Очаквайки статистиката непозната, планетите нареждат се в полза на децата.7 КЛАС

  • 42 964
  • 765
  •   1
Отговори
# 420
  • Мнения: X
Не, не работя в министерството, просто следвам логиката на това как и защо се правят масови изпити и че трябва да се следва принцип на равнопоставеност. Иначе се получава като да дадеш на някого няколко обиколки преднина, преди да гръмнеш с пистолета на старта за другите състезатели и да се чудиш защо онзи с преднината взел първото място.
Какво означава равнопоставеност? Ако ти финансово можеш да си позволиш допълнителни уроци, това означава ли, че хората които не могат да платят за тях трябва да те упрекват, че детето ти ги изпреварва на старта с някоя и друга обиколка? Всеки избира правилното според него решение. Останалото са просто приказки.

Но и не може всичко да се върти и равнява по това и подобни училища, че и изпитите да са в тяхна угода, защото видиш ли, учели повече математика и трябвало да се открояват от другите и едва ли не по подразбиране им се полагат задачи, на които основно те да изкарват шестици, защото другите училища не са с този хорариум!
Тазгодишният изпит не беше в угода, а беше в ущърб на отличните математици, даже петокласник можеше да го издържи без проблем и то с прилична оценка.

# 421
  • Мнения: 6
Прехвърлих оценките от Нгдек
 в exel, но нещо не мога да го кача.Ако искаш кажи поща ще ти го изпратя

# 422
  • Мнения: 69
Кое ви попречи да изберете СИП и ЗИП математика? Доколкото знам, това е право на всеки ученик. Следователно сте по-добре подготвени от учениците от МГ по друг предмет, който сте избрали - например БЕЛ.

# 423
  • София
  • Мнения: 62 595
финансовите възможности са извън системата, а тях си ги давам аз, животът, печалбата от тотото, реституцията и др. Докато МГ имат предимство от системата по подразбиране, особено ако проявяват претенции изпитите по математика да са по тяхна мярка, макар да са малцинство.

А защо да избираме СИП математика, а не история? Айде, стига, светът не се върти около СМГ и сродните му!

# 424
  • Мнения: X
финансовите възможности са извън системата, а тях си ги давам аз, животът, печалбата от тотото, реституцията и др. Докато МГ имат предимство от системата по подразбиране, особено ако проявяват претенции изпитите по математика да са по тяхна мярка, макар да са малцинство.
Дали? Доста финанси стоят и зад подготвителните модули в СМГ.

# 425
  • Мнения: 69
Не, не работя в министерството, просто следвам логиката на това как и защо се правят масови изпити и че трябва да се следва принцип на равнопоставеност. Иначе се получава като да дадеш на някого няколко обиколки преднина, преди да гръмнеш с пистолета на старта за другите състезатели и да се чудиш защо онзи с преднината взел първото място.
Какво означава равнопоставеност? Ако ти финансово можеш да си позволиш допълнителни уроци, това означава ли, че хората които не могат да платят за тях трябва да те упрекват, че детето ти ги изпреварва на старта с някоя и друга обиколка? Всеки избира правилното според него решение. Останалото са просто приказки.

Но и не може всичко да се върти и равнява по това и подобни училища, че и изпитите да са в тяхна угода, защото видиш ли, учели повече математика и трябвало да се открояват от другите и едва ли не по подразбиране им се полагат задачи, на които основно те да изкарват шестици, защото другите училища не са с този хорариум!
Тазгодишният изпит не беше в угода, а беше в ущърб на отличните математици, даже петокласник можеше да го издържи без проблем и то с прилична оценка.
6+

# 426
  • Мнения: 66
 Няма какво да се лъжем. Високите оценки обикновено са следствие на много частни уроци. Става дума за пари и по-малко за акъл...
 Приятелско дете, което изобщо не е глупаво. Прави чудесни презентации по география, астрономия, спортува, свири... се оказа с оценки малко под 4.00 по МАТ и малко повече по  БЕЛ.
 Родителите нямаха пари за уроци, защото изплащат кредит, единият остана без работа...
Оказва се, че детето е ощетено в сравнение с доста други и няма да учи в добро у-ще.

# 427
  • Мнения: 144
http://www.monitor.bg/article?id=340955
Тук нищо не пише за 91 НЕГ, ...дано ни стигне балът за там, ако ли не 9ФЕГ Praynig
Еslanchice,разбира се ,че ще ви стигне!
Мами виждам ,че напрежението при вас не спада.Докато не излезе статистиката,нищо със сигурност не може да се каже.Все пак ми се струва,че заради новата  формула за преобразуване на точките, няма да има драстична промяна на минималните балове  за училищата. Единствено в СМГ бала ще се качи,особено в немската паралелка на СМГ борбата ще бъде много оспорвана и най-вероятно там ще влязат само деца с 6,00 по МАТ.
И един съвет от мен за подреждането на училищата:ако имате ясно изразено желание за език или училище –добре,но ако нямате и се чудите къде да се запишете(защото бала ви го позволява),избирайте тези с по-висок бал на прием.Преди няколко  теми се опитах да ви обясня,че няма кой знае каква  разлика в обучението между първите 10-12 училища в София.Във всяко едно от тях има и добри и лоши учители.Идеално училище няма.Затова борбата ,която водят децата ви в момента е най-вече за среда.Повярвайте ми ,наистина има разлика в поведението и интересите на децата от така наречените ,,елитни гимназии”.Това са доста амбициозни деца и всяко едно от тях,,сверява’’ часовника си с другите,т.е ако изостава по някакъв предмет гледа бързо да навакса пропуските.Агресията,особено сред момчетата ,почти отсъства(с малки изключения).Отношението на момчетата към момичетата е изключително добро.Отношенията между момичетата също е много добро.
НГДК и ТУЕС са много добри училища,но те не се включват в общата статистика заради вътрешните изпити ,които имат.Същото се отнася и за НПМГ- не трябва да се сравнява бала на това училище с другите училища.Там кандидатстват деца без никаква подготовка,затова оценки от 4,5 -5 по някои предмети  са доста добри(с изключение на математиката,където оценката трябва да е по-висока).

Ето това страхотно мнение внесе успокоение в изтерзаната ми от мислене глава. Вече съм толкова объркана, преподреждаме желания всеки ден и все нешо лошо изниква като информация за училището, към което сме се насочили и пак се преподрежда.
Имам огромна дилема, която не знам как да разреша. Има някаква малка вероятност балът ни да стигне за 73-то училище. Обаче ние живеем в Слатина и няма никакъв удобен транспорт до там. Пътят ще бъде най-малко час и половина. Това са 3 часа всеки ден, което ми се вижда адски много на фона на това, че има много часове, после трябва все пак и поне 3-4 часа учене в къщи и няма да има никакво свободно време. От друга страна 164-то училище е близо до нас, обаче от първа ръка чувам неша, които не михаресаха особено (както каза vale3000) важно е при кои учители ще попадне.
Дилемата ми е дали да пиша 73-то, което според мен е много добър избор, но пък синът ми е отчаян като чу до къде трябва да пътува всеки ден и хич не му се иска. Или да оставя напред испанската, която му е по-на сърце (също и френската) и да се моля да попадне на добър учител. Отчаяна съм от тази огромна отговорност, която нося на гърба си да му помогна при избора. Ще съм благодарна за съвети.

След като на детето му се учи испански, а и ви е близо, не виждам защо се двоумиш. Наскоро гледах, че в 73-то търсят трима учители по немски!!! Това какво говори? Че и ние, дето живеем наблизо и искаме да учим немски се чудим дали ще попаднат на добър учител. Не искам да звуча като рекламен агент или ПР на Испанската, но досега не съм срещала недоволен родител от там.
Наскоро имах среща на класа и една от съученичките ми сподели, че момичето и ще е 12 клас сега в Испанската, а синът й е 9-ти клас в 1 АЕГ. Каза ми, че между двете училища разликата в обучението е колкото от небето до земята.
Да иска да учи езика и училището да ви е на две крачки - не бих мислила много.
Късмет, каквото и да решите!
helli_sun, много ти благодаря за това мнение  bouquet
Записвам се и аз за срещата в неделя Grinning

# 428
  • гр. София
  • Мнения: 4 990
....................... От друга страна 164-то училище е близо до нас, обаче от първа ръка чувам неша, които не михаресаха особено (както каза vale3000) важно е при кои учители ще попадне..............

.........Наскоро имах среща на класа и една от съученичките ми сподели, че момичето и ще е 12 клас сега в Испанската, а синът й е 9-ти клас в 1 АЕГ. Каза ми, че между двете училища разликата в обучението е колкото от небето до земята.

А може ли все пак да споделите какви са точно притесненията ви за двете гимназии?  newsm78 Helli_sun, какво означава, че разликата в обучението в двете у-ща е от земята до небето? Би ли конкретизирала? Доколкото разбирам са ти казали, че обучението в Испанската е на по-високо ниво от 1 АЕГ? Ако е така - в какво се изразява тази разлика?  Thinking

# 429
  • Попово
  • Мнения: 329
Само да кажа: Познавам дете, което е от първи клас в МГ в областен град, което е изкарало по-ниска оценка по МАТ от моето, което учи в ОУ в много малък град и е без никаква допълнителна подготовка, само в училище.. Така че който го може, го може. Който не може, какъвто и старт да му дадеш пак ще се провали.
/ Лично мнение./

# 430
  • Мнения: X
Министър Игнатов е обновил фейсбук статуса си.
" петък, 8 юни, 8 ч. - Нова телевизия"
Така че утре сутрин - пред телевизорите!  Grinning

# 431
  • София
  • Мнения: 62 595
финансовите възможности са извън системата, а тях си ги давам аз, животът, печалбата от тотото, реституцията и др. Докато МГ имат предимство от системата по подразбиране, особено ако проявяват претенции изпитите по математика да са по тяхна мярка, макар да са малцинство.
Дали? Доста финанси стоят и зад подготвителните модули в СМГ.

Което само потвърждава първоначалната ми теза, че децата в СМГ не са няякакви изключителни, а плод на подготовка, включително за да влязат там. Всяко дете, което от първи клас напънеш всяка събота на курс, има големи шансове да задобрее дотолкова, че да влезе! Единици са децата от това училище, които са гениални или полугениални математици, а останалите са просто деца, които учат години наред повече математика.

# 432
  • Мнения: 2 176
финансовите възможности са извън системата, а тях си ги давам аз, животът, печалбата от тотото, реституцията и др. Докато МГ имат предимство от системата по подразбиране, особено ако проявяват претенции изпитите по математика да са по тяхна мярка, макар да са малцинство.

Дидева
, докато този фактор е решаващ, няма как да се надяваме на нещо повече.
Се ла ви, така да се каже. Който има мераци - да се бори. Simple Smile

# 433
  • Мнения: 188
Няма какво да се лъжем. Високите оценки обикновено са следствие на много частни уроци. Става дума за пари и по-малко за акъл...
 

Toва категорично е така. Почти всички високи оценки са в следствие на много частни уроци. Но все пак е и до акъл. От всяко дърво свирка не става.

# 434
  • гр. София
  • Мнения: 4 990
Кое ви попречи да изберете СИП и ЗИП математика? Доколкото знам, това е право на всеки ученик. Следователно сте по-добре подготвени от учениците от МГ по друг предмет, който сте избрали - например БЕЛ.

ЗИП математика е само един час в седмицата и не може да компенсира засиленото изучаване на математика в СМГ, та дори и в математическите паралелки в другите у-ща. Абсолютно съм съгласна с всички постове на Andariel.  Peace

Общи условия

Активация на акаунт