Родителите на деца в норма в качеството си на какви( компетентни специалисти в областта на затрудненията на конкретното дете ли са?) ще разрешат или одобрят приема на детето със СОП в класа на своите деца? Все едно мен като родител на дете със СОП някой да ме пита искам или не детето в норма в класа на моето.
Директорите по закон не могат да откажат прием на дете със СОП.
Директорът е длъжен да изисква от ресурсния център описаната в оценката на детето подкрепа със съответните специалисти- ресурсен учител, логопед, слухове-речеви педагог, зрителен предагог или психолог.
Ако директорът си свършии работата, детето със СОП не само няма да затрудни или пречи на работата на учителите и на децата в класа, а напротив- ще се адаптира много добре сред своите връстници.
Много често директорът не изпълнява гореописаното си задължение, което рефлектира върху всички, и в резултат на това заедно с директора родителите на децата в норма събират подписка срещу детето със СОП и то бива изгонено от училище.
В такива случаи се питам защо родителите на децата в норма бързат да натирят детето със СОП, вместо да натирят некадърния директор по чиято вина страдат всички
Информирането на учителите и на другите родители и децата им също не е задължително, но лично аз и повечето родители на деца със СОП са за такова, но от самите родители на детето със СОП, най-малкото защото в случай на нужда ще може да се окаже навременна помощ на детето им, а и защото всеки родител ще има възможност да поговори със своето дете по подходящия начин, та то да не се чувства неловко при първия си контакт с детето със СОП.
Да, има и нетолерантни родители, но често те не са такива, защото са лоши, а защото са неинформирани и самите те не знаят как да реагират, на тях обяснявам на достъпен език, на децата- също, на нежелаещите да приемат, че и моето дете е човек с права им посочвам пустинята- там могат да живеят както си искат без да се съобразяват с останалите хора и каквито и да било правила.
За съжаление проявите на нетърпимост са по-чести от страна на масовия учител, който някак си не може да разбере, че детето със СОП в часа му е негов ангажимент точно толкова колкото и детето в норма, и не може да го пренебрегва или изолира с думите- ама аз не знам какво да го правя, и 1-2 месеца дори 1 въпрос за 5мин да не зададе на това дете(ей така от любопитство да си каже- чакай да видя като е тук какво е научило това дете от мен), а за същото време е изпитал поне 2-3 пъти детето в норма. За такива също има лек- жалби, жалби и пак жалби там където трябва.
Нетолерантни към различните има навсякъде, но има и закони за тяхното превъзпитание и няма неискам- научават се.