ШКОЛА ИВАНОВИ - споделете вашето преживяване!

  • 21 287
  • 308
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 1 167
Малко е замряла темата, но я прочетох с интерес.
Не разбирам нападките срещу jekolev82 - човекът сподели, че благодарение на методите на г-н Иванов, от едно мързеливо дете се е превърнал в човек с разкрит потенциал, с друг мащаб на мислене. От просто учител по математика, Иванов е изиграл ролята на негов ментор, а това е рядкост -  да попаднеш на нещо повече от учител, който да те научи на нещо повече от сухата материя.
jekolev82 успех!

# 271
  • Мнения: 15
Привет на всички Simple Smile,
Липсвахте ми Hug , липсваше ми тази информационна надпревара, която се води тук, за методиката и конкурентността на обучението при Иванови, както и страстните дискусии, които тя поражда.

Пиша ЧАК сега, тъй като бях на 6 – седмичен курс за подготовка за предстоящия ми държавен изпит (в Германия) и ОТНОВО, тъй като открих изненадващо много прилики с прословутата школа на Иванови..

Бих искала да споделя индиректно своето преживяване при Иванови, сравнявайки школата с курса, който наскоро посетих.

Като човек, посещавал тази школа 2 години, “потял“ се достатъчно дълго пред строгия Ивановски поглед, аз съм потресена от факта, че тази школа още ме “преследва“ дори сега, години след последното ми посещение там..

През последните 6 седмици бях на курс, за който се записах преди 7 месеца. Защо преди 7 месеца? Защото е най–добрият и най–реномираният курс в цяла Германия и защото местата са ограничени. Курсът се проведе не в 5звезден хотел, а в къща в забутано селце в провинцията Хесен. Всеки ден, с изключение на 2та свободни следобеда, които имахме, беше запълнен с учене, лекции, 2писмени и  1 устен пробни изпита на ден. Имахме по 30 мин. за обяд, 30 мин обедна почивка и 30 мин за вечеря. Учебният план беше от 8ч. до 22ч. Смятайте сами колко часа умствен труд се полага дневно. По един предмет преподаваха различни доценти. В края на всеки блок имаше двустранен фийдбек  Peace

За да не доскучае на тези, на които не им се чете много, и за да не загубят нишката тези, които четат само по диагонал, ще премина към анализа или за да не изглежда, че налагам мнението си – ще премина към сравнението на един европейски (нали в България се равняваме все по така уж недостижимите европейските норми) курс за допълнителна подготовка с този на Иванови (все частен сектор).

Прилики : материална база  – не много добра; натовареност – голяма!; контрол от шефа над процеса – да; себеотдаващ се екип – да; постоянен контрол на успеваемостта – да; “нахъсване“– да; недоволни курсисти – да.
В групата, в която попаднах нямаше друг чужденец. Нямаше обаче и курсист освен мен, който не се размрънка. Не само защото все си повтарях, че времето там е ограничено и, че и на този зор му се вижда края, че съм там по свой избор и че свише знания не идват,но и защото още от Иванови бях калена на натоварване и гонка, а и знаех, че няма излишен умствен напън или такъв, който не си заслужава.

След като видях какви са днешните модерни и успешни европейски курсове за подготовка и в програмата им разпознах много от дългогодишните методи на Иванови, то аз все повече се убеждавам, че Иванов е освен всичко друго и един прозорлив човек, който много преди нас е знаел какви опасности за образованието крие времето, в което живеем.. (тук бих дала примери като липса на уважение към учителите, заместването на желанието за изучаване на професия от желанието да сме айдъли, войс ов.. и пр., но няма да го направя.. )

Макар и строги, методите в школата и в училището, според мен, са успешни.

П.С преди малко отворих страницата на Евростар и видях, че ПЪРВО място на скоро проведен Софийски математически турнир, в който частват и математически гимназии, е взела УЧЕНИЧКА от ЕВРОСТАР smile3501

Поздрави,
Бъдете здрави   bouquet

Последна редакция: ср, 21 дек 2011, 15:15 от Jsonne8

# 272
  • Мнения: 442
      Не разбирам защо се набляга на голямото натоварване. В много школи и училища е така. Въпросът не е в натоварването, а в отношението, обстановката, настроението... Според мен това са слабите места на тази школа.  Peace

Последна редакция: ср, 21 дек 2011, 23:48 от Нес

# 273
  • Мнения: 335
И на мен това ми прави впечатление. Има участници, които се правят, че не разбират от къде идва скандалната слава на Иванови. Аз и затова зададох въпрос (риторичен) на Jekolev, но пък той ме изненада приятно с отговора си.
Освен Jsonne под "нахъсване" да има предвид обидите, които се сипят по неподготвените ученици.

Последна редакция: чт, 22 дек 2011, 16:03 от unna

# 274
  • Мнения: 1 782
Защото е най–добрият и най–реномираният курс в цяла Германия

Нямаше обаче и курсист освен мен, който не се размрънка.

още от Иванови бях калена на натоварване и гонка

Страхотна си!!!
Била си сред германския елит и школовката на Иванов те е поставила едно ниво над него - елита мрънка, ти стискаш зъби и продължаваш с ведър взор да завоюваш нови стъпала към невероятната ти бъдеща кариера. Как да не се възхитиш на този, разгърнат от Иванов талант.
Невероятно съм впечатлен от изключителното ти постижение - като се прибера вкъщи смятам да започна да тренирам синчето си за да стане такъв изявен мазохист като теб и да приема със стоицизъм това, което не допада на масите.
Ще започнем с 30-минутки, седене на колене върху грахови зърна за каляване на волята.

# 275
  • Мнения: 335
Направих си труда отново да прочета мненията на очевидците Jekolev i Jsonne, подкрепящи методите на обучение в школата.
Накратко : Колев е наясно с факта, че "сешоаренето" и "размахването на тояги" са  спорни методи, които биха могли да се окажат неудачни за някои деца, въпреки че за неговото развитие са били от решаващо значение. С това мненията му наистина се свеждат до споделяне на личен опит и изказване на благодарност към Иванови.
Jsonne, обаче, кротко укорява всеки, дръзнал да изказва мнение без да е бил в школата, и отрича да е имало обидни думи  и "ненормални методи", като в същото време подкрепя впечатленията на Колев като истинни.
Може би трябва да задам въпроса си не към Jkolev, а към Jsonne:
Имате ли обяснение на факта, защо никое друго учебно заведение, търсено заради желязна дисциплина, високи изисквания към учениците, строги правила, натоварена учебна програма и пр., няма подобна скандална слава като тази на Иванови?

# 276
  • Мнения: 15
Привет привет,
Почувствах се засегната, та следва по–дълъг пост  newsm53

kodbg, докато ти се възхиштаваш на моя борбен дух и талант (ах какво хубаво чувство  Blush е това ), аз с усмивка на лице чета написаните от теб редове и се чудя, с кое изразно средство си се опитал този път да облечеш нападките си .. с ирония ли, със сарказъм ли... както и да е...

Това,което ме притеснява е, че даваш повод темата да бъде отново затворена заради тези ти остри нападки – дали към  Jekolev или към мен е все едно – все  хора, били при Иванови и споделящи позитивно мнение за школата и обучението там. Радвам се все пак, че си написал нещо, благодаря ти.
Отново обаче ми става ясно,че има тенденция някои хора да четат темата не за да се информират или да споделят личен опит, а за да (...хм... “саботират“ ми се струва много подходяща дума) саботират общото дело, а то е посочено по–горе в заглавието на темата – ШКОЛА ИВАНОВИ - споделете вашето преживяване!

Това, че ме наричаш  “изявен мазохист“ обижда мен и всички онези,които са издържали на темпото в школа Иванови и се наслаждават на първите места, независимо в какво състезание. Участието в едно такова не е всичко – има печелевши, има и  загубили. Радвам се да съм част от победителския отбор
.. но! Спирам да се самовъзхвалявам newsm51 и отговарям и на unna

Unna, благодаря Ви за отделеното време за прочитане на всички мои и на Jekolev писания. Надявам се да е имало полезна информация и за Вас.

Не укорявам “ всеки, дръзнал да изказва мнение без да е бил в школата“, а негодувам срещу разпространяване на неистини! Такива често се “дуднат“ от хора, които не са били в школата. Това, че е нямало обидни думи е факт.
А кои методи са "ненормални"? – Безкомпромисното следене за писане на домашни? Изискването всеки ученик да идва навреме в училище? Изказването на радост и признание за добре свършена работа? Ако е "ненормално" това, че там  се  стремят към развитие на интелектуални трудови навици по–рано отколкото в други училища, то – да, има такова нещо.
И разбира се подкрепям впечатленията на Колев като истини – трудно е, не е за всеки, но дава добри резултати.

Преди да се опитам да отговоря на въпроса Ви, много ми се иска и аз да задам един–не само към Вас, а и към всички тук така страстни противници на школата и нейните все пак успешни методи :
  
Защо се обръща внимание само на якото учене,на стегнатата “система“, преборваща се с мързела на седмокласниците и се повтарят и преповтарят лъжовни митове за обиди,  а не се обръща внимание на фактите – на успехите (първо място на скоро проведен Софийски математически турнир, в който участват и математически гимназии, е взела ученичка от Евростар, добрата езиковата подготовка и т.н. )?

А сега да се опитам да отговоря на въпроса..
“ Скандална слава“ за мен е  понятие, обединяващо в себе си и негативни, и позитивни нотки. И все пак – скандал е едно, слава – друго.
Според мен, Иванови имат тази “ Скандална слава“, защото явно никое друго учебно заведение няма такава уникална система, която освен успехите, които води със себе си, съчетава модерното с добре познатото, “старото“ с “новото“ и по този начин обединява всички нас под един покрив – този на крайните емоции..едните мразят Иванови, другите дори ги обичат, а трети просто обичат да ги мразят.

Лека вечер и бъдете здрави!

Последна редакция: чт, 22 дек 2011, 21:06 от Jsonne8

# 277
  • София
  • Мнения: 4 649
Jsonne8 , държавните изпити по право в Германия могат да се вземат и без допълнителни курсове, а в НЕГ се влиза и без Иванови! Това е факт, независимо от твоя личен опит. Peace
Повече няма да пиша в тази тема, защото не искам да участвам в нарочното й повдигане, винаги когато отиде на 4.  или 5. страница в подфорума. Wink

# 278
  • Мнения: 442
Цитат
А кои методи са "ненормални"? – Безкомпромисното следене за писане на домашни? Изискването всеки ученик да идва навреме в училище? Изказването на радост и признание за добре свършена работа? Ако е "ненормално" това, че там  се  стремят към развитие на интелектуални трудови навици по–рано отколкото в други училища, то – да, има такова нещо.

      Това го има в много други школи, а и училища...  Simple Smile Не разбирам кое е уникалното.

      
Цитат
Защо се обръща внимание само на якото учене,на стегнатата “система“, преборваща се с мързела на седмокласниците и се повтарят и преповтарят лъжовни митове за обиди,  а не се обръща внимание на фактите – на успехите (първо място на скоро проведен Софийски математически турнир, в който участват и математически гимназии, е взела ученичка от Евростар, добрата езиковата подготовка и т.н. )?

                Точно обратното... Нещата, които притесняват повечето хора, както писах вече, са обстановката, отношението, настроението. Аз лично не съм привърженик на максимата:
              '' Важен е само резултатът, без значение какъв път си изминал... ''

                 Вместо в неприятна обстановка, с негативно (подигравателно и обидно) отношение и много скъсани нерви, децата могат да постигнат големи успехи за себе си в една приятна обстановка, където интересните занимания и разнообразния подход провокират желанието за успех и развитие. Няма нужда да те ''каляват'' по този начин, за да постигнеш целите си и да усвоиш важни уроци за живота.
                 Всичко е индивидуално и всеки родител сам преценява какво е най-добре за детето му ( децата нямат думата в повечето случаи... ). Колкото и да е успешен този метод, аз съм на мнение, че е по-добре в спокойна атмосфера, която ще привлича и стимулира децата, а няма да ги задължава. Задължението не учи, то само изгражда навици, от които ( за съжаление) лесно можеш да отвикнеш.

                 Peace
            
                
 

# 279
  • Мнения: 335
Jsonne , благодаря Ви за опита за отговор на въпроса ми, но всъшност не Ви се получи, т.е. не успяхте да ми отговорите. След разсъжденията Ви какво е скандал и какво слава реших да ви улесня,
като Ви предложа определението на думата скандал в тълковния речник, а то е: скандал - неприлична постъпка, която дразни и възмущава околните.

А сега ще Ви задам въпроса си максимално просто и ясно:

Какво според Вас в методите на Иванови възмущава хората?
 

Не укорявам “ всеки, дръзнал да изказва мнение без да е бил в школата“, а негодувам срещу разпространяване на неистини! Такива често се “дуднат“ от хора, които не са били в школата. Това, че е нямало обидни думи е факт.
Факт според кого? Единствено според Вас. Дори и авторът на темата споменава, че такова нещо има, но то по някакъв чудодеен начин се оказва с мотивиращ ефект. Не забравяйте, че "лъжовните митове за обиди" се "дуднат" от хора, които също имат претенциите да са очевидци - точно толкова очевидци, колкото и Вие.

Последна редакция: пт, 23 дек 2011, 00:04 от unna

# 280
  • Мнения: 8 986
Според мен има и ред други училища, включително държавни, където се потъпква достойнството на учениците по най-различни начини, но поради това, че не са официално обявени, а и чрез тях не "произвеждат" успешни ученици, просто защото са самоцелни, а не възпитателни, та не са така противоречиви.
А "Иванови"  с познати ни методи получават далеч по-качествени резултати.

Сега излиза, че децата ни кютат в държавното, по някоя истерична учителка ги хока, друг им забърсва по един зад врата, но понеже това е моментен порив, а не възпитателен метод, а и го правят "само" някои учители, то  е простено, но ако е с краен положителен резултат -  е скандално.

ПП. Изключая онова с миенето на тоалетни. Там съм пас.


# 281
  • Мнения: 335

Сега излиза, че децата ни кютат в държавното, по някоя истерична учителка ги хока, друг им забърсва по един зад врата, но понеже това е моментен порив, а не възпитателен метод, а и го правят "само" някои учители, то  е простено, но ако е с краен положителен резултат -  е скандално.



Ами, не виждам логиката в този извод. Забърсването на един зад врата за мен е винаги скандално, възмутително, ненужно... без значение дали ще е Иванов или истерична учителка в държавно училище. Просто в случая говорим за Иванов. А дали подобен подход е "възпитателен метод" с положителен резултат.... мисля, че е ясно за кои деца е възпитателен метод. Точно в това е проблемът на защитниците - те искат да го рекламират като универсален възпитателен метод, а не като метод, който има резултати при деца с проблеми в ученето.

Последна редакция: чт, 22 дек 2011, 23:58 от unna

# 282
  • Мнения: 8 986
Според авторът на темата, той си е бил изпуснато хлапе, преди да попадне на Иванови.
За да го превъзпитат са пипали здраво.
Аз също смятам, че училището е добро за деца, които по една или друга причина са изоставени от системата.
Интересно е дали е също толкова страшен Иванов за тези, които са прилежни, дисциплинирани и ученолюбиви.
И тях ли наказват?



# 283
  • Мнения: 442

     Определено има и в други учебни заведения подобни грозни прояви. Факт. За съжаление това е използван метод и при много семейства. Дали обаче дава резултати или по-скоро вреди?
     Подигравателното и обидно отношение (както от учители, така и от родители) би могло много да повлияе на характера и манталитета на детето. И то, в много случаи, в отрицателна посока. Повечето хора отричат подобно отношение, като възпитателен метод, тъй като може да направи децата несигурни, с ниско самочувствие, със страх от изява, да не би да не се справят и да получат поредната доза подигравки. Е, всичко е индивидуално. Децата реагират по различен начин. Сега ще кажете- те отначало ще се чувстват така, но след време ще оценят какво са получили. А защо трябва да го получават така? Против такива методи съм, независимо кой ги прилага. И все пак- всеки сам си преценява.
     Била съм при такъв учител. Направиш ли грешка- подигравки, шегички. Направиш ли още една- следват едни груби, още по-подигравателни жестове, все едно си казва: '' Това недоразумение никога няма да се справи...''  Simple Smile Аз бях от по-изпълнителните и ученолюбиви и към мен рядко имаше такива прояви, но се чувствах много неприятно и неудобно, когато някой предизвикваше това му отношение. И все си мисля, че това, което научих, независимо малко или много, можех да науча и по много по-приятен начин, в спокойна атмосфера, с нормален учител, който те уважава най-малкото, без да се притеснявам, че мога да сгреша и аз да застана под ''светлините на прожекторите''.
      Много родители гледат с ''добро око'' на подобни уч. заведения и учители( използващи такива методи), защото си казват, че поне ще са сигурни, че детето ще усвои ''задължително'' знанията и ще се превъзпита към по-добро. Както се гледа на казармата, въпреки че сравнението не е честно. Simple Smile
     

# 284
  • Мнения: 50 643
Според мен има и ред други училища, включително държавни, където се потъпква достойнството на учениците по най-различни начини, но поради това, че не са официално обявени, а и чрез тях не "произвеждат" успешни ученици, просто защото са самоцелни, а не възпитателни, та не са така противоречиви.

Тук си права само в едно - такива действия не са противоречиви.Ама изобщо не са, защото противоречивостта означава наличие на приемане и отхвърляне, на добро и лошо, на полезно и вредно. А в описаното от теб няма такъв елемент на раздвояване - всичко това е абсолютно неприемливо. Да има го, но е неприемливо. И затова няма спорове трябва ли да го има или не, а споровете са как да се изкорени.

Що се отнася до споровете за Иванови - няма начин всеки от нас да не гледа от собствената си камбанария. И авторът на темата и опонентите му правят точно това. А то си е факт - за някои деца подобна мущровка е подходяща, за други не е нужна. Забележете, нарочно пиша "не е нужна", а не вредна, лоша и прочее, защото полза от подобни методи винаги ще има. Въпросът е само нужно ли е и няма ли по-приятни начини. Защото около нас има много успели деца (даже и доста по-успели от цитираното момиче от Евростар), които не са били в Иванови. Ми това според мен е гледната точка на опонентите - не е нужно да си подложен на методите на Иванов за да си успешен в живота.
Е, има и категория деца, за които ще е пагубно да се отнасят към тях така, но те са наистина малко.

Общи условия

Активация на акаунт