
anniaiki, като майка на късно проговарящо дете, ми позволи да не се съглася с твоето твърдение. Нямаш си представа колко материали и книги съм изчела по въпроса и как ли не съм се занимавала с Диди и занимания за фината моторика /която при нея беше доста добре развита между другото/, упражнения за звуковете, създаване на условия за възникване на нужда да посочи и съответно да каже нещо, за да го получи, за да започне да казва поне думите, които нейните връстници казват. Нищо нямаше ефект, или поне видим такъв, докато не й дойде времето и не се почувства сигурна в натрупания пасивен речник, за да започне да го използва като активен след навършване на 3 години. И да, възможно е забавянето да е свързано с двуезичната среда, но тя още на 2 годинки, когато все още бяхме в България имаше много скромен речник в сравнение с повечето й връстници.
Да ти кажа честно, това което мен ми прави впечатление е, че бебетата са много по-лесно сравними в развитието си, отколкото децата на 2-3 години


Извинявам се за лиричното отклонение, но понеже това е тема, която ме вълнува, реших да кажа мнението си от личен опит

белла, ние слагаме бебчо в другата стая. Може да ме наречете егоистка, но аз не бих си прекъснала "заниманието" само защото Тод се е разплакал


Колкото до усещането. Аз бях писала, че след първото раждане нямах желание за подобни дейности поне 3-4 месеца след раждането. Не е било заради епизотомията, защото имах само 3 външни шева, просто нямах желание. Когато се престрашихме, още от първия път беше както преди и за двамата.
Сега имах голямо желание, нямах и шевове. Първият път беше малко трудно, но само в началото. Вторият път беше прекрасно и за двамата

За яденето, Тод яде на 3 часа преди обяд, на 2 часа следобяд, освен ако не излезем на разходка, тогава може и по-дълго време да се "храни" само с впечатления

Забравих да напиша, че Тод спи доста засега, почти след всяко ядене си поспива поне за час.