Мислите ли, че трябва да има глоби за родители..

  • 10 795
  • 217
  •   1
Отговори
# 180
  • София
  • Мнения: 9 313
Съвсем честно - не знам. Тия знания ти трябват ако ги ползваш в съответното висше образование.

Обаче чувствам, че не е достатъчно практическо. Трябва да преподават начални знания по гражданско и трудово право.... И други липси съм усещала, но сега не мога да се сетя.
Ученето и четенето развиват мозъка. Така че, наглед безсмислени знания имат своята практическа стойност. Да не говорим, че се усъвършенства и речта. Има много доказателства за това, че възрастни хора, които продължават да четат и решават кръстословици или различни ребуси, много по-рядко страдат от деменция и запазват по-ясен разум. Всеки орган, които не се ползва пълноценно, закърнява и загубва по-специфичните си функции.

# 181
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Е, браво. Някой все пак е отговорил на Янтра.
Много обичам да ме питат учениците - тези синуси и косинуси за какво ми са. Отговарям - за да се научиш да мислиш и когато се научиш, значи няма да стигнеш до такива въпроси.
Та, Янтре, нищо лично, но още имаш да учиш.

# 182
  • Мнения: 24 467
Синусите и косинусите имат съвсем практическа употреба в една фабрика за "железа", дори на обикновения работник, бачкащ на машина, са му нужни, смятат се ъгли постоянно.
Което не важи за тропата, мейозиса, литотата и синекдохата, обаче.
Има нужни, има и напълно излишни, но няма кой да ги прегледа, разграничи и отсее. Мислене може да се развива по много начини. Аз бих предпочела да има и друга практическа насоченост, а не голо "развиване на мисълта" /което е и спорно в общото училище у нас колко се постига/.
Дванайсет години кесене в нашенско училище си е чисто интелектуално убийство, ако поне една читава професия човек не придобива. Че и за нея 12 са множко. 

# 183
  • София
  • Мнения: 9 313
Синусите и косинусите имат съвсем практическа употреба в една фабрика за "железа", дори на обикновения работник, бачкащ на машина, са му нужни, смятат се ъгли постоянно.
Което не важи за тропата, мейозиса, литотата и синекдохата, обаче.
Има нужни, има и напълно излишни, но няма кой да ги прегледа, разграничи и отсее. Мислене може да се развива по много начини. Аз бих предпочела да има и друга практическа насоченост, а не голо "развиване на мисълта" /което е и спорно в общото училище у нас колко се постига/.
Дванайсет години кесене в нашенско училище си е чисто интелектуално убийство, ако поне една читава професия човек не придобива. Че и за нея 12 са множко.  
Има си професионални училища, за хора, на които нищо "излишно" не им се учи.  Peace Повечето училища в София вече са профилирани, така че всеки има право да учи само това, което смята, че ще работи в бъдеще. Лошото е, че обикновено избира не ученикът, а родителите му.

# 184
  • Мнения: 24 467
Въпросът бе по- инакъв- ненужното защо е. След като има много нужно, което пък не се засяга изобщо.  Sunglasses
За мен не е умишлено- въпрос на инерция е, като повечето неща у нас. И липса на мисъл, точно, изгубена нейде между литотата и тропите, резултат от подобно безцелно скитосване между излишна терминология и фактология.

# 185
  • Мнения: 13 404
Единствено число на тропи - троп. От гръцки "тропос".
Толкоз сме научили и ние за 12 години, било то през 70-те, 80-те или друг носталгиращо-прехвален период.

Инерцията е страшно нещо. Учебните програми се променят, но моделът на обучение не е драстично променен от втората половина на 19-и век, когато стартира масовото и повсеместно образование. Е добре, де... ама светът... за тия 150 години, и той ли е непроменен?
Мисля, че и идиот може да си отговори на този въпрос.

Относно днешните знания, които получават децата в училище, ще кажа само две думи - "делегирани бюджети", и ще замълча.
Иначе и аз отколе смятам, че масово учене до 12-и клас е загуба на време и ресурси. Задължително основно образование, което да дава свестни знания и интерес към света и книгата (със спестените от гимназиалния етап сериозни пари, това лесно може да стане) - и после да хващат занаята, било то професионално училище за 2-3 години или направо работа.
Който иска да си развива мозъка, да учи в университет, да работи интелектуална работа и т.н. - за него има последващи степени.

И стига така наизуст за синусите и косинусите.
Цитат
Ученето и четенето развиват мозъка. Така че, наглед безсмислени знания имат своята практическа стойност. Да не говорим, че се усъвършенства и речта. Има много доказателства за това, че възрастни хора, които продължават да четат и решават кръстословици или различни ребуси, много по-рядко страдат от деменция и запазват по-ясен разум.
Повечето наистина ерудирани и с буден ум хора, които съм срещала през живота си (а те са много, повярвайте), са станали такива въпреки училището, а не поради него. Те са чели, защото им е било интересно, и са решавали ребуси пак по същата причина.
И обратно - има абсолютни тъпанари и дементи с висше образование, т.е. прекарали 16-17 години на чин. Този аргумент е смешен.

Последна редакция: ср, 24 окт 2012, 17:16 от Параход

# 186
  • Пловдив
  • Мнения: 27 339
Е, браво. Някой все пак е отговорил на Янтра.
Много обичам да ме питат учениците - тези синуси и косинуси за какво ми са. Отговарям - за да се научиш да мислиш и когато се научиш, значи няма да стигнеш до такива въпроси.
Та, Янтре, нищо лично, но още имаш да учиш.
Синуси и косинуси чудесно знам какво е, гордо си взех всичките висши математики в университета. Но според мен на много ученици не им трябват подобни знания.

# 187
  • Мнения: 1 356

Иначе и аз отколе смятам, че масово учене до 12-и клас е загуба на време и ресурси. Задължително основно образование, което да дава свестни знания и интерес към света и книгата (със спестените от гимназиалния етап сериозни пари, това лесно може да стане) - и после да хващат занаята, било то професионално училище за 2-3 години или направо работа.
Който иска да си развива мозъка, да учи в университет, да работи интелектуална работа и т.н. - за него има последващи степени.

Така,така.......приказки от 1001 нощ...занаят, работа, много учене, няма индивидуланост.....

Искам да попитам само едно нещо - надявам се че знаете, че да се получи това със занаятите и работата, децата трябва да се селектират най-късно в 5 клас. Тоест, на тези които отиват в професионални у-ща и спират да учат в 9 клас, не им се разрешава да учат в университет, завинаги си остават бачкатори и това се зане от много ранна възраст. Ако една от вас тук ми каже, че иска детето и да приключи с у-щето в 9клас, няма сила на света която да ме накара да и повярвам..
Освен това, селекцията става по-успех, с изпит и т.н.... 10 деца от класа отиват да учат в у-ща в които може да се учи в уни, а останалите 20 стават бачкатори, наистина ли искате това???? Когато го въведат, защото натам вървят нещата, така е в цяла Европа, вие ще сте първите, които ще изревете и ще кажете въх, ама какво станА... Западните системи вече започнаха да вкарват елементи от източните, за да си подобрят горе долу системата, вие казвате как професионалните у-ща ви харесват - вероятно защото не знаете какво стои зад привлекателното име професия.
Не си мислете че ще оставят всички да завършват наравно и да има право да кандидатстват в у-ни.

И не, няма последващи степени, каквото са те селектирали в 4 или 5 клас, с това си оставаш. Учиш до 9 клас и толкоз.


# 188
  • Мнения: 10 547
Е, браво. Някой все пак е отговорил на Янтра.
Много обичам да ме питат учениците - тези синуси и косинуси за какво ми са. Отговарям - за да се научиш да мислиш и когато се научиш, значи няма да стигнеш до такива въпроси.
Та, Янтре, нищо лично, но още имаш да учиш.
Синуси и косинуси чудесно знам какво е, гордо си взех всичките висши математики в университета. Но според мен на много ученици не им трябват подобни знания.

За много ученици е безкрайно трудно усвояването и разбирането на подобни знания. Но вероятно се интересуват от това що е то тропа, синекдохата, литота. А онези със синусите и косинусите пък се борят само за добра оценка по литература. Би било чудесно около девети, десети клас да има разделение на учениците по интереси. Онези, които искат да се реализират с математика да я изучават с хиляди подробности за сметка на другите, насочили се към хуманитарните науки. Инак е мъка за учениците. Борба и безсънни нощи за една пуста оценка в дипломата.

# 189
  • Мнения: X
Би било чудесно около девети, десети клас да има разделение на учениците по интереси. Онези, които искат да се реализират с математика да я изучават с хиляди подробности за сметка на другите, насочили се към хуманитарните науки.
Е, нали уж за това са профилираните гимназии.

# 190
  • Пловдив
  • Мнения: 27 339
Би било чудесно около девети, десети клас да има разделение на учениците по интереси. Онези, които искат да се реализират с математика да я изучават с хиляди подробности за сметка на другите, насочили се към хуманитарните науки.
Е, нали уж за това са профилираните гимназии.
Да, ама аз съм с ПМГ, имаше си (предполагам още има) и всички хуманитарни предмети.

# 191
  • Мнения: 10 547
Би било чудесно около девети, десети клас да има разделение на учениците по интереси. Онези, които искат да се реализират с математика да я изучават с хиляди подробности за сметка на другите, насочили се към хуманитарните науки.
Е, нали уж за това са профилираните гимназии.

Не всеки има възможността да попадне в профилирана гимназия.
А езиковите такива водят ли се профилирани?

# 192
  • Мнения: 24 467
Би било чудесно около девети, десети клас да има разделение на учениците по интереси. Онези, които искат да се реализират с математика да я изучават с хиляди подробности за сметка на другите, насочили се към хуманитарните науки.
Е, нали уж за това са профилираните гимназии.
Да, ама аз съм с ПМГ, имаше си (предполагам още има) и всички хуманитарни предмети.

Както и в хуманитарната.  Simple Smile И до Х клас, вкл., в професионалната, а математика и БЕЛ- до към края.

Бискара, никой никъде не е орязал възможността за университет, тъй както и не е порязал хората да изкарат колеж и на по- висока възраст. Поне аз не съм чувала. А си има деца без интереси ни досежно косинуса, ни досежно литотата /последната не е нужна дори на човек, който си изкарва хляба с писане, между впрочем/. Тез деца не овладяват почти нищо от V клас нагоре по общообразователните предмети. Най- много да замерят учителя с хартиени топчета и моливи и да фраснат потьом и някой съученик.

# 193
  • Пловдив
  • Мнения: 27 339
Би било чудесно около девети, десети клас да има разделение на учениците по интереси. Онези, които искат да се реализират с математика да я изучават с хиляди подробности за сметка на другите, насочили се към хуманитарните науки.
Е, нали уж за това са профилираните гимназии.
Да, ама аз съм с ПМГ, имаше си (предполагам още има) и всички хуманитарни предмети.

Както и в хуманитарната.  Simple Smile И до Х клас, вкл., в професионалната, а математика и БЕЛ- до към края.

Бискара, никой никъде не е орязал възможността за университет, тъй както и не е порязал хората да изкарат колеж и на по- висока възраст. Поне аз не съм чувала. А си има деца без интереси ни досежно косинуса, ни досежно литотата /последната не е нужна дори на човек, който си изкарва хляба с писане, между впрочем/. Тез деца не овладяват почти нищо от V клас нагоре по общообразователните предмети. Най- много да замерят учителя с хартиени топчета и моливи и да фраснат потьом и някой съученик.
И да пречат на 2-3 в класа, които искат да учат....

# 194
  • София
  • Мнения: 9 313
В крайна сметка училището е задължително до завършване на основно образование. От там насетне, който не му се кеси до 12 клас на чина, да ходи да бачка.

Повечето наистина ерудирани и с буден ум хора, които съм срещала през живота си (а те са много, повярвайте), са станали такива въпреки училището, а не поради него. Те са чели, защото им е било интересно, и са решавали ребуси пак по същата причина.
И обратно - има абсолютни тъпанари и дементи с висше образование, т.е. прекарали 16-17 години на чин. Този аргумент е смешен.

И хайде стига с тия градски легенди - ерудити без образование, мисля, че това е в пъти по- смешно, отколкото ползата от образованието.

Общи условия

Активация на акаунт