има  думи, чийто правопис трябва да се запомни и да не се греши:

бездруго, вдясно, вляво, догоре, докога, докъде, донякъде, доскоро, досега, дотук, завинаги, засега, извън, извътре, набързо, наведнъж, нависоко, навред, навън, нагоре, надолу, надълго, накратко, наляво, наскоро, натясно, наясно, отгоре, откъде, отпърво, отскоро, оттам, оттогава, понякога, поотделно, вследствие, въщност, догодина, докрай, завчаск, навреме, наглед, наздраве, наистина, накуп, налице, наполовина, например, наред, насила, насреща, настрана, насън, начело, отстрани, поначало, предвид, присърце, вкъщи, у дома, наум, на глас, от време на време, от край до край, от горе до долу, от къде на къде, от горе до долу.

# 81
  • някъде по морето
  • Мнения: 916
ЕЕЕ, друго си е да напишеш - на доло Joy
Или другият шедьовър - копувам Sick

# 82
  • дълбоката провинция
  • Мнения: 578
ЕЕЕ, друго си е да напишеш - на доло Joy
Или другият шедьовър - копувам Sick

или побликувам Wink

още повече когато всеки път преди да натиснеш бутона го виждаш  Joy

# 83
  • някъде по морето
  • Мнения: 916
ЕЕЕ, друго си е да напишеш - на доло Joy
Или другият шедьовър - копувам Sick

или побликувам Wink

още повече когато всеки път преди да натиснеш бутона го виждаш  Joy


Или непоносимите  -  три стай, пет линий Sick

# 84
  • Мнения: 2 931
     ИрПуц, Grinning как ли ще "гледаш", ако ти споделя че в учебника по "Човекът и обществото" за четвърти клас, в урока за Златния век на българската книжовност, Цар Симеон Велики беше споменат само в допълнителните полета? Отделени му бяха цели две кратки изречения. Дано този учебник вече е излязъл от обръщение.
     Но все пак темата е за грамотността на възрастните и се питам, ако един родител без елементарни познания по история иска да стимулира детето си да учи, какво би могъл да му каже по въпроса за Златния век? Бих се опрял на урока, разбира се. Затова и ролята на учителя е изключително важна.

# 85
  • Мнения: 4 300
     Но все пак темата е за грамотността на възрастните и се питам, ако един родител без елементарни познания по история иска да стимулира детето си да учи, какво би могъл да му каже по въпроса за Златния век? Бих се опрял на урока, разбира се. Затова и ролята на учителя е изключително важна.
Офтопик е, писано е и на предните страници, но няма определена матрица, по която да се предскаже влиянието ан родителя върху детето. Както от насилници може да се пръкне насилник, така може и да израстне човек, който никога да не допусне проява на насилие. Неуките хора могат да имат огромен респект към образованието и буквално да преобърнат света, за да го осигурят на децата си.
По темата- няма да ги деля на възрастни и млади, но да, пише се много неграмотно. Както по отношение на формата, така и по отношение на съдържанието. И това го забелязвам дори аз, с образование на светлинни години от филологията и без претенции за перфектен изказ/правопис. Хората все  по малко четат, и все повече имат възможност да пишат. Иска ми се да беше обратното.

пп. какво толкова ви възмути в тази формула? защо да не я изпишат с десетични дроби?

Последна редакция: вт, 12 юли 2011, 17:47 от Рокси

# 86
  • Мнения: 3 735
Хърмаяни, след като си събрах увисналата челюст, ще кажа само, че като пратих на мъжа ми "новата визия" на формулата за лице на триъгълник, той заяви, че ще си вземе гимназиалните учебници по точни науки да си опреснява материала, та да може да преподава на дъщеря си като дойде времето.

# 87
  • Мнения: 2 931
Офтопик е, писано е и на предните страници, но няма определена матрица, по която да се предскаже влиянието на родителя върху детето. Както от насилници може да се пръкне насилник, така може и да израсне човек, който никога да не допусне проява на насилие. Неуките хора могат да имат огромен респект към образованието и буквално да преобърнат света, за да го осигурят на децата си.
     Така е  Peace Ако не беше, голяма част от поколението на нашите родители щеше да си стои с  минимално образование. А смятам, че именно в това поколение има най-голям процент грамотни хора. Може да и греша разбира се.
     
     ИрПуц, и аз преподавах, до шести клас - без никакъв проблем, в седми се налагаше да опреснявам знания, все пак съм учила математика преди 20 години. В осми едва ли ще се справя. Още не знам какъв е материала, но едва ли мога да разчитам на това, че бях добра математичка на гимназиално ниво. Забравя се.
     

# 88
  • София
  • Мнения: 62 595
аз като родиттел имам право да съм безкрайно тъпа, неграмотна, незаинтересована от обучението на детето си, без образование и прочие. Моето задължение свършва дотам да водя редовно детето си на училище и да му осигуря необходимите тетрадки, химикалки и др и да му осигуря време да си научи уроците и да си напише домашните. НО на учителя работата му е да ограмоти детето ми според изискванията на системата. А системата трябва да е така направена като методика и прочие, че да може всяко дете от улицата да бъде ограмотено и при постоянство и старание от страна на детето, то да завъррши благополучно училище. Дори в зората на нашенското  образование, единствените грамотни хора в селото са били попът и даскалът, но даскалът е успявал да научи децата на неграмотните и неуки селяни да четат и да пишат, и да им даде основни познания за света. Права е Джуди.

# 89
  • София
  • Мнения: 1 507
Има  думи, чийто правопис трябва да се запомни и да не се греши:

...от време на време, от край до край, от горе до долу, от къде на къде, от горе до долу.

И от самосебе си  Simple Smile

Между другото, някой има ли речник, в който да пише "самосебе си"?

Общи условия

Активация на акаунт