Очаквайки статистиката непозната, планетите нареждат се в полза на децата.7 КЛАС

  • 42 982
  • 765
  •   1
Отговори
# 390
  • Мнения: 144
http://www.monitor.bg/article?id=340955
Тук нищо не пише за 91 НЕГ, ...дано ни стигне балът за там, ако ли не 9ФЕГ Praynig
Еslanchice,разбира се ,че ще ви стигне!
Мами виждам ,че напрежението при вас не спада.Докато не излезе статистиката,нищо със сигурност не може да се каже.Все пак ми се струва,че заради новата  формула за преобразуване на точките, няма да има драстична промяна на минималните балове  за училищата. Единствено в СМГ бала ще се качи,особено в немската паралелка на СМГ борбата ще бъде много оспорвана и най-вероятно там ще влязат само деца с 6,00 по МАТ.
И един съвет от мен за подреждането на училищата:ако имате ясно изразено желание за език или училище –добре,но ако нямате и се чудите къде да се запишете(защото бала ви го позволява),избирайте тези с по-висок бал на прием.Преди няколко  теми се опитах да ви обясня,че няма кой знае каква  разлика в обучението между първите 10-12 училища в София.Във всяко едно от тях има и добри и лоши учители.Идеално училище няма.Затова борбата ,която водят децата ви в момента е най-вече за среда.Повярвайте ми ,наистина има разлика в поведението и интересите на децата от така наречените ,,елитни гимназии”.Това са доста амбициозни деца и всяко едно от тях,,сверява’’ часовника си с другите,т.е ако изостава по някакъв предмет гледа бързо да навакса пропуските.Агресията,особено сред момчетата ,почти отсъства(с малки изключения).Отношението на момчетата към момичетата е изключително добро.Отношенията между момичетата също е много добро.
НГДК и ТУЕС са много добри училища,но те не се включват в общата статистика заради вътрешните изпити ,които имат.Същото се отнася и за НПМГ- не трябва да се сравнява бала на това училище с другите училища.Там кандидатстват деца без никаква подготовка,затова оценки от 4,5 -5 по някои предмети  са доста добри(с изключение на математиката,където оценката трябва да е по-висока).

Ето това страхотно мнение внесе успокоение в изтерзаната ми от мислене глава. Вече съм толкова объркана, преподреждаме желания всеки ден и все нешо лошо изниква като информация за училището, към което сме се насочили и пак се преподрежда.
Имам огромна дилема, която не знам как да разреша. Има някаква малка вероятност балът ни да стигне за 73-то училище. Обаче ние живеем в Слатина и няма никакъв удобен транспорт до там. Пътят ще бъде най-малко час и половина. Това са 3 часа всеки ден, което ми се вижда адски много на фона на това, че има много часове, после трябва все пак и поне 3-4 часа учене в къщи и няма да има никакво свободно време. От друга страна 164-то училище е близо до нас, обаче от първа ръка чувам неша, които не михаресаха особено (както каза vale3000) важно е при кои учители ще попадне.
Дилемата ми е дали да пиша 73-то, което според мен е много добър избор, но пък синът ми е отчаян като чу до къде трябва да пътува всеки ден и хич не му се иска. Или да оставя напред испанската, която му е по-на сърце (също и френската) и да се моля да попадне на добър учител. Отчаяна съм от тази огромна отговорност, която нося на гърба си да му помогна при избора. Ще съм благодарна за съвети.

# 391
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
Мен порастване на кътници, сАполи и ясли ме вълнуват ..., ама вие като сте рекли 7 клас, та 7 клас  Joy
Кат' гледам само един кандидат-студент ти липсва на цялата работа или един кандидат-първокласник за търсено училище.  Joy


А, недей така Simple Smile На 25.05 си изпратих цели 62 парчета кандидат-студенти Simple Smile Сега и за тях тръпна за матурите, за изпитите ... Днес едва ме успокоиха ... бяхме с една част на разходка в Южния парк и все обсъждах, питах, броях ги кАт пилци, да не ми зачезне някой и ... по този начин си довлякох до главата един сладолед за успокоение  Joy

# 392
  • гр. София
  • Мнения: 4 990
Привет, мили мами!
След като от 3 дни следя какво пишете, реших и аз да се включа. Минах през  този ад преди 3 години. Сега дъщеря ми е в 73 СОУ (по нейно време направихме общ мейл със сортирана статистика и пр. Спомням си Znatok, че беше много полезна).
Синът ми сега се опържи по изпитите.
Позволих си да направя този post  за да поощря майките (аз съм в това число) на недотам добре представилите се ученици. Защото ако обобщим дискусиите до момента основните теми са две:
- СМГ с немски  (касае учениците с мах успех в София) ;
- проблем от преобразуването точки-оценка (касае учениците с мах успех)
Предлагам да поговорим и за нашите деца- онези, дето не са със 90-100 точки.
Мили мами на отличници,
Поздравявам ви за успехите на вашите деца, защото част от тях са и ваши!
Моля, не приемайте моето съобщение като упрек към вас. Но наистина мисля, че има и други мами, на не така успели като вашите деца, които просто не смеят да питат, пишат, коментират.
МАМИ на средно и слабоуспеваемите - да отворим нова тема?


Сладурка  Hug Е, ние с 5-ците ... Седим и се дивим Simple Smile Ама е интересно нали? Вярно е, че всеки има свои си мечти, надежди, стремежи, копнежи ... На нас ни остава да целунем децата си и към всичко да добавим и надеждата Simple Smile Пък както казват: "всяко зло - за добро" ... Може точно в 5-ците и по-слабите оценки да е късмета на децата ни ... да срещнат голямата си любов в не елитното училище, да се сблъскат с несподелената пак там, да се научат от не елитните си преподаватели да се борят за справедливостта ... или пак там - да свалят "розовите очила" ... аз все още не мога да го направя Simple Smile

+1

# 393
  • Мнения: 69
Аз все още се опитвам да открия документа регламентиращ начина на оценяване в точки и определянето на скалата. Помагайте, де!  Grinning
Минах по всички нива с питане.
Имам входирано искане за достъп до обществена информация в министерството в което искам заверено копие на документа-трябва да го предоставят/не минава номера, че е секретен/.
Така че ще го имаме официално до 10 дни максимум.

# 394
  • Мнения: 2 176
Дидева   Peace
Май родителите в този форум, дори без да сме експерти в областта на образованието, бихме спретнали по-добри критерии от тези, спуснати от МОМН.  Mr. Green

# 395
  • Мнения: 50
Направих обща поща в abv.bg:

user: sedmiklas2012
pass: 7klas2012

Всеки, който иска да помогне да се ориентираме по-добре, може да качи помощна информация.


# 396
  • Мнения: 2 176
Аз все още се опитвам да открия документа регламентиращ начина на оценяване в точки и определянето на скалата. Помагайте, де!  Grinning
Минах по всички нива с питане.
Имам входирано искане за достъп до обществена информация в министерството в което искам заверено копие на документа-трябва да го предоставят/не минава номера, че е секретен/.
Така че ще го имаме официално до 10 дни максимум.
Peace


Чакаме информация за отговора им.

# 397
  • София
  • Мнения: 62 595
а може и добре да се е получило тази година с по-лесния тест, защото така се дава възможност на децата от всички училища да се състезават и да получат високи оцценки, а не само от по едно училище на областен град, защото е местната математическа гимназия с двоен хорариум математика, и това да дръпне по подразбиране децата напред. А какво правят децата от другите училища, които не са с профил математика, за тях каквото остане ли? Те са принудени да компенсират с курсове и частни уроци, и пак няма гаранция, че ще догонят двойния хорариум на математическите, и пак няма гаранция, че ще имат възможност да усвоят задачи, които падайки се на изпита, ще са по силите на математиците, но не и по силите на децата от другите училища, защото по обективни причини няма да са ги изучавали. Целият зор с влизането след пети клас в математическите гимназии е кандидатстването в седми, а не че всички деца там горят в математиката. И друг път съм писала по тази тема - което и да е нормално дете, с нормално психично и когнитивно развитие да го сложиш да учи двойно повече математика от пети клас, то ще е задобряло достатъчно много до седми клас, че да се справи с вероятните задачи на изпита.

# 398
  • Мнения: 6
Излезли са резултатите от НГДЕК, качени са на сайта

# 399
  • Мнения: 69
На по-глупаво твърдение просто не съм попадала-математическите гимназии 5-7 клас имат същия хорариум- просто децата са подбрани след 4клас и просто учат!!!

# 400
  • гр. София
  • Мнения: 4 990
...................................... От друга страна 164-то училище е близо до нас, обаче от първа ръка чувам неша, които не михаресаха особено (както каза vale3000) важно е при кои учители ще попадне.........................

Може ли да споделиш какви неща чуваш за там? Ние се чудим дали изобщо да я пишем испанската, защото е твърде вероятно да не ни стигне бала за там, гледайки тенденциите последните години.  newsm78

# 401
  • София
  • Мнения: 1 266
Излезли са резултатите от НГДЕК, качени са на сайта
Hug
Добър 4,38 за моето момиче! Обичам го!  Heart Eyes

# 402
  • София
  • Мнения: 62 595
На по-глупаво твърдение просто не съм попадала-математическите гимназии 5-7 клас имат същия хорариум- просто децата са подбрани след 4клас и просто учат!!!

О, да, а другите защото не са подбрани си бъркат в носа!  ooooh! Колко часа децата имат математика на седмица в МГ? Има си план, който е задължителен за минаване, разписание и всичко, няма как да се покрива повече материал постоянно, ако ще да са гениални децата! Има някаква врътка, която увеличава хорариума!

Браво, Ани, надявам се да й стигне за даа влезе!

-----
Намерих къде е заровено кучето с часовете! В СМГ седмокласниците имат по 10 часа седмично математика, а в училището на дъщеря ми имат 6 часа седмично, и то при положение, че имат ЗИПм-математика! Ако е същото съотношението още от пети клас, това е повече от един път и половина повече часове, а с натрупване през годините,  разликата става голяма. Та, помисли си следващия път, Бясна мама, преди да наречеш написаното от мен "глупаво твърдение"!

Последна редакция: чт, 07 юни 2012, 22:43 от Andariel

# 403
  • Мнения: 2 176
а може и добре да се е получило тази година с по-лесния тест, защото така се дава възможност на децата от всички училища да се състезават и да получат високи оцценки, а не само от по едно училище на областен град, защото е местната математическа гимназия с двоен хорариум математика, и това да дръпне по подразбиране децата напред. А какво правят децата от другите училища, които не са с профил математика, за тях каквото остане ли? Те са принудени да компенсират с курсове и частни уроци, и пак няма гаранция, че ще догонят двойния хорариум на математическите, и пак няма гаранция, че ще имат възможност да усвоят задачи, които падайки се на изпита, ще са по силите на математиците, но не и по силите на децата от другите училища, защото по обективни причини няма да са ги изучавали. Целият зор с влизането след пети клас в математическите гимназии е кандидатстването в седми, а не че всички деца там горят в математиката. И друг път съм писала по тази тема - което и да е нормално дете, с нормално психично и когнитивно развитие да го сложиш да учи двойно повече математика от пети клас, то ще е задобряло достатъчно много до седми клас, че да се справи с вероятните задачи на изпита.

Абсолютно не съм съгласна с това мнение!
Колко деца без допълнителна подготовка изобщо участват в класиранията за елитни у-ща? Има деца със заложби дори и в най-забитите села, но нито системата (всички сме разглеждали учебниците) нито учителите, преподаващи там, са в състояние или имат интерес такива деца да блеснат и да "избягат". Тук писаха майки от малки населени места, които нямат достъп до информация, която е съществено важна за общото класиране на децата.  Peace

# 404
  • София
  • Мнения: 1 266
Като гледам оценките, на първо четене - няма да й стигне.  newsm78 Не мога да го прехвърля в ексел, но това ще стане утре и ще видя горе-долу. Има много виоски оценки, което не ме притеснява. Важното е колко ще искат наистина да учат там.
Утре се обаждам за резервация за срещата. Като не можем да подердим децата, ще се подредим мамите  Laughing

Общи условия

Активация на акаунт