Jumpmath

  • 73 668
  • 395
  •   1
Отговори
# 360
  • Мнения: 21 455
"JUMPMATH не е за амбициозни родители, тя е за щастливи деца."
Ами да, хубаво ще е да го разберете в някакъв момент, вместо да се товарите с нереалистични очаквания.
За амбициозни родители има курсове към СМГ. Ориентирайте се в посоката, която отговаря на целите ви и всичко ще е наред.
В кой клас е детето ти? Ще ми е интересно да те чета в седми клас, за да разбера какви са целите ви ( примерно изборът на училище) и как смятате да ги постигнете с помощта на Jumpmath.

# 361
  • София
  • Мнения: 3 824
"JUMPMATH не е за амбициозни родители, тя е за щастливи деца."
Ами да, хубаво ще е да го разберете в някакъв момент, вместо да се товарите с нереалистични очаквания.
За амбициозни родители има курсове към СМГ. Ориентирайте се в посоката, която отговаря на целите ви и всичко ще е наред.

 A вие осъзнайте, че тази система не е разработена до 12 клас. В един момент детето Ви ще попадне в света на реалната математика, както моето, и тогава идват проблемите. Допълнително може да се занимава, но пък тогава се губи смисъла.  Peace
Еми нека тогава да се опитаме да изкореним идиотщините от "нормалната", вместо да затрием мъничкото хубаво за децата, което се опитват да направят хората.

# 362
  • София
  • Мнения: 3 824
"JUMPMATH не е за амбициозни родители, тя е за щастливи деца."
Ами да, хубаво ще е да го разберете в някакъв момент, вместо да се товарите с нереалистични очаквания.
За амбициозни родители има курсове към СМГ. Ориентирайте се в посоката, която отговаря на целите ви и всичко ще е наред.
В кой клас е детето ти? Ще ми е интересно да те чета в седми клас, за да разбера какви са целите ви ( примерно изборът на училище) и как смятате да ги постигнете с помощта на Jumpmath.

Самото кандидатстване е едно огромно безумие. Цяла година учене, курсове+частни уроци, пробни изпити, децата нямат свободен ден. И всичко това, за да се подготвят за великите два изпита, които дори не са много трудни. Все едно света свършва с тях. Все едно ако не влезе в мечтаното от родителите училище света ще свърши. Най-жалкото е, че сигурно за самото дете нещата изглеждат точно така. На края на годината то е смачкано, пресовано, изцедено и натоварено с ОГРОМНИТЕ очаквания на родителите си. Това нещо трябва в най-скоро време да спре.

# 363
  • Мнения: 21 455

Самото кандидатстване е едно огромно безумие. Цяла година учене, курсове+частни уроци, пробни изпити, децата нямат свободен ден. И всичко това, за да се подготвят за великите два изпита, които дори не са много трудни. Все едно света свършва с тях. Все едно ако не влезе в мечтаното от родителите училище света ще свърши. Най-жалкото е, че сигурно за самото дете нещата изглеждат точно така. На края на годината то е смачкано, пресовано, изцедено и натоварено с ОГРОМНИТЕ очаквания на родителите си. Това нещо трябва в най-скоро време да спре.
И за това е виновна системата на преподаване по математика в повечето училища и с въвеждането на Джъмпмат ще се промени? Нещата се случват, както си ги направиш.
Скрит текст:
Миналата година имах седмокласник и не е ходил на нищо на изброеното. Нито е бил смачкан, пресован....и натоварен с ничии очаквания освен със своите собствени. Балът му стигаше за всяка паралелка в София без СМГ с немски. Приеха го там, където искаше.

# 364
  • Мнения: 5 259
Децата, които учат в СМГ и имат данни да бъдат приети там, са много малък процент от всички деца в България. Ето един факт, който някак си не го виждам осъзнат в тази тема.
Ако някой чете само бг-мама ще остане с впечатление, че тук е пълно с блестящи математици, а кой знае защо реалността е съвсем различна. Системата Jump Math е създадена за да даде добра основа на всички деца, а вече ако някой е много блестящ и надарен, е свободен да се занимава и допълнително, никой не го спира.

Супер добрата ни според вас стандартна система ни е заковала в дъното на класацията PISA, като Албания е единствената европейска държава на по-задана позиция от България. Въпросът не е единиците блестящи математици какво могат, а какво образователната система може да направи за всички деца.

Представете си, че моята дъщеря е много добра в бягането и аз държа поради тази причина предметът физическо възпитание да се преподава всеки ден, защото иначе тя изостава от потенциала си. И освен това настоявам нормативите да се коригират. Какво е това бягане по 300 метра за момичета? Тя може да избяга 3 км, значи толкова трябва да е нормата за всички. Ако не е толкова нормата, дъщеря ми трябва да тренира бягане в извънучебно време, когато другите си почиват от училище, а аз не съм съгласна с това. Трябва всички да бъдат принудени да бягат по 3км и то всеки ден, а ако не смогват, трябва цялото им свободно време да е заето с допълнително трениране, за да се настигне тази норма. Те може да са добри в нещо друго, но не трябва да им остава време да се занимават с него. Нормата по бягане трябва да е подравнена с нивото на най-добрите и от всички да се очакват и изискват техните постижения.

Разбирате ли колко обсурдно звучи?

# 365
  • Мнения: 5 259
В кой клас е детето ти? Ще ми е интересно да те чета в седми клас, за да разбера какви са целите ви ( примерно изборът на училище) и как смятате да ги постигнете с помощта на Jumpmath.
Във втори. За момента целите ми са да не кандидатства след 7-ми клас Simple Smile

# 366
  • София
  • Мнения: 4 046
...
Представете си, че моята дъщеря е много добра в бягането и аз държа поради тази причина предметът физическо възпитание да се преподава всеки ден, защото иначе тя изостава от потенциала си. И освен това настоявам нормативите да се коригират. Какво е това бягане по 300 метра за момичета? Тя може да избяга 3 км, значи толкова трябва да е нормата за всички. Ако не е толкова нормата, дъщеря ми трябва да тренира бягане в извънучебно време, когато другите си почиват от училище, а аз не съм съгласна с това. Трябва всички да бъдат принудени да бягат по 3км и то всеки ден, а ако не смогват, трябва цялото им свободно време да е заето с допълнително трениране, за да се настигне тази норма. Те може да са добри в нещо друго, но не трябва да им остава време да се занимават с него. Нормата по бягане трябва да е подравнена с нивото на най-добрите и от всички да се очакват и изискват техните постижения.

Разбирате ли колко обсурдно звучи?

  А ако в класа на дъщеря ти има 2 дечица, по-пълнички, които никак не обичат да тичат. Те предпочитат да седят на пейката или въобще да не излизат на игрището. Не искат и да обличат екип, защото се срамуват. Те не се чувстват добре в часовете по физическо, това ги прави нещастни. И затова искат вместо 300м тичане, да се разхождат. Може да направят понякога цяла обиколка на игрището, но само ако са в настроение. Това, че трябва да се движат не е важно. Важното е да са щастливи и да се чувстват добре. Затова нека в часа по физическо децата да се разхождат или да седят на пейката. Който иска-моля, може и да потича, никой няма да го спре. Ако иска дори може да тича цял ден, когато не е на училище-негова си работа. Така няма да има недоволни деца, всички ще са щастливи. А дали ще има проблеми после няма значение, важното е , че ИПО ще отчете 100% реализация на целите на физическото обучение.

  Как звучи?

# 367
  • Мнения: 5 259
Пропускаш момента, че Jump Math е просто различен начин, по който се преподава и усвоява материала, а не се предлага изцяло различен материал. Учи се същото и няма "не искам да участвам". Напротив, търси се начин как всички да искат да участват и да го правят с желание и удоволствие, а не чрез опцията "Ако искаш пиши, ако не искаш не пиши".

Понякога си мисля, че говорим за съвсем различни неща и едва ли не във всеки клас се работи по различен начин.
При нас имат 4 огромни тетрадки с по 100-200 страници всяка и трябва а се изпишат в рамките на учебната година. Поякога дъщеря ми има по 20-тина страници за довършване през събота и неделя, ако не е смогнала да ги изреши в клас. На мен това изобщо не ми звучи като "Ще се разхождам, защото ме мързи да тичам", но ако вие така си го представяте, значи просто говорим за различни неща.

Помагалата по Jump Math са с общо количество над 600 страници за една учебна година. Поне тези, които ползват в нашето училище, че вече знам ли  newsm78 Ами... не е малко. И определено не е "нищо".

# 368
  • Мнения: 1 347

  А ако в класа на дъщеря ти има 2 дечица, по-пълнички, които никак не обичат да тичат....

  Как звучи?

Звучи ми, че трябва за тези деца да се намери подходяща форма за физическа активност. Просто да бъдат принудени да тичат и да се срамуват, е безсмислено, травмиращо и безперспективно. Децата могат да бъдат щастливи И да учат, двете не си противостоят.

# 369
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
 allana, явно не четеш внимателно, точно това се опитвам да обясня. След 4 клас, ги пускат в родната система и вместо 600 стр. подробно обяснени и елементарни за решаване задачи получава учебник от около 100 стр. В тях са всичките задачи, теория, примери и т.н.. Няма кой да обяснява бавно и напоително, препуска се по материала и който разбрал-разбрал. Те не са свикнали на този метод на преподаване и им е безумно трудно. Дъщеря ми полагаше два пъти повече усилия от връстници учили по нормална система.

# 370
  • Мнения: 1 347
Това го разбирам. Но въпросът е, че грешката за мен е най-вече в конвенционалната система. Не забравяйте, че маса деца, които учат по нея, също в 5 клас сдават фронта, защото са натрупали толкова пропуски, че вече мразят математиката или смятат, че е невъзможно трудна за тях. И тук всъщност никой не твърди, че всичко в JUMP и прилагането ѝ в БГ е идеално, но едно е да се посочват проблеми за решаване, друго е да се отрича яростно една система, която безспорно дава добри резултати.

# 371
  • Мнения: 5 259
  Дъщеря ми полагаше два пъти повече усилия от връстници учили по нормална система.
Къде, в Математическата гимназия ли?
А тези, които не са в математическа, те дали нещо разбират от препускането по материала и от стила на преподаване "който разбрал - разбрал"? Или те нямат значение? Особено тези, дето не са разбрали.
Системата трябва да има за цел да обясни материала на всички. Ти сама си го описала много добре, стандартната система е на принципа "който разбрал - разбрал", но има и много неразбрали, които така си и остават и то не само в началото, но и до края. Тази система с какво е добра за тях?

А че в математическата гимназия натоварването и трудността са по-големи, е разбираемо и би трябвало да е очаквано.

# 372
  • София
  • Мнения: 4 046
  Повечето малки деца са щастливи да учат. Освен това в 1 и 2 клас обикновено математиката им е любим предмет. На масата. Е, има по 1-2 дечица, които се затрудняват, но повечето я обичат и разбират. С дечицата, които се затрудняват се работи допълнително-консултации и т.н. Предполагам, че за тях системата е неадекватна и може би алтернативен начин, като Jump, ще е по-подходящ. И изобщо не говоря за "бегачите на дълги разстояния". За тях и сегашната система не предоставя предизвикателства, така и трябва да бъде. За тях се търсят допълнителни "треньори".

  Няма система, която да е еднакво добра за всички. Няма как да стане. И да се пробутват такива лозунги ме кара да се усъмня в алтруистичните подбуди на тези, които се опитват да я наложат. Нагарча ми леко и идеята, че система за деца с проблеми ще се въведе в масовото училище. Имаше такава цел на ИПО- това да стане системата, по която ще се преподава във всички училища.

# 373
  • Мнения: 21 455
Системата трябва да има за цел да обясни материала на всички.
Така е, но това не означава, че всички ще се справят с материала.
И накрая се оказва, че:
И от ИПО ви го обясниха многократно: Никога проблемът не е в Jumpmath. Може да е в учители (рядко), в децата и най-често в родителите, но никога в Системата. Системата е перфектна за всички деца, просто сте твърде закостенели да го разберете. Амин!
Както шеговито го е казала съфорумката.
Ей това не харесвам. Че когато има проблем, той е навсякъде другаде, но не и в системата. Друг голям проблем е липсата на приемственост. Когато въвеждаш подобна система, трябва да си готов да осигуриш на децата, започнали да работят по нея, възможност за обучение до дванайсти клас.

# 374
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
 Не е в математическа гимназия, учи в 107 ОУ е.

Общи условия

Активация на акаунт