За учебниците и ученето в първи клас...

  • 14 917
  • 158
  •   1
Отговори
# 15
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
Аха:)
Но трябва да го сложиш само в едната графа.
Не мой да е хем диво, хем домашно, разбираш ли...

Според мен, има леко разминаване в плановете.
Занималнята е задължителна от скоро, а програмите за училище май не са променяни в последните 4-5 години (поне).

И да, наистина красивото писане и текстовите задачи им разказват играта, колкото и да могат да четат и да им е скучно...факт.

# 16
  • Мнения: 3 447
Абе важно ми е да пише грамотно и смислено, на красиво чак не държа. То кой пише на ръка вече  Simple Smile
Но пък си спомням как няколко страници писане на ключа сол на части ме отказаха от пианото едно време.

# 17
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
Никой не го интересува на теб какво ти е важно, да ти кажа...Simple Smile)
Поне в първи клас.
Във втори, вече не е толкова належащо да са калиграфи, важното е да са силни в гърба за да могат да си влачат раниците, които пък в пети клас рязко олекват противно на всякаква логика.

# 18
  • София
  • Мнения: 2 437
Признавам си, доволна съм, че в началото повтарят наученото в предучилищна. Разни познати и непознати попътно вмятаха "ох, горкото, ох колко е трудно, ах какво те чака и т.н.", което бая стресира детето. Сега се успокои, че не е толкова трудно, радва се, че го хвалят и страхът се разсейва. Вдига ръка, участва активно в часовете и свиква по-лесно с писането на домашни. Благодарение на повтарянето мисля, че се адаптира по-безболезнено към новите среда и правила.
Всичко си е до дете, така че не искам да обобщавам правилно ли е или не, но в нашият случай се отразява добре.

# 19
  • Пловдив
  • Мнения: 10 536
Писането на чертички и ченгелчета съвсем скоро ще свърши и тогава започват схемите, сричките, звуците, буквичките и всички правописни правила... Нека да си припомнят наученото в подготвителна група, защото новите неща съвсем скоро ще се появят. А и ако прочетете първокласната тема, ще видите, че децата не се справят чак толкова добре с уж вече наученото.
Никой не третира децата като дебили, учебниците са направени и за децата от софийските училища, и за тези от Столипиново в Пловдив /т.нар. роми/ и за тези по селата в Кърджалийско, където дори и след подготвителна група, на децата им е трудно да учат на български.

# 20
  • Мнения: 5 160
Писането на чертички и ченгелчета съвсем скоро ще свърши и тогава започват схемите, сричките, звуците, буквичките и всички правописни правила... Нека да си припомнят наученото в подготвителна група, защото новите неща съвсем скоро ще се появят. А и ако прочетете първокласната тема, ще видите, че децата не се справят чак толкова добре с уж вече наученото.
Никой не третира децата като дебили, учебниците са направени и за децата от софийските училища, и за тези от Столипиново в Пловдив /т.нар. роми/ и за тези по селата в Кърджалийско, където дори и след подготвителна група, на децата им е трудно да учат на български.

 Peace

Овладяването на елементите е супер важно, а се подценява, и то много. После нареждането на пъзела в букви и цифри е лесно.

Simple Smile
По тази логика ще се пита защо във втори клас има 10 урока преговор на първи клас;))) И все повече си мисля защо някои родители просто още от първи клас не поискат децата им да вземат две години за една, или да прескочат направо в трети клас.

# 21
  • Мнения: 3 447
Ама то не става дума и за преговор в момента, те чертички не са писали и в предучилищната, не и в последната група.

# 22
  • Мнения: 5 160
Ама то не става дума и за преговор в момента, те чертички не са писали и в предучилищната, не и в последната група.

А какво са писали? Направо цифри и букви ли?

Повтаряли са / писали са криви, черти и подобни, не може да не са.

# 23
  • Пловдив
  • Мнения: 10 536
Ама то не става дума и за преговор в момента, те чертички не са писали и в предучилищната, не и в последната група.

Хайде стига с тези чертички, след седмица ще ревете, че схемите са ви трудни и за какво служат. После ще недоволствате за Я и Ю и т.н. Щом трябва, ще пишат. Това, че в някоя детска градина или подготвителна група са се престарали, не означава, че трябва да се сменя програмата на всички първолаци.
Гарантирам, че повече от половината деца в класа имат проблеми с правилното подреждане на същите тези чертички в тетрадките...

# 24
  • София
  • Мнения: 9 517
Ама то не става дума и за преговор в момента, те чертички не са писали и в предучилищната, не и в последната група.

А какво са писали? Направо цифри и букви ли?

Повтаряли са / писали са криви, черти и подобни, не може да не са.

точно това и аз не разбирам - в предучилищната в някои градини ги учат да пишат букви и цифри - без да пишат "ченгелчета" или по-точно без да започнат с частите от буквите, отиват направо на буквите. И не мога да разбера, какъв е този зор, след като в детските градини обикновено преподават учителки, които не са изучавали техниката на учене на писането - децата научават писането на букви по техен си начин, без да знаят, от къде започват и къде свършват, както и какви са правилните наклони - това се учи с елементите на буквите. Ми то по-добре аз да си го уча детето да пише, щом е толкова зора да тръгне в първи клас научено...

# 25
  • Пловдив
  • Мнения: 10 536
Дзвер, проблемът според авторката на темата е, че децата в някои подготвителни групи са се научили да четат и пишат и сега в първите часове в училище им е скучно. И затова трябва програмата в първи клас да се актуализира.
Обаче ние се опитваме да й обясним, че писането и четенето съвсем не е част от задължителното обучение в подготвителна група, а учебниците са направени според задължителните държавни изисквания т.е. писане и четене се учат в първи клас.
Няма зор детето да чете и пише преди първи клас.

# 26
  • София
  • Мнения: 9 517
Дзвер, проблемът според авторката на темата е, че децата в някои подготвителни групи са се научили да четат и пишат и сега в първите часове в училище им е скучно.
това го разбирам, не разбирам точно как са ги учили да пишат децата - защото около мен много примери има, как минават директно на буквите, без да учат елементите. Синът ми беше учен да пише цифрите и голям зор видя в първи клас с двойката например, защото я беше научил грешно, същото важи и за 8-та, 6-та и 9-та  Peace

# 27
  • Мнения: 3 447
Добре де, ако "само в някои" подготвителни групи са учили цифрите и буквите, с какво са се занимавали в другите? Само ядене, спане и игра ли?

# 28
  • Мнения: 5 160
Добре де, ако "само в някои" подготвителни групи са учили цифрите и буквите, с какво са се занимавали в другите? Само ядене, спане и игра ли?

Хаха, стига де, имат поне по 4-5 пособия - но в тях няма изписване на букви и цифри. Има достатъчно много моторика, логически, и всякакви  подготвителни материали - каквото си е изискването по програма.
И да - въпрос на занимание от страна на учителките е - какво са правили в Подготвителна група.
Имаме изписани по 1 тетрадка с ръкописни букви, и една с цифри - но на кориците им пише - за първи клас:-)
Но в никакъв случай няма скука в първи клас.

# 29
  • Пловдив
  • Мнения: 10 536
Добре де, ако "само в някои" подготвителни групи са учили цифрите и буквите, с какво са се занимавали в другите? Само ядене, спане и игра ли?

Всяка група в детската градина /от 1-ва до подготвителна/ има своя програма, работи се по книжки. Това, че не са писали и чели, не означава, че не са учили нищо. Има изрязване, лепене, рисуване, моделиране, пеене, танци, подготовка на програми със стихчета и песни и още много други неща, подходящи за тази възраст.

Общи условия

Активация на акаунт