"Какво си търсите? С нещо да помогна?"

  • 21 104
  • 469
  •   1
Отговори
  • Бургас
  • Мнения: 1 204
Темата е продиктувана от надигащото се в мен недоумение, как и защо продавачките в магазините не знаят какво да кажат, как да го кажат на клиента, така че да имат и те оборот, и клиентът да е доволен. Редовният въпрос е "Какво си търсите?" Отговарям "Всичко!" Какво да отговоря, търся си нещо, което да ми хареса, нещо, което да ми грабне погледа, нещо което е "Моето нещо". Като ги попиташ нещо вадят сто различни неща от рафта, само не и това, за което си ги попитал и те убеждават, че "това е много хубаво, онова е страхотно!" Сигурно е така, но не и за мен. От "Добър дееен " след това на моето "Довиждане" няма нито дума в отговор.  Crossing Arms
Друга, като й казах, че си търся еди-какъв си цвят блуза за една пола, бръкна в торбата, както си я бях оставила на щанда, извади полата, за да я види  ooooh! Ама, че нахалство ooooh! Вчера взимам да пробвам обувки от рафта, виждам номера - моя, сядам, идва едно девойче и пита "вашият номер ли е?", аз вече почти съм обула обувката, .. навежда се, още малко да ме събуе и ми казва "дайде я, кажете си номера и ще Ви донеса Вашия?"  Rolling Eyes Ако не беше моя номер щях ли да го пробвам?!!! Ей, така да се видя как изглеждам в 2 номера по-голяма обувка  #Crazy
Е, много ми е прикипяло  #2gunfire Няма ли някъде курсове за обучение на продавачки??? Такива, че хем клиентът да е доволен и пак да се върне в този магазин, а и оборотът да се вдига?!

П.С. Нищо лично към упражняващите тази професия  Peace И аз съм била продавачка в магазин, но никога не съм досаждала с тъпи въпроси на клиентите, нито пък съм се цупила от това, че не са купили нещо.... Peace
Ааа, забравих най-дразнещото нещо е да ми говорят продавачките на "Ти"  newsm78 ...а аз им говоря на "Вие"  bowuu И не става въпрос за продавачки от гаражни магазинчета, а такива в реномирани големи магазини  Peace ooooh! ooooh!

Последна редакция: вт, 12 юли 2011, 10:24 от mle4ko

# 1
  • Варна
  • Мнения: 2 272
Олекна ли ти?  Laughing
Това е положението, няма оправия! Що страници сме изписали по въпроса.....

# 2
  • Мнения: 2 759
                              Не виждам защо се държиш троснато с продавачките, не прочетох нещо кой знае какво да са направили (освен тази, която бърка в личен багаж, но определено е трябвало да и кажеш че не може да прави така)... На мен продавачките много ми помагат. Е, има и наистина ужасни, но са рядкост. Обикновено излизам с усмивка от магазина.
                              Определено не ми харесва фактът, че комуникацията между хората става все по-агресивна. Било то с продавачки, с учители, в кварталната градинка... Губим ли уменията си да комуникираме елегантно и приятно?

# 3
  • близо до Кресненското дефиле
  • Мнения: 962
Ооооххххх. Въпросът :" Какво си търсите?" , ме подлудява. При задаването му , се чувствам като пълен "дебил". Не могат ли да разберат , че знам какво търся и не ми е нужна помощ. Ако имам нужда от такава , сама ще попитам. ooooh! Tired Crossing Arms

# 4
  • София
  • Мнения: 1 666
Е, много драматизираш Simple Smile  И аз се дразня понякога, ама не е голяма работа. Като ме нападнат с "какво търсите", отговарям "просто разглеждам". И ме оставят да си зяпам спокойно.

Понякога има и нахални, понякога има доста троснати, ама и такива клиенти има. Не се ядосвай за дреболии, та в един магазин ще прекараш 15 минути от живота си, ако не си доволна, няма да се върнеш там, какво толкова. Пази си нервите.

# 5
  • Мнения: 10 547
По-добре да ми говори за влажността на въздуха в екваториална Африка, отколкото да мълчи като пукъл. В крайна сметка въпрос от сорта на "Какво търсите?"/С какво да бъда полезен/полезна?" е абсолютно стандартен за всеки занимаваш се с търговия. Какво по-точно да те попита?
Реално аз влизам да търся инжиктиплятори, но не мога да ги видя. Съответно се дразня, че се лутам из щандове и стелажи. Би ми било добре, улеснено и много по-приятно, ако ме попитат, чий го диря в този магазин. Е, ако съм тръгнала на това, което баба ми наричаше "зяй пазар" или просто да похарча някой лев, то да би ме подразнил такъв въпрос, защото всъщност нищо конкретно не ми е цел на пазаруването.

Хаха, това с обувките ме разсмя! Преди месец присъствах на сценка, в която жена, която реално си купи 39-ти номер сандали, пробваше да си набута крачето в 36-ти. Както и да е.
Абе, с две думи- на крива ракета и Космоса й крив.  Grinning

# 6
  • Мнения: 2 759
...ако не си доволна, няма да се върнеш там, какво толкова...
                             Това важи само за големите градове. Ако си в малък град ще се върнеш и още как... Вероятно затова там комуникацията макар и принудително е по-сърдечна.

...Е, ако съм тръгнала на това, което баба ми наричаше "зяй пазар" или просто да похарча някой лев, то да би ме подразнил такъв въпрос...
                             И защо да те дразни? Защото нямаш надут отговор? Ами кажи, че просто искаш да позяпаш... повечето продавачки (а сега в кризата май всички) са наясно, че малък процент от влезлите клиенти ще купят нещо. Освен ако не работят в хранителен магазин.

# 7
  • Мнения: 373
Аз предпочитам да ми помогнат, вместо да се пуля и да ровя ..и накрая нищо да не намеря, да се изнервя и да си загубя времето
Въпреки че рядко ходя по магазините винаги влизам и моля те да ми помогнат.Ето сега съм в процес на издирване на читава туника или нещо по-така широчко в талията  Laughing и вместо да ровя направо си питам, те ми показват, аз съответно се чудя на сегашната мода ...и така.Тук-таме ми вадят по нещо, което иначе не бих и го забелязала.
Харесва ми да ми помагат  Grinning
Все пак това им е задължение, проявете уважение и просто кажете "не, благодаря" ако не желаете  да Ви помагат Hug

# 8
  • Мнения: 2 241
Всички ние сме клиенти и като такива трябва да бъдем уважавани.
Няма нищо по-непрофесионално от липсата на поздрав, при влизане и излизане от магазина или ресторанта.
Има продавачи, които не обичат контакта с клиента и то е очевидно. В крайна сметка, на който не му харесва работата- да не я работи.
И знам, че ще скочите срещу мен, но в чужбина никога не съм попадала на лошо отношение, кисела продавачка, липса на поздрав или подпрян служител на вратата, пушещ и пиещ кафе, който ще те изяде с поглед, ако понечиш да влезеш.

# 9
  • Мнения: 10 547
...Е, ако съм тръгнала на това, което баба ми наричаше "зяй пазар" или просто да похарча някой лев, то да би ме подразнил такъв въпрос...
                            И защо да те дразни? Защото нямаш надут отговор? Ами кажи, че просто искаш да позяпаш... повечето продавачки (а сега в кризата май всички) са наясно, че малък процент от влезлите клиенти ще купят нещо. Освен ако не работят в хранителен магазин.

Защото повече би ме затруднил отговорът.
- Какво търсите?
- Нищо. Ей, така зяпам си.
Не звучи най-добре за продавачите, които в огромната си част работят на процент.  Laughing

# 10
  • близо до Кресненското дефиле
  • Мнения: 962
 Момичета,само изказвам мнение. Какви драматизации!?!Хората сме различни. Аз не обичам да ми задават клиширани въпроси , и това е. Винаги поздравявам, влизайки в магазина.
Никога не ми се е случвало да се лутам по щандовете.
Пак казвам , ако ми е необходима някаква информация , питам. Просто не обичам продавачки , които те хващат от вратата и не те оставят да разгледаш спокойно.

# 11
  • Мнения: 56
Аз също се дразня на въпрос от сорта: "С нещо да помогна?"
Почакай,може и да помогнеш,но още от вратата не става.Не съм видяла както се казва какво има и дали ще ми допадне.
Аз обичайно влизам в магазина,поздравявам, който е най близо от персонала и започвам да разглеждам.Ако нещо ми допадне и не е мой размер или за този за който ще бъде,питам.
В случая,когато търся нещо дребно,техническо и знам,че тук може да се намери,веднага питам,къде може да е.
А в един магазин направо ми казаха от вратата,че не е за мен/дрехите били маркови/Попитах,защо змии ли има в кесията ми?Нали може да купиш нещо за децата си,млади госпожици или пък,ако нещо на мен ми хареса да ги изпратя да го видят и те да си преценят.

Наистина може би и те не са виновни.Понякога собствениците ги карат така.Имам позната продавачка,работи в магазин за стоки за бита,та тя ми е казвала,когато го оставиш човека спокойно да разглежда пазарува повече неща.Когато му изстреляш:С нещо да помогна?"той понякога забравя и за какво е влязъл.Та въпроса се задава само когато шефа е наблизо/личен опит на познатата ми/

# 12
  • Мнения: 234
Имаше един магазин в Русе / в един търговски център да го наречем/ ,в който имаше огромна табела,написана на ръка: " Дрехи се мерят ,само ако  се закупят! "  Joy
За мен е тъпо. Затвориха го,почти всеки го подминаваше.


Хората,които влизат в даден магазин изобщо не се интересуват на процент ли са или не продавачите.
Както и продавачите не се интересуват стига ли му заплатата на клиента.
А и къде пише ,че може да посетиш магазин само ако ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ще пазаруваш?

# 13
  • Мнения: 2 759
...Просто не обичам продавачки , които те хващат от вратата и не те оставят да разгледаш спокойно.
                              Ами ти им кажи, че искаш да разгледаш спокойно. Продавачките, които срещам обикновено разбират, за разлика от таксиметровите шофьори. На вторите колкото и да им обясняваш че не искаш да си говорите си водят там някакъв монолог през цялото време и това си е. Макар че често е и до подход - и те са доста разбрани.

# 14
  • Мнения: 198
Аз съм абсолютен темерут в това отношение. В 99% от случаите не е имало продавачка, чието мнение, коментар или "помощ" да са имали полза. Аз си почивам по магазините, слушам си айпода и когато вляза казвам "добър ден" и толкова. Нужда от помощ нямам, ако имам е за номер или цвят, но дори и това мога да открия сама. А има такива, които грам не се усещат, например онзи ден тръгвам да пробвам 4-5 неща и една като ми ги дръпна от ръцете - да ми ги приготвела  Rolling Eyes
- просто им махна закачалките и ми ги връчи обратно, в пробната се чудих кое и къде да окача без закачалка. Просто ей така, да се намери на работа. Отделно мразя да ми висят пред пробната да ме питат става ли ми, стои ли ми, да съм се покажела. Аз пък не искам да се показвам и да си обсъждам с продавачката и по този начин ме притесняват. Продавачите трябва да имат акъл и усет за кой клиент какво върви, как да подходят. Нямам нищо против хората, просто не може да сложиш всеки, има тънкости, мисъл, тази работа също не е лесна и изисква определени усилия.
Имах един случай в Пума в аутлета на Цариградско...е там едно  момче продаваше като бесен. Да не говорим, че на темерут като мен успя да намери точно това, което търся и то не беше дори изложено, накупихме сумати неща само заради него. Ама просто успя да ми влезе под кожата, страхотен.

Общи условия

Активация на акаунт