Честито на шофьорите - фарове цяла година

  • 21 763
  • 475
  •   1
Отговори
# 210
  • Дъ Биг Вилидж
  • Мнения: 100
По нагоре в темата съм написал - аз лично с скромния си опит от над 50 000 км годишно и книжка от само 10 години мога да кажа че съм имал не един случай в който посред лято в адска жега и силно слънце не се виждат колите идващи срещу теб в резултат от комбинацията насрещно силно слънце + нагрят асфалт.

Оттам нататък аз на себе си ли да вярвам или на статистиката за ефекта от фаровете през деня?

VL, за човек който не кара 6 месеца от годината нямаш ли чувството че даваш мнения за нещо от което нищо не разбираш?

# 211
  • Мнения: 3 818
Не беше ли от ноември до март?
Може и да е, откъде да знам, аз моите фарове не ги спирам Laughing

# 212
  • Мнения: 241
А къде е файдата да караш задължително на фарове посред бял ден и блеснало слънце?

1.Файдата е, че ако слънцето (и асфалта) ти блестят в очите, все пак ще видиш фаровете на колата срещу теб доста по-рано. Особено сутрин и вечер, когато слънцето е ниско, задръстването и нервите са изопнати, а рефлексите и концентрацията са намалели.
2.Файдата е и за пешеходците — така разбират, че колата се движи.
3.Файда ще имат и ел.техниците, които ще направят фаровете да се включват самички, като запалиш двигателя.
4.Файда ще имат и някои търговци, които ще внесат от икономичните лампи за задължителното шофиране на фарове през деня. Наистина има  такива, които реално пестят 1/3 до 1/2 от енергията ползвана от нормалните къси светлини.

Последна редакция: ср, 25 юли 2012, 10:52 от гост22

# 213
  • sofia
  • Мнения: 9 235

3.Файда ще имат и ел.техниците, които ще направят фаровете да се включват самички, като запалиш двигателя.
И двете ни коли са стари (над 12 г.), и на двете има фабрична опция фаровете да се включват и изключват с паленето и гасенето на двигателя.

Проблем биха били крушки, чиито живот е на час светене, а и цената им е от 160 кинта нагоре.

Аз лично съм раздвоена и не мога изобщо да преценя нужна ли е или не тази мярка.

# 214
  • Мнения: 728
Ти в гората ли караш? Там, дето няма коли... Аз, дори и да съм забравил фаровете, като потегля, още като видя първата кола, която се движи насреща и се сещам да ги включа.
Причината поради която съм против приемането на такъв закон е, че ми взеха 20 лева на излизане от един паркинг, бях още на първа предавка когато ме спряха и директно ми казаха, че ще е най-добре да ги почерпя понеже не съм си пуснала фаровете. Тук за разлика от останалите държави няма такава положение, полицай да те спре и да ти направи забележка. Два пъти в годината да забравя ми е 40 лева - ясно е, че при тези цени слабо ме вълнува дали ми се качва разхода на гориво.
Втората причина е, че този закон в градски условия е безсмислен.

1.Файдата е, че ако слънцето (и асфалта) ти блестят в очите, все пак ще видиш фаровете на колата срещу теб доста по-рано. Особено сутрин и вечер, когато слънцето е ниско, задръстването и нервите са изопнати, а рефлексите и концентрацията са намалели.
2.Файдата е и за пешеходците — така разбират, че колата се движи.
3.Файда ще имат и ел.техниците, които ще направят фаровете да се включват самички, като запалиш двигателя.
4.Файда ще имат и някои търговци, които ще внесат от икономичните лампи за задължителното шофиране на фарове през деня. Наистина има  такива, които реално пестят 1/3 до 1/2 от енергията ползвана от нормалните къси светлини.
Първите две в градски условия няма как да се случат. Няма просто такава ситуация в която виждам само фаровете на автомобила, но решавам да не пресека понеже видиш ли колата се била движила
 За 3 и 4 не смятам, че точно това е начина да се вдигне икономиката

# 215
  • Galaxy 13197853088
  • Мнения: 2 393
От 3 години не съм сменял крушка и си карам винаги с пуснати светлини, не ми пука за мижавия разход.

# 216
  • Мнения: 8 987
А къде е файдата да караш задължително на фарове посред бял ден и блеснало слънце?

1.Файдата е, че ако слънцето (и асфалта) ти блестят в очите, все пак ще видиш фаровете на колата срещу теб доста по-рано. Особено сутрин и вечер, когато слънцето е ниско, задръстването и нервите са изопнати, а рефлексите и концентрацията са намалели.
2.Файдата е и за пешеходците — така разбират, че колата се движи.
3.Файда ще имат и ел.техниците, които ще направят фаровете да се включват самички, като запалиш двигателя.
4.Файда ще имат и някои търговци, които ще внесат от икономичните лампи за задължителното шофиране на фарове през деня. Наистина има  такива, които реално пестят 1/3 до 1/2 от енергията ползвана от нормалните къси светлини.

Първо, ще видя съвсем навреме автомобила, който се носи срещу мен, ако не го прави със 100 км/ч в града. (За извън града спор няма)
За пешеходците има пешеходни пътеки и светофари, а където няма би било добре да се направят, например около училищата, а не да разчитаме, че децата ни ще виждат по-добре автомобилите, фучащи около тях, да се озъртат като гърмяни зайци по средата на улицата или да ми се кланят доземи, като спра на пешеходна пътека.
(Това пак зависи от позицията на контролния орган, дали ще изкача от храсталаците или ще патрулира по улиците, където всъщност му е мястото).
По т.2 и 3 - имаше предложения по-напред в темата, да се боядисат всички коли в червено  Wink, че да се виждат по-добре.
Това с фаровете е много на дребно, като ще оживяваме икономиката, поне да го правим с размах.  Laughing

Последна редакция: ср, 25 юли 2012, 11:41 от нова

# 217
  • София
  • Мнения: 1 762
ani12544 , а защо плащате на полицаите? Направили сте нарушение, понесете си последствията, тоест да ви напишат фиш и да си платите, където трябва.  Peace После плачем, че има корупция.  Laughing
И защо очаквате, че на излизане от паргинга, щом все още сте на първа да не сте направили нарушение?

И аз карам непрекъснато на фарове. Не ми горят крушките по- често, не съм усетила да ми товари и джоба. И не си товаря главата с мисли за това  Peace

# 218
  • Мнения: 241
1.Файдата е, че ако слънцето (и асфалта) ти блестят в очите, все пак ще видиш фаровете на колата срещу теб доста по-рано. Особено сутрин и вечер, когато слънцето е ниско, задръстването и нервите са изопнати, а рефлексите и концентрацията са намалели.
2.Файдата е и за пешеходците — така разбират, че колата се движи.
...
Първите две в градски условия няма как да се случат. Няма просто такава ситуация в която виждам само фаровете на автомобила, но решавам да не пресека понеже видиш ли колата се била движила
 За 3 и 4 не смятам, че точно това е начина да се вдигне икономиката

Първото съм го писал, защото е от собствен, ежедневен опит от градско шофиране. Сега, ако носиш поляризирани, слънчеви очила, работата става по-друга...
За второто, попитай няколко възрастни хора пешеходци, от тези с частичните пердета или с диоптрите, от колко далече виждат кола с тъмен цвят, която се движи в шарената сянка на дърветата, когато е "на къси", и когато е без светлини. При моите възрастни родители, разликата е "две-три крачки по-късно".

# 219
  • Мнения: 24 467
И аз- с ежедневен опит- градско.  Laughing
Не живея в 16-ти апартамент, но се осмелявам да твърдя, че при управление на МПС с позволена скорост няма начин същото да не бъде забелязано при досегашния режим на "осветление".
Нормалната цел би следвало да бъде корекция на скоростта, а не да увеличаваме постоянно видимостта на турбо автомобилите, поради постоянното увеличение на скоростта, вкл. и позволената. Както и спиране на пешеходната пътека, а не да се уповаваме на надеждата изтребителят да бъде забелязан от пешеходците. Sunglasses
За колата с тъмен цвят го решихме- червен, по- ярко, ако може. К'во развитие на икономиката само ще докара! Бум, направо! Днес видях, че има свободен достъп до пазара на сигналните сини лампи. Нека се въведет, барабар със звуковото оформление. Който бърза- пуска и "Бегай, всеки да се пази!".

Последна редакция: ср, 25 юли 2012, 12:30 от Judy

# 220
# 221
  • Мнения: 448
И лесно може да се направи така, че да се включват когато двигателя запали сами.

# 222
  • Мнения: 0
Ти в гората ли караш? Там, дето няма коли... Аз, дори и да съм забравил фаровете, като потегля, още като видя първата кола, която се движи насреща и се сещам да ги включа.
Причината поради която съм против приемането на такъв закон е, че ми взеха 20 лева на излизане от един паркинг, бях още на първа предавка когато ме спряха и директно ми казаха, че ще е най-добре да ги почерпя понеже не съм си пуснала фаровете. Тук за разлика от останалите държави няма такава положение, полицай да те спре и да ти направи забележка. Два пъти в годината да забравя ми е 40 лева - ясно е, че при тези цени слабо ме вълнува дали ми се качва разхода на гориво.
Втората причина е, че този закон в градски условия е безсмислен.

1.Файдата е, че ако слънцето (и асфалта) ти блестят в очите, все пак ще видиш фаровете на колата срещу теб доста по-рано. Особено сутрин и вечер, когато слънцето е ниско, задръстването и нервите са изопнати, а рефлексите и концентрацията са намалели.
2.Файдата е и за пешеходците — така разбират, че колата се движи.
3.Файда ще имат и ел.техниците, които ще направят фаровете да се включват самички, като запалиш двигателя.
4.Файда ще имат и някои търговци, които ще внесат от икономичните лампи за задължителното шофиране на фарове през деня. Наистина има  такива, които реално пестят 1/3 до 1/2 от енергията ползвана от нормалните къси светлини.
Първите две в градски условия няма как да се случат. Няма просто такава ситуация в която виждам само фаровете на автомобила, но решавам да не пресека понеже видиш ли колата се била движила
 За 3 и 4 не смятам, че точно това е начина да се вдигне икономиката

Ани, ти си корумпирана... Нарушила си в случая два пъти закона. Единият път, когато не си включила фаровете и втория път, когато си бутнала на катаджиите. И защо предпочете да ги дадеш на тях, вместо на държавата?
Абе коланите защо не забравяте да ги поставяте!  newsm78

# 223
  • Мнения: 8 987
Тя е корумпираща.
Оня, който взима парите е корумпираният. Laughing

При актове от 50, 100, 200 лева...това ще става все по-популярно.
Събираемостта ще пада още.
Ако глобата и беше с фиш за 10-20 лева за такова провинение, то едва ли щеше да се стигне до рушвет.
Въпреки че, тогава едва ли щяха да я спрат и да се хабят, по-добре да изтръскат яко някой с повечко алкохол в кръвта.

# 224
  • Мнения: 241
...
Не живея в 16-ти апартамент, но се осмелявам да твърдя, че при управление на МПС с позволена скорост няма начин същото да не бъде забелязано при досегашния режим на "осветление".
Нормалната цел би следвало да бъде корекция на скоростта, а не да увеличаваме постоянно видимостта на турбо автомобилите, поради постоянното увеличение на скоростта, вкл. и позволената. ...
Предпочитам да видя джигита от далече, вместо да го видя късно. Като ми потроши семейството (в колата или на пешеходната пътека), много ми пука, дали ще докажат, че е карал "с превишена" или "с несъобразена" скорост.  Wink
А когато докарат ситуацията до там, че да няма джигити, нека да отпадне и карането на включени фарове.  Peace

Важно е пешеходците да те видят навреме, с тях е проблема, че не виждат добре или не преценяват правилно. Кравите са лесни. С техните 6-700кг и височина над капака, при катастрофа, влизат през предното стъкло и наказват джигита на място — няма връзки, няма познати, няма рушвети...

Общи условия

Активация на акаунт