Без оценки до трети клас

  • 9 929
  • 101
  •   1
Отговори
# 60
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Против съм оценките до 4 клас включително, а на по-горен етап съм против оценките по физическо, трудово, рисуване.

Оценките ги махаха, после пак въведоха, според мен до 4 клас е необходимо децата да придобиват знания, а за оценки имат време.

# 61
  • Мнения: X
Добре де ,а тези деца за които училището не е кой знае какво удоволствие,те имат нужда да бъдат стимулирани по някакъв начин.А като няма никакво значение дали имат 2-ки или 6-ци те ще си изкарат с 2-ките до 5ти клас и тогава какво ще стане според вас ,изведнъж ще започнат да изкарват 6-ци ли?
Според мен цялата идея за махането на оценките е пълна глупост.Незнам някой чак толкова да е стресиран от оценките.

Ще ги стимулират като им показват как и защо е важно и полезно да научават различни неща. Да ги водят на излети, по музеи, да наблюдават в реална среда това, което е включено като текст в учебника... За мен честно казано цялата система с оценките е глупава - така до към 7-8 клас вече съзнанието е изцяло форматирано в посока "ходя на училище, за да имам високи оценки". Тоест, оценките стават самоцел, а не следствие от това, че нещо сме научили. Самото учене вече не е забавно и интересно (каквото изначално е за всяко дете), а се превръща в задължение и по-нататък в стрес - да те изпитат когато не си чел, да те хванат неподготвен... Не си ли спомняте тягостното чувство докато показалецът на учителя ходи по дневника и накрая процежда "седми номер?"

Има си много други начини да се разбере как се справя детето и върху какво трябва да работи повече. И ако причината не е "за да изкара шестица", може би то самото ще е по-заинтересовано, че го прави за себе си.

# 62
  • София
  • Мнения: 62 595
Още преди седми разбират, че оценките са важни, защото тогава започвва да ги тресе седмокласното кандидатстване. Малко преувеличаваш с това тягостно ходене по дневника! В начална степен няма такова ходене по дневника, защото обикновено  са само с класната по почти всички предмети и децата дори не разбират понякога, че биват изпитвани. За мен това заиграване с "има оценки - няма оценки" е прахх в очите, занимавка, дъвка за населението. На децата не им пука особено.

# 63
  • Мнения: 8 999
Не само да си има оценки, ами и да са реални.
Масово чувах, че като отидели в пети клас децата, повсеместно, като неписано правило, успехът им се развалял. Е, как няма да се развали, като двойките от 1-4 ти клас не са двойки, а са петици. И като отиде едно такова дете-с-петици в пети клас, внезапно започват да му пишат оценките, които заслужава. А те основно се оказва, че са двойки и тройки. И тогава и детето, и родителите му са стресирани.
Дори да не са с цифрово изражение, оценяване трябва да има. Или мислите, че е по-добре всеки малък ученик да получава винаги и неизбежно "Браво!"? Как тогава децата ще развият самокритичност? Не всички са амбицирани от първи клас да събират знания, даже повечето гледат да клинчат. И още в първите дни на пети клас лъсват огромните пропуски от първите четири години. Защото, дори и с оценки, които обаче не са реални, пропуски се трупат. Самите деца нямат стимул да учат повече, ако не получават ниски оценки.

# 64
  • Мнения: 372
Ще ги стимулират като им показват как и защо е важно и полезно да научават различни неща. Да ги водят на излети, по музеи, да наблюдават в реална среда това, което е включено като текст в учебника... За мен честно казано цялата система с оценките е глупава - така до към 7-8 клас вече съзнанието е изцяло форматирано в посока "ходя на училище, за да имам високи оценки". Тоест, оценките стават самоцел, а не следствие от това, че нещо сме научили.
Аз обаче се съмнявам,че точно по този начин ще работят учителите с децата.Даже съм убедена,че ще е точно обратното.Децата ще си седят в класната стая,ще пишат преразказ и ще четат от читанката,а накрая няма да има никакво значение дали са чели зле или пък са писали грешно,грозно и т.н. След училище ще се прибират,ще хвърлят раниците ,ще надраскат нещо там за домашно,ако изобщо го напишат,защото като няма кой да им оцени домашното защо изобщо до си дават зор да го пишат.Е,да ,няма всички деца да са така,но по-палавите момченца и по-мързеливите даца ще правят точно това.

# 65
  • София
  • Мнения: 3 824
Има си много други начини да се разбере как се справя детето и върху какво трябва да работи повече.
т.е. други начини за оценяване на знанията му. И като разбере учителя как се справя детето и какво му куца ще трябва да направи така, че родителите да получат резултата от оценяването. От друга страна малките деца имат нужда от стимул, имат нужда да бъдат похвалени, да видят че усилията им се оценяват - стимулът може да  е браво, пчелички, звездички, но те имат нужда от тази мотивация. Иначе защо ще си дават зор да учат.
Нека премахнат бележниците и оценяването по шестобална система, но няма да  е зле да има друг начин за оценяване и обратна връзка с родителите.

# 66
  • София
  • Мнения: 62 595
да ви кажа, още от времето, когато бях ученичка, много лесно се ориентирам какво е положението на детето, само като видя колко червено има по контролното. Нататък оценката не е кой знае колко важна, освен за да разбера какъв е критерият за оценяване на учителя. Но в общи линии децата ми се водят повече от критерия "червено", а той е тесен от училищния. Без никакво угризения на родителската съвест (да не би да му счупя психиката на отрочето) си казвам, че  например учителката е дала повечко, и аз вместо 6, например, бих писала със зор пет и половина, и това още от първи клас. Гледам, че на моите нищо им няма.

# 67
  • Мнения: X
Не само да си има оценки, ами и да са реални.
.....
Защото, дори и с оценки, които обаче не са реални, пропуски се трупат.

хващам се за тези две изречения. Още една причина да са безсмислени оценките, особено през първите 4 години - какво като детето всеки ден се връща със шестици или алтернативните звездички и пчелички, като в пети клас има фундаментални пропуски. Обратната връзка от учителя към родителя трябва да е качествена, не количествена, а и доста по-детайлна, за да е ясно каква точно е ситуацията.

Andariel, тягостното ходене по дневника имах предвид в горните класове, много след четвърти - това е, което постепенно се случва в резултат на прекомерното вторачване върху оценките. Децата полагат усилия не за научаване на нещо, а за добри оценки в края на срока, в края на годината и в дипломата и това малко изкривява идеята за образованието. Но, давам си сметка, тук влизаме в много хлъзгав терен с риск от излишно теоретизиране.

# 68
  • Мнения: 5 160
Цитат
И като разбере учителя как се справя детето и какво му куца ще трябва да направи така, че родителите да получат резултата от оценяването.

И остава родителят да разбере какво му обяснява учителят за нивото на детето:)))

Цитат
Но в общи линии децата ми се водят повече от критерия "червено", а той е тесен от училищния. Без никакво угризения на родителската съвест (да не би да му счупя психиката на отрочето) си казвам, че  например учителката е дала повечко, и аз вместо 6, например, бих писала със зор пет и половина, и това още от първи клас. Гледам, че на моите нищо им няма.

Точно.
А родителите, които не отварят тетрадките на детето (по една или друга причина), по какво ще се ориентират?

P.S. В далечните години, когато нямаше оценки 1-3 клас, ние имахме бележници (тайно:)))))

# 69
  • Мнения: X
Без никакво угризения на родителската съвест (да не би да му счупя психиката на отрочето) си казвам, че  например учителката е дала повечко, и аз вместо 6, например, бих писала със зор пет и половина, и това още от първи клас. Гледам, че на моите нищо им няма.

Кой казва, че ще му се счупи психиката?

# 70
  • София
  • Мнения: 3 824
Цитат
И като разбере учителя как се справя детето и какво му куца ще трябва да направи така, че родителите да получат резултата от оценяването.

И остава родителят да разбере какво му обяснява учителят за нивото на детето:)))
няма да му обяснява, а ще му го изпрати в печатен вид, конкретно, ясно и без терминология Simple Smile

# 71
  • Мнения: 5 160
няма да му обяснява, а ще му го изпрати в печатен вид, конкретно, ясно и без терминология Simple Smile

Елл, мечти, мечти:))) Ще го тормози и него да чете Simple Smile

# 72
  • София
  • Мнения: 62 595
Без никакво угризения на родителската съвест (да не би да му счупя психиката на отрочето) си казвам, че  например учителката е дала повечко, и аз вместо 6, например, бих писала със зор пет и половина, и това още от първи клас. Гледам, че на моите нищо им няма.

Кой казва, че ще му се счупи психиката?

Не е към пишещите в тематта, а се сетих за това как една камара психолози започнаха да се изказват как оценките в числа щели да навредят на децата.

Ами, какво да кажа, като е имал акъл да го роди това дете, да има и малко акъл да гледа в тетрадките веднъж на седмицата какво пише! То пък, не може всичко на тепсия да му се бута в ръцете на родителя, сакън да не се напрегне да  поглесне едно контролно за две минути! Аз самата сто пъти съм била свидетел как учителката казва на всички родители в класа, да отварят тетрадките на децата и да гледат какво и как е писало детето, и ако имат някакви забележки или нужда от пояснения, да дойдат и да говорят в училище. Ама, нъцки, все едни и същи родители се интересуваха, и все едни и същи минаваха като ракети пред училище да си приберат децата и  една дума не размениха с учителката.

# 73
  • Мнения: X
Точно затова липсата на оценки може да провокира много позитивен процес всъщност. Ето, всички казвате, че оценките не носят достатъчно информация, но вероятно има повърхностни родители, за които шестиците и пчеличките в първи клас са достатъчни, за да не отворят тетрадките и да не правят диктовки вкъщи. И да се изненадат едва в пети клас, когато ще е късно.

# 74
  • Мнения: 372
Точно затова липсата на оценки може да провокира много позитивен процес всъщност. Ето, всички казвате, че оценките не носят достатъчно информация, но вероятно има повърхностни родители, за които шестиците и пчеличките в първи клас са достатъчни, за да не отворят тетрадките и да не правят диктовки вкъщи. И да се изненадат едва в пети клас, когато ще е късно.

А ако изобщо няма оценки как това ще се промени?Тогава пък съвсем няма да отворят тетрадките.Но ако детето им донесе 1,2,3 двойки може би тогава ще се притеснят поне малко.Според мен точно премахването на оценките ще намали контрола над детето.

Последна редакция: вт, 21 фев 2012, 10:29 от alexina

Общи условия

Активация на акаунт