Права си. Знаете ли колко специалисти останаха без работа, когато децата със СОП тръгнаха в масовите училища? Проблемът е в това, че учителите, които нямат съответната специалност, нямат познанията да се справят с такива деца. Едното желание и човечност не стига. Има си методика за работа за деца със СОП. Не всички имат ресурсни учители. Не всички ресурсни учители си разбират от работата.
На въпроса - категорично смятам, че учителят на такова дете трябва да знае проблемите му. Децата - доколкото е нужно. Те бързо ще забележат разликите и ще реагират. Ако са подготвени - реакцията няма да е отрицателна.
И нещо много важно. СОП е доста разтегливо понятие. Има деца, които не смущават никого. Има деца, които стават постоянно, викат, крещят, търкалят се и т.н. Това се отразява на всички други деца и пречи на нормалното протичане на учебния процес. Тогава възникват проблеми с другите родители.
Лично моето мнение - децата със СОП да се интегрират в масовите училища индивидуално, ,съобразно състоянието им. Най - добре такива деца свикват с училището, посещавайки първо часовете по ИИ, музика, домашен бит, като постепенно се увеличава престоят им.