Николай със златния "ролекс" заклейми сурогатното майчинство

  • 31 167
  • 779
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: 24
Обичая с гълтането на фитилчетата може да изглежда като суеверие, но важното в случая не са фитилчетата, а вярата с която жените отиват и се молят. В този форум има прекрасна тема за църква в Асеновград, от където момичетата си вземат коланчета и ябълки. Има достатъчно свидетелства от сдобили се дете майки, няма как да обясним как са станали чудесата там, няма и нужда да се опитваме.

По въпроса как се води дискусията в тази тема - очевидно непродуктивно и много извън рамките на добрия тон. Това се дължи да голяма степен и на поддръжниците на сурогатното майчинство, наричащи църквата и всички религиозни хора с широк диапазон от обидни епитети. В повечето случаи от хора, които си нямат никаква представа нито кой е Христос, нито какво е учил, нито знаят нещо за историята и устройството на църквата.

Не видях аргументи в подкрепа на сурогатното майчинство. Доводи, от фантастиката как скоро ще имаме изкуствени матки -машини в които да се развива плода, не са сериозни.
Но най-грозно е отношението към потенциалните сурогатни майки, като към бездушни утроби, демонстрирано от много жени. Надминава по циничност със светлинни години , всичко което митрополит Николай е казал или направил.
Обидни и неадекватни изказвания по въпроса на приемната грижа и осиновяването (по специално на деца от ромски произход) също имаше в изобилие.
Единственото което се предъвква са ролекса и някакви краставици.

Темата е за заключване от ден първи.

# 541
  • Мнения: 5 710
В темата като цяло няма нужда да се дават аргументи 'за' сурогатното майчинство, защото тя не е поставена като 'за' и 'против' по принцип -  такава тема имаше и аргументи колкото искаш се приведоха.

Темата е за позицията на БПЦ по въпроса и обръщението на Николай. И техните аргументи.

Както и да е, след снимката на бебетата от епруветки - биологични отпадъци , смятам, че позицията на БПЦ вече е категорично ясна и освен да им пожелая приятен прнестой в тъмните векове, друго не мога да сторя - определено не са моите хора и няма да ги даря с повече лично време.

Приятен ден!

# 542
  • Мнения: 24
Снимката не е от официалния сайт на БПЦ, няма нищо общо с църквата. Авторът явно е старостилец .
Вероятно е изработена и взета от кампания против създаването на множество ембриони, повечето от които се изхвърлят.Идеята не е, че създадените по този начин деца са биологичен отпадък, а да се създават само толкова ембриони колкото ще се имплантират, за да не се изхвърлят излишните после, защото те точно така се водят по закон -биологичен отпадък.  Не и е тук мястото на снимката.

Темата не е и за позицията на църквата, а за плюене и обиди по адрес на църквата, поне такива имаше в изобилие и то от хора без всякакви познания по въпроса.







# 543
  • Costa Rica
  • Мнения: 551
Снимката не е от официалния сайт на БПЦ, няма нищо общо с църквата.
хххаххххх, повярвах Mr. Green
Темата не е и за позицията на църквата, а за плюене и обиди по адрес на църквата, поне такива имаше в изобилие и то от хора без всякакви познания по въпроса.
Темата е за това, което е. Ако БПЦ с делата си заслужава плюене, не се сърди, че не я венцехвалим.

Снимката ми предизвикава силни напъни за повръщане само при споменаването на думата "християнин". За което се извинявам на истински вярващите - те не са виновни за мършата сред стадото им.

П.С. Между другото, линковете към снимката водят до доста замислящо четиво... newsm78
Страшно е да разбереш, че някои хора още живеят в Тъмните векове.
Скрит текст:
Нека обобщим казаното дотук по въпроса за пастирското снизхождение: Добрият пастир търси заблудената овца, но на козата казва: „иди си от мен, не те познавам”. Добрият пастир преломена тръст няма да дочупи и тлеещ лен няма да угаси, но секирата му лежи при корена и всяко дърво, което не дава добър плод, ще бъде отсечено. Добрият пастир знае, че горко му, ако връзва бремена тежки и мъчни за носене, и ги туря върху плещите на човеците, а сам не иска и с пръст да ги помръдне, но освен това знае и че горко му, ако заблуждава словесните овци, че могат да се спасят, без да носят кръста си, защото така изкарва Пастиреначалника лъжец. Такъв не е пастир, а съблазнител и наистина за него е по-добре да му надянат воденичен камък на шията и да го хвърлят в морската дълбочина.
Страшно!!! И тези хора ми говорят за любов и прошка ooooh! ooooh! ooooh! ooooh!




Последна редакция: чт, 06 сеп 2012, 11:08 от Делфина фон Ю.

# 544
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
...
Темата не е и за позицията на църквата, а за плюене и обиди по адрес на църквата, поне такива имаше в изобилие и то от хора без всякакви познания по въпроса.
....
Какви познания ми трябват, че да мога да плюя?
А Ролекса какви познания има за майчинстото, че обижда?

# 545
  • Мнения: 4 875
Ето друго чудо, мнението е на човек от този сайт, но в друга тема. Ако на мен не вярвате, повярвайте на нея.

И в какво, моля, се състои "чудото"?

# 546
  • Мнения: 5 710
Обичая с гълтането на фитилчетата може да изглежда като суеверие, но важното в случая не са фитилчетата, а вярата с която жените отиват и се молят. В този форум има прекрасна тема за църква в Асеновград, от където момичетата си вземат коланчета и ябълки. Има достатъчно свидетелства от сдобили се дете майки, няма как да обясним как са станали чудесата там, няма и нужда да се опитваме.

И сигурно се раждат с коланчета в ръцете бебетата им, нахапали ябълка, като онези, държащи фитилчета. Да не бъркаме вярата и молитвата със суеверията и бабините деветини.
Не само изглеждат, те са такива.

Изглеждаш запозната - какво е мнението на БПЦ за асистираното възпроизвеждане? Подкрепят ли, не подкрепят ли, какво подкрепят/неподкрепят и защо, как се аргументират според светото писание, ще кръщават ли такива деца, ще отлъчват ли родителите им , изобщо има ли нещо сериозно по въпроса от БПЦ, което е в компетентностите им,  също кой е упълномощил Николай да се изказва от името на църквата, той староверец ли е, има ли процес на връщане към това течение сега. Изобщо позиция, която да следва някаква логика и подход на сериозна институция.

Последна редакция: чт, 06 сеп 2012, 12:49 от 10 c's

# 547
  • София
  • Мнения: 4 877

 какво е мнението на БПЦ за асистираното възпроизвеждане? Подкрепят ли, не подкрепят ли, какво подкрепят/неподкрепят и защо, как се аргументират според светото писание, ще кръщават ли такива деца, ще отлъчват ли родителите им ,

Подкрепят инвитрото, но не и сурогатството. Според светото писание нищо не може да се аргументира, защото когато е писано не са съществували подобни методи. Изобщо не се поставя въпроса ще се кръщат ли такива деца. След като вече са родени, значи са божии чеда и никой не може да им отрича право на кръщение. Също така и дума не може да става за отлъчване на родителите. Последните 2 въпроса се поставят единствено от хулители на църквата и религията въобще.

# 548
  • Мнения: 24
Снимката и на мен ми предизвиква позиви за повръщане.Тя както и автора нямат нищо общо с БПЦ.

Това, че някой не харесва църквата и християнството, си е негово право.
Цитат
.
Какви познания ми трябват, че да мога да плюя?

Абсолютно правилно, най-добре се плюе, ако нищо не се разбира.

Темата за коланчетата е достатъчно красноречива сама по себе си и няма нужда от коментари. Много ясно съм написала, че не фитилчетата и колан четата сами по себе си помагат, а вярата и молитвите с които отиват момичетата. Това, че има елемент,  изглежда като суеверие, не е причина да се отрича всичко. Майките от темата не ги преживяват като суеверие, а само те са важни в случая.

Мнението на БПЦ за асистираната репродукция е качено на сайта им.
Ако въпросите са към мен, аз не съм им говорител. Понеже повечето от тях ми изглеждат повлияни от изопаченото представяне на позицията в част от медиите и най-вече в Интернет форуми, породено от невежество към църковната терминология и практики, ще си позволя само няколко дребни коментара.
Не може да става и дума за отлъчване от църквата, анатеми , откази за кръщение и други репресивни мерки. Ако сте го видяли някъде вероятно пак е било от източник незапознат и неграмотен.
Митрополит Николай защо мислите, че се изказва от името на църквата, той казал ли е "Говоря от името на цялата църква"?.
Той изразява собственото си мнение, безспорно има право на такова.

# 549
  • Мнения: 5 710

Митрополит Николай защо мислите, че се изказва от името на църквата, той казал ли е "Говоря от името на цялата църква?"
Той изразява собственото си мнение, безспорно има право на такова.


Не изразява собствено мнение.
Пише го в обръщението му, качено на сайта на патриаршията, линк има и в първия постинг и в постинги в темата след това...  Confused
http://www.bg-patriarshia.bg/news.php?id=83947

Цитат от обръщението:
"По въпроса за сурогатното майчинство ще се опитам да формулирам гледната точка на Църквата под формата на следните няколко въпроса:"...


Хора, извинявайте, но като има тема, постарайте се да прочетете поне статията, в статията има препратка към обръщението, там са и и аргументите – условно, защото не са аргументи, всичко в обръщението е гняв и хаос приведен е един пример на Йоаким и Анна, останалото е някакво словоизлияние, което няма нищо общо нито с църквата, нито с ролята й ( която също е обяснена в обръщението).

Аз  може би не мога да разбера изцяло термонологията на църквата, но текст мога да чета, и мога да различа кога едно нещо носи някаква конкретна информация, и кога не.

Последна редакция: чт, 06 сеп 2012, 13:53 от 10 c's

# 550
  • София
  • Мнения: 4 877

Митрополит Николай защо мислите, че се изказва от името на църквата, той казал ли е "Говоря от името на цялата църква?"
Той изразява собственото си мнение, безспорно има право на такова.


Не изразява собствено мнение.
Пише го в обръщението му, качено на сайта на патриаршията, линк има и в първия постинг и в постинги след това...  Confused
http://www.bg-patriarshia.bg/news.php?id=83947




Собственото му мнение изразява.

Ето официалното становище на БПЦ:

http://www.bg-patriarshia.bg/index.php?file=attitude_6.xml

# 551
  • Мнения: 5 710
Чудесно, значи все пак Николай не е упълномощен да се изказва от името на църквата, която си има становище и (сканирайки го) виждам, че съдържа всички елементи на това, което питам от началото на темата. Ще го прочета и ако искате можем да оставим Николай на талибанския му стил и да говорим за църковното становище.

# 552
  • гр. София
  • Мнения: 2 778
Благодаря на модераторите, които свалиха снимката от темата!

# 553
  • Мнения: 24
Радвам се, че накрая се разбрахме по един въпрос- това е частно мнение на митрополит Николай, не на цялата църква.
Тази тема е против дядо Николай и неговия Ролекс. Ако трябва да се обсъжда позицията на църквата направете нова тема, но предполагам, че пак ще е нападки към църквата от хора разбрали каква е позицията и чак на 37 страница.




# 554
  • Мнения: 85

Митрополит Николай защо мислите, че се изказва от името на църквата, той казал ли е "Говоря от името на цялата църква?"
Той изразява собственото си мнение, безспорно има право на такова.


Не изразява собствено мнение.
Пише го в обръщението му, качено на сайта на патриаршията, линк има и в първия постинг и в постинги след това...  Confused
http://www.bg-patriarshia.bg/news.php?id=83947




Собственото му мнение изразява.

Ето официалното становище на БПЦ:

http://www.bg-patriarshia.bg/index.php?file=attitude_6.xml
smile3521
След 35 страници най-после разбрахте за какво иде реч. Темата категорично не е срещу Църквата.

Общи условия

Активация на акаунт