Преобразуват помощните училища и други въпроси относно проекто закона образован

  • 93 069
  • 1 093
  •   1
Отговори
# 375
  • Мнения: 23
Към Снежа 63 - която сама се описа и самоопредели "с 10 бани по рождение".
Предполагам, че това не може да бъде пречка за човек, като чете, да разбира?
Вероятно проблемът е друг!
"Какво ме притеснява?", питате Вие?
Ще споделя под секрет, само на Вас.....!
Притеснява ме глупостта във всичките и разновидности, невежеството и агресията в хора с необосновани претенции, взели се много насериозно, хора, които виждат в другите само нарушители на правата на децата им. Всички имат права, да! Но, когато всеки втори учебен час на детето Ви  е провал, защото в класа има само три деца с права и 17 потърпевши (жертви) на революционни образователни преобразования, други ще са постовете тук. 
Дали Ви стана по-ясно? Съмнявам се!

# 376
  • Мнения: 23
Към Вени - б
Пиша откровено и загрижено, за всичко, което предстои да се случва в българското училище, убедена, че в дискусията се виждат (разчитат) различните гледни точки, а понякога се сближават позиции.
Колкото до заплахите и заклинанията, които огправяте към мен, как "Господ забавя, но не забравя", вероятно поради злобата, която изпитвате към хора с различно мнение от Вашето и като се позовавате на своя опит, се опитвате да ми кажете, че при Вас, ТОЙ, не само не е забравил, но и изобщо не се е забавил!
Затова да не се намесваме в Божиите дела!
Познат Ви е полета на бумеранга!

# 377
  • Мнения: 23
Към Констанца

Ливия е личното ми име, а Тера е моята фамилия. Относно "разсъжденията" Ви за императорите:
Понякога аналогиите продиктувани от неосъществени "еротични" фантазии, могат да Ви подведат и дори да Ви изложат грозно!
И още !
Не Вие определяте дискусионния формат по темата за образованието, която засяга всички.
Това предполагам Ви е ясно!
Така, че искате или не, се налага да се приемаме, различни и непримирими!
Както Вие, търсите адекватен образователен процес за детето си, така аз настоявам за качествен такъв в спокойна среда, а примерите за Айнщайн или Моцарт на 15 год. с памперс, преведени някъде в постовете, са клиширани.
Е, ако те успокояват някого, няма драма, може това да помпа самочувствие!
Въпросът е баланс на интереси!
Връзките, които правите между менталните (но, защо да не си служим с българската дума - умствени) увреждания и генетичния код, са плод на лични Ваши съждения, почиващи на факти или безпочвени, знаете Вие.
Не ми преписвайте личните си умотворения!
Медицинската генетика е много сериозна наука и голяма лъжица, дори за Вашия капацитет!

# 378
  • Мнения: 19 073
livia_tera,

Няма нужда от толкова писане. Прекрасно разбирам, а и не само аз терзанията Ви. Както сте написали "Въпросът е баланс на интереси!" Какво предлагате, какво е Вашето виждане, за да има този баланс?

Всички имат права, да! Но, когато всеки втори учебен час на детето Ви  е провал, защото в класа има само три деца с права и 17 потърпевши (жертви) на революционни образователни преобразования, други ще са постовете тук.

А когато това се случва в клас, в който всички деца са в норма? Или ще отречете, че съществува?!

# 379
  • София
  • Мнения: 4 412
Честит празник, момичета!

Момичета, аз и преди ви казах, че Ливия е от системата и да не се ядосвате. Тя може да е пример с какво се борят хората, опитващи се да променят нещо, а и с какво ще се борят много хора, които се опитват да интегрират децата си. И явно Ливия работи с тежки деца, не иска да се променя и за това дава примери с 15 годишни деца с памперси.

Ливия, ако сте родител на здраво дете и в класа ви има 15 годишно дете с памперс на вашето дете това какво ще пречи. Майката ще го е сменила сутрин, нито ще мирише, нито вашето дете ще ходи да пипа, може памперса да остане сух до наобяд newsm78 Трябва майката на детето с памперс да е загрижена дали то ще научи нещо в този клас, но не виждам едно дете в норма от какво ще бъде застрашено. И ако сте прочела поне веднъж закона, ще знаете, че това дете ще бъде в отделна паралелка , защото 15 години с памперс то явно има тежка умствена недостатъчности  множество увреждаиня.

Ето един мой пост да си припомните теорията за умствените недостатъчности - http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=641483.msg21344696#msg21344696 . В теорията пише, че в масово училище с не много високи изисквания лека умствена недостатъчност не се забелязва. В масово училище ще бъдат децата с лека умствена недостатъчност. Борим се и децата с умерена умствена недостатъчност да са максимално дълго в масов клас
- F71.0 Умерена умствена изостаналост, няма нарушение или е налице минимално нарушение на поведението
"Приблизителните нива на IQ са в границите между 35 и 49 (при възрастни лица това отговаря на умствена възраст от 6 до 9 години).

Умствена възраст между 6 и 9 години предполага, че детето на 15 години има поне развитие на 6 годишно, т.е е без памперс. Разбира се важно е това дете къде е било до преди 15 годишната си възраст и какво е правило. И бъдете сигурна, че родителите на децата с увреждания, които ползват компютри, искат детето им да учи и да се развива с подходящи темпове и среда, така че няма да го запишат на неподходящо място.
А в закона на много места е записано, че в комисиите има представител на Агенцията по закрила на детето. И в едно интервю обясниха, че ролята на този специалист е да защитава правата на всички деца, т.е той ще преценява дали детето със СОП заплашва другите.

--------------------------------
Момичета, и един важен аспект по финансовта част
Аз мисля, че децата със СОП ще станат много желани в масовите училища, едно обикновенно дете носи 1300 лв., едно дете със СОП носи 2400 отгоре. И има райони, където почти всички деца могат да се изкарат със СОП. И учителите ще кажат "А ние ще си работим с тези деца, квалифицирани сме, много ги обичаме" и ще им пуснат по едни ТВ в стаичката по чл. 193.
Според мен трябва в стандарта да се запише и тези пари за какво се дават и че ако няма договори с логопед, психолог и други специалисти не се дават. Един вид работата на учителите може да е до някакъв процент от сумата, другото да се изплаща на специалисти.

--------------------------------

И още нещо, за да видите подкрепата на другите хора, случайно попаднах на това мнение за ЧУ- http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=629271.msg21351438#msg21351438
Според мен такива (че и двойни) ваучери трябва да се дадат на децата със СОП, които са принудени да изберат ЧУ. Родителите ще преценяват дали за детето е по-добре да учи в ЧУ или ДУ.
Всички имат право, това е безспорно (за мен), но приоритетите на държавата не трябва да са това.

Хората вече се чудят как да помогнат на децата със СОП. Между другото аз предложих същото на стената на БСК.
И Mama_Nana и на мен ми се вижда, че в закона има много хубавини, които ми изглежда невероятно да се случат, но пък като има възможност сигурно ще се намерят специалисти и родители да направят реални стъпки по тях.

Последна редакция: чт, 08 мар 2012, 14:44 от TanyaMG

# 380
  • Мнения: 2 510
Към Снежа 63 - която сама се описа и самоопредели "с 10 бани по рождение".
"Какво ме притеснява?", питате Вие?
Проблемът е друг.
Сега аз да поясня какво ме притеснява мен. Не само притеснява, но много отдавна съм го изяснила за себе си.
Притесняваме, че моето дете няма да приеме вашите деца, вас / родители и учители/.
Дете на 7- 8 години има изграден поглед върху основните неща от живота, вече възпитан или с положени основи.
Такова дете не може да приеме особеностите на други деца и моето дете много добре го усеща. Това означава, че моят син няма да приеме твоето дете т.е. при опит за контакт ще протегне ръка което значи "Моля, те спри. Стой на далеч." Същото се отнася за учители, родители и който и да е друг.
Развитието на нещата. Детето ми ще стой на едно място и ще се чувства излишно. Ще реагира само, ако другия тръгва да напада. Много деца търсят контакт с другите деца, някои с цел да се покажат по- силни или "възпитанието си".
Как ще реагирам аз. Ще поставя твоето "дете на място" при случай, че отговорните за него не могат да реагират в интерес на моето дете, което на практика не желае нищо друго, освен хора които имат негативно отношение към него / последното не можеш да го прикриеш/ на място.
Не е родителски, нито педагогически.

# 381
  • Мнения: 2 510
Аз мисля, че децата със СОП ще станат много желани в масовите училища, едно обикновенно дете носи 1300 лв., едно дете със СОП носи 2400 отгоре. И има райони, където почти всички деца могат да се изкарат със СОП. И учителите ще кажат "А ние ще си работим с тези деца, квалифицирани сме, много ги обичаме" и ще им пуснат по едни ТВ в стаичката по чл. 193.
Според мен трябва в стандарта да се запише и тези пари за какво се дават и че ако няма договори с логопед, психолог и други специалисти не се дават. Един вид работата на учителите може да е до някакъв процент от сумата, другото да се изплаща на специалисти.
Върху това трябва да има и контрол.
Парите могат и да се разделят и отново децата с СОП да са само присъствие.

Момичета, аз и преди ви казах, че Ливия е от системата и да не се ядосвате. Тя може да е пример с какво се борят хората, опитващи се да променят нещо, а и с какво ще се борят много хора, които се опитват да интегрират децата си. И явно Ливия работи с тежки деца, не иска да се променя и за това дава примери с 15 годишни деца с памперси.
Как да разбирам това?
Че някои хора си бранят хляба за сметка на децата с СОП и не желаят техните деца да се срещат с такива деца?

Мисля, че ще трябва да се изисква проверка за такива училища и институции.
Дали не трябва тест първо за персонала?

Последна редакция: чт, 08 мар 2012, 15:15 от Снежа63

# 382
  • София
  • Мнения: 4 412

Момичета, аз и преди ви казах, че Ливия е от системата и да не се ядосвате. Тя може да е пример с какво се борят хората, опитващи се да променят нещо, а и с какво ще се борят много хора, които се опитват да интегрират децата си. И явно Ливия работи с тежки деца, не иска да се променя и за това дава примери с 15 годишни деца с памперси.
Как да разбирам това?
Че някои хора си бранят хляба за сметка на децата с СОП и не желаят техните деца да се срещат с такива деца?

Мисля, че ще трябва да се изисква проверка за такива училища и институции.
Дали не трябва тест първо за персонала?


Снеже, направих болд думите, на които искам да отговоря.

Да, хората си бранят хляба и въобще не става въпрос за децата им. И разбирам колко беше права Владислава Цолова в последната си ТВ изява с депутатката от ГЕРБ, когато загрижено и любезно каза, че на всеки 3 години трябва да се осигурява адекватна помощ и почивка на работещите в системата, защото това е тежка работа и променя мисленето. И по света всеки психолог ходи на около 3 години на терапия, защото е поел от пациентите си. Не знам дали го обяснявам точно, но терапията е много важна и не е нещо обидно. А хората работещи с най-тежките деца със СОП не са ходили никога на терапия, вече имат над 30 годишен стаж.

И още нещо майки, много е важно как ще се реализира помощта за най-тежките деца - дали ще бъде в стаички или по-добър начин. В София има 2 примера:
112 ДГ в Бояна, която беше седмична градина за деца с тежки увреждания. От 2 години е нормална детска градина с 2 групи за деца с множество тежки увреждания. Пусках линк за нея преди, а намерих мнения на потребители от последната година, че са доволни
17 ЦДГ "Надежда" в Младост, която беше нормална градина и отвориха 2 интеграционни групи - http://kg.sofia.bg/isodz/dz/96 - за тази градина винаги е имало преобладаващо добри мнения от родители на деца със СОП.

Присъствието на други деца и родители може да бъде и гарант за по-добра работа. Започвам да се чудя дали това не е по-добрият начин пред този децата затворени в самостоятелни училища, където външен човек ги вижда само по Коледа.

Последна редакция: чт, 08 мар 2012, 16:48 от TanyaMG

# 383
  • Мнения: 2 510
Народът ни го е казал по простичко "с какъв се събереш - такъв ставаш".

Без да се разбира в негативния смисъл на думата, но за психолозите има методика за отнемане на негативното отношение / работят с трудни хора/. Това нещо носи и точно определено наименование.
Последствията от професионалното изкривяване са известни както при учители, психиатри така и в рискови професии.
Още древните гърци са го прилагали, така, че нищо ново под слънцето.
Постът ми не е ироничен.

Хора работещи с деца с СОП, трябва да са прецизно подбрани и обучени. В противен случай могат да доведат до доста по- негативни последствия при децата.
Считането, че с такива деца се занимават учители и кадри които не са конкурентно способни за обикновени държавни и частни училища трябва да отпадне, дори критерий да бъде по - високата заплата.

# 384
  • София
  • Мнения: 4 412
В цялата ситуация има още един психологически момент.
Видях във Фейсбук изказване на Красимира Обретенова, че е благодарна на ресурсната им, която е успяла да се пребори с директорката ресурсният кабинет да се премести от влажното мазе в светла стая. Само че тази борба е била възможна, защото ресурсната учителка не е била на подчинение на директорката или на общината. И ако ресурсната учителка беше на подчинения на директорката, нямаше да й стигнат сили за борбата и щеше да се примири.
Трябва да се отчете, че като Ливия са много работещи  в система, включително и директори и учители в масови училища.
Не знам как ще са защитени ресурсните да се борят за правата на децата със СОП. Видяхте какви думи, какво отношение от Ливия, аз мисля, че подобно отношение получават и ресурсните учители, когато се противопоставят или застъпят за правата на децата със СОП.

# 385
  • Мнения: 2 510
Мисля, че най-лошата комбинация ще бъде когато и ресурсния учител има същото отношение към детето и детето се използва като средство.
Заложена ли е някакво оценяване на резултатите на детето и как обективно ще стане това.
За другите деца - да, но за децата с СОП?
Друг е въпросът до колкото всички оценки са реални, но ако за дете без СОП това не е от съществено значение / не, че не е/ за едно дете с СОП е от много голямо значение.
Каква е вероятността децата да бъдат отново изолирани, да понесат и негативите на отношението към тях и накрая да бъдат използвани като банкова сметка?

# 386
  • Мнения: 2 165
TanyaMG , благодаря, че ми насочи вниманието и прочетох какво е преживяла Обретенова във FB.
Аз също съм на мнение, че така структурирани РЦ са обективни и работят в интерес на детето, а не в интерес на директорите на ДГ.
Който споделя моите опасения може да подпише тази петиция:
http://www.peticiq.com/zapazvane_statuta_na_resursnite_centrove

# 387
  • Мнения: 838
Към Снежа 63 - която сама се описа и самоопредели "с 10 бани по рождение".
Предполагам, че това не може да бъде пречка за човек, като чете, да разбира?
Вероятно проблемът е друг!
"Какво ме притеснява?", питате Вие?
Ще споделя под секрет, само на Вас.....!
Притеснява ме глупостта във всичките и разновидности, невежеството и агресията в хора с необосновани претенции, взели се много насериозно, хора, които виждат в другите само нарушители на правата на децата им. Всички имат права, да! Но, когато всеки втори учебен час на детето Ви  е провал, защото в класа има само три деца с права и 17 потърпевши (жертви) на революционни образователни преобразования, други ще са постовете тук. 
Дали Ви стана по-ясно? Съмнявам се!
Livia_tera, с риск да се повторя пак ще Ви попитам- защо за този хаос в упоменатия от Вас клас, търсите отговор от нас- родителите на деца със СОП, а не от отговорните за него- тези, които не са си свършили работата за да не е хаос в часовете?
И друго да попитам- когато 2-3 деца със СОП в клас страдат от виковете и безобразията на децата в норма в класа им, кой е отговорен за хаоса, пак ли децата със СОП и със същото настървение ли скачате да изгоните пречещите в норма, с което искате да натирите децата със СОП?
Лично на мен като родител и на дете със СОП, и на дете в норма не ми стана ясно защо Вашето е права, а моето претенции, няма и да ми стане, поне докато не представите довод, че различен значи човек второ качество и човек без права.
Все повече ми олеква, че не сте педагог и все повече ми става тъжно за децата, които хора като Вас възпитавате в стил- аз съм по-човек от всички останали, само аз имам права.

TanyaMG, има го и обратния вариант на Краси Обретенова- директора на училището иска най-доброто за детето със СОП, но тъй като рес.учител не е негов подчинен съответно и нищо не може да направи, за да го накара да си свърши работата.
За да се случват нещата както трябва се иска здрав контрол от всички.

# 388
  • Мнения: 1 738
Момичета,
откровено казано, вече не само не ми се пише в темата, но не ми се и чете. Загрижената ни и конструктивна дискусия периодично се отклонява от появата на г-жа Ливия Тера. След като в края на февруари ни заяви: “Важното е да обвините някой друг за личната си несполука! ... Вероятно ще изпитвате удовлетворение, ако всички деца в клас започнат да мучат!!!” и че “няма смисъл да се полагат някакви усилия и да се дискутират тези проблеми в консервативна и затворена общност, обременена от проблематиката на ежедневието.”, тя като че ли се оттегли.

Но ето, че се появи отново на 6.03., за да изрази радостта си, че “заедно с традиционното и емоционално махало, вече се появявят доста мнения, които показват нов прочит на проектозакона и задълбочен размисъл върху това, какво ще се случва с обучението на децата със СОП.”

Какво махало, какъв нов прочит госпожо Тера? Още в деня на появата Ви (22.02.), всички, които отговориха на двата Ви постинга бяха миролюбиви. Ще си позволя да Ви припомня моя постинг от същата дата и да Ви попитам – какво продължава да подклажда Вашата агресия към нас? Явно Вашият прочит на написаното от нас тук и в писмото до министъра не е бил толкова задълбочен, колкото нашия, за който ни похвалвате на 6.03.

Ето част от това, което Ви написах на 22.02.
“livia-tera,
 
Този проект за закон изисква всички деца без изключение да “учат” в масовите училища. Не ние го искаме. Такъв е проектът.

Повечето от нас са против закриването на помощните училища или по-скоро за създаването на подобна институция под друго име, но с повече педагогически кадри, психолози и погопеди, с по-добра база и възможности за спортуване и извънкласни занимания. Ние сме достатъчно критични към децата си, обичаме ги и ги жалим и не бихме искали те да учат във враждебна среда. В състояние сме да преценим, дали стават или не за масово училище. Напълно ни е ясно, че децата със сериозни увреждания и сериозни поведенчески проблеми не могат да бъдат в масовото училище. Законът го изисква, но това ще е само на книга. Иначе, те ще са в друга сграда или друг коридор или където и да е другаде, но не с “нормалните/здравите “ деца. Ние не се обиждаме, а искаме за децата ни, които не могат да се впишат в масовото училище специални училища, като за децата с увреден слух и зрение.
.............
 
Затова ние искаме всички деца със СОП да имат подходящи за състоянието им условия за обучение и възможност на родителите да преценяват. Не на хартия, а в действителност. Някои от децата, обучавани в специални училища, биха могли да преминат по-късно в масовите училища, ако за тях се приложет специални стратегии и форми на обучение.”

На 7.03. пък г-жа Тера, нападайки Т. Пиралкова, се опита да ни “приобщи” като заяви, че “пишещите и четящите тук са интелигентни хора, подценявате форума!”

Аз, пък и други майки, имаме основания да отправим не един въпрос и остра критика към г-жа Пиралкова, но това е наше право и то не защото сме “интелигентни хора” в употребения от г-жа Л.Т. смисъл, а защото това е форум на майки на деца със СОП и всеки, който е поел ангажимент да говори от наше име, да ни представя и защищава нашите интереси и интересите на децата ни, е задължен да зачита мнението ни.  

И на края няколко думи  “искрено и лично”, госпожо Ливия Тера:

(1) Аналогията с името Ви, за което предположих, че е “nick-name”, не е плод на моята еротична фантазия, а на исторически факти: Ливия е била съпруга на Тиберий Клавдий Нерон и по-късно – на Октавиан (Цезар Август). Така че ако има еротична фантазия, вложена в собственото Ви име, тя не е моя. А съвпадението с древното название на Африка (Livia Tera) и името на една музикална “банда” (Livia-Tera), както и съществуванието на две български фирми за преводи “Ливия” и “Тера” вероятно е напълно случайно. Да не говорим за фирмата за спално бельо “Ливия-м” – дали пък оттам не Ви хрумна, че може да имам еротични фантазии?

(2) А ето нещо от последния Ви постинг, г-жо Тера, което много ме развесели: “Връзките, които правите между менталните (но, защо да не си служим с българската дума - умствени) увреждания и генетичния код, са плод на лични Ваши съждения, почиващи на факти или безпочвени, знаете Вие. Не ми преписвайте личните си умотворения! Медицинската генетика е много сериозна наука и голяма лъжица, дори за Вашия капацитет!”
Г-жо Тера, вероятно наистина не сте учител, защото иначе, как ще бъркате преписвам с приписвам?! И наистина медицинската генетика е много сериозна наука, но няма изнамерена лъжица за чийто и да е капацитет. Поговорката казва: “Не е лъжица за твоята уста!” Сигурно това сте имали предвид, като сте се усъмнили в капацитета ми да разбера поне онова от медицинската генетика, което е важно и значимо за мен.

(3) Напълно съм съгласна с констатацията Ви г-жо Л.Тера: “Не Вие определяте дискусионния формат по темата за образованието.” Но с една забележка: дискусионният формат в този форум се определя от нас и мисля, че не би трябвало да ни налагате да приемаме Вашата “непримиримост”. Вие просто ни пречите да обсъждаме спокойно неща, които са жизнено важни за всички нас и ни лишавате от възможността да се съсредоточим истински и направим рекапитулация на дискусията след оформянето на писмото.

Момичета,
мисля, че трябва да помолим администратора да отнеме възможността да г-жа Ливия Тера да пише конкретно в тази тема. Ако толкова иска трибуна срещу правата на децата със СОП, има много форуми. Нека пише и на стената на министъра на образованието.


И отново се обръщам към нея с нейните думи (нали тя говори за бумеранг?): Нахлухте претенциозно в нашия форум, като изисквате света да се върти около Вас. Но не е  нужно да се натрапвате повече, за да бъдете забелязана. Забелязахме Ви и Ви казваме любезно: Вървете си със здраве. Това е нашият форум – на майките на деца със СОП, чухме Ви, но повече не искаме да Ви слушаме.

Последна редакция: пт, 09 мар 2012, 07:01 от констанца

# 389
  • Мнения: 3 479
Констанца  bouquet

Аз лично много съм разочарована от модераторите в този подфорум. Един потребител открито си позволява да обижда другите потребители, да ги квалифицира и да спами тема, като изказва само нападки без да има конструктивно мнение. Направо ми се гади вече от писанията на Ливия-Тера! И за съжаление модераторите упорито продължават да я пропускат между клавиатурите си!
Обикновено чета и пиша (помалко) тук и в Деца в училищна възраст. Мога да кажа, че в другият подфорум модераторите са много по-акуратни и много по-добре внасят ред в темите!

А на Ливия Тера ще кажа само - Уважаема, госпожо, нито земята ще спре да се върти заради вас, нито аз ще се откажа да дам най-доброто образование на детето си със СОП (както правя и за здравите си деца)! Запазете безценното си мнение за себе си, защото аз няма да го взема предвид и моето дете ще учи в нормално училище, както и другите ми деца!

Общи условия

Активация на акаунт