Бог да прости българското образование

  • 10 206
  • 121
  •   1
Отговори
# 105
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 355
Саморая, айде да не уточнявам на теб точно пък  Stop Ако не за мен, за другите го направи! Всеки може да ти отпери този въпрос, не само аз. Та кога точно идва моментът на родителското осъзнаване?

Преди да се регистрирам попрочетох това онова и за мен ти си типична даскалица.  С теб дискусия не става. Ни приемаш, ни предаваш. Сега е момента да ти кажа, че същото важи и за теб. Даскалица ли си?!Точно от типа, който писах - сляпа и произвеждаща слепци. И такива даскалки са учили детето ми. Не си ми нещо ново и непознато. При теб не е само до система, до човек си е Twisted Evil Нищо градивно не казваш, а само се караш на всеки родител, който тук е решил да ти опонира. Пиша си мнението и споделям опит. Имаш пълно право да вземеш предвид мнението ми, може да го оспориш, ако не си съгласна с него. Обикновено така става: нямат аргументи и започват да правят психопрофили без да да имат и най-бегла представа за човека отсреща Laughing Ако следващия ти пост е в същия махленски тон, ще го отмина с презрение.
До преди детето ми да влезе в сегашното си училище си мислих, че повечето са като теб. Не чуващи, само хокащи и обвиняващи. Нищо полезно не вършещи за децата ни или за системата като цяло.
Казвам Алелуя, че успях да видя що е то истински учител, пък макар и след 7 години. И е хубаво, че не е само един. Новото училище е пълно с такива и затова децата ни ходят там с радост и желание и не цъкат карти, за тях 3 е нещо инцидентно и повод не само за сълзи, но и за вглеждане в себе си и откриване на причините за нея, разбира се и с помощта на учителите им, които съм убедена, че за разлика от теб Саморая не размахват пръст анонимно във форумите, защото нямат нито време, нито желание за това.

# 106
  • Мнения: 5
Не мисля, че има дете прието в топ-училищата на София, което да не е ходило на уроци поне по единия предмет. И не само, защото баловете там са супер високи (трябват две оценки по над 5,50), а и защото никой родител не иска да поеме риска детето му да не влезе.
Това го подкрепям на сто Peace

Черна станция, не само в София ти трябва висок бал за прием в елитно училище и не само там децата ходят на уроци. Ако щеш вярвай, но има елитни гимназии и по разни села и паланки и за там баловете са високи. А, защо са високи тези балове и защо децата ни се налага да ходят на уроци? Не е ли системата длъжна да ги подготви достатъчно. По мое време не се ходеше масово на уроци и децата си влизаха в елитни гимназии и пак баловете си бяха високи. Явно баловете са високи, заради умните ни деца, а не заради системата ни, която ги е произвела.
Аз точно за промяна в системата говоря и не ме интересува като цяло дали този или онзи учител става или не става. Не  е моя работа да го определям това и да го назначавам. Недоволството ми е като цяло към системата и винаги съм искала с тези, които са част от нея да правим нещо заради децата ни. За разлика от тук списващата Саморая, аз не смятам за виновници нито учителите, нито родителите, а системата и затова ми е противно като чета как някаква повярвала си даскалица, криеща се зад анонимността си руши всеки градивен диалог, който може да е от полза за положителната промяна в тази система.

# 107
  • Мнения: 5
Саморая, айде да не уточнявам на теб точно пък  Stop Ако не за мен, за другите го направи! Всеки може да ти отпери този въпрос, не само аз. Та кога точно идва моментът на родителското осъзнаване?

Преди да се регистрирам попрочетох това онова и за мен ти си типична даскалица.  С теб дискусия не става. Ни приемаш, ни предаваш. Сега е момента да ти кажа, че същото важи и за теб. Даскалица ли си?!Точно от типа, който писах - сляпа и произвеждаща слепци. И такива даскалки са учили детето ми. Не си ми нещо ново и непознато. При теб не е само до система, до човек си е Twisted Evil Нищо градивно не казваш, а само се караш на всеки родител, който тук е решил да ти опонира. Пиша си мнението и споделям опит. Имаш пълно право да вземеш предвид мнението ми, може да го оспориш, ако не си съгласна с него. Обикновено така става: нямат аргументи и започват да правят психопрофили без да да имат и най-бегла представа за човека отсреща Laughing Ако следващия ти пост е в същия махленски тон, ще го отмина с презрение.
До преди детето ми да влезе в сегашното си училище си мислих, че повечето са като теб. Не чуващи, само хокащи и обвиняващи. Нищо полезно не вършещи за децата ни или за системата като цяло.
Казвам Алелуя, че успях да видя що е то истински учител, пък макар и след 7 години. И е хубаво, че не е само един. Новото училище е пълно с такива и затова децата ни ходят там с радост и желание и не цъкат карти, за тях 3 е нещо инцидентно и повод не само за сълзи, но и за вглеждане в себе си и откриване на причините за нея, разбира се и с помощта на учителите им, които съм убедена, че за разлика от теб Саморая не размахват пръст анонимно във форумите, защото нямат нито време, нито желание за това.


Аргументи имам, както и многото писалите в различните теми свързани с образованието твои опоненти, но както казах - ти ни приемаш, ни предаваш. Така, че си чиста загуба на време.

Отмини ме наистина с презрение. То е взаимно  Twisted Evil

# 108
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 355
Не теб, бе душо   bouquet , мнението и приказките ти по мой адрес.

Последна редакция: вт, 27 дек 2011, 18:34 от Саморая

# 109
  • София
  • Мнения: 18 196
Типичното за темите в този подфорум залитане към обобщения от страна и на двата лагера... Sad
Учителите сляпо защитават всички представители на гилдията, независимо дали става дума за добри или слаби такива, преминават и някои допустими граници на приличието, окачествявайки чуждо, непознато им дете с ирония "вездесъщо". Афектираните родители, кога с право и кога без, пък отричат и нападат  всеки и всичко, свързано с нашето училище исъщо преминават допустимите граници. Да, истерия е кандидатстването в 7 клас. Да, децата ходят на курсове и уроци, за да успеят.Но както Черна станция каза, на такива не ходят само децата, които имат нужда да запълват пропуски от училище. Масово ходят и деца, които в общи линии са готови като налични знания, но им е нужно малко надграждане под формата на тренинг, своево рода връзване на гащите.Все пак става дума за изпит, на който петицата ,че дори и малко отгоре   като показател за иначе едно съвсем  добро овладяване на материала от училище, не би била достатъчна за прием в най-харесваните училища.Затова при такива деца идва едно презастраховане от страна на родителското тяло, за което не са виновни несвършили работата си учители. Peace Мога да дам единствено пример с дъщеря си като пряк наблюдател. Учеше в обикновено основно училище, в което преподавателката по математика  си вършете перфектно работата. В час предаваше матераила, илюстрираше взетото с много примерни задачи, даваше и проверяваше  домашни. Отделно, за желаещите, сформира тип кръжок, в който занимаваше децата единствено с изпитни задачи. Който искаше - отиде и прихвана нещо. Който не пожела, не  отиде, но и нямаше правото да вини учителя, че е останал на едно средно ниво.И въпреки добрата подготовка, която дъщеря ми получи от въпросната учителка, не й се размина курсът. Подозирам, че специално по математика щеше да се справи и без курса, но определено не рискувах.След 2 години, когато и малките ми бъдат седмокласнички, ще повторя същата схема.И на тях се падна отличен преподавател по предмета и при  старание от тяхна страна пропуските в подготовката за изпит  ще липсват или ще бъдат минимални и курсът с лекота ще ги запълни.
И за да не стане много хвалебствен постът, моментално ще кажа, че преподавателят по БЕЛ в училище беше слаб като цяло и справянето й по този предмет вероятно нямаше да е факт без чуждата намеса.Нито всичко е черно, нито пък е бяло...
По повод изказването,че учителите се стремят  съвсем целенасочено да провалят децата, за да останат последните в тяхното училище.. Rolling EyesАко въобще това го има, то е в крайно западнали училища, при това с гимназиална степен, в които влизането ще е леко и при твърде нисък бал.Но една огромна част от децата идват от основни училища, в които дори няма 8 клас. Там логиката е напълно обратна. Съвсем изгодно е  децата им да бъдат приети по хубавите училища.Та това е небивала реклама за добра успеваемост и ниво на обучение, с която се цели привличането на първокласници. Peace Друг е въпросът, че често се получава номерът за правенето на помен с чужда пита. Успелите деца са класирани нерядко  в елитните училища далеч не само заради полученото в училище. ConfusedШирока е темата и виновници има от всички страни.Докато не признаем този простичък факт, до диалог дори няма да стигнем.Все ще сме на вълна взаимни нападки.
Тъмно лилава, ако ми покажеш гимназия в села и паланки, в която минималният бал е над 34, ще призная, че си права.Дотогава казаното от теб е в областта на научната фантастика.Висок бал  е явно разтегливо понятие...нали се сещаш, че едно момиче с бал малко под 33 в София е аут от почти, ако не и от всички топ училища. В Пловдив,Варна, Бургас  и още няколко града ситуацията може би е подобна, макар и с малко по-ниски параметри. Но в селата и паланките, за които ти говориш, бал от 33 гарантирано те вкарва в която и да е гимназия, ако естествено в малкото населено място има достатъчен избор на такива, затова сравнението е малко неуместно.

Последна редакция: вт, 27 дек 2011, 19:13 от eine in Rente gegangene Nixe

# 110
  • Мнения: 8 567
Пиша си мнението и споделям опит. Имаш пълно право да вземеш предвид мнението ми, може да го оспориш, ако не си съгласна с него. Обикновено така става: нямат аргументи и започват да правят психопрофили без да да имат и най-бегла представа за човека отсреща Laughing


Крадецът вика "Дръжте крадеца!"  ooooh!

eine in Rente gegangene Nixe, истерия е кандидатстването поради това, че образоването запада като цяло и децата, които не влезнат в читаво училище нямат втори шанс.
Горките следващи набори с по-голяма раждаемост, тези, за които вече нямаше места по детските градини, при тях борбата ще е жестока.
Деца и с бал 33-34 вероятно ще бъдат извън елитните училища. Дали заслужават това? Сега влизащите с бал 33 са мотивирани, а след няколко години с лека ръка същите деца, имали нещастието да се родят просто по-късно ще бъдат захвърлени в графата  немотивирани. А какво прави системата за тях ни е ясно.
Грозна картинка.



 

Последна редакция: вт, 27 дек 2011, 19:17 от нова

# 111
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 355
За учителите ясно. Едните - в масовите училища, все пак допринасят с нещичко за кандидат гимназистите, а другите - в гимназиите, дано отговорят на индивидуалните ви изисквания, да не се окаже после, че и там учител
Цитат
може да съсипе интереса им към определена дисциплина.
На човек с такава нагласа не е и необходимо да му съсипваш интереса. При неуспех той първо ще обвини учителя. Така са го научили вкъщи: да не се чувства отговорен към себе си и към собственото си развитие, да чака на учителите, които трябва да са едновременно и будители, за да му отварят очите за наука и сполука; и циркаджии, за да го забавляват, така се печелело уважение Sunglasses


Аз като майка смятам, че моето не е много ориентирано и тепърва ще се учи да  опознава хората и да преценя да уважава или да не уважава някого. То още себе си не познава, та възможността да опознае учителя и да прецени да го уважава или не ще се разтегне доста във времето, а да си губи излишно времето аз няма да го оставя  Wink Нека му остане време и за забавления Laughing
Много самостоятелно  и отговорно, няма що.
Да не чака на учителите, а да чака на мама.  Joy
Амиии, то май не сме от чакащите нещо, ама нейсе. Един от тях ще ни отваря очите  smile3505

Разчитам, на това, че детето ми е добре възпитано и ще се държи също така възпитано с всичките си учители и занапред, независимо от простотиите, с които се сблъсква в училище.

Това и му вменявам като задължение.

 Shocked На този въздесъщ тийнейджър
Уважението си е от него и е за този, който го заслужава.
Вярвам на преценката му, досега не е бъркал.Има учители, които обича и боготвори, има и такива, които не обича много, но го респектират със знания, с умения, със строгост или с нещо друго. На останалите, които не показват и не дават нищо той не дължи нищо повече от възпитано отношение.
Викат, че винаги и за всичко си имало първи път  
Много ме радвате, такива сте едни уверени в преценките си! Дано сте така уверени и във възможностите си! Все по-малко да разчитате на паралелното образование и все повече на себе си! Нека силата бъде с вас! Peace


Всеки има право да се самоопредели както намери за добре. Това, че нова безрезервно вярва на детето си и е готова да хули всичко извън къщата си... няма да подлагам на коментар. Това си говори само за себе си.



Споделих гледна точка, която беше подложена на присмех и ирония и не помня някой да ми се е притекъл на помощ  Laughing  
Аз като майка смятам, че моето не е много ориентирано и тепърва ще се учи да  опознава хората и да преценя да уважава или да не уважава някого. То още себе си не познава, та възможността да опознае учителя и да прецени да го уважава или не ще се разтегне доста във времето, а да си губи излишно времето аз няма да го оставя  Wink Нека му остане време и за забавления Laughing
Много самостоятелно  и отговорно, няма що.
Да не чака на учителите, а да чака на мама.  Joy

Последна редакция: вт, 27 дек 2011, 19:32 от Саморая

# 112
  • Мнения: 41 789
Черна станция, не само в София ти трябва висок бал за прием в елитно училище и не само там децата ходят на уроци. Ако щеш вярвай, но има елитни гимназии и по разни села и паланки и за там баловете са високи. А, защо са високи тези балове и защо децата ни се налага да ходят на уроци? Не е ли системата длъжна да ги подготви достатъчно. По мое време не се ходеше масово на уроци и децата си влизаха в елитни гимназии и пак баловете си бяха високи. Явно баловете са високи, заради умните ни деца, а не заради системата ни, която ги е произвела.

Уроци има навсякъде, но балове като Софийските няма другаде. Имам предвид минималните балове, не най-високият бал. И затова извън София има деца, които се явяват на изпитите и без уроци. А кои са тези елитни училища по паланките май не се сещам.

Има една много сериозна разлика между състезателен изпит за влизане в гимназия и изпит за покриване на ниво (матура). При втория изпит теоретично е възможно 100% от децата да имат шестици и това би било повод за празнуване. Ако на първия тип изпит обаче се случи не 100%, а дори само едно дете с шестица повече от местата, имаме провал. Точно по тази причина става тази истерия с уроците преди кандидатстване. Местата са ограничени, а към тях се стремят много повече деца. И съвсем логично състезанието се пчели не само от най-умните, а и от най-подготвените. И понеже никой не иска да е неподготвен, всички ходят на изпити. Да, ама това предполага всички деца да си качат нивото и да има много шестици, което ще опорочи изпита. Затова и трудността на изпита се вдига. И няма значение колко ще учат децата, трудността на изпита винаги ще е такава, че само малко деца да са с отлични оценки. Най-умните и най-подготвените. И каквото и да е нивото в системата, не можеш да станеш по-подготвен от другите без уроци. Това е.

# 113
  • Мнения: 8 567
В 91 Немска през 2009  минималният  бал е бил 31.464, максималният -34.892  .
В СМГ през 2009 се е влизало с 29.267, като максималният бал е бил 35.732. 
Само след две години деца с по-висок бал, явно подготвени, биват заклеймени от системата като негодни за което и да е читаво училище, според системата не заслужават да получават добро образование.
След като има все повече ученици и все по-подготвени, най-справедливото и разумно решение е да се увеличат училищата с добро образование, а не да се ограничават възможностите за развитие на децата.
От децата не виждам какво повече трябва да изискваме, време е институцията да започне да работи. Сега неколцина  училища произвеждат ученици за износ, а другите съсипват и малкото оставащи тук.

# 114
  • Мнения: 41 789
В 91 Немска през 2009  минималният  бал е бил 31.464, максималният -34.892  .
В СМГ през 2009 се е влизало с 29.267, като максималният бал е бил 35.732. 
Само след две години деца с по-висок бал, явно подготвени, биват заклеймени от системата като негодни за което и да е читаво училище, според системата не заслужават да получават добро образование.
След като има все повече ученици и все по-подготвени, най-справедливото и разумно решение е да се увеличат училищата с добро образование, а не да се ограничават възможностите за развитие на децата.
От децата не виждам какво повече трябва да изискваме, време е институцията да започне да работи. Сега неколцина  училища произвеждат ученици за износ, а другите съсипват и малкото оставащи тук.

Не е коректно да се сравняват балове в различни години. Посочените от теб балове през 2009 са от "много трудния изпит" по Математика, с който стартира новата система. Тогава над 4,50 си беше отлична оценка. И не, че следващите години децата са били по-умни. Просто драстично свалиха трудността на изпита.

Иначе училищата се увеличават - Втора английска, Трета английска нам коя си ... Ама нивото в тези училища си е по-ниско. Просто децата с топ ниво и трайна мотивация не стават повече. Евентуално повече стават "напомпаните" с уроци за изпита, които после пак се връщат в присъщото си състояние. Няма причина да се смята, че процентът на надарените деца се променя към по-добро.

# 115
  • Мнения: 8 567
Не случайно съм дала както минимален, така и максимален бал. През 2009 г. разкрачът е бил доста голям, докато през 2011 например в СМГ се е влизало мин. с 35,054   и макс с 35,911. Оценка от 5.50 не  е достатъчна.

Няма как при по-висока раждаемост и при повече извънучилищна подготовка децата с повече знания да не стават повече.
Не вярвам ражданите над определен условен брой деца да се раждат по-глупави по подразбиране и това автоматично да ги прави негодни за прилични училища.

Така, както си хортуваме, кажете освен  СМГ и 91 Немска кое е другото топ училище, което дава същото качествено образование като изброените две.
Че гледам, миналата година са били малко над 900 децата с оценки по БЕЛ над 5.50, пък не виждам толкова паралелки в тези две училища. Кои други училища са подходящи за отличници?





# 116
  • София
  • Мнения: 18 196
Не случайно съм дала както минимален, така и максимален бал. През 2009 г. разкрачът е бил доста голям, докато през 2011 например в СМГ се е влизало мин. с 35,054   и макс с 35,911. Оценка от 5.50 не  е достатъчна.

Няма как при по-висока раждаемост и при повече извънучилищна подготовка децата с повече знания да не стават повече.
Не вярвам ражданите над определен условен брой деца да се раждат по-глупави по подразбиране и това автоматично да ги прави негодни за прилични училища.

Така, както си хортуваме, кажете освен  СМГ и 91 Немска кое е другото топ училище, което дава същото качествено образование като изброените две.
Че гледам, миналата година са били малко над 900 децата с оценки по БЕЛ над 5.50, пък не виждам толкова паралелки в тези две училища. Кои други училища са подходящи за отличници?


Нова, през 2009  изпитът по математика освен, че беше труден, включваше и неща, които в нормалните училища не  бяха предавани, тъй като не са част от учебната програма. Справиха се  отлично децата, учили до 7 клас в математически паралелки и такива, които на уроци или на курс бяха решавали логически задачи.  Peace Затова и осезаемо баловете паднаха. Децата с ниво около 4, 50 тогава, на изпитите през последните две години спокойно щяха да заковат оценки над 5,50 и да стеснят  чувствително интервала между максимума и минимума.
Това, което сочиш като статистика за СМГ, въобще не е вярно. PeaceЦитираните от теб числа за максимален и минимален бал през 2011 касаят една единствена паралелка в гимназията, тази с немски. Но освен нея има и такива с английски, в които минималният бал е бил 33,392, а максималният - 35,893. Както виждаш, разликата е доста над 2 единици. Peace
И  констатацията ти за оценка  от 5,50 като недостатъчна, също е неточна.Зависи по какво е , когато става дума за СМГ и в частност за немската паралелка с много високия бал. Учили до 7 клас там деца с лекота изкарват на изпита  оценки, максимално близки до 6. Което им дава възможност за оценка по БЕЛ дори  и под 5,50, просто над 5, тъй като балообразуването в СМГ е с утрояване на оценката от изпита по мат и еднократно вземане на тази по БЕЛ. Направи си простички сметки с оценка по математика в интервала  6 -  5,85 , колко стига по БЕЛ. На пръв поглед човек ще каже, че в този интервал между 5,85 и 6 ще се вместят много малко деца.Не е така.Тези оценки са еквивалент на резултати от  някъде 95 до 100 точки. А за един бивш семегеец тези точки са лесно достижими. И ако не се лъжа, Черна станция ще каже дали е така, една голяма част от децата в тази паралелка са именно от СМГ.  Учили до 7 клас английски , те решават да останат пак в СМГ, но сменяйки езика.
По повод другото ти питане - зависи от ориентацията на детето. За обичащите  математиката - СМГ и НПМГ, за  желаещите да научат език като бонус над добрата общообразователна подготовка - езиковите, за хуманитарно насочените деца - НГДЕК, за тези,които се интересуват от компютри - ТУЕС.Вероятно има и други ,не се наемам да  определям  училища като елитни или не чак толкова. Може да не е твърде  голям изборът, но го има.

Последна редакция: вт, 27 дек 2011, 21:24 от eine in Rente gegangene Nixe

# 117
  • Мнения: 41 789

Така, както си хортуваме, кажете освен  СМГ и 91 Немска кое е другото топ училище, което дава същото качествено образование като изброените две.
Че гледам, миналата година са били малко над 900 децата с оценки по БЕЛ над 5.50, пък не виждам толкова паралелки в тези две училища. Кои други училища са подходящи за отличници?



Нямам идея, защото не съм проучвала. Моят кръгозор се е простирал само до 91 НЕГ и СМГ, а АК и НПМГ са били резервен вариант.
Но съм чувала добри отзиви за НГДЕК, Втора немска, Испанската.

Цитат
Учили до 7 клас английски , те решават да останат пак в СМГ, но сменяйки езика.
Тук всъщност е една голяма слабост на СМГ. Мнозина от най-добрите математици до 7 клас са доста добри и по английски и биха сменили езика с удоволствие, но ...не го правят. Защото паралелката на състезателите е "а" клас и който иска да бъде състезател отива там и пак учи английски. Би могло да се помисли за някаква по-гъвкава система, та хем да си състезател, хем да учиш немски.


# 118
  • Мнения: 8 567
eine in Rente gegangene Nixe,
не умишлено, извинявам се, права си, просто моят син го вълнува немски език, та затова там съм се съсредоточила.
Черна станция, лесно би било в СМГ, нали са на блокове, могат децата да си учат в един клас, но да посещават различни езикови часове.

# 119
  • София
  • Мнения: 18 196
ОК, това със състезателите е така. Чувала съм го неведнъж и тук във форума. Но това не променя особено картинката по отношение състава на немската паралелка, а именно, че много от децата в нея са възпитаници на СМГ и до 7клас, дори и да не са сред състезателите. Защото, в общия случай, и редовият семегеец, без да е изявен състезател, е с подготовка, доста по-добра от тази на болшинството   седмокласници в  обикновените основни училища. Е, има и изключения, но говорим за преобладаващата част от децата.
Нова, не съм се заяждала, дано не си останала с такова впечатление. PeaceПросто  поясних.

Общи условия

Активация на акаунт