СЕДМИ клас - първи срок - 2 тема

  • 40 904
  • 746
  •   1
Отговори
# 90
  • София
  • Мнения: 19 977
Ганис, възможно ли е отговорът да е: (x^2-2x+2)(x^2+2x+2)? Или да не се излагам  Blush

Въобще не се излагаш, точно така е. Grinning

# 91
  • София
  • Мнения: 5 551
Химикал, така е, но като един добър ученик можеш да го обясниш Wink

# 92
  • Мнения: 456
Моля, моля дайте решение!Дори и с отговор, пак не мога нещо да вдяна.Вече ужасно ме е срам, че развалям успеха на "нашия клас", но ....

О, ganis, писали сме заедно.

# 93
  • София
  • Мнения: 19 977
Моля, моля дайте решение!Дори и с отговор, пак не мога нещо да вдяна.Вече ужасно ме е срам, че развалям успеха на "нашия клас", но ....

Скрит текст:
x^4+4= (x^2)^2  +2 ^2 = (x^2)^2 + 2.x^2.2 + 2^2 - 2.x^2.2=
=(x^2 + 2) ^2 - 4x^2= (x^2 +2 +2x)(x^2 +2-2x)= (x^2-2x+2)(x^2+2x+2)
Маркираното са формули за съкратено умножение. Врътката е в допълването до точен квадрат и изваждането на удвоеното произведение


Сори, не видях, че се иска Химикал да пусне решението.

# 94
  • Мнения: 1 007
Ааа, веднага  Grinning
Добавяме и изваждаме 4x^2 и се образува формула, тип a^2+2ab+b^2, а после формула, тип a^2-b^2

x^4+4=
=x^4+4x^2-4x^2+4=
=x^4+4x^2+4-4x^2=
=(x^2+2)^2-4x^2=
=(x^2-2x+2)(x^2+2x+2)

А, Русалката ме е изпреварила  Grinning

# 95
  • София
  • Мнения: 5 551
Слон, стига де;)
Винаги съм казвала на децата, че разлагането е изкуство. Ако го овладеят, ще е добре;) Ако не го овладеят, да не изпитват душевни рани.
В математиката има доста изкуствени на пръв поглед неща. Задачата за един 7-класник наистина не е лека.
Да помислим
x^4+4=(x^2)^2+2^2-това е сбор на два точни квадрата, от типа a^2+b^2.Какво му липсва, за да стане  формила-точен квадрат? Ами, липсва 2ab, т.е, 2x^2.2=4x^2.
Като ни липсва, да го прибавим, но за да не променим израза и да го извадим. Както казва един мой приятел: "Дал Кольо, взел Кольо." Тогава получаваме:
(x^4+4x^2+4)-4x^2=(x^2+2)^2-(2x)^2=.. вече е другата готина формула:a^2-b^2=(a-b)(a+b).
Значи получаваме:
(x^2+2-2x)(x^2+2+2x) Wink

# 96
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 681
И сега остава дебата на мамите по решението децата да качат във ФБ. Mr. Green 

# 97
  • София
  • Мнения: 5 551
И сега остава дебата на мамите по решението децата да качат във ФБ. Mr. Green 
Да обаче Инч-Хай дебнат:))
Помните ли сладкия Инч-Хай от един анимационен филм преди години Simple Smile))

# 98
  • Мнения: 15 236
И сега остава дебата на мамите по решението децата да качат във ФБ. Mr. Green 
Да обаче Инч-Хай дебнат:))
Помните ли сладкия Инч-Хай от един анимационен филм преди години Simple Smile))

Помниме го, как да не го помниме.
Благодаря за задачката тази вечер Grinning

# 99
  • Мнения: 456
И сега остава дебата на мамите по решението децата да качат във ФБ. Mr. Green 
Да обаче Инч-Хай дебнат:))
Помните ли сладкия Инч-Хай от един анимационен филм преди години Simple Smile))

 

Помним го, сякаш не беше много отдавна.Много ви благодаря за помощта, сега ви изоставям и вместо овце, ще броя многочлени,квадрати и формули за съкратено умножение,мисля, че ще ги усвоя по-добре. Joy Joy

# 100
  • София
  • Мнения: 5 551
Може ли да кажа нещо:)
Не само за мат..
Според мен образователната ни система е калпава, меко казано. Вкарваме децата в рамка, в калъп, задушаваме ги... Такива са и учебниците ни..
Винаги съм се стремяла, да избягвам тази рамка в часовете си.
Децата трябва да се научат да мислят и най- вече, да не се СТРАХУВАТ ДА МИСЛЯТ!
Забелязала съм, че когато малко видоизменя условието на дадена задача, дори и да имат знания за нея, те се спичат. А не бива да е така. Тук вина имаме и ние, учителите. Затова, винаги в моите часове искам да има диалог, да обменяме идеи, дори и децата да имат грешна идея, да я казват. Нека не се страхуват да казват мнението си, решението си, дори и да е грешно. Все пак човек се учи от грешките си. Да, трябва да имат знания (говоря за мат), на които да стъпят. Но, нека тези знания не ги затварят в рамката, а да им помогнат да развихрят ВЪОБРАЖЕНИЕТО си! Така, че, дори и да ви дадат грешно решение на задача ( не визирам само мат), не им се сърдете, обсъдете грешката, окрилете ги, помислете заедно..
Май се увлякох:)

# 101
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 681
ganis,
много хубаво го каза.  Peace Напълно съм съгласна, но за съжаление не винаги успяваме и ние, в качеството ни на родители. Всички искаме децата да се научат да мислят. Опитавам да убедя моите гимназисти, че големите бихме могли да приемем идея, твърдение или желание, стига да е добре аргументирано и защитено с добри доводи. Именно тази аргументативна способност ще превърне децата от своенравни и твърдоглави тийнове в мислещи младежи. 

# 102
  • Мнения: 1 705
Маме, мерси мила за темичката, точна си какато винаги, възхищавам ти се! Hug


ganis, русалке, драго ми е да ви видя в темата! Hug
знам си аз, кой ще решава трудните задачки! Mr. Green

славка, стискам палци за операцията! Hug

мамо Раче, ти си една от нас, не се подавай на черни мисли! Hug

Като амбициозна майчица, преписах задачите за разлагане и ще ги вмъкна в програмата на младежа, въпреки че той мъчи в момента геометрията. Mr. Green Ми така ще се разнообрази детето... Mr. Green



# 103
  • София, Младост 2
  • Мнения: 8 374
Аз също тероризирам до безкрай в часовете ми да се мисли и да се играе с нещо (в моя случай - с думи) по различен начин. И да се търси информация в текст, и да се мисли практично, и т.н., и т.н. - хем децата, с които работя, са втори клас и са доста малки. Но мозъкът е като мускулите - use it or lose it hahaha И използването му боли също толкова Joy

Като гледам как вървят нещата, има сериозен риск седми клас да завърши с убийство - дали детеубийство или самоубийство, предстои да се види Joy

Снощи сме писали 17 - се-дем-на-де-сет! - въпроса към На прощаване (за курса), които любимият ми син не сметнал за нужно да напише през седмицата и оставил за петък вечер... Макар че детето каза, че се мъчил да направи нещо, ама не разбирал точно какво го питат с тия въпроси... като ги разгледах въпросите, се смилих, защото наистина бяха зададени като за кандидатстващи в университета, а не като за седмокласници Mr. Green Съответно имахме мозъчни крампи в продължение на час и половина, докато напишем всичко. И за да не се изкушавам да му диктувам, се налагаше да излизам от стаята след всеки въпрос, за да мога да го оставя на спокойствие да си формулира и да си запише това, което сме си обяснявали устно ooooh! Освен това и на двамата не ни беше ясно колко дълъг се предполага да е отговора на тези въпроси... да се надяваме, че 2-3 изречения са достатъчни ooooh!

И след всичкото юнакът искаше да му обяснявам някакви задачи с нещо си за многочлени, но за тях вече развях бялото знаме - след 21 ч съм абсолютно неспособна да осмислям математика Mr. Green И си се ядосвам на себе си, защото се оказа, че с госпожата му по математика нещо не се бяхме доразбрали и вчера всъщност е трябвало да бъде на урок, а аз не съм го пратила Embarassed

Освен това дребната има някакви драми с диктовките в училище (не запомня целите изречения и си доизмисля) и нейната госпожа ме привика да ми обясни, че трябва да тренираме повече и т.н.

И нещо се чувствам много нескопосана като родител тия дни... Embarassed

П.П Малко ъпдейт по повод госпожата по химия и по испански - тези дни пак го е изпитвала по химия и вече има една шестица и една петица Grinning Ние не сме правили нищо по въпроса - явно просто е била в кофти настроение, когато му натресе двойката и понеже знае, че младежът е добър ученик иначе, после му е дала възможност да си я оправи.

# 104
  • Мнения: 1 523
Благодаря на Мамето за темата!
Нашите 7-мокласници днес са на еднодневна екскурзия, дано си изкарат приятно и безпроблемно!
Не ми остава време за помощ на девойката, миналата седмица по химия и показах как навремето учехме хим. елементи - на картонче от единия край написан елемента, а на другия символа му. Беше и забавно и набързо научи първите 20.

Общи условия

Активация на акаунт