Малка тема за пешеходците по магистрала Тракия, но и не само.

  • 15 021
  • 244
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: 3 301
Нашите "магистрали" не са първокласни пътища, какво да си говорим!

Моля ви, кажете, магистралите в чужбината осветени ли са нощем?

Не са може би с малки изключения. Помня, че беше осветен аутобанът(предпочитам тази дума) от границата между Холандия и Белгия до Брюксел. Осветяването е характерно за населените места, най-много да достигне до предградията на някой голям град. Но извънградските пътища и аутобаните по принцип не са осветени. 
Първокласен път не означава аутобан. Например от Русе до София и от Русе до Варна са първокласни.
Не зная за какво увеличение на максималната скорост се говори, но 130км/ч. не са никак малко за калпавите аутобани, които имаме. На някои места по тях можем да изхвърчим дори със 100км/ч.
В повечето европейски държави тя е точно толкова-130км/ч. Единствено в Германия няма ограничения. Но, ако аутобанът се напълни, веднага светват ограниченията.
В Германия си имат аутобан, на който принципа е газ до кой колкото може и обикновени магистрали с ограничение до 130км/ч.

Помня, че имаше огромни табели, на които ни препоръчват да не караме с повече от 130км/ч. Но това няма задължителен характер. Ако сега се е появило нещо друго, не зная. Живеещите там могат да ни осведомят. Миналата година имаха някакви разправии за среднощни изпитания на "Порше" и "БМВ" с 300км/ч. на аутобан към Щутгарт. Станали големи катастрофи при тази скорост. Въпросът бил защо не са ги правили на писти.

# 226
  • София
  • Мнения: 1 609
Професионалните шофьори и те не учат по-3-4 години. В училищата, от които излизат, курсовете им са с една идея по-дълги и самото кормуване се практикува през последната им година. В останалото време се изучават други неща. Това го твърдя със сигурност, защото познавам няколко човека, сред които и баща ми, които са излезли от такива училища. Познавам и хора, които в по-близко минало са ги завършили. А всъщност за да се водиш професионален шофьор, трябва просто да имаш категория "С", която допреди няколко години можеше да се изкара от всеки като първа категория, а сега искат първо да имаш "В" и 3 години стаж като шофьор, за да се запишеш. Караш известно време камиона (дори не съм сигурна дали часовете са толкова, колкото за абсолютно начинаещ шофьор или са по-малко с презумпцията, че вече можеш да караш), явяваш се на едни листовки и едно кормуване и един психотест и това е. Това не е гаранция, че после ще си адекватен на пътя.

Но иначе съм категорично "ЗА" връщането на полигона, извънградското и нощното кормуване, както и увеличаване броя на часовете по кормуване като цяло. Сега са 30тина часа, ако не се лъжа, и според мен са крайно недостатъчни.

А ром в учебна кола и аз не съм виждала никога. Те си купуват книжките или си карат без тях, а ако ги спрат, раздават подкупи. Поне така съм чувала.

# 227
  • Мнения: 3 098
Maгистралите са осветени на входове, изходи, покрай населени места. Чисти са, няма храсти и дървета, които закриват светлоотразителите по мантинелите и табелите. Маркировката е перфектна.
Ако има инцидент, идват моментално всички - полиция, пожарна, линейка.Обезопасяват и разчистват за отрицателно време.
За разлика от България, където гледах как оставиха полицаите ранен човек, берящ душа на платното, необезопасен и заплашваха протестиращите какво ще им се случи, ако не престанат да се застъпват за ранения.
При нас са осветени и околовръстните и то целите.
Извънградските имат осветление на важни места, кръстовища, кръгови, тунели, мостове.

Магистрала Тракия е ужасна работа. Много лоша настилка, никакво осветление, никакво почистване. Много уморява нощното шофиране там. Изкарвала съм цяла Сърбия по нощите, шофирайки, но по Тракия не издържам повече от час.

# 228
  • Мнения: 3 301

Но иначе съм категорично "ЗА" връщането на полигона, извънградското и нощното кормуване, както и увеличаване броя на часовете по кормуване като цяло. Сега са 30тина часа, ако не се лъжа, и според мен са крайно недостатъчни.

А ром в учебна кола и аз не съм виждала никога. Те си купуват книжките или си карат без тях, а ако ги спрат, раздават подкупи. Поне така съм чувала.

Значи такава е сега ситуацията? Не знаех. Някога имахме полигон, нощно и извънградско. Не помня колко бяха часовете, но курсът траеше 3,5месеца. Не беше лесно да ходим на у-ще и шофьорски курс едновременно. Никой не ни правеше реверанси. А курсът за категория "С" беше 6месеца.
Познайте дали в т.нар. свестни държави може да се случи това с подкупите. Имаме спор в темата "Не ме интересува" за нашите и техните проблеми и неуредици.
Един познат преди години ми разказа, че го хванали в Германия да кара без книжка. Купил си кола, а книжка въобще нямал! Дори и тук в Бг! Веднага го екстрадирали без да му дадат право да си вземе някакви вещи от квартирата. Май на всичкото отгоре е пребивавал нелегално там.  

# 229
  • Мнения: 3 301
За първи път пътувахме по аутобан(предпочитам тази думичка пред магистрала) през 1977г. от София до Ихтиман. Мисля, че го бяха започнали предишната година-1976. Години по-късно го удължиха до Пазарджик. А още години по-късно и към Пловдив. През 1984г. обявиха, че "Хемус" и "Тракия" ще бъдат готови до 1990г. Нищо такова не се случи. Малко направиха от София в посока Ябланица и вече доста години стои така. А от Варна до Девня най-напред и после след години до Нови пазар. Преди 12г. беше дотам. Сега виждам, че са наближили Шумен, но явно са строили този участък през последните години. Около Перник засега няма статут на аутобан-ограничението е 90км/ч., въпреки че пътят наподобява аутобан. Явно имат някакви съображения да не слагат 130км/ч. Отсечката от Варна до Нови пазар винаги е била лоша с много неравности. На някои места даже 90км/ч. са много, но ограничения нямаше. Сега как е не зная. Не зная какви са приоритетите им, но някои хора даже се подиграват със строежа на аутобаните! Като че ли напоследък и медиите са започнали тези подигравки най-вече с Бойко. Само аутобаните ни били кусурът! Всичката сме я втасали. Ако се разсъждава така, те няма да бъдат построени дори след 100години. Хитлер ги е започнал още преди войната. А в САЩ са ги започнали даже преди него.

Кои са важните пътни артерии, където трябва да има аутобани според мен? София-Варна, София-Русе, София-Бургас, Русе-Варна, Варна-Бургас, София-Калотина, София-Кулата, София-Видин, София-Капитан Андреево, Русе-Капитан Андреево.

В Италия освен аутобаните има и т.нар. националки пак с 4ленти, но без градинка между тях. И те са гладки и удобни. Карал съм по тях. За съжаление нашите и от този тип са твърде малко. Някои от тях са с градинка, но въпреки това нямат статут на аутобан по много причини. Първият такъв път беше построен от Варна към Аладжа манастир около 1970г. От Русе до Мартен също има такъв, както и от Русе до края на х.Приста. Околовръстното на Русе също е такова. Построиха ги малко преди 1980г. и оттогава не са мръднали. Около Плевен също има такъв, както и около Бяла, но и те са построени твърде отдавна. Надолу към Созопол също имаше с 4ленти, но без градинка.

Преди около 30г. във в-к "Авто-Мото" бяха публикували статия, в която обясняваха подробности за строежа на нашите аутобани. Стремели се да ги доближат до германските като ширина на лентите и радиус на завоите. Споменаха, че чешките са по-зле. Това добре, но не ги направиха достатъчно равни и гладки. И наклоните към вътрешната страна на завоите също не са спазени-често те са към външната! Поради тези причини нашите аутобани са сравнително опасни за движение с висока скорост. През септември карах по гръцките и ми харесаха. Колата заспива дори със 140км/ч. Така беше и във ФРГ и Швейцария. Румънският Букурещ-Питещ също беше в ужасно състояние по Чаушесково време-огромни дупки, които могат да разсипят окачването. Там спокойно се движеха каруци и крави през нощта без осветление! Кошмар, който не видях никъде в Европа. Дано сега да са го оправили и да са въвели ред. Няма да забравя как през 1979г. влязохме от Холандия в Белгия на зелен светофар без никой да ни спре на митницата! А аутобанът от границата до Брюксел беше идеално осветен. Навсякъде по европейските пътища дори и по обикновените през 1987г. имаше радиотелефони към полицията и пътна помощ. Тук имаше само по тези малки участъци аутобани и на всичкото отгоре бяха ограбени!

Тунелът под Шипка е шега-работа в сравнение с тунелите под алпите. Май повече от 100г. я има идеята за него.

# 230
  • София
  • Мнения: 1 609
Такава е, vl, за съжаление. Полигон няма, май само СБА го предлагат като "екстра". Ако инструкторът благоволи да те научи да паркираш, си късметлия. Повечето (сред които и моят) не си правят труда. Аз се учих впоследствие с един приятел на празна поляна с разни туби и конуси, че иначе ми трябваше място като за ТИР, за да паркирам. Нощно каране има, ако си караш курсовете през зимата и уцелиш час, в който вече е тъмно, иначе не (а може и да попаднеш на благосклонен инструктор и да те огрее, но не е нито стандартна практика, нито изискване). Извънградско - като с нощното кормуване. С моят инструктор ходехме на кормуване там, където той имаше работа за вършене; от познати знам, че е често срещана практика. Пълна скръб.

Друго се сетих - когато си получавах книжката в КАТ, първо прожектираха клипчета - някои бяха от кампании за безопасно шофиране, други бяха реални ситуации, заснети от камерите в София и на други места. Катастрофи, чудеса. Имаше и тийнове разни в залата - е, не спряха да се подхилкват, много им беше забавно как се блъскат колите и как се премазват пешеходците. И тези деца след това излизат с книжките в ръце, взимат колите на родителите си и си играят на пилоти от Формула 1 по улиците  ooooh!

# 231
  • Мнения: 3 301
Ето тук трябва да се запитаме, щом сме толкова свястна държава, защо се случват такива грандиозни глупости?

Кой има интерес? Гробищарският бизнес? Великите сили? Извънземните? Продавачите на автомобили? Производителите? Държавата, за да пълни хазната си от глоби?

# 232
  • София
  • Мнения: 1 352
редовно виждам възрастни, повели за ръчичка деца от всякаква възраст, най-убедено да пресичат на червено или по средата на някоя скоростна отсечка между два светофара, и то при липса на пешеходна пътека! Най-много са бабите и дядовците, прибиращи или водещи внучета на училище и градина. Или пък на червен светофар минават половината платно.

Не, не съм спокойна за децата, защото колкото и да ги уча как да пресичат, те са деца и винаги може точно в неподходящия момент да им щукне нещо. Като има една групичка деца, като тръгне едно, и другите след него, стадният принцип действа. И шофьорите не ги знам на какъв акъл са.

А най-лошото е, че децата се противят да минават на непозволено място или на червен светофар, а те ги дърпат като магарета Sad Много лошо! Дъщеря ми е малка, но живот и здраве - ще я науча да пресича на позволени места, както правя аз. Ако трябва да изминавам и 1км до пешеходна пътека или подлез или т.н.
А това за магистралата... сигурно е искала да се самоубие, но защо е решила да предопределя и съдбата на детенцето си!!!! Изрод!

# 233
# 234
  • Мнения: 654
Хайде да ни е честито-140 км тази вечер,пък утре....

# 235
  • out of space
  • Мнения: 8 623
Хайде да ни е честито-140 км тази вечер,пък утре....

Утре?
Не мога да повярвам, че нещо наистина се върши и има реални, видими резултати.
А има мрънкащи. Пари ли нямате? Какво? Болна баба гледате? Карандила се е климбичнал?

# 236
  • Мнения: 154
Ери, не мога да разбера коментара ти?! 140 е ужасно висока скорост предвид състоянието на магистралите ни.

# 237
  • Мнения: 945
Тук позволената скорост на магистралата е 100км/ч. До 120км. ти пускат аванта, после може и да те подгонят.
Повечето магистрали са в много добро състояние и с 4-5 ленти в едната посока.

# 238
  • Мнения: 654
Хайде да ни е честито-140 км тази вечер,пък утре....

Утре?
Не мога да повярвам, че нещо наистина се върши и има реални, видими резултати.
А има мрънкащи. Пари ли нямате? Какво? Болна баба гледате? Карандила се е климбичнал?

Мрънкам,и то много мрънкам.Щото аз видими резултати не виждам.
Виждам как на километри от мен се прави магистрала,която бързат да пуснат за летния сезон.
Нямало време за определено тестване,защото некадърници положили лоша настилка и сега се слага нова.
То както сме я подкарали освен баби да гледаме друго няма да ни остане.
На Бойко ми било малко,защото голяма му кола  можела повече.
А главата му....и тя голяма пък не може да мисли много.

# 239
  • Мнения: 2 683
Тези 140 км/ч кому са нужни?! Най-вече на бабаитите с лъскавите коли, на които и 140 км/ч ще са им малко Sad И на комплексари със стари трошки, тръгнали да ги тестват! Поне веднъж месечно пътувам по "Тракия" - прави ми впечатление, че много от хората дори не вдигат и 120 км/ч и карат със 100-110 км/ч. Явно има и предпазливи водачи и са все повече! И защо не се коментира и нещо друго в медиите - за превишена скорост вече не се вземат книжки, а наручшителите отнасят само глоба.

Общи условия

Активация на акаунт