Има ли прозрачност в подбора на персонал в българското училище

  • 6 331
  • 55
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 25 634

По поставения въпрос: Навсякъде има връзкари. Големи частни предприятия превърнаха администрацията си в родов селски сбор Crazy И бивши учителки има даже. Там да видиш как се оцелява  Twisted Evil

Така е. Когато вече и за продавачка се искат връзки, не мога да разбера защо някои се учудват, че и за учителските места има нужда от такива. Но от друга страна, малко са учителите, които биха предпочели да останат в училище, вместо да отидат на друго, по-добре заплатено място или поне за същите пари, особено ако става въпрос за мъж.
Има и такива идеалисти и носители на възрожденския дух, и именно на тях се крепи все още системата. Отидат ли си - не ми се мисли какво следва...

Не казвайте "държавни", там е по- ниско платено и няма това свободно време.


О, и там какво натискане пада, и какви връзки играят... Заплатите са малки, ама сигурни и редовни. За допълнителните възможности няма и дума да отварям. Laughing

# 16
  • Мнения: X
И аз като чух преди няколко години колко сериозни връзки ти трябват, за да станеш учител по история в столицата направо не можах да повярвам! И то при заплата тогава от 200 лева! Някои мои състуденти се опитаха да кандидатстват за такава работа след дипломирането ни, ама бързо им попариха надеждите! Пък после нямало кадърни кандидати за учители! Глупости!

# 17
  • Мнения: 24 467
Сийке, ми то и на учителите са сигурни заплатите.
Само дето са над 300.00 /толкоз взема една позната в кадастъра, която си бачка там от 8.00 до 17.00 плътно и е с 20 дни платен годишен/. Що да се натискат за място в кадастъра? Ако съм аз ще натисна за другото.
Между частен сектор и кадастър ще се натисна за второ, ако първото ми предлага също мижава заплата или денонощна работа. Ама ние си говорим не затова сравнение.

# 18
  • Мнения: 21 469
  Толкоз връзки ли трябват? Сериозно... е, нали все пищят че нямало достатъчно кандидати за учители? А и в случая потребителят е мъж, би трябвало да има още по-малка конкуренция.

# 19
  • Мнения: 2 898
А каква по- сгодна работа ще си намери човек, завършил "Химия", "география", "Математика"? Особено в прованса? И освен нелошата заплата през немалаката си отпуска и половиния си свободен ден може да изчуква и на частно /и се прави, охо, и още как/.

 Не е точно така. За работния ден вече обясних. Колкото до частните уроци, не се заблуждавайте - вървят, но само по определени предмети и при определени кадърни и търсени учители. Какви частни уроци може да дава един начален учител, примерно?

Що нещо минаваше през главата на нашата начална учителка... не е истина. Неудобно ми ставаше да ходя след часовете в училище да я занимавам с мои си въпроси, относно възпитанието и обучението на сина ми, защото беше вечно зарината със сборници, учебни тетрадки, и тестове. Направо съм се чудила как смогва. В среден курс контролът се олаби, ама навиците от начален курс останаха.

За съжаление малко хора го осъзнават. Това е неблагодарен труд. В България всеки гледа в чуждата паница и, естествено, тя е по-пълна.

Връзките са много важни,ако не за самото назначаване,то за оцеляването ти в училище-определено.

Така е. Но оцеляването не е само и въпрос на връзки. Трябва да "ставаш" за тая работа. само образование и диплома не са достатъчни. Като те видят, че не ставаш - намират начин да те изхвърлят. Напоследък на мода са изпитателните срокове.

# 20
  • Мнения: X
Във въпросното училище,в което аз работих,90 % от учителите бяха за изхвърляне/в предпенсионна възраст,с минимални знания,дисциплината беше под нулата/.
Проблемът определено не беше в мен.
То затова и след половин година закриха училището.

# 21
  • Мнения: 24 467
Дъждовно време, примерите ми бяха със специалности, при които учителят не преподава в начална степен. Не случайно.  Wink
И математиката, и химията са си вървежни, от много близки и колеги го знам.  Sunglasses

# 22
  • Мнения: 2 898
Във въпросното училище,в което аз работих,90 % от учителите бяха за изхвърляне/в предпенсионна възраст,с минимални знания,дисциплината беше под нулата/.
Проблемът определено не беше в мен.
То затова и след половин година закриха училището.

Извинявай, не се заяждам, но защо мислиш, че човек в предпенсионна възраст е за изхвърляне? Звучи грубо. Още повече от човек без опит. Какво значи с минимални знания?! Та тия хора цял живот това са работили, а според теб дори нямат знания. И то 90 % ! Мисля, че просто си огорчена и затова правиш такива изказвания. А училища се закриват поради липса на ученици, не заради учителите.

Дъждовно време, примерите ми бяха със специалности, при които учителят не преподава в начална степен. Не случайно.  Wink
И математиката, и химията са си вървежни, от много близки и колеги го знам.  Sunglasses

Да, права си.

# 23
  • Мнения: X
О,не,въобще не съм огорчена.
Говоря така,защото виждах с очите си,как учители по език например не знаят значението на елементарни изрази и думи от конкретния език.
Учениците им се подиграваха в очите,посягаха им в час .........
Е,не е нормално.
И,да,училището го закриха поради липса на ученици.А липсата на ученици идваше от това,че всеки що-годе заинтересован родител избягваше въпросното училище,точно заради ниското ниво на учителите.
Те нещата са навързани.

# 24
  • Мнения: 8 809
iyli76, само за уточнение - стачката беше преди 4 години.

заплатите не са чак пък толкова лоши,отделно отпуската е 52 работни дни.И се работи само половината ден.В другата част от деня се предполага ,че учителят повишава квалификацията си,подготвя уроците си за следващият ден и проверява писмените работи на децата.Колко от учителите наистина прекарват времето си  по гореописаният начин е отделен въпрос.

Добре, че вече не си учител, щом разсъждаваш така. Щом заплатите не са лоши, защо си извън България? Със сигурност, в търсене на нещо по-добро. Винаги съм казвала - който завижда на учителските отпуски, да поработи като учител. После няма да има нужда от обяснение защо са такива. Работният ден на учителите е 8 часа! Учител, който си позволява да не използва по предназначение времето след часовете си, лекичко отпада от системата. Времената се менят, децата знаят много и трябва да си подготвен. Освен това в училище те ангажират с още куп неща, голяма част - напълно безсмислени.

Колкото до връзките, лично аз преди повече от 10 г. се явявах на конкурс с още 30 -тина човека. Бяхме избрани две - едната с връзки, другата / аз / - без. Сега обаче, директорът назначава предимно млади, току-що завършили хора / без връзки /, който са без никакъв опит и след няколко месеца сами напускат, защото не са подготвени за това, което ги очаква в училище.И аз нямам обяснение защо го прави.

Леле, колежке, какво лицемерие, какво нещо! Crazy Всички ги назначават с връзки, само аз като най-кадърна ме избраха ей така... хахаха... Joy Joy
 По темата - назначаването за учител винаги е било с връзки и мисля, че и за в бъдеще ще е така. Преди 25 години завърших и работа се започваше само с връзки, и сега е така. Шансът преди много години беше в частните училища, където заплащането е доста по-различно, поне в провинцията, и договорите са срочни, като през лятото си освободен Mr. Green По тази причинаше нямаше голям наплив от истински връзкари за такива места. Сега в кризата и това вече  се промени. За частните уроци - вървят, но наистина само по двата основни предмета - БЕЛ и математика. Аз лично винаги съм била много по-доволна от частните уроци, отколкото от основната си работа. По тази причина няма да ми липсва кой знае колко от есента, излизам в пенсия по болест.
П.П. А по отношение на компетентността на учителите - в нашето квартално училище по английски преподава учителка, завършила математика и преподавала този предмет. Обаче....заради намаляването на броя на децата вместо да я съкратят и назначат учител по английски с филология, тя кара курс и заема мястото. Е, ясно е колко добре преподава английския Sick Във всяко училище се намира по някой такъв , учил-недоучил, отделно има все повече бройки в университета за педагогическите специалности, а децата в училищата са все по-малко... Joy Мислех, че само в провинцията стоят по този начин нещата, сега разбирам, че и в София е така.... Rolling Eyes
Съветът ми към автора на темата е да пробва в частно училище, където децата са малко и съответно парите също...направо в добро училище като СУЧЕМ няма как да стане newsm78

# 25
  • Мнения: 2 898
Леле, колежке, какво лицемерие, какво нещо! Crazy Всички ги назначават с връзки, само аз като най-кадърна ме избраха ей така... хахаха... Joy Joy
 

Не се смятам за твоя колежка. И лицемерието е в главата ти. Просто имах късмет. И, хайде да не си измерваме кадърността тук, има кой и къде.

# 26
  • Мнения: 8 809
Леле, колежке, какво лицемерие, какво нещо! Crazy Всички ги назначават с връзки, само аз като най-кадърна ме избраха ей така... хахаха... Joy Joy
 

Не се смятам за твоя колежка. И лицемерието е в главата ти. Просто имах късмет. И, хайде да не си измерваме кадърността тук, има кой и къде.

Късмет при 30 кандидати? Joy Joy Кадърност не меря, само това, дето е в главата ми  Wink

# 27
  • Мнения: 2 898
unadaptable, проблемът си е твой.

# 28
  • Мнения: 8 809
 Mr. Green Разбира се, да не спамим повече в темата. Тя е за съвети, но за съжаление не се сещам какъв да дам, освен авторката да търси връзки или друга работа Confused

# 29
  • Мнения: 2 480
Връзките са много важни,ако не за самото назначаване,то за оцеляването ти в училище-определено.
Преди няколко години започнах работа като учител без връзки.Не можах да повярвам,че е възможно.
Но след 2 месеца директора  любезно ми обясни,че се е появил друг кандидат със стаж/аз бях току-що дипломирана,тоест без 1 ден стаж/ и ме освобождава.
И това по средата на учебната година,без обявен конкурс или каквото и да било.
Просто изскочи "нечий" човек и веднага този без връзки изхвърча.


E, това е гнусно!

Общи условия

Активация на акаунт