"Какво си търсите? С нещо да помогна?"

  • 22 156
  • 469
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 4 349
Никога не може да ни се угоди. Ако не ни обърнат внимание, веднага започваме - колко са невъзпитани, откъде са ги намерили и т.н. Ако ни обърнат внимание - пак сме недоволни, притесняват ни. Просто май на някои нервите им са напрегнати повече, отколкото трябва .....

# 16
  • Мнения: 10 547
Реално, ако магазинът не е от типа "китайски стоки Долчи и Гапана", а търговецът уважава себе си, то би следвало да обучи персонала си в качествена комуникация с клиентите. Това не са само даващи стока- прибиращи пари, а доста често се зоват консултанти. Какво остава за магазини за техника, спортни стоки, специфични такива като оборудване, резервни части и пр. Реално търговските обекти не са само магазини за дрехи.
Богат набор от примери имам, когато съм имала нужда от консултиране, но съм била по-запозната със стоките и спецификата им от т.нар. продавач-консултанти.
Реално в огромната си част от търговските обекти се налага доста по-богата палитра от изразни средства в общуването клиент-продавач от едно "добър ден".
Купувайки си обикновени кецове в магазин за спортни стоки във Франция, ми зададоха куп уточняващи въпроси- за къде са ми кецовете, каква дейност ще извършвам с тях, държа ли на определен тип подметка, материя на стелката....бла-бла...за да са ми полезни и да изберем най-добрия за моите потребности модел. Лошо ли е? За мен. Признак е на добро познаване на стоките от страна на продавачите. Не просто на кибичене в магазина в очакване на поредния клиент.

# 17
  • Варна
  • Мнения: 1 744
За мен култовата продаваческа фраза е: "Ако желаете, може да пробвате"  Joy

# 18
  • София
  • Мнения: 4 349
Според мен това се е психологическа техника за увеличаване на продажбите и ако ме питате, в повечето случаи успява. Колкото и да е странно, но смятам, че сме по-склонни да купим нещо, ако ни е направена "реклама" за него, ако ни е помогнато да направим избора, т.е. ако се е намесил "продавач-консултантът"!

# 19
  • Варна
  • Мнения: 1 744
Да бе, да.
Аз ще отида за червени сандали и ще си купя черни ботуши, само защото са ми рекламирали вторите? Simple Smile И то нашите средностатистически продавачки:) Вярно, не изключвам гениите в продажбите, но у нас, уви, такива не съм срещала.

# 20
  • Мнения: 116
Когато влезе клиент при мен,винаги поздравявам.Оставям го да разгледа няколко минути и питам дали мога да съм полезна с нещо-не искам все пак да го оставям с усещането,че ме мързи да го обслужа.Ако отговорът е Да,го моля да ме насочи,за да знам какво да предложа.Ако каже,че само разглежд,му казвам да си разглежда спокойно."Довиждане" също е задължително.Старая се хем да не досаждам,хем да не пренебрегвам клиентите.И аз като клиент рядко има оплаквания.Има обаче една касиерка,която всеки път като ме обслужва въздиша отегчено "Оффф!" и много ми е неприятно.

# 21
  • близо до Кресненското дефиле
  • Мнения: 965
Когато влезе клиент при мен,винаги поздравявам.Оставям го да разгледа няколко минути и питам дали мога да съм полезна с нещо-не искам все пак да го оставям с усещането,че ме мързи да го обслужа.Ако отговорът е Да,го моля да ме насочи,за да знам какво да предложа.Ако каже,че само разглежд,му казвам да си разглежда спокойно."Довиждане" също е задължително.Старая се хем да не досаждам,хем да не пренебрегвам клиентите.И аз като клиент рядко има оплаквания.Има обаче една касиерка,която всеки път като ме обслужва въздиша отегчено "Оффф!" и много ми е неприятно.
Мидичка , ако всички бяха като теб ,щяхме да пеем и да пазаруваме. Hug

# 22
  • Бургас
  • Мнения: 7 007
Хайде и аз да се включа.Купувах подарък за една дружка,тя е едричко момиче,а аз съм по-слаба/става въпрос за небременния ми период/.Продавачката направо издърпа дрехата от ръцете ми като каза "Това няма да ви стане".Казах и ,че е за подарък. "Последва другия дразнещ ме въпрос"До колко лева?"Но гледам да не им обръщам внимание.Не е голяма беда.Има и перфектни момичета,с които най-приятелски си говорим.Когато не купя нищо,без да съм пипала и пробвала,пак има такива дето ме гледат омразно и едно довиждане не казват.

# 23
  • София
  • Мнения: 4 349
Човек отишъл да посети свой приятел в магазина за фотографски материали, който държал. Докато собственикът го разведе наоколо, пристигнала доставка на един единствен артикул. Магазинерът приел стоката и я разделил на две части. Едната насипал в кошничка, на която била обозначена цена 10 лв, а другата в кошничка с обозначение за цената - 15 лв. Посетителят бил много озадачен от действията на приятеля си, но не успял да попита нищо, защото в магазина влязъл клиент и се насочил точно към кошниците с въпросния артикул.
-Защо продавате една и съща стока на различни цени? - попитал клиентът.
-И аз много се учудих, но така ми я доставиха - на две цени - отвърнал продавачът. - А каква е причината, представа си нямам.
Клиентът се замислил за кратко и взел от по-скъпата кошница. След като си тръгнал, посетителят попитал приятеля си:
-Всички клиенти ли реагират така?
-Повечето - засмял се той.
-А какво правиш като свърши "скъпата" стока?
-Пресипвам от едната кошница в другата, докато се изчерпи напълно.

# 24
  • Страната на чудесата
  • Мнения: 6 663
За да си добър търговец, трябва да си добър психолог и да си обичаш работата. Без значение дали работиш на кварталния пазар за плод-зеленчук или в бутик, ако не накараш клиента да се почувства комфортно и да го предразположиш, няма да си купи точно от теб. Поне аз, когато си търся нещо, се дразня много както от "Какво си търсите", на което отговарям с"Ако имам нужда от помощ, ще ви извикам", така и  на игнориращото моето присъствие блеене в нищото от страна на продавачите. И в двата случая е еднакво неприятно, но пак се преживява.Най-мразя обаче, ако облечена неглиже вляза в някой по-лъскав магазин и продавачката реши да не си вдигне задницата, защото изглеждам не "обещаващо" Mr. Green да си купя нещо.

# 25
  • Мнения: 2 755
Никога не може да ни се угоди...
                            Това е истината. Затова е хубаво да помагаме на продавачите - аз си казвам какво очаквам от тях - дали имам нужда от помощ или не искам да ме безпокоят - и се чувствам добре. Трябвало да са добри психолози... но на добрите психолози като им стъпиш в кабинета пак ти си им казваш всичко, нали? Не очакваш да са магьосници.
                            Мен честно казано най-досадно ми е поздравяването - 'Добър ден' и 'Приятен ден'. Като обиколя един куп магазини за деня само това повтарям и ме уморява. В заведенията не е така, тъй като рядко посещавам чак толкова заведения в един ден, едно след друго. Все пак се старая винаги да съм учтива.

# 26
  • Мнения: 4 806
... да ви имах проблемите. Има една такава зависимост, поне
за себе си съм я забелязала - едва ли има случай да вляза в
магазин с нагласата за сблъсък с продавачите или консултан-
тите. Поради тази причина никога не съм получавала кофти
обслужване. По-често си излизам с бонуси някакви, отколко-
то с негативи. Дръжте се нормално, правете за другите това,
което искате да правят за вас. ... И заживели щастливо  Hug

# 27
  • Мнения: 23 097
В България влизам магазин по спешност, или трябва да съм много на зор.
В повечето случаи персонала е отвратителен, досаден, натрапчив и т.н. каквото и да кажа, все ще е малко.
Пазарувам или от онлайн магазини, или като отида в Германия.
Там магазините са огромни, в повечето случаи персонала е единствено, за да подрежда закачалките и не ти се бърка по никакъв повод. И естествено на касите.
В магазините за обувки естествено е по-различно, макар че и там хората не досаждат, само ако имаш нужда се обръщаш към тях.

# 28
  • Мнения: 198
А на мен ми е най-смешно, че винаги, ама абсолютно винаги, когато вляза с торби покупки от един магазн в друг явно изглеждам супер обещаващо и вниманието е повече, отношението е по-добро. Да, ама аз вече съм си гръмнала парите в другите магазини и само си разглеждам:)

Ако пък съм неглиже облечена ме игнорират, явно изглеждам необещаващо. Истината е, че когато тръгна на шопинг тур съм неглиже почти винаги, защото ме чака 7-8 часа обикаляне + пробване и потене по пробни и гледам да ми е супер удобно. Точно в този си вид пазарувам най-много. Когато се издокарам най-много да убия 10 минути в някой магазин чакайки да ми дойде срещата.

Така че, не всичко е каквото изглежда, всеки влязъл в магазина е потенциален клиент. Едно време когато завърших училище и чаках да вляза в унито лятото работих два-три месеца в магазин. Ами от мутри до бедни хорицаа влизаха, но за всеки имах различен подход. Всякакви хора са си купували дори и да не са изглеждали "обещаващо".

# 29
  • Пловдив
  • Мнения: 79
Дръжте се нормално, правете за другите това,
което искате да правят за вас. ... И заживели щастливо  Hug
Абсолютно подкрепям. Понеже по цял ден работя с клиенти и ми е направило впечатление, че на добронамерените и позитивни хора им се получават по-добре нещата и получават съответното по-добронамерено и адекватно обслужване, въпреки че се старая да се отнасям към всички клиенти еднакво добре и да получат компетентно обслужване.

Общи условия

Активация на акаунт